تلاش‌های ماکرون برای توجیه حضور نظامی در غرب آفریقا - کراپ‌شده

سران فرانسه و کشورهای غرب آفریقا در حالی نشستی با تمرکز بر مبارزه با گروه‌های تروریستی را آغاز کرده اند که اهالی منطقه خواستار خروج نظامیان فرانسوی از کشورهای خود هستند.

به گزارش مشرق، سران فرانسه و کشورهای واقع در غرب آفریقا  در حالی  از دوشنبه اجلاس دو روزه‌ای را با تمرکز بر مبارزه با افراطگرایی در منطقه ساحل آفریقا آغاز کردند که حملات هوایی و زمینی نظامیان فرانسه در برخی از کشورهای غرب آفریقا به کشته شدن غیر نظامیان منطقه منجر شده است.

 به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» سران مالی، بورکینافاسو، چاد، نیجر و موریتانی همراه با «امانوئل ماکرون»   رئیس جمهور فرانسه  دراین نشست با میزبانی چاد به طور مجازی شرکت دارند.

بر اساس این گزارش، ماکرون ممکن است از کاهش نیروهای فرانسوی در منطقه ساحل آفریقا خبر دهد. فرانسه همچنین در انتظار مشارکت بیشتر سایر کشورهای اروپایی است. استقرار حدود ۵۱۰۰ نظامی در پنج کشور آفریقای غربی نشان دهنده بزرگترین عملیات نظامی فرانسه در خارج از کشور است.

درحالیکه یک نیروی منطقه‌ای از پنج کشوربا پشتیبانی سازمان ملل متحد، اتحادیه آفریقا و در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شده با این وجود گروه‌های افراطی وابسته به القاعده و داعش حملات خود را در سراسر منطقه ادامه داده و مناطقی از مالی، نیجر و بورکینافاسو را تحت کنترل خود در آورده اند.

یک مقام ارشد فرانسوی که مایل به افشای نام خود نبود، گفت که عملیات نظامی در سال جاری بر هدف قرار دادن سران اصلی گروه وابسته به القاعده و افزایش فشار بر سایر گروه‌ها در منطقه متمرکز خواهد بود.

این مقام فرانسوی افزود که هدف این گفت‌وگوها بحث درباره تغییرات سیاسی مورد نیاز برای ایجاد ثبات بیشتر، مبارزه با فساد و تقویت توسعه در منطقه است.

فرانسه از سال ۲۰۱۴ عملیات نظامی گسترده‌ای با مشارکت ۴۵۰۰ نیرو به بهانه مبارزه با تروریست‌های مسلح در مالی آغاز کرده است. وبسایت «مدیا پارت» فرانسه مدتی پیش نوشته بود که پهپادهای فرانسه در مالی، تهدید بالایی برای جان غیر نظامیان محسوب می‌شود.

چندی قبل حمله هوایی منتسب به فرانسه به یک مراسم عروسی در کشور مالی، بیش از ۱۰۰ کشته برجای گذاشت. است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس