گمرک نمایه

عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: بحث راه‌اندازی چند منطقه آزاد تجاری بین ایران و عراق در دستور کار قرار دارد و در این مجمع در حال بررسی است.

به گزارش مشرق، غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت  با اشاره به مصوبات هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت بیان کرد: بحث راه‌اندازی چند منطقه آزاد تجاری بین ایران و عراق در دستور کار قرار دارد و در این مجمع در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید:

نامه رئیسی به ملت عراق بخاطر استقبال گرمشان

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: همسو با تقویت اقتصادی بین دو کشور ایران و عراق مصوباتی که قبلا در مجلس بررسی شده بود هم اینک در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت  در دستور کار قرار دادیم. طی نشست‌های گذشته مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه آینده برای ایجاد یک یا دو منطقه آزاد تجاری بین ایران و عراق تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی گفت: ایجاد مناطق آزاد تجاری در مناطق کردستان عراق، بخش‌های مابین کردستان و عرب‌نشین عراق و قصرشیرین باعث احیای روابط اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این مناطق می‌شود.  ایجاد این مناطق آزاد تجاری در مرز پردیسان و مرز خسروی مطرح شده است و اگر راه‌اندازی شود امکان سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها و عراقی‌ها در آنجا وجود خواهد داشت و برای گسترش صادرات به کشور عراق مفید خواهد بود.

مصباحی‌مقدم با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری نتیجه تلاش برای احیای فعالیت‌های اقتصادی بین ایران و عراق است، گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی از لوایح دولت بود و به سرانجام رسیدن تعدادی از منطقه ویژه اقتصادی در دستور بررسی مجمع قرار دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس