کد خبر 1181380
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
عراق| تدابیر ویژه برای امنیت زائران در سالروز شهادت امام هادی(ع)

منابع خبری از تدابیر ویژه عراق برای تامین امنیت زائران در سالروز شهادت امام هادی(ع) در سامراء خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از موازین نیوز، نیروهای تیپ یکم حشد شعبی عراق به منظور تامین امنیت جان زائرانی که در سالروز شهادت امام هادی(ع) در سامراء مشارکت می‌کنند در جاده‌ها و دیگر مبادی ورودی به این شهر در استان صلاح الدین عراق مستقر شده‌اند.

تدابیر امنیتی برای زائران امام هادی(ع)

در بیانیه سازمان حشد شعبی عراق آمده است: تیپ یکم حشد شعبی یگان‌های خود را در کنار یگان‌های پلیس الدجیل برای تامین امنیت زائرانی که برای گرامیداشت سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع) به سامرا در استان صلاح الدین می‌آیند، تقویت کرده است.

تدابیر امنیتی برای زائران امام هادی(ع)

هزاران نفر از سوگواران عراقی پای پیاده از استان‌های مختلف برای حضور در مراسم عزاداری شهادت حضرت امام هادی (ع) مصادف با سوم ماه رجب، رهسپار شهر سامرا در استان صلاح الدین شده‌اند. نیروهای حشد شعبی عراق و سایر نیروهای امنیتی کار تامین امنیت مسیرهای منتهی به شهر سامرا و مراسم سالروز شهادت را برعهده دارند و در همین راستا، تیپ یکم سازمان حشد شعبی عراق اعلام کرد که استقرار نیروهای خود برای تامین امنیت مسیر عزیمت عزاداران را افزایش داده است.

بسیج ۳ هزار نیروی داوطلب مردمی برای خدمات رسانی به زائران

آستان مقدس عسکری به نوبه خود از طرح ویژه خود به مناسبت سالگرد شهادت امام هادی (ع) و خدمات رسانی با مشارکت ۳ هزار نیروی داوطلب مردمی خبر داده است.

واحدهای خدمات رسان نیز در حرم امامین عسکریین (ع) مستقر شده و به استقبال و پذیرایی از زانران پرداخته‌اند. به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام هادی (ع)، حرم مطهر سیاه پوش شده و پرچم‌های سیاه در جای جای آن نصب شده است.

تدابیر امنیتی برای زائران امام هادی(ع)

بخش‌های مختلف آستان مقدس عسکری برنامه خاص خود را به این مناسبت همراه با تاکید بر پایبندی به دستورات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه ستاد بحران و وزارت بهداشت عراق برای مقابله با کرونا در نظر گرفته‌اند.

«ارشد العزالی» رئیس بخش سلامت آستان مقدس عسکری اعلام کرد که طرح پیشگیرانه برای مراسم سالروز شهادت در نظر گرفته شده و همه پرسنل این بخش براساس برنامه تدوین شده در آماده باش هستند.

کشف قاچاق سلاح در غرب نینوا و مرز با سوریه

وزارت کشور عراق از کشفیات جدید در مرز عراق و سوریه خبر داد و اعلام کرد: یک پهپاد و دو موشک در مرز عراق و سوریه در جریان عملیات بازرسی و تفتیش در نوار مرزی کشف شد.

نیروهای حشد شعبی حافظان امنیت در دیالی

«حاتم التمیمی» فرماندار منطقه المقدادیه در دیالی  با اشاره به اینکه ۳۱۵ خانواده آواره به ۱۰ روستای آزاد شده از لوث داعش به استان دیالی بازگردانیده شده‌اند افزود: این در نتیجه تلاش‌های نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی رخ داده است. تلاش‌های حشد شعبی قابل تقدیر است.

کشف و خنثی سازی ۱۲ موشک «اس پی جی» در غرب نینوا

اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: نیروهای فرماندهی عملیات نینوا در غرب نینوا و در روستای «الجزرونیه» ۱۲ موشک از نوع «اس پ جی۹» به همراه مقادیر مواد منفجر کشف و منهدم کردند.

نیروهای فرماندهی عملیات سامراء هم در جریان عملیات جستجو و بازرسی در مناطق میان سامراء  و الانبار دو بمب برجای مانده از داعش را کشف و خنثی کردند.

نیروهای فرماندهی عملیات الانبار هم یک خودرو برجای مانده از داعش را کشف و منهدم  و همچنین ۲۰ بمب را در منطقه «الصبیحات» در این استان کشف و منفجر کردند.

دستگیری یک تروریست در صلاح الدین

اداره اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یک تروریست در منطقه «الاسحاقی» در استان صلاح الدین خبر داد و اعلام کرد: به منظور در تنگنا قرار دادن بازمانده‌های داعشی و نابودی هسته‌های خفته آنها و با هماهنگی بخش اطلاعات فرماندهی عملیات سامراء، نیروهای عراقی موفق به دستگیری یک تروریست داعشی در منطقه «الاسحاقی» در استان صلاح الدین شدند.

کشف مقادیری سلاح در غرب کرکوک

فرماندهی پلیس عراق از بازداشت دو تروریست در روستای «حسیب العارف» در جنوب استان کرکوک به همراه مقادیری سلاح کلاشینکوف و گلوله «آرپی جی» خبر داد و بیان کرد که افراد دستگیر شده تحویل مراجع مربوط برای انجام بازجویی شدند.

دستگیری ۳ داعشی در غرب عراق

یک منبع امنیتی وابسته به فرماندهی عملیات الانبار از دستگیری سه سرکرده بارز داعشی در شهرهای مختلف این استان خبر داد و بیان کرد: این سرکرده‌های بارز داعش هنگام جنگ فرار کرده و به مناطق مسکونی رفته بودند.

منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که دستگیری این سه سرکرده بارز داعشی با رصد تحرکات آنها و پس از دریافت اطلاعات رخ داد.

از سوی دیگر اداره اطلاعات عراق از دستگیری پنج داعشی که چهار نفر آنها در بغداد و نفر پنجم در استان صلاح الدین دستگیر شدند، خبر داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس