برگزاری اختتامیه کنگره شعر «یتیم» در شب میلاد امام علی(ع)

نخستین کنگره شعر «یتیم» با تجلیل از برگزیدگان روز چهارشنبه، ۶ اسفندماه، به کار خود پایان خواهد داد. در این دوره ۷۲۴ اثر مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، زمان و برنامه‌های مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر یتیم توسط دبیرخانه این کنگره اعلام شد. در این مراسم که روز چهارشنبه، 6 اسفندماه، مقارن با شب ولادت اباالایتام، حضرت امام علی(ع) در تالار وحدت برگزار خواهد شد، علاوه بر اعلام اسامی برگزیدگان کنگره در پنج بخش شعر سنتی، شعر نو، ترانه و تصنیف، شعر کودک و نوجوان و قطعه ادبی، از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.  

طبق اعلام دبیرخانه کنگره شعر «یتیم»، آثار برگزیده این کنگره در قالب یک کتاب تهیه و تولید شده است که در حاشیه مراسم اختتامیه از این کتاب رونمایی خواهد شد. همچنین در این مراسم از دو قطعه موسیقی که با شعرهای برگزیده این کنگره تولید شده است نیز رونمایی می‌شود.

فراخوان این کنگره در شش محور پیشنهادی چون: «اهمیت پاسداشت فرهنگ یتیم‌نوازی»، «فرهنگ یتیم‌نوازی به عنوان مسئولیت اجتماعی»، «ستایش و تجلیل از خیرین یتیم‌نواز»، «جایگاه ایتام در تعالیم دینی»، «حضرت محمد(ص) به عنوان یتیم مکه» و «حضرت امیرالمومنین(ع) به عنوان پدر یتمان» منتشر شد. تعداد 724 اثر به دبیرخانه این دوره کنگره ارسال شد که تمامی این آثار توسط محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، سعید بیابانکی، مصطفی علیپور، سعید یوسف‌نیا و علی‌محمد مؤدب مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

آیین اختتامیه این کنگره با رعایت پروتوکل‌های بهداشتی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تالار وحدت واقع در خیابان حافظ، خیابان شهریار برگزار می‌شود و حضور عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس