کد خبر 118028
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با اشاره به جزئیات نحوه پذیرش استاد درس دفاع مقدس اعلام کرد که کلیات "ادبیات و فرهنگ پایداری" و "جغرافیای دفاع مقدس" در مقطع کارشناسی ارشد در وزارت علوم تصویب شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، سردار هادی پیری با اشاره به جزئیات جذب استاد درس دفاع مقدس اظهار داشت: نخستین شرایط برای جذب استادان درس دفاع مقدس سابقه جبهه و برای افراد غیرنظامی حداقل شش ماه سابقه جبهه برای زمان فعلی است.

وی ادامه داد: افرادی که جذب می شوند حداقل باید فوق لیسانس باشند و در دوره های پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مشارکت داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، استادان لازم است در آزمون پژوهشگاه حداقل نمره 16 را کسب کنند. پس از شرکت در مرحله مصاحبه، نمره آزمون و مصاحبه آنان محاسبه و بعد با دریافت نمره قبولی وارد مرحله تدریس خواهند شد.

وی درباره جذب استادان در سالهای آینده تاکید کرد: برای نگاه به آینده طوری برنامه ریزی می کنیم که استادان سابقه جبهه نداشته باشند. زیرا ما فرماندهان، افرادی که در جبهه حاضر بودند و استادان بسیجی را داریم اما ممکن است در 10 سال آینده این افراد را نداشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خبر از تصویب کلیات دروس "ادبیات و فرهنگ پایداری" و "جغرافیای دفاع مقدس" در مقطع کارشناسی ارشد در وزارت علوم داد و گفت: عناوین این دروس هم اکنون در وزارت علوم در حال تصویب است.

سردار پیری خاطرنشان کرد که هم اکنون در حال برنامه ریزی برای دوره تربیت مدرس دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد در وزارت علوم هستیم تا دانش آموختگان حوزه‌های تخصصی مثل بهداشت و درمان، فنی و سایر رشته ها می توانند به عنوان استاد تدریس کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه برای نزدیک به یک هزار و 400 استاد تشکیل پرونده داده شده اضافه کرد که نزدیک به 800 نفر تایید شدند که با دریافت مدرک هم اکنون در حال تدریس هستند.

وی همچنین گفت: بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس که در استانها دایر هستند استادان را به پژوهشگاه معرفی می کنند که پس از تشکیل پرونده برای این افراد، دوره های آموزشی برای آنان تعریف می شود و پذیرفته شدگان در این دوره ها می توانند تدریس کنند.

سردار پیری به دانشگاههایی که درس دفاع مقدس را تدریس می کنند اشاره کرد و گفت: اگر رتبه بندی کنیم، دانشگاه آزاد دانشگاهی بود که بیش از سایر دانشگاهها از درس دفاع مقدس استقبال کرد پس از این دانشگاه می توان به دانشگاههای سراسری و پیام نور نیز اشاره کرد.

به گفته سردار پیری، استادانی که مدرک دکتری دارند به عنوان هیئت علمی تعریف و جذب خواهند شد البته کسانی که درس دفاع مقدس را تدریس می کنند باید در رشته های مرتبط با این درس مدرک داشته باشند، اما افرادی که در رشته های علوم انسانی مثل جغرافیا و مدیریت هم مدرک دارند امکان تدریس را خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس