جبهه اصلاحات اصلاح طلبان

اصلاح‌طلبان با تغییر در ساختار نهاد اجماع ساز؛ جبهه اصلاح‌طلبان ایران را تشکیل دادند، از جالب‌توجه‌ترین تغییرات جدید حذف پسوند اسلامی از تشکیلات جدید است.

سرویس سیاسی مشرق- اعتراض احزاب اصلاح‌طلب به نادیده گرفته شدن آن‌ها در سازوکار تصمیم‌گیری توسط خاتمی و محفل اصلاح‌طلبان رادیکال باعث شد؛ آخرین دست‌پخت افراطی‌ها برای تحمیل نظرات خاتمی با یک شکست روبرو شود!

تا پیش‌ازاین بسیاری از اصلاح‌طلبان مانند کواکبیان دبیر کل حزب مردم‌سالاری و منتجب نیا دبیر کل برکنار شده حزب جمهوریت در کنار اعضای ارشد حزب اعتماد ملی و نیز حزب ندای ایرانیان در چندین مصاحبه و بیانیه به حذف و نادیده گرفته شدن خود اعتراض داشته باشند. مصطفی کواکبیان در آخرین اظهارنظر گفته بود که خاتمی یک سری حزب کاغذی درست کرده و با همراهی مشارکتی و حزب منحله مجاهدین انقلاب جبهه اصلاحات را کارگردانی می‌کنند.

آش این تصمیم‌گیری‌های یک‌جانبه گرایانه آن‌قدر شور شده بود که حتی عارف رئیس شورای منحله سیاست‌گذاری عالی اصلاح‌طلبان نیز وارد صحنه شده و در مجمع انجمن اسلامی معلمان از دیکتاتوری‌های فردی گلایه کند!

اشاره عارف به «دیکتاتورها» اشاره مستقیم به محمد خاتمی است که با همکاری با محفل خاص در منزل عبدالله نوری، به‌جای همه احزاب اصلاح‌طلب تصمیم‌گیری می‌کنند.

حالا فرج‌الله کمیجانی رئیس دوره‌ای جبهه اصلاحات می‌گوید[۱]: به‌منظور افزایش وحدت میان گروه‌ها و احزاب سیاسی نهاد اجماع ساز اصلاح‌طلبان تغییر (بخوانید منحل) و جبهه اصلاح‌طلبان ایران تشکیل می‌شود.

تعجب‌آور آنکه؛ در نام جدید دیگر پسوند «اسلامی» از کنار پرچم اصلاح‌طلبان حذف‌شده است تا احتمالاً بار لائیک بودن و ضد مذهب بودن تشکیلات سیاسی جدید بیش از گذشته نمایان باشد!

تا پیش‌ازاین نام گعده تصمیم‌گیری اصلاح‌طلبان؛ «شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی» بود که حالا با تغییر در واژه‌ها و کم شدن از کلمات نام اسلام از آن حذف‌شده و تبدیل به «جبهه اصلاح‌طلبان ایران» شده است؛ این گروه متشکل از دبیرکل احزاب اصلاح‌طلب همراه با معتمدین خاتمی هستند.

این ماجرا درست به‌مانند، تغییر ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در سال ۱۳۵۴ است که طی آن باند تقی شهرام با حذف گروه مسلمان، این سازمان سیاسی را به یک تشکیلات مارکسیست متحول کرد؛ حالا بعد از سال‌های گروه رادیکال منتسب به خاتمی با حذف پسوند اسلامی همان مسیر را می‌رود. البته پیش‌ازاین و با ادعای سعید حجاریان در جهت مسلح کردن و پروژه آشوب خیابانی،[۲] زمینه‌های لازم برای پیوستن اصلاح‌طلبان به بدنه متلاشی‌شده و عفونی بیوه رجوی هموارسازی شده بود.

بیشتر بخوانید:

آیا اصلاح‌طلبان تبدیل به سربازان تازه‌نفس مریم رجوی خواهند شد؟

تغییر موضع در موقعیت مناسب!

حال چه این تغییر نام؛ چه ازسر فراهم آوردن شرایط برای تأسیس یک تشکیلات لائیک باشد و چه به‌منظور جذب مخاطب بیشتر از پوسته خاکستری و چه چراغ سبز نشان دادن به آمریکایی‌ها، اصلاح‌طلبان برخلاف ادعاهای قبلی در بی‌میلی به مشارکت در انتخابات با بررسی‌ها در نقاط ضعف تشکیلاتی آخرین تلاش‌های خود را در جذب حداکثری گروه‌های سیاسی انجام می‌دهند.

به گفته کمیجانی، قرار است تشکیلات جدید از دبیر کل تمام احزاب اصلاح‌طلب در کنار معتمدان (اعضای گروهک نهضت آزادی) تشکیل‌شده و هدف آن ایجاد تفسیری متناسب با مقتضیات زمان از دین! تنوع و تکثر، برقراری روابط خارجی متکی بر با دیگر کشورها باشد.

دیکتاتور اصلاحات زیر بار انتقادات فراوان دست به شعبده‌بازی جدیدی زده است؛ آن‌هایی که خاتمی را خوب می‌شناسند؛ احتمالاً دیگر می‌دانند که او جز رادیکال‌های حزب منحله مشارکت توصیه‌های دیگری را نمی‌پذیرد؛ اما زرق‌وبرق تشکیلات جدید و بازی روانی با اعتقادات مردم آخرین برگ شانس آن‌ها برای انتخابات پیش رو است. جایی که به تعبیر محسن آرمین یا از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شوند، یا با تکیه بر فضای انتخابات خودشان را برای تحولات آینده آماده می‌کنند.


[1] https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/11/19/2448619

[2] https://www.mashreghnews.ir/news/1173240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۲۵ IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    40 1
    به اصلاح طلبان: از اقدامات ضد ایران خود داری کنید.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      20 0
      دلار نزدیک 27هزار فقط برای نجات بورس دلار را بالا نگه میدارند ظاهرا قیمت سهام ها دلاری است نه ریالی
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      28 1
      اصلاح طلبان در 8 سال گذشته نشان دادند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند و باید از سیاست کناره گیری نمایند.
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      33 0
      به هیچ وجه نمی تواند هماهنگی موضع گیری های اصلاح طلبان تهوع آور در داخل کشور با معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله صهیون ها و بهائیان مزدور، همواره اتفاقی باشد!
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      12 0
      ننگ بر اصلاحات
    • SE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      9 0
      تا ملت اینها را خوراک کوسه های خلیج پارس نکنند دست از توطعه علیه اسقلال و اقتدار ایران بر نمیدارند
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    22 0
    هیچ کدام از این کد خدا پرستان نباید تایید شوند گرفتاریهای دوات فعلی برای هفت پشت مردم بس است
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      0 6
      جان نا قابلم فدای اصلاحات
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    27 0
    بدتر از منافقین
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    33 1
    اصلاح طلبها با کمک روحانی، زنگنه، همتی و آخوندی پایگاه مردمی خود را از دست داده اند. دقیقا همانند منافقین در اوایل انقلاب که بعد از عدم توفیق مردمی، رنگ عوض نمودند
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    24 1
    خاک بر سر اصلاحات
  • جواد IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 15
    درود بر اصلاح طلبان
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    5 0
    ایناها یک سری رانتخوار هستند ،اصلاحات وسیاست بهانه است این جماعت دنبال منازل مصادره ای ورانت اقتصادی مثل موسوی لاری ،خود خاتمی ایناها هیچکدام تا قبل از انقلاب رنگ شمیران را ندیده بودند،مقصر اصلی تشکیلات نظارتی است که نمی آید اموال واملاک ایناها را بررسی کند.این جماعت لقمه حرام خوردند اعتقادی به هیچ چیز ندارند نه دمکراسی ،نه دین ،هیچی ایناها منتظر فرصتها هستند
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    13 0
    نمی دانستم اقای علی مطهری این قدر بی شخصیت هست واقعا حیف صد حیف خود علی اقای مطهری که نه سواد درست درمانی دارد نه مدیریت درست درمانی ای کاش فقط به پسر شهید مطهری بودن افتخار می کرد و با دشمنان امام و انقلاب این طور هم پیاله نمی شد .
  • DE ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    12 0
    این دسته غرب گدا دارند همان راه رضاخان ملعون و پلید که حذف دین از سیاست بود رو می روند! این انقلاب انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) و مردم ایران با همراهی دین و سیاست با توکل بخدا موفق شد. چنین حق سیاسی جدایی دین از سیاست رو قانون اساسی و نظام به این دارو دسته طرفدار حذف دین از سیاست رو نمیدهد. زیرا این دسته با حذف اسلامیت مشروعیت سیاسی و مشروعیت از سوی هشتاد میلیون مسلمان ایرانی رو در چهارچوب نظام جمهوری اسلامی به کل از دست خواهند داد. حذف اسلامیت یعنی کندن گور خودشون بدست خودشون.ایندسته میخوان رویه استعماری رضاخان و اتاتورک رو تکرار کنند و با حذف اسلام با اعمال هر نوع دیکتاتوری حاکمیت سیاسی ایران رو به نفع غرب به حراج بگذارند. کارنامه 2030 و نقشه هایی که برای متلاشی کردن خانواده ایرانی ترسیم کرده اند همه از نوع طراحی تخریبی نرم جامعه ایرانی است. فعلا این دارو دسته تخریب خانواده ، تخریب اقتصاد ، تخریب دین و فرهنگ رو بدتر از دشمنان خارجی ایران در این چند دهه بشکل تدریجی نشانه رفته اند! این دسته ایران ستیز و منافق هم منتظر شکست های بعدی خود باشند.
  • عبدی IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    10 0
    خدایی چهره اونها را خوب نگاه کنید در چهره حتی یک نفر از آنها آثار دین و تقوا و نورانیت دیده میشه؟!
  • علی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    17 0
    تف تو گور پدر پدر سوخته منافقان و خوارجان کنونی
  • مجتبوی IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    14 0
    صهیونیسم:فراماسونری:لیبرالیسم و مارکسیسم:بهاییت:سکولاریسم:اصلاح طلبیسم این جریان پدید آمدن اصلاح طلبیست البته نه اینکه همه افراد عضو خدای ناکرده بد باشند اما عامدان و گردانندگان نیات شیطانی دارند.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    10 0
    اصلاح طلبها با اون برجام ...شون
  • رضا IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    13 0
    ملی،مذهبی ها ولیبرالها جایی دراین کشورندارند. شیفتگان قدرت وتشنگان قدرت چه گلی میخوان به سراین ملت بذارن.
  • بابک IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    14 0
    این احزاب اصلاح طلب کاغذی هستند و اعضای آن ها گاهی یک اتوبوس هم نیستند و مشکل کشور ما همینه
    • شهروند IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      2 0
      دقیقا
  • فرزند وطن IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    11 0
    اصلاحات چیا دم خروسشون خیلی وقت بیرون زده تا الان بالماسکه داشتن از الان به بعد نقاباشونو برداشتن و چهره واقعی ضد ایرانی و ضد دینیشون رو به همه نشون دادن
  • سوخته IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    5 0
    اگر شخصیت داشتن تا حالا از خجالت آب شده بودن بی خواسیت های خائن
  • حسام IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    دلار در سال 76 :478 تومان دلار در سال 84 و پایان اصلاحطلبان :904 تومان ...8 سال و افزایش کمتر از 100درصد . . . دلار در سال 84 :904 تومان دلار در سال 92 و پایان اصولگرایان 3600 تومان افزایشی معادل4 برابر و 400درصد در عرض 8سال . . . . دلار در سال 92 :3600 تومان دلار در بهمن سال 99: 23700تومان افزایشی معادل 6/5 برابر یعنی 650 درصد در 7 سال
  • هرمز IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    تو تهیه بیانیه روز ۲۲ بهمن اصلاح طلبها بودند که نامی از امام خمینی برده نشد و کسی هم هیچ گونه اعتراضی نکرده است
  • علی IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    خدا عاقبتمون رو بخیر کن
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    بصیرت بصیرت بصیرت
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    3 0
    جمهوریت کروبی و موسوی همین است دیگه
  • انقلابی IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    تف به این جماعت بی دین ، بی غیرت ،دشمن شادکن،وبزدل ( اصلاح مزدور) به این فاسدالاخلاق ها پیشنهاد می کنم تا دیر نشده برن پیش خواهر شون مریم رجوی
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    اتفاقا براي يك بار سران اصلاحات صادقانه رفتار كردند واون هم حذف پسوند اسلامي بود كه در مسير شفاف سازي خيلي هم خوبه!!!!
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    اصلاح طلبان از آفتاب پرستان ژن خوب به ارث برده اند.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    هرکسی به فکرخودش است ملت فراموش شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس