ویژه ها

تاجزاده و رفقا، همیشه حاکمیت را به ناکارآمدی متهم می کنند، اما همین طیف شورای شهر منحله اول و مجلس ناکارآمد ششم و خسارت محض برجام و سعدآباد و توتال و کرسنت و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان را به بار آورد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**نگاه به روسیه، سنتی «قجری» است!

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت: «مشکل قالیباف نگاه پررنگ او به «پاستور» است. او در همه حرکات و سکنات خود را با عینک ریاست‌جمهوری تنظیم می‌کند. در سه ماراتن قبلی شکست خورده و هنوز رؤیای جلوس بر صندلی پاستور را از سر بیرون نبرده و برای دستیابی بر آن این‌گونه برای کشور هزینه‌تراشی می‌کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «معمول این است که سیاست‌مداران عرض و جان خود را برای حفظ و حراست کشور هزینه می‌کنند نه بالعکس. تاریخ معاصر ایران از این شخصیت‌ها کم به خود ندیده که در حساس‌ترین مقاطع تاریخ به میدان آمده و کشتی توفان‌زده کشور را به ساحل نجات رسانده‌اند. نگاه به روسیه توسط نائب‌السلطنه‌ها، سنتی «قجری» است که قرن‌هاست منسوخ شده است».

تاجزاده: برخی دنبال الگوی «موشک پرانی با اقتصادِ عقب مانده» هستند/ نگاه به روسیه، سنتی «قجری» است!

روزنامه شرق مدعی شده است که «نگاه به روسیه توسط نائب‌السلطنه‌ها، سنتی «قجری» است که قرن‌هاست منسوخ شده است». این ادعا در حالی است که این روزنامه مرزهای غربگرایی را درنوردیده و همین چند سال پیش تیتر تاریخی «امضای کِری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام» را تیتر کرد.

دولت روحانی در قریب به ۸ سال اخیر در سیاست خارجی تمام توجه خود را معطوف به آمریکا و اروپا کرد- رویکردی که مورد حمایت ویژه روزنامه شرق و دیگر رسانه های اصلاح طلب بود- و در نهایت تحریم های آیسا و کاتسا ۲۰۱۷(مادر تحریم ها) - در دولت های اوباما و ترامپ- و قطعنامه شورای حکام آژانس و پرواز قیمت دلار و اخراج و بازداشت غیرقانونی دیپلمات های ایرانی و توهین به عزت پاسپورت ایرانی و در نهایت کوچک شدن سفره مردم را به ارمغان آورد.

رویکرد صحیح در سیاست خارجه مبنی بر سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» است. در این رویکرد، رابطه «ارباب-رعیتی» هیچ جایگاهی ندارد. یک سوال؛ آیا رابطه دولت روحانی با آمریکا و تروئیکای اروپایی در هفت سال اخیر بر پایه اقتدار و عزت بود!؟

در دنیای سیاست هیچ کشوری صددرصد قابل اعتماد نیست، اما برخی کشورها صددرصد غیرقابل اعتمادند.

اکنون رابطه ایران با چین و روسیه براساس احترام متقابل و اقتدار است. رویکرد قجری آن است که امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمین بنامیم.

** تاجزاده: برخی دنبال الگوی «موشک پرانی با اقتصادِ عقب مانده» هستند

روزنامه اعتماد در مطلبی به نقل از «مصطفی تاجزاده» از محکومین فتنه ۸۸ نوشت: «در شوروی یا نظام‌های مشابه چون چین یا کره شمالی در صنایع دفاعی و موشکی و حتی اتمی پیشرفت‌های فراوانی داشتند، اما اقتصادشان عقب ماند و نتوانستند کالاهای ‌مصرفی باکیفیت و قابل‌ رقابت در سطح جهانی تولید کنند...این رشدی است که اتفاقا در ایران تبلیغ می‌شود... آن‌ها درواقع یک نوع رشد کاریکاتوری داشتند. اتم را می‌شکافتند و فضا را فتح ‌می‌کردند، اما نمی‌توانستند یک دوچرخه، یک چرخ‌گوشت، یک لباس‌شویی یا یک ‌ظرفشویی خوب تولید کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه به نقل از تاجزاده نوشت: «تنها راه برون‌رفت از شرایط فعلی که مردم با صندوق‌ رای دچار قهر «نسبی» شده‌اند، «به همه بد و بیراه می‌گویند»، «عصبانی و ناراضی» هستند، حل مشکل جمهوری اسلامی با امریکا و خروج از تناقض در سیاست خارجی است».

تاجزاده: برخی دنبال الگوی «موشک پرانی با اقتصادِ عقب مانده» هستند/ نگاه به روسیه، سنتی «قجری» است!

تاجزاده و رفقا، همیشه حاکمیت و برخی نهادها را به ناکارآمدی متهم می کنند، اما همین طیف شورای شهر منحله اول و مجلس ناکارآمد ششم و خسارت محض برجام و سعدآباد و توتال و کرسنت و صندوق ذخیره فرهنگیان(با فساد حدود ۱۵ هزار میلیارد تومانی) و حقوق های نجومی و فتنه ۸۸ و تحمیل قطعنامه ۱۹۲۹ و دلار ۳۲هزارتومانی و مرغ ۳۴ هزارتومانی و پراید صد و چند میلیونی و گرانی ۶۰۰ درصدی مسکن و... را در کارنامه خود ثبت کرده است.

افراطیون اصلاح طلب به طرق مختلف، توان دفاعی و قدرت نظامی ایران را مورد هجمه قرار می دهند. این طیف در سال ۹۴ با دوگانه دروغین «هسته ای-معیشت» و «چرخش همزمان چرخ سانتریفیوژها و چرخ کارخانه ها» خسارت محض برجام را به کشور تحمیل کرد و حالا در پی تعمیم این خسارت محض به دیگر مولفه های قدرت ساز ایران است.

اینجاست که بیش از پیش مشخص می شود که چرا سران رژیم صهیونستی در سال ۸۸ افراطیون اصلاح طلب را «سرمایه های اسرائیل در ایران» خواندند.

امروز سؤال بسیاری از مردم این است که چگونه ایران می‌تواند به تکنولوژی پیچیده موشک‌های نقطه زن و یا ارسال ماهواره به فضا دست یابد و آن را بومی نماید، اما از ساخت یک خودروی ساده سواری ناتوان است!؟ پاسخ این سؤال جز این نیست که پیشرفت در صنعت موشکی و فضایی با تفکر جهادی و انقلابی و با اتکال به اراده الهی و توانمندی جوانان مومن و متخصص رخ داده ولی در صنایعی مثل خودروسازی رویکرد غربزده و نگاه به دست خارجی ها در کنار زد وبندهای مدیریتی و بده و بستان‌های سیاسی مانع از حضور جوانان شایسته و متخصص در این حوزه شده است.

نکته قابل توجه اینجاست که بودجه نظامی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه در کمترین مقدار قرار دارد، اما بیشترین بازده و نتیجه را داشته است.

در هفته های گذشته وزارت بهداشت سوئیس اعلام کرد که تماس های ویژه ای با ایران برای خرید واکسن مقابله با ویروس کووید ۱۹ ساخت ایران برقرار کرده است.

ایران، دومین کشور دارای توانایی ساخت دریچه قلب در جهان است؛ دومین کشور در درمان تالاسمی با شیوه پیوند مغز استخوان؛ سومین تولیدکننده دکل‌های انتقال برق؛ رتبه دهم جهانی در فناوری لیزر؛ مقام دوم جهان در زمینه تولید نانو دارو؛ چهارمین کشور در تولید اتانول در دنیا؛ رتبه سوم جهان در صنعت سدسازی؛ نهمین کشور دارای چرخه کامل فناوری فضایی؛ دومین کشور دارای فناوری تولید پهپاد رادارگریز؛ اولین کشور تولیدکننده صنعتی بیوایمپلنت؛ چهارمین قدرت موشکی جهان؛ جزو ۱۰ کشور سازنده زیردریایی در جهان؛ تولیدکننده سریعترین اژدر رادارگریز در جهان؛ دارای مولفه استراتژیک خودکفایی در بنزین؛ پنجمین کشور برتر سازنده ربات انسان نما؛ چهارمین کشور صاحب فناوری ساخت نیروگاه خورشیدی در جهان؛ اولین سازنده استارتر هواپیما در غرب آسیا؛ چهارمین قدرت دریایی جهان و… اینها تنها بخشی از توانمندی‌های غرورآفرین و افتخارآمیز جمهوری اسلامی ایران است.

اما امثال تاجزاده با تز «آبگوشت بزباش» از یکسو استعدادهای عظیم جوانان ایرانی را سرکوب و انکار می کنند و از سوی دیگر برای رفع مشکلات آدرس غلط می دهند.

**  دولت روحانی را ابدا نمی‌توان دولت اصلاحات دانست

«مصطفی درایتی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: « دوره آقای روحانی را ابدا نمی‌توان دوره اصلاحات دانست. دولت‌های یازدهم و دوازدهم هرگز با اصلاحات همراهی نداشته است. تنها وعده‌های در ایام انتخابات از سوی آقای روحانی داده شد که جریان اصلاحات احساس کرد اگر بتواند بخشی از آنها را نیز محقق کند، در راستای مصالح کشور است و به همین دلیل از آن پشتیبانی کرد. در کابینه دولت نیز از اصلاح‌طلبان محدودی استفاده شد. شاید اگر محاسبه کنیم، کمتر از ۱۰ درصد کابینه دولت اصلاح طلب باشند. به همین دلیل نمی‌توان دولت فعلی را به معنایی که در جامعه مطرح است، دولت اصلاحات دانست».

تاجزاده: برخی دنبال الگوی «موشک پرانی با اقتصادِ عقب مانده» هستند/ نگاه به روسیه، سنتی «قجری» است!

«محمدرضا خاتمی» فعال سیاسی اصلاح طلب در سال ۹۶ گفت: «ما اصلاح طلبان تضمین روحانی هستیم». در همان مقطع «محمدعلی ابطحی» معاون رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: «اصلاحات، روحانی است».

در سال های ۹۲ و ۹۶، پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح طلبان اکثریت مطلق دولت را در اختیار گرفتند. از معاون اول رئیس جمهور تا وزارتخانه های اقتصادی و استانداری ها و...

نکته قابل توجه اینجاست که بخش قابل توجهی از اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی موسوی و کروبی در سال ۸۸، در دولت روحانی در مناصب ارشد مدیریتی حضور یافتند. از آخوندی و زنگنه تا محمدعلی نجفی و نعمت زاده و...

حالا اصلاح طلبان در فصل پاسخگویی، از ارائه گزارش عملکرد طفره رفته و مشغول فرافکنی هستند. جالب اینجاست که همین طیف در روزهای گذشته، میتینگی انتخاباتی در جماران برگزار کرد.

اصلاح طلبان به دلیل «بی مسئولیتی حاد»، از یکسو از پذیرش نقش خود در ایجاد وضع موجود طفره می روند و مدعی هستند که رئیس جمهور تدارکاتچی است و از سوی دیگر در تدارک فتح پاستور و تصاحب مجدد قوه مجریه در ۱۴۰۰ هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • صمصام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 0
    در دنیای سیاست هیچ کشوری صددرصد قابل اعتماد نیست، اما برخی کشورها صددرصد غیرقابل اعتمادند برخی کشور ها هم 100 درصد خوشبین اند
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      4 0
      آفرین، کاملا درسته!!
    • DE ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      9 0
      لطفا شورای نگهبان همه اسهال طلبان را تایید کند تا یکبار برای همیشه مردم حق این خائنان را با عدم رای کف دستشان بگذارد. وقتی ارای باطله بیشتر از ارای اینها باشد یعنی برید گمشید دست از سر این ملت بردارید تا کی حقه بازی و شعار ؟ بنفش بس نبود حالا زرد ارغوانی یا سبز لجنی !
    • آرش IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      1 0
      اولا کشور بدون امنیت ،اقتصاد هم نداره،،چون سرمایه گذاران و مردم نیاز به امنیت برای حفظ پول دارند،، بزرگترین اقتصاد های جهان،بهترین نیروهای تدافعی رو دارند،،ثانیا،اقتصاد عقب افتاده ی ما به خاطر ضعف ما در مدیریت ما وهم ضعف در نیروهای تدافعی ماست،، اگر ما قوی باشیم،کسی جرات تحریم ما رو نداره
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 1
    36- و اعبدوا الله و لا تشرکوا به شیئا و بالولدین احسنا و بذی القربی و الیتمی و المسکین و الجار ذی‌القربی و الجار الجنب و الصاحب بالجنب و ابن السبیل و ما ملکت ایمنکم ان الله لا یحب من کان مختالا فخورا
  • شرقی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    23 3
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • SE ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      17 0
      تاجزاده و رفقایش هم فقط پاچه خواری غرب پلید را خوب آموخته اند و بزباش تولیدو هندوانه خیار گوجه و پوست گوسفند صادر و گندم وارد میکنند. و پس مانده های پژو را به قیمت بنز به مردم می اندازند
    • وطن پرست DE ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      4 0
      موشک پرانی بهتر از پراید پرانی هست.
  • سید IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    24 1
    کسانی که آگاهانه اصلاح طلبان تهوع آور خائن به ملک و ملت را حمایت می کنند، تکلیف شان معلوم است و با ایشان سخنی نیست! اما عوام الناسی که ناآگاهانه فریب وعده و وعید این نحله را خورده اند و یا از ترفندهای ایشان خبر ندارند و در دام شان گرفتار شده اند، بدانند که اوج کشورداری و مملکت گردانی این قوم همین است که اکنون هست و اگر بیست بار دیگر هم در انتخابات مختلف همین طائفه خائن و بی عرضه را برگزینید هیچ هنر بیشتری در این زمینه از ایشان نخواهید دید! بنی صدر همین بود! موسوی در دوران نخست وزیری نیز همین بود! هاشمی و خاتمی هم همین بودند! همین چند نفر چه مقدار از عمر ملت و انقلاب را هدر دادند و چه قدر از منابع کشور را به تاراج!؟ و بر روی هم چه دستاوردی برای ایران آوردند؟! کمی بیشتر بیندیشیم!!!!!
    • iran IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 0
      باید واقع بین باشیم اصلاح طلبان و اصولگرایان هر دو جریان محبوبیت نزد عموم ملت ایران ندارند ... امیدوارم جریانی قدرتمندتر با برنامه و هدف وارد انتخابات 1400 بشود ..
  • m.a IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    21 0
    مگه دروغ کنتور میندازه یا حناق میاره؟....تاجزاده در مصاحبه با علی علیزاده گفت ما با موشک مخالف نیستیم!!!....که صد البته مشخص بود دروغ میگه!!...من اسم اینارو گذاشتم ویرانی طلب و اتفاقا بدنبال تضعیف کشور و حمله آمریکا و اسرائیل هم هستن!!!...وگرنه کدوم مغز سالمی ابزار دفاعی رو تقدیم طرف مقابل میکنه؟....ضمنا ملت عزیز به هوش و گوش باشین که زیباکلام با خودکفایی گندم مخالف بود!!!....یعنی اگه میتونستن الان نون هم نداشتیم!!!
  • رضا IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    20 0
    قدرت نظامی حاصل تفکر فرزندان امام خمینی و امام خامنه ای همچون همت ها خرازی ها سلیمانی ها فخری زاده هاست اقتصاد عقب مانده حاصل تفکرات کثیف تجمل پرستی و غرب ذلیلی شماست
  • محلاتى FR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    23 0
    آقاى تاجزاده "مسئولَك " دوران خاتمي ان كسي بود كه ويدئو را براي ايرانيان ممنوع كرد ! الان خودش را جزو عام و عموم حساب ميكنه ! شما واقعً خودت را دو دستى تحويل گرفتى ؟! دوستان ليبرال و چند تا قلم به مزد كه خودشان را در دولتهاي مختلف از رفسنجانى تا روحانى سيد هم جا ميزنند بايد بحال شما اول گريست بعد شما را محاكمه كنيم زياد جوش نيار ! خرداد ١٤٠٠ خيلي دور نيست
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    18 0
    رفیق! در مقطع کنونی حرف های اصلاح طلبا رو جدی نگیر! اینها میدونن قافیه رو باختن. یه مشت ورشکسته ی سیاسی که در آینده کشور و دل مردم جایی ندارن و تمام حرف هاشون از روی حرص و عصبانیت زده میشه
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    19 0
    خاصیت اصلاح طلب همینه. تغییر معنای و بازی با واژه ها برای انحراف افکار عمومی. در ادبیات اصلاح طلبی پوشش قانونی میشه حجاب اجباری. رییس جمهور مقتدر میشه دیکتاتور نظامی و قدرت دفاعی میشه موشک پرانی!! هر لایک شما یه ننگ به اصلاح طلبی کانون لیبرالیسم در ایران
  • ناشناس IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    8 0
    بسه دیگه 8 سال مملکت راچپاول کردید. چی میخواین ازجون این ملت ... مردم هم پشم
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    10 0
    آقای تاج زاده به تو چه رابطه‌ای ما با روسیه چگونه هست تو مگر کدخدا هستی برای همه چیز نظر میدهید تو یه فتنه گر هستید من به شما قول میدهم عمر من و شما کفاف نخواهد داد ما با قبله گاه شما( آمریکا) رابطه داشته باشیم!؟
  • سجاد IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    9 0
    تاجزاده و رفقا بی وطنند
  • ناظم الدوله IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 15
    اصلاحات یک جریان اصیل و خادم و پاکدست است که میخواهد ایران را به قله های رفیع برساند و در برابر مخالفان قلیل الفکر و اندکش نیز صبور و شکیبا بوده و برای هدایت کشور برنامه ها دارد دوباره ایران دوباره اصلاحات تا ابد الدهر.
    • احمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      14 0
      نظام الدوله معلومه تو از نسل قجری ها هستی .همونائی که مملکت رو دوستی تقدیم بیگانه کردند .حالا هم دوستان شما در گروهک افساد طلبان قصد دارند همین کارو بکنند .بهتر اسم خودت بزاری افسادالدوله
    • DE ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      7 0
      اصلاحات یک جریان اسیر قلیل الفکر و اندک تعقل و لجوز شکاک به توان مردم بوده و خلدست خادم امریکاست که میخواهد برو بچ و دارو دسته خود را به ثروتها و پست های رفیع برساند و در برابر مخالفانِ هدایت کشور به ته دره توسط اصلاحات , برنامه ها دارد دوباره اصلاحات آواره ایران تا ابد الدهر
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      10 0
      اصلاحات تنها راه نابودی و ته دره بردن ایران است.
  • DE ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    19 0
    تا جرزاده: برخی دنبال رو های صهیون و امریکا اقتدار ایران و پیشرفت های شگرف علمی ایران اسلامی را الگوی «موشک پرانی با اقتصادِ عقب مانده» معرفی کرده تا اذهان ملت را از کمدانی و ندانم کاری و عدم مدیریت دارو دسته خود منحرف کنند. واقعا این رو جرزاده گفته نه بابا اون عددی نیست این چیزها به فکرش برسه. / نگاه به روسیه که یکتنه قرنهاست جلوی دنیای امپریالیست غربی ایستاده و در اکثر علوم روز از بیشتر کشورهای اروپایی جلوتر بوده و هست ، به مراتب بهتر است از نگاه سنتی «قجری» غربگرایان به اروپا و امریکا که بدون اجازه آنها مانند قاجار و قجری ها آب آشامیدنی هم نمیتوانند بنوشند.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    12 0
    برخی عقب مانده های بیفطرت مثل تاجزاده هم دنبال فریب افکار عمومی برای انتخابات ریاست جمهوری و تحمیل یک دولت غربگدا و خسارت محض دیگر بر مردم و کشور هستند
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    11 0
    باز این بیسواد اصلاحات (تاجزاده) دهن گشادشو بازکرد. .
  • سید حسینی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 7
    می دونم حقیقت تلخه !!! ولی درست میگن اصلاح طلبان هرچند تلخ وگزنده س! ولی دوست اونه که منو میگریونه،دشمن اونی که می خندونه!
  • علی حیدری IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 0
    جرا سیستم به این ...گونه این قدر پا می دهد؟؟؟؟!!!!.
  • محمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    9 0
    تاجزاده ببند
  • سید حسینی IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    7 0
    افساد طلب ها دیگر هرچه بگویند فایده ندارد و باور مان نمیشود ،چون حقیقت را میدانیم ،اعتدال واصلاحات مسبب است
  • سید حسینی IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 0
    اگه اینا رو که نگه چیکارکنه؟؟؟ آخه باید حرفهای بی منطق بنویسه که بگن وجود داره!
  • سید حسینی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 0
    خودتونم میدونین کار اصلاحات تمومه
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    7 0
    متاسفانه این آقایون اصلاح طلب اجازه دارن به عالم و آدم و هرکسی که حتی یک کم عقایدش با این آقایون متفاوت است بد و بیراه بگویند و بکوبند.اینها احیانا نشانه تندروی،بداخلاقی و بی ادبی نیست؟؟
  • شاهد IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    8 0
    آخه تاج زاده چه کسانی اقتصاد مملکت و به گند کشیدندو مگه محسن جان هاشمی شما نفرمودند در طول جمهوری اسلامی (زمان مصاحبه انقلاب 40ساله بود}فقط 8 سال آنها نقشی نداشتندبقیه دست افساد طلبها بود . دیگه چتونه اگر خفه بشید کسی نمیگه لالید.جماعتی که هر دفعه به هر بهانه ای به اینها رای میدید شمارو به خدا و به هر دینی که دارید قسم ولشون کنید تا ولمون کنند.این دفعه هم بخواهید باز هم اشتباه کنید واااویلا
  • محمد IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    7 0
    این فتنه گر هر مزخرفی میگه ونجات میریزه وهیچکس جلودارش نیست یکی افسارش بگیره
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 0
      شما اگر مقلد و پی رو ولی فقیه هستید از توهین وبد زبانی دست برارید مثل ادمیزاد هم میشه حرف زد چشم بسته حرف زدن که هنر نیست .
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    9 0
    و نگاه به امریکا و غرب هم سنتی پهلویست....!
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    8 0
    عجب کی این 1400 می رسه...
  • پیام وحیدی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    16 1
    حیف دانا مردن و افسوس نادان زیستن ، حیف از فخری زاده ها و افسوس از تاجزاده ها ، چرا اینا نمیمرند
  • حامد IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    8 0
    الحق و انصاف که امثال تاجزاده و این افساد طلبان سرمایه های اسرائیل در ایران هستند
  • داود IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    10 0
    اقای تاجزاده لطفا خفه کافیه
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    11 0
    بعضی ها هم مثل تاجزاده با مغز معیوب و عقب افتاده می خواهند گاوشیرده امریکا و غربیا باشن و البته هر جور اهانت و تحقیری رو هم تحمل کنن!
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    13 0
    تاریخ نشان داده کسانی که با حذف دیگران یا تهمت و تخریب(مانند 92 و 96)به حکومت می رسند قطعا آدمهای خوبی نیستند و جامعه از آنها خیر نمی بیند.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    9 0
    خداهدایت کند کسانیروکه از این پس گول حرفهای اعتدال واصلاحات رو بخوره وحرفشونو باور کنه وخدا هدایت کنه این قوم وتاجزاده روکه میخواد افکار عمومی رومخدوش کنه
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 0
    نگاه به غرب چی توش بوده؟ آهان، گرین کارت و دلار مخفی برای مواجب ماهیانه، ای لعنت خدا بر فتنه گران.
  • iran IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    در یک کلام : نه روسیه آن روسیه تزاری قدیم ! و خوشبختانه نه ایران عزیز آن ایران قاجاری است ! ایران طی سال‌های اخیر تبدیل به قدرتی منطقه ای و قدرتی موثر در سطح جهان شده که البته ضعف ها و اشکالاتی نیز هست ولی به هیچ عنوان قابل قیاس با قاجار ضعیف نیست .. پاینده ایران
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 0
    مشرق عزیز بسیارصحیح گفتین که : امروز سؤال بسیاری از مردم این است که چگونه ایران می‌تواند به تکنولوژی پیچیده موشک‌های نقطه زن و یا ارسال ماهواره به فضا دست یابد و آن را بومی نماید، اما از ساخت یک خودروی ساده سواری ناتوان است!؟ پاسخ این سؤال جز این نیست که پیشرفت در صنعت موشکی و فضایی با تفکر جهادی و انقلابی و با اتکال به اراده الهی و توانمندی جوانان مومن و متخصص رخ داده ولی در صنایعی مثل خودروسازی رویکرد غربزده و نگاه به دست خارجی ها در کنار زد وبندهای مدیریتی و بده و بستان‌های سیاسی مانع از حضور جوانان شایسته و متخصص در این حوزه شده است. یک متخصص حوزه دانش بنیان
  • سید IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    اقتصادی که عقب مانده های ذهنی همچون تاجزاده سوادکوهی به بار آوردند
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    5 0
    آقای تاجزاده و رفقایش . محض رضای خداوند بسه دیگه . چی از جون ما مردم می خواهید . ما مردم را شما نابود کردید و خودتون رو اباد . اگه دین ندارید لااقل ازاده باشید . دروغ دروغ همه اش دارید دورغ می گویید .
  • NL ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    متاسفان تریبون دست اسهال طلبان است
  • رویا اسدی IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    این اصلاح طلبان صدسال کشور روعقب انداختن دست ازسرمردم برنمیدارن
  • مجید IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    تاج زاده لطفا خاموش دست من بود یه چسب اون دهنت میزدم برجام امضاشد چی بدست اوردیم هیچ بگو لطفا خفه بشید اگر قدرت موشکی نداشتیم میشدیم عراق ولیبی
  • ناشناس IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    اصلاح طلب ها همیشه ما را گول زده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس