سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی ‌از حمایت‌های بی‌دریغ رهبر انقلاب در دوران کرونا گفت: مرگ "۲رقمی" کرونا هم برای ایران زیاد است.

به گزارش مشرق، سعید نمکی ظهر امروز در شصت‌وچهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای قزوین که در سالن اجتماعات شهید استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای مبارزه با کرونای چموش و سرکش انگلیسی فقط ۷۲ ساعت وقت داریم و راهی که پیشتر ۲ هفته برای کنترل این ویروس می‌رفتیم، با این ویروس ۷۲ساعته خواهیم رفت.

بیشتر بخوانید:

شروع خیز چهارم کرونا با ویروس مرگبار انگلیسی

وی اضافه کرد: دو روز پیش نخستین هواپیما را از انگلیس پذیرفتیم و در  حال قرنطینه آنها هستیم و ۲۰ تا ۳۰ هواپیمای واردشده از اروپا را در نوبت قرنطینه داریم، با این حال کسی که غیرقانونی طول کشور را طی می‌کند، خیلی اشرافی و نظارتی روی آن نداریم و انجام این کار هم در حیطه مسئولیت‌های ما نیست.

نمکی ادامه داد: ویروس کرونای انگلیسی و جهش‌یافته قدرتمندترین نظام‌های بهداشتی و درمانی اروپا مانند آلمان و انگلیس را به زانو درآورده است و ساده‌انگاری و توهم است اگر فکر کنیم که این کشورها نظام سلامت ضعیفی دارند، چرا که آهنگ شیوع این ویروس به‌مراتب تندتر از گام‌هایی است که در شبکه بهداشت می‌توان برداشت.

وی یادآور شد: از امروز باید همه افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور افراد مبتلا به کرونای انگلیسی و جهش‌یافته تلقی شوند و آتش پیک کرونا از هر جایی بلند شد، باید بلافاصله این آتش را خاموش کنیم. همان‌طور هم که در نامه ۱۰ دی‌ماه امسال به رؤسای دانشگاه علوم پزشکی نوشتم، باید کانون‌های ابتلا را هرچه زودتر شناسایی کنید و نگذارید این شعله‌ها به هم بپیوندند.

اسفندماه سختی در پیش است

وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه "اسفندماه خیلی‌سختی را در پیش خواهیم داشت"، گفت: اگر در این اسفند سخت ستون‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سخت بنا نکنیم و اگر برای رعایت آنها سخت نگیریم، هزینه بیشتری از گذشته پرداخت خواهیم کرد.

نمکی با تشریح گام‌های مقابله با ویروس کرونای انگلیسی گفت:‌ در وهله اول باید اطلاع‌رسانی گسترده به مردم در مورد تفاوت‌ها و رفتارهای این ویروس انجام شود. در مرحله دوم باید تست‌های سریع افزایش یابد و در مرحله سوم تست‌ها باید به‌صورت مرتب و رندوم برای وزارت بهداشت ارسال شود، در مرحله آخر هم باید مراکز ۱۶ساعته سرپایی را فعال کنیم.

واردات ۱۶میلیون دوز واکسن کوواکس

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به وضعیت تولید واکسن ایرانی کرونا در انستیتوی پاستور گفت: با انتقال دانش فنی ساخت واکسن ضدویروسی از کوبا یکی از مؤثرترین واکسن‌های دنیا را در پاستور خواهیم ساخت و این واکسن فاز سوم کارآزمایی بالینی خود را هم گذرانده است و از اوایل اردیبهشت وارد کشور می‌شود.

نمکی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در کشور افزود: ۱۶ میلیون دوز واکسن کوواکس تا آخر سال وارد کشور می‌شود و همه گروه‌های حساس و اولویت‌دار تا پایان سال ۹۹ واکسینه می‌شوند. در ضمن این قول را به مردم می‌دهیم که تا شهریورماه آینده ۷۰ درصد مردم واکسنیه شوند و در این صورت زنجیره انتقال و همه‌گیری کرونا قطع خواهد شد.

وی یادآور شد: در آینده مدیریت جهان را بر مبنای مدیریت کرونا تقسیم‌بندی خواهند کرد و کشوری را موفق خواهند دید که کرونا را به بهترین شکل اداره کرده باشد.

ردگیری و رهگیری شدید کرونایی‌های آبیکی

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین هم با اشاره به عملیات صورت‌گرفته برای محدودسازی رفت‌وآمد اطرافیان بیماران کرونای انگلیسی گفت: همه این خانواده‌ها در اختیار قرارگاه شهید سلیمانی قرار گرفته تا قرنطینه خانگی شوند و این موضوع با نظارت دانشگاه علوم پزشکی قزوین صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ردگیری و رهگیری شدید بیماران کرونایی در آبیک به عنوان محل شیوع کرونای انگلیسی در دستورکار ما قرار داد و در این زمینه از هیچ موضعی عقب نمی‌نشینیم.

حماسه مقابله با کرونا در طول این ۱۳ ماه

نمکی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: به دنبال تحریم‌های ظالمانه در اوج دوران شیوع کرونا ما نمی‌توانستیم هیچ دارویی را به کشور وارد کنیم، آن‌ها منتظر بودند جمهوری اسلامی ایران بر گل بنشیند و فکر می‌کردند این تنها فشاری است که عملیاتی می‌شود، ولی محاسبات آن‌ها بر هم ریخت.

نمکی با بیان اینکه محاسبات موسسات بین‌المللی این بود که مرگ کشور در آذرماه به یک هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد، گفت: متاسفانه آمریکا بیش از پنج هزار مرگ را به ثبت رساند و در بسیاری از کشورهای بزرگ با مرگ بیش از هزار مورد مواجه هستیم، ولی جمهوری اسلامی مرگ دو رقمی را تجربه می‌کند که این عدد هم زیاد است.

وی با بیان اینکه تشریح حرکت و حماسه مقابله با کرونا در طول این ۱۳ ماه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: هر چند که نخستین مورد مثبت در اواخر بهمن ماه مشاهده شد، ولی از اواخر دی ماه سال ۹۸ درگیر مدیریت کرونا هستیم و ضرب آهنگ قلب کادر درمان با بالا و پایین شدن نمودارها تغییر پیدا می‌کرد.

نمکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در استان قزوین، گفت: مردم این استان در ایام کرونا نشان دادند که جزو فهیم‌ترین ساکنان این سرزمین هستند و رتبه نخست را در بسیاری از موضوعات در زمینه مقابله با کرونا کسب کردند.

این مسئول گفت: در این ایام افتخاراتی برای مسئولان نظام به دست آمد و مدرن‌ترین دستگاه رادیوتراپی برای استان قزوین تهیه و امروز افتتاح شد که در این زمینه احساس خوشحالی وصف نشدنی دارم.

نمکی اصافه کرد: تعیین تکلیف بیمارستان رحیمیان و راه اندازی دستگاه رادیوتراپی ۲ وعده سفر قبلی بود که خوشبختانه عملیاتی شد و امروز هم وعده می‌دهیم بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • امیر IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    6 2
    عرض خسته نباشید خدمت آقای وزیر و همکاران زحمتکش خواهشا یک بازنگری کلی در سیاستهای شل کن سفت کنی که در طول 13 ماه داشتید بکنید . اوایل ورود کرونا اصلا قبول نداشتید که کرونا آمده . وقتی بلاخره پذیرفتید که کرونا آمده ، حاضرنشدید قرنطینه و محدودیت تردد بگذارید و قرنطینه را قرون وسطایی دانستید . تا 8 فروردین 99 هیچگونه محدودیتی برای تردد بین شهری و استانی برقرار نکردید و اجازه دادید استانهای سفید هم آلوده شوند . روز 8 فروردین یادتان افتاد که میشود محدودیت تردد گذاشت . بعد از اون هم کلا سیاست شل کن سفت کنی اتخاذ کردید . یک روز آنقدر سخت گرفتید که مردم برای سفر اضطرار هم بایستی ساعتها در فرمانداری صف وایستند . روز بعد آنقدر شل کردید که انگار کرونایی هم هست . واقعا با خودتان چند چندید ؟ با دست پس میزنید با پا پیش میکشید . از هفته پیش هم که شروع کردید به روضه خوانی برای اسفند ماه .
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      106 0
      نه تو خوبی ،،،آقا امیر ،،،( چقدر بده فقط بلدیم فک بجنبانیم تو به جای انشا نوشتن تا الان یک دقیقه رفتی کمک پرسنل یک بخش از یک بیمارستان؟؟؟)
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    دروغگو کم حافظه میشه ،خوبه عصر ارتباطات و اطلاعات است و هیچ حرف و سخنی نمیشه انکار کرد ،لطفا آقایان میخوان افاضه فرمایند ببینن قبلا چی گفتن ان قدر دروغ تحویل ملت ندن ،دیگه حناتون رنگی نداره ،کرونا هست و واقعیت داره اما قابل درمان این ترسی که ایجاد میکنید انشاء الله دامن خودتون و خانواده هاتون را بگیره به خدا آدمی بوده با ریه ۳۰درصد درگیر از ترس سکته کرده هر کس که با رفتار و گفتارش در دل مردم واهمه ایجاد کرده به جای آرامش در این خون ها شریک است حتی شما رسانه ها ،داروی گیاهی که دکتر زالی قول خبرش را داد چی شد ،اگر واقعا شما رسانه ها پشت مردو و صدای مردمید از امثال ایشان سوال بپرسید
  • سعید IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 0
    مداح کار کشته ای هست آقای وزیر
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    چرا گفتن مدارس اول بهمن بازه الان میگید اسفند سختی پیش رو داریم قبل از همه‌چی با رئیس جمهورتون مشورت کنید
  • رضا IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    قبرستان ها آباد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس