کد خبر 1182325
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
جزئیات افزایش درآمدهای مالیاتی بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون بودجه مجلس گفت: نمایندگان در اصلاحاتی که در بودجه انجام دادند ارقام را افزایش ندادند، بلکه فقط شفاف سازی کردند و ارقام در پستوی تبصره‌ها را آشکار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس طی گفت‌گویی با برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ دقیقه این شبکه با بیان این که دو اتفاق خوب در اصلاحیه بودجه افتاد که اتفاق اول و مهمتر تعامل دولت و همراستا شدن دولت با مجلس بود، افزود: کار بررسی جزئیات لایحه بودجه از یکشنبه در صحن شروع می‌شود.

بیشتر بخوانید:

وعده قالیباف به تلفیق درباره بودجه

محسن زنگنه با بیان این مطلب افزود: در اصلاح اعداد و ارقام هم اتفاقات خوبی افتاده و برداشت ما این است که دولت ۳۰ تا ۴۰ درصد دغدغه‌های نمایندگان را برطرف کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: یکی از نکات مثبت، تغییر ادبیات دولت بود و به نظر من نباید با الفاظ و اعداد بازی کنیم.

این نماینده مجلس گفت: مجلس در اصلاحاتی که انجام داد ارقام را افزایش نداد، بلکه فقط شفاف سازی کرد و ارقام در پستوی تبصره‌ها را آشکار کرد.

بیشتر بخوانید:

موارد مثبت اصلاحات بودجه ۱۴۰۰

زنگنه با ابراز خشنودی از کاهش وابستگی بودجه به نفت در اصلاحیه بودجه گفت: یکی از اصلاحات بودجه کاهش وابستگی بودجه به نفت است و افزایش سهم منابع مالیاتی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به دغدغه‌های مجلس در خصوص ارز ترجیحی گفت: دولت برای تامین نظر مجلس، موظف شده که ظرف ۶ ماه ارز ترجیحی را به ارز نیمایی برساند که این همان خواسته دولت بود.

زنگنه گفت: کمیسیون تلفیق از امروز بعد از ظهر کارش را شروع کرده و قرار شده تا جمعه کار را تمام کند و کار بررسی جزئیات لایحه در صحن از یکشنبه شروع شود.

ببینید:

فیلم/ امیداری روحانی به تصویب بودجه ۱۴۰۰

مهرداد لاهوتی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با ابراز خشنودی از تصویب کلیات بودجه گفت: دغدغه دولت و مجلس، برای مردم است.

لاهوتی با اشاره به افزایش سهم مالیات در بودجه گفت: دولت ۷۰ هزار میلیارد تومان به سقف مالیات اضافه کرد که نشان می‌دهد اراده دولت افزایش سهم مالیات در بودجه و کاهش سهم نفت است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: دولت هم معتقد است که ۲ نرخی بودن ارز آسیب‌هایی دارد، اما به این نکته هم باید توجه داشت ۴۲ میلیارد دلار پیش بینی ورودی کالا است که فقط ۸ میلیارد دلار آن کالاهای اساسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس