کد خبر 1180989
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
کرونا نمایه

کاشان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی یک فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان خبر داد و گفت: این فرد که دارای بیماری زمینه ای بود فوت شده است.

به گزارش مشرق، سیدعلیرضا مروجی با اشاره به احتمال موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و در منطقه کاشان اظهار داشت: با افزایش موارد ابتلاء به کرونای انگلیسی در سطح کشور و سخنان وزیر بهداشت در مورد احتمال پخش این ویروس در سطح کشور حدس میزنیم که این ویروس در منطقه کاشان هم وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آخرین یافته‌ها درباره کرونای انگلیسی

وی با بیان اینکه یک فرد مشکوک به ابتلای ویروس کرونای انگلیسی در کاشان شناسایی شده است، ابراز داشت: با توجه به علائم موجود در این فرد و احتمال ابتلاء به کرونای انگلیسی نمونه‌ای از این فرد برای تشخیص قطعی به آزمایشگاه پاستور تهران ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه این فرد دارای بیماری زمینه‌ای بود و متأسفانه فوت شده است، تصریح کرد: برای اطمینان خاطر بیشتر نمونه برای بررسی‌های بیشتر به تهران ارسال شده است.

وی با بیان اینکه کادر بهداشتی و درمانی منطقه کاشان برای مقابله با شیوع موج بعدی کرونا به حالت آماده باش درآمده‌اند، خاطرنشان کرد: تشدید طرح غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به کرونا از منازل در قالب طرح شهید سردار قاسم سلیمانی از جمله این فعالیت هاست.

بیشتر بخوانید:

تاکنون ۹ نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شده‌اند

مروجی با اشاره به اینکه مردم باید نسبت به این موضوع رفتاری جدی داشته باشند، تاکید کرد: هرگونه بی تفاوتی و عدم رعایت مسائل بهداشتی ممکن است منطقه کاشان را با یک بحران جدی روبرو کند.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی و استفاده دائمی از ماسک یکی از مهمترین و اصلی‌ترین دلایل برای عدم ابتلاء به کروناست، افزود: توصیه اکید می‌کنیم شهروندان کاشانی به خصوص افراد آسیب پذیر، سالمند و افراد دارای بیماری زمینه‌ای به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکی از مهمترین کانون‌های شیوع ویروس کرونا طی روزها و ماه‌های اخیر را تجمعات دانست و گفت: عدم حضور در تجمعات اعم از تجمعات اجتماعی، مهمانی‌ها و مراسم‌های خانوادگی، جشن‌های شادی و مراسم‌های آئینی یک اصل مهم و کلیدی برای قطع زنجیره شیوع ویروس کروناست.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    2 2
    طرح شهید حاج قاسم عزیز را با حضور نیروی جایگزین بمنظور استراحت نیروهای قبلی در پیگیری اهداف متعالی و اثرگذار در کشور را لطفا همچنان ادامه دهید . بسیار طرح بجا و مردمی هست . توفیقات و سلامتی همگان را مسئلت داریم
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    2 0
    باید سریعا تزریق همگانی واکسن آغاز شود و گرنه وارد پیک چهارم خواهیم شد .
  • ساسان GB ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    کاشانیها در این چند هفته اخیر اصلا رعایت نمیکردند. من خودم از نزدیک شاهد این قضیه بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس