بیانیه اقلیم کردستان عراق درباره حمله راکتی اربیل

گروه عراقی تازه تأسیس «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله به اربیل را برعهده گرفت.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» گزارش داد که گروه عراقی تازه تأسیس موسوم به «سرایا اولیاء الدم» مسئولیت حمله راکتی به اربیل را برعهده گرفته است.

در بیانیه منتشر شده از سوی این گروه که در کانال صابرین‌نیوز قرار گرفته، آمده است: «به توفیق الهی و دعای مردم ما، دقیقا در ساعت ۹:۱۵ شب پانزدهم فوریه، مردان شما در سرایا اولیاء الدم، عملیات موفقی را علیه اشغالگران آمریکایی در منطقه شمالی عزیز ما انجام دادند».

این گروه توضیح داد: «ما به فاصله ۷ کیلومتری پایگاه اشغالگران (الحریر) در اربیل نزدیک شدیم و توانستیم ضربات مهلکی با ۲۴ راکت بزنیم که به دلیل ناتوانی سامانه ضد هوایی اشغالگران از رهگیری آنها، دقیقا به اهداف خود اصابت کردند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این عملیات منجر به خسارات شدید به خودروها، انبارها و هواپیماهای اشغالگران و تعداد زیادی تلفات در بیان عناصر اشغالگر شد. به مردم خود می‌گوییم خمپاره‌هایی که بیرون از پایگاه اشغالگران افتاد، راکت‌های آمریکایی بودند که تلاش داشتند موشک‌های ما را رهگیری کنند».

این گروه تازه تأسیس عراقی وعده داد: «این میثاق خود با مردم صبورمان را تجدید می‌کنیم، که ما خواست شما برای گرفتن انتقام سران شهید را اجابت می‌کنیم و اشغالگران آمریکایی در هیچ‌جایی امنیت نخواهند داشت، حتی در کردستان [عراق]، به شما وعده عملیات دیگری را می‌دهیم».

شامگاه دوشنبه بود که منابع خبری گزارش دادند که فرودگاه بین‌المللی اربیل و یک پایگاه آمریکا در این فرودگاه هدف حمله راکتی قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش داد، راکت‌ها یک پایگاه را که نیروهای تحت فرمان آمریکا در آن مستقر هستند، هدف قرار داده‌اند.

شبکه الجزیره به نقل از خبرنگار خود در عراق نوشت که آژیرهای خطر در کنسولگری آمریکا پس از هدف قرار گرفتن فرودگاه به صدا درآمده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • مرتضی IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 5
    خرسی که هوس عسل کرده فکر نیش زنبور ها را نکرده است. خدا قوت سردار قاآنی این سیاست بسیار کم هزینه و موثر است تا خواب از چشمان هیز و متکبر دشمنان اسلام گرفته شود.خون شهيدان حاج قاسم و ابو مهدی چراغ ابدی راه توست سردار دلیر ایران.
    • کاوه IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      4 3
      عزیز من چرا گزک دست دشمن میدید چرا این گروه را به ایران میچسبونید تا امسال شما ساده لوحان هستند مملکت ما به دشمن نیازی نداره هیچ فکر کردید این حرفها چه تبعات بین المللی داره لطفا مواظب گفته هاتون باشید
  • علی IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 4
    خدا قوت شیران عراق
  • آرش IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 4
    درود بر شرفشون قاتلان سردار بزرگ ایران تاوان سختی را پس خواهند داد
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 3
    جووون جووووووون همینجور اصلاح طلبه که یتیم میشه!
  • احمد IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 2
    خوب عوضی اگر قصد برادر کشی وخلق جنایات شبیه داعش ندارید چرا به قلب شهر حمله موشکی می کنید
  • شه برا IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 1
    دارید به خودی میزنید
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 3
    باتشکر از گروه جدید التاسیس که انتقام خون سردارسلیمانی وسردارمهندس رو که توسط ترامپ تبدیل به سرداردلها شدن داره میگیره
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    قضاوت درباره ی این حمله زود است گذشت زمان معین خواهد کرد که حمله کار چه گروهی بوده است
  • NL ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    آمریکا باید تقاص خون سردار سلیمانی رو بده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس