بزرگترین پالایشگاه‌های آمریکا به خاطر سرمای هوا بسته شدند

بزرگترین پالایشگاه های آمریکای شمالی به خاطر یخبندان و قطعی برق و آب و توقف عرضه سوخت در سراسر تگزاس تعطیل شدند.

 به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، پس از بازارهای گاز طبیعی و برق، بخش دیگری که در ایالت تگزاس آمریکا باعث نگرانی شده صنعت پالایش نفت آن است که به خاطر سرمای هوا تعطیل شده‌است.

بیشتر بخوانید:

رأی دادگاه آمریکایی به ضرر یک کارگر ایرانی در برابر اگزون و شورون

بزرگترین پالایشگاه های آمریکای شمالی در روز دوشنبه به خاطر یخبندان و قطعی برق و آب و توقف عرضه سوخت در سراسر تگزاس تعطیل شدند. طبق گزارش موسسه انرژی اسپکتس، بیش از سه میلیون بشکه ظرفیت پالایش روزانه نفت به خاطر سرمای بی‌سابقه متوقف شده است.

 این تعطیلی‌ها حاکی از کاهش عرضه و افزایش قیمت محصولات پالایشی از بنزین گرفته تا پروپان در روزها و هفته‌های آینده در شهرهایی است که وابسته به سوخت گالف کوست آمریکا هستند. با توجه به کاهش تولید صنعت نفت آمریکا طی همه‌گیری ویروس کرونا، اگر این تعطیلی‌ها بیشتر از چند روز طول بکشد، تاثیر آن بر عرضه سوخت توسط خط لوله فراتر از تگزاس گسترش می‌یابد.  گالف کوست بیش از سه پنجم سوخت ساحل شرقی را تامین میکند.

 آرامکوی عربستان فعالیت‌های پالایشگاه موتیوا را در پورت آرتور تگزاس متوقف می‌کند. پالایشگاه «گالوستون بی» متعلق به شرکت ماراتون پترولیوم هم به‌خاطر سرمایه شدید بسته شده است. شرکت اکسون موبیل هم پالایشگاه بزرگ بیتاون در نزدیکی هوستون را به همراه برخی از واحدهای یک پالایشگاه در شهر بیمونت تعطیل کرده است. تعطیلی پالایشگاه بیمونت علاوه بر سرما به خاطر کمبود گاز هم بوده است. شرکت توتال پالایش نفت خام را به حداقل رسانده و یکی از واحدهای پالایشی در پالایشگاه پورت آرتور تگزاس را تعطیل کرده است.

 خط لوله‌های نفتی، ژنراتورهای برق و مزرعه‌های بادی به خاطر سرمای شدید هوا در این ایالت تولید کننده نفت آمریکا فلج شده‌اند. پالایش نفت با سرعتی بیشتر از تولید نفت رو به کاهش است.

 طبق گزارش موسسه انرژی اسپکتس، اگر سرما به تجهیزات آسیب برساند یا قطعی برق در تگزاس به سرعت حل نشود، اختلال در فعالیت‌های پالایشگاهی ادامه می‌یابد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    دل خدا از اینهمه ظلم وستم و بیدادگری و بی اخلاقی غربی ها بخصوص فرانسوی ها گرفته. تمام اروپا بطور غیر قابل تصوری زمان زیادیه که یخبندانه. خیلی تعجب نداره امریکا بدتر از اروپا باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس