کد خبر 1180643
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ند پرایس نمایه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از تداوم تمرکز بر فعالیت موشکی و هسته‌ای کره شمالی و تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق؛  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه از تداوم تمرکز این کشور بر موضوع هسته‌ای و موشکی کره شمالی خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی گفت: «سلاح هسته‌ای و برنامه‌های موشکی بالستیک کره شمالی یک اولویت فوری برای ایالات متحده است و واشنگتن همچنان به خلع سلاح هسته‌ای این کشورمتعهد است.»

 «جین ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز به تازگی با این ادعا که برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی تهدیدی جدی برای آمریکا و متحدانش است، گفت واشنگتن در حال تدوین راهبردی جدید برای مقابله با آن است.

آمریکا طی دهه‌های اخیر ضمن استقرار نیروهای نظامی خود در کره جنوبی و مناطق همجوار کره شمالی، همواره علیه برنامه اتمی این کشور موضع‌گیری کرده و خواستار برچیدن این برنامه شده است اما پیونگ‌یانگ این برنامه را ضامن امنیت و بقای خود می‌داند.

یک دیپلمات کره شمالی اخیرا گفت که دولت پیونگ‌یانگ هرگز با خلع سلاح اتمی موافقت نمی‌کند زیرا آن را برای تداوم حیات خود ضروری می‌داند.

به رغم تلاش ناکام دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا برای مذاکره با پیونگ یانگ و سه دیدار وی با «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی، تنش‌ها در روابط دو کشور  همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    8 1
    مگر خوابش را ببینید که اگر خواب دیدنش هم برایتان اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد به شکل کابوس است نه رؤیا!!!!!
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    9 1
    شترای امریکایی زیاد خواب میبیننن
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    11 1
    زنده باد اون مرد با غیرتی که زیر حرف زور نمی رود
  • حقیقت IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    بابا اون بیچاره که با ترامپ هم مذاکره کرده با بایدن حتما راه میاد کاری نداره آمریکا به ما رسیده خیلی خنگ شده بایدن کودن ترین رییس جمهور آمریکا میشه ضریب هوشش صفره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس