کد خبر 1181540
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
ممنوعیت

رئیس پلیس راهور پایتخت از تشکیل قرارگاه سرعت خبر داد و گفت: پلیس با رانندگانی که بخواهند جان خود و دیگران را به خطر بیاندازند برخورد قانونی خواهد کرد.

به گزارش مشرق، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در برنامه تلویزیونی« شهر امن» از تشکیل قرارگاه سرعت در پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد و اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه سرعت پلیس به شدت با رانندگانی که جان خود و دیگران را به خطر می اندازند برخورد قانونی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

پول جرایم به جیب پلیس نمی‌رود

رئیس پلیس‌ راهور پایتخت تصریح کرد: رانندگان پر خطری داریم که قوانین و ضوابط موجود برای آنها بازدارنده نبوده و آنها به تخلفات خود ادامه می دهند؛ این رانندگان سرعت های پرخطر را در برنامه کار خود قرار داده اند و در سطح شهر و کمربندی ها و جاهایی که احساس می کنند امکان سرعت وجود دارد با سرعت‌های بیش از حد مجاز و سرسام آور هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر می اندازند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: ۲۳ درصد از تصادفات منجر به فوت در تهران را این گروه از رانندگان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: قوانین موجود برای این افراد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و ۱۰ نمره منفی برای رانندگان خودروهای شخصی و ۱۵ نمره منفی برای رانندگان حمل و نقل عمومی در نظر گرفته است که عملا اگر این قوانین بازدارنده بود تا الان کسی نباید مرتکب این تخلفات می‌شد.

سردار حمیدی ادامه داد: سوابق و بررسی‌ها نشان داد که باید بر روی رفتار و تخلفات این دسته از متخلفان بیشتر کار شود لذا به همین منظور با مرجع قضایی و دادستان محترم هماهنگی های لازم انجام شد تا در قالب یک کار قرارگاهی ابتدا رانندگان را متخلف را به مجموعه پلیس فرا خوانده و این رانندگان باید وقت بگذارند و آموزش‌های لازم را در این زمینه را فرا بگیرند؛ اگرچه تخلفشان هم ثبت می شود.

رئیس پلیس راهور پایتخت اعلام کرد: اگر این افراد به تخلف خود ادامه دهند برایشان پرونده تشکیل داده و آنها را به مرجع قضایی معرفی می‌کنیم و در آن صورت مجازات‌های سنگین تری در انتظارشان است .

بیشتر بخوانید:

صدور مجوز برای تردد نمایندگان مجلس در خطوط ویژه صحت دارد؟

سردار حمیدی افزود: طی چند روز آینده با هماهنگی هایی که انجام خواهد شد برای این دسته از رانندگان حتی تست های روانی را در دستور کار قرار خواهیم داد چرا که راننده ای که جان خود و دیگران را به خطر می اندازد مشکل روحی و روانی دارد و باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور پایتخت افزود: این طرح در کنار اعمال قانون و برخوردهای پلیس با این گونه تخلفات صورت می گیرد و اگر راننده ای به تخلفات خود اصرار ورزید این مورد در ادامه ضوابط موجود اجرا خواهد شد.

وی گفت: این طرح چند روزی است که اجرایی شده و در همه معابر و بزرگراه‌های شهر تهران در حال انجام است و بازخورد خوبی داشته و همکاران بنده در گشت‌های محسوس و نامحسوس و حوزه های بزرگراهی این طرح را انجام می دهند؛ اگرچه امروز رسما رسانه‌ای می شود.

وی در خصوص تخلف سرعت بالا به خصوص در ساعت‌های شبانه اظهارداشت: وقتی معابر خلوت می شوند زمینه سرعت مهیا شده و برخی رانندگان از این فرصت سواستفاده کرده و شروع به تخلف سرعت می کنند؛ در زمانی که بحث خاموشی بزرگراه‌ها را داشتیم آسیب‌ها در این حوزه بیشتر بود که البته با پیگیری‌های دوستان ما در وزارت نیرو این خاموشی ها کمتر شده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: وقتی راننده‌ای در شب در حال تردد است باید سرعت خود را کم کند و نباید از خلوتی استفاده کرده و با سرعت حرکت کند؛ لذا تمرکز پلیس در حوزه بزرگراهی بیشتر است و با تخلفات سرعت رانندگان در این حوزه برخورد خواهد کرد.

وی در خصوص خبری مبنی بر صدور مجوز ورود به طرح ترافیک برای نمایندگان مجلس گفت: بنده هم همانند شما از رسانه های مختلف شنیدم که با تکذیب بنده در همان رسانه ها مواجه شد و این خبر برای سال ۹۷ بوده که این درخواست در آن مقطع اعلام شده بود و اقدامی هم صورت نگرفته بود و الان نیز هیچگونه درخواستی شده و هیچگونه مجوزی صادر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LU ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    23 1
    اقا واقعا پلیس خیلی ضعیف در این زمینه عمل میکند، ما با داعش چند هزار کیلومتر اونورتر میتونیم بجنگیم، اما با کسانی که داعش وار رانندگی میکنند و جان مردم را به حطر می اندازند نمیتوانیم در همین تهران مبارزه کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس