پادشاه اردن

پادشاه اردن گفت که مسئله فلسطین و حمایت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس، در صدر اولویت‌های دیپلماتیک این کشور قرار دارد.

به گزارش مشرق، «عبدالله دوم» پادشاه اردن بار دیگر از مسئله فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد پادشاه اردن از اقدام اسرائیل علیه فلسطینی‌ها

وی در جریان نشست مجازی با رؤسای هیأتهای دیپلماتیک اردن گفت که «مسئله فلسطین و حمایت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس، در صدر اولویتهای دیپلماتیک ماست».

خبرگزاری آناتولی به نقل از پادشاه اردن گزارش داد، «امان» روابط منطقه‌ای و بین‌المللی خوبی دارد و مایل است با کشورهای دوست، در برابر مسائل مشترک‌المنافع، به هماهنگی و رایزنی ادامه دهد.

پادشاه اردن اخیرا گفت که امنیت، ثبات و صلح  بدون ایجاد یک راه حل عادلانه برای مساله فلسطین حاصل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: «منطقه ما و جهان بدون دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مساله فلسطین نمی‌تواند به امنیت، ثبات و صلح مورد نظر دست یابد... این راه حل باید تمام حقوق مشروع مردم برادر فلسطین را برآورده سازد.»

عبدالله دوم ادامه داد: «ما تمام توانایی‌های خود را صرف حفاظت از مقدسات در قدس و محافظت از هویت عربی، اسلامی و مسیحی آن می‌کنیم

شاه اردن در حالی همواره بر ایجاد راه حل دو دولتی به عنوان راه حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید دارد که گروه‌های فلسطینی تاکید می‌کنند همین راه حل دو دولتی هم که  حقوق کامل ملت فلسطین را برآورده نمی‌کند، با کارشکنی‌های دائمی رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌شود و مقاومت تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
    0 0
    سفیانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس