کد خبر 118190
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با اشاره به جزئیات استخدام و ارتقای شغلی نخبگان در دستگاههای اجرایی گفت: نخبگان بر اساس سهمیه استخدامی هر یک از دستگاه ها، برای جذب به دستگاه های مربوط معرفی می شوند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، دکتر حسین طالبی، با اشاره به جزئیات آیین نامه " جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر" افزود: این آیین نامه در راستای جذب و به کارگیری نخبگان برتر در دستگاههای دولتی در جلسه هیئت دولت تصویب و ابلاغ شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این آیین نامه از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با همکاری بنیاد ملی نخبگان در حال اجرا است، اظهار داشت: بر این اساس در بنیاد ملی نخبگان اقدام به راه اندازی بانک اطلاعاتی جامع از نخبگان و استعدادهای برتر مورد حمایت بنیاد که متقاضی جذب در دستگاههای اجرایی و دولتی هستند کردیم.
 
وی ادامه داد: نخبگان و استعدادهای برتر واجد شرایط که متقاضی جذب در نهادهای اجرایی و دولتی هستند می توانند با مراجعه به سایت بنیاد ملی نخبگان، فرم مورد نظر را تکمیل و ارسال کنند.
 
طالبی ادامه داد: فرمهای تکمیل شده از سوی بنیاد ملی نخبگان در اختیار معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری قرار می گیرد و این افراد بر اساس سهمیه استخدامی هر یک از دستگاه ها، به دستگاه های مربوط معرفی می شوند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه این بانک در حال حاضر راه اندازی شده است، خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی و دولتی شامل کلیه دستگاه های مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری می شوند.

جزئیات آیین نامه جذب نخبگان

با تصویب آیین نامه جذب و به کارگیری نخبگان برتر در دستگاههای دولتی، استخدام و جذب نخبگان برتر کشور در دستگاه‌ های دولتی تسهیل شد. بر این اساس، نخبگان برتر طبق نیاز دستگاههای اجرایی به نیروی انسانی، در اولویت جذب قرار گرفته و با شرایط آسان تری استخدام خواهند شد.
 
بر اساس این آیین نامه نخبگان و کارمندانی که قبل از ابلاغ این آیین نامه، جزء استعدادهای برتر بودند و یا در حین خدمت نخبه و استعداد برتر شناخته شدند مشمول این آیین نامه می شود.
 
نخبگان جدیدالاستخدام در بدو ورود و نخبگان شاغل در دستگاه های اجرایی در یک رتبه بالاتر از رتبه تعیین شده قرار می گیرند ضمن آنکه دستگاه اجرایی می تواند با توجه به توانمندی فرد نخبه و یا استعداد برتر و شغل مورد تصدی وی، ساعت کار این افراد را به صورت شناور تعیین کنند.
 
علاوه بر این، این آیین نامه دستگاه های اجرایی را موظف کرده است تا در استفاده از نیروهای امریه سربازی، افراد نخبه و استعداد برتر را در اولویت قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس