کد خبر 1180371
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
سازمان بهداشت جهانی: همه فرضیه ها درباره منشاء کرونا مطرح است

رئیس سازمان بهداشت جهانی در مواجهه با اعتراض آمریکا، موضع گیری جدیدی در رابطه با نتایج تحقیقات انجام گرفته از سوی تیم حقیقت یابی که به چین سفر کرده بودند؛ اتخاذ کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی می گوید همچنان همه فرضیه ها در تلاش برای یافتن منشاء کووید ۱۹، مطرح است.

بیشتر بخوانید:

آخرین تغییرات در ویروس کرونا/ واکسیناسیون چقدر از ابتلا به کووید ۱۹ جلوگیری می‌کند؟ +فیلم

این در حالی است که تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی که به چین سفر کرده بود، در نخستین جمع بندی خود از نتایج تحقیق چهار هفته ای در باره منشاء این ویروس، اعلام کرد اینکه کرونا از آزمایشگاه شهر «ووهان» به بیرون درز کرده باشد بعید است- اظهارنظری که با واکنش سرد و بدبینانه آمریکا مواجه شد.

ووهان نخستین مکانی است که همه گیری کرونا از آنجا آغاز شد و دولت قبلی واشنگتن تلاش داشت با سیاسی کردن این موضوع، دولت پکن را به بی مسئولیتی و پنهانکاری در قبال سلامت نوع بشر متهم کند.

بیشتر بخوانید:

سازمان بهداشت جهانی: ووهان منشا کرونا نیست

آدهانوم در توجیه جدیدترین موضع گیری خود درباره منشاء کرونا افزود: برخی سوال ها درباره اینکه چرا برخی فرضیه ها رد شده، مطرح است. تاکید می کنم که همچنان همه فرضیه ها باز هستند و به تجزیه و مطالعه بیشتری نیاز دارند.

وی افزود: شاید بخشی از کار خارج از دایره وظایف تعیین شده در این ماموریت باشد. همیشه هم گفته ایم که این مأموریت به یافتن پاسخ همه پرسش ها منجر نخواهد شد. اما به یافته های مهمی دست یافته ایم که ما را به فهم منشاء کووید ۱۹ نزدیک تر می کند.

این در حالی است که دولت جدید واشنگتن خواستار انجام تحقیقاتی مستقل از سازمان بهداشت جهانی است.

بهانه واشنگتن برای طرح چنین ادعایی آن است که در زمان تشکیل تیم سازمان بهداشت جهانی، آمریکا به دلیل خروج از این نهاد، در برنامه ریزی و اجرای تحقیق پیرامون منشاء کرونا نقشی نداشته و ادعا می شود اکنون که دولت بایدن مجدداً به سازمان بهداشت جهانی پیوسته، اینکه آمریکا تیم حقیقت یاب خودش را تشکیل دهد؛ امری ضروری است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    7 3
    منشا کرونا هر چیز و هر کجا که باشه دیگه چه فرقی میکنه کسی که کاری که نمی تواند انجام بدهد؟! کاری که شده دیگه خیلی دیره برای زدن این حرف ها!
  • BE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    11 8
    رئیس سازمان بهداشت جهانی == تروریست آمریکا
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    13 12
    چین مرکز کرونا بوده همه هم میدونن ولی به دلیل ترس از چین و این که ممکنه ویروس خطرناکتری رو منتشر کنه همه ساکتهستن
  • SE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    15 10
    کرونا از لابراتوارهای امریکا برای به زیرکشیدن ترامپ پراکنده شده است
    • reza IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      10 5
      یکسال پیش میگفتی کرونا رو ترامپ ساخته تا چین رو زمین بزنه ،بعد که آمریکا بیشترین آسیب رو دید گفتی و مکرو و مکرلله ... حالا هم که میبینی ترامپ کل پا شده داری میگی کرونا رو ساختن تا ترامپ رو بزنن زمین .فردا نمیدونم چه اراجیفی ببافی
  • مجید IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    8 0
    اگر این ویروس دست ساز باشد مشخص بشود کار کدام کشور بود آیا توان پرداختن این همه خسارت به کشورها را دارد
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    5 7
    کرونا رو برای زمین زدن چین و ایران ساختن که از کنترل خارج شد.
  • م_ع IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    انگار فیلمهای آمریکایی که انقراض نسل بشر رو به اشکال مختلف به تصویر کشیدن داره الکی الکی به واقعیت تبدیل میشه . سخت نیست که آدم بفهمه دنیا داره آروم آروم به تسخیر این ویروس در میاد و بشر منقرض میشه .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس