1

رهبر انقلاب برای تشکیل هیات امنای موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی حکمی را صادر کردند.

به گزارش مشرق؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی، آیت الله محمود رجبی را به عنوان رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم؛ موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی رحمة‌الله‌علیه یادگار ارزنده و پر برکت عالم فقیه و مجاهد مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی است. برکات این مؤسسه‌ی مبارک باید بر اساس اهداف ترسیم شده به وسیله‌ی خود آن عالم فقید دنبال شود.

بدین منظور لازم است هیأت امنائی متشکل از حجج اسلام آقایان حاج شیخ محمود رجبی، حاج‌ شیخ غلامرضا فیاضی، حاج شیخ محمود محمدی‌عراقی، حاج شیخ علی مصباح یزدی و حاج شیخ مجتبی مصباح یزدی تشکیل گردد و مدیریت آن به تبعیت از تشخیص و تصمیم مرحوم آیت الله مصباح بر عهده‌ی حجةالاسلام آقای حاج شیخ محمود رجبی بوده باشد.

توفیقات حضرات آقایان را از خداوند متعال خواستارم.

سید علی خامنه‌ای، ۹۹/۱۱/۱۹

این حکم روز چهارشنبه ۲۹ بهمن طی مراسمی در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ابلاغ خواهد شد.

در این مراسم علاوه بر معرفی آیت الله رجبی به عنوان ریاست مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، اعضای هیأت امنای این مؤسسه نیز که از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده‌اند، معرفی خواهند شد.

آیت الله محمود رجبی که پیش از این قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بود از شاگردان‬ شاخص مرحوم آیت الله مصباح‬ یزدی‬ به شمار می‌رود. وی با پایان یافتن دوره سطح، به درس خارج آیات محمدتقی بهجت، حاج شیخ مرتضی حائری، وحید خراسانی و‬ محمد شاه‌آبادی رفت و سال‌ها از محضر ایشان بهره برد. او‬ همچنین تفسیر موضوعی را از محضر آیت الله مصباح یزدی فرا گرفت. بخشی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی وی تهیه متون و منابع درسی در دو رشته «تفسیر و علوم قرآن» و «جامعه‏‬ شناسی» است. او از این رهگذر کتاب‌های متعددی را تألیف کرده که از آن جمله می‌توان از کتاب‌های «روش تفسیر قرآن»، «شناخت قرآن»، «اعجاز قرآن»، «انسان‏‬ شناسی» منطق فهم قرآن، چند درس درباره ایدئولوژی اسلامی‬ و‬ چند درس پیرامون شناخت قرآن یاد کرد. آیت الله رجبی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و هم اکنون در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق می‌پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ملت IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    مبارک باشه،
  • علی مشهدی IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    الحمدالله رب العالمین………
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    بسیار عالی است با توجه به اینکه این موسسه نقشی استراتژیک وتعیین کننده در پیشرفت کشور داشته وخواهد داشت ورسیدن ایران به مقام کنونی در منطقه وجهان بدون پژوهش های بنیادین این موسسه ممکن نبود انتخاب فردی مدیر ومدیر وآگاه به زمان وپژوهشگر در زمینه شناسایی بنیانگزار بزرگ انقلاب اقدامی سنجیده و بجا توسط مقام عظمای ولایت بود که مانند همیشه در مواقع خطیر به کمک مسئولین آمده ومسیر درست را تبیین می فرمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس