کد خبر 1181271
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۲
اکثر افراد به طورطبیعی در مقابل کروناویروس مسلح هستند

بر اساس یک مطالعه جدید، اکثر مردم می توانند در موارد شدید بیماری ویروس کرونا، آنتی بادی خنثی کننده تولید کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، نتایج این مطالعه از استفاده از ترکیب آنتی بادی درمانی برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

شیر مادران مبتلا به کرونا ویروس را خنثی می‌کند

محققان دریافتند اکثر مردم می‌توانند آنتی بادی‌های خنثی کننده علیه سندرم حاد تنفسی کروناویروس در موارد شدید بیماری کووید ۱۹ تولید کنند.

پاندمی کووید ۱۹ ناشی از کروناویروس، تأثیر زیادی بر سلامت عمومی جهانی داشته است. تصور می‌شود که آنتی بادی‌های خنثی کننده که به طور خاص حوزه پیوند- گیرنده (RBD) پروتئین سنبله کروناویروس را هدف قرار می‌دهند، برای کنترل ویروس ضروری است.

بیشتر بخوانید:

تنها پروتکل مقابله با ویروس انگلیسی را بشناسید

آنتی بادی‌های خنثی کننده مخصوص RBD در بیماران کرونایی بهبودیافته شناسایی شد. برخی از بهبود یافته کنندگان ایمنی قوی و طولانی مدتی دارند، در حالی که در برخی دیگر، کاهش انتی بادی‌های خنثی کننده مشخص شد. فاکتورهای مرتبط با یک واکنش آنتی بادی مؤثر و بادوام هنوز مشخص نیست.

بدین منظور محققان از تکنیک‌های مولکولی و بیوانفورماتیک برای مقایسه واکنش سلول B در هشت بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شدید و ۱۰ فرد با علائم خفیف، ۱.۵ ماه پس از ابتلاء به عفونت، استفاده کردند. در بیماران بسیار حاد، غلظت بالاتری از آنتی بادی‌های خاص RBD و افزایش سلول‌های B مشخص شد. در بین ۲۲ آنتی بادی شبیه سازی شده از دو نفر از این بیماران، شش آنتی بادی خنثی ساز قوی علیه کروناویروس مشخص شد.

تجزیه و تحلیل بیوانفورماتیک نشان می‌دهد که اکثر افراد قادر به تولید آنتی بادی خنثی کننده علیه کروناویروس در موارد شدید کووید ۱۹ هستند. علاوه بر این، ترکیب انواع مختلف آنتی بادی‌های خنثی کننده، گسترش ویروس زنده را کاملاً متوقف می‌کند.

به گفته محققان، ترکیبی از آنتی بادی‌های خنثی کننده یک روش امیدوارکننده در مورد درمان مؤثر و ایمن موارد شدید کووید ۱۹، به ویژه در جمعیت مسن یا افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن، که پس از عفونت یا واکسیناسیون قادر نخواهند بود به راحتی تولید این آنتی بادی‌ها را انجام دهند، است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    40 21
    پس متوجه شدید که واسیناسیون در درجه اول کار بیهوده ای هست در درجه بعدی از اونجا که واکسن ها همه طبق پروتکل های سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی هستن تبلیغ و زدن اونها به مردم خطرناکه
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 2
      مواظب ژنتو تغییر ندن ژن خوشگله
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      2 6
      خل وضعی هستی عامو
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    خداروشکر این خیلی خبر خوبیه در طی این یکسال به نظر من ترسیدن باعث گسترش پاندمی می شود ولی مراقبت همگانی و داشتن روحیه شاد جلوگیری صد درصدی دارد مشرق ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس