کد خبر 1180225
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
شوک بزرگ کرونا به اقتصاد انگلیس

بحران کرونا شوک اقتصادی بزرگی به انگلیس وارد کرده و بر اساس آمارهای رسمی منجر به کاهش تولید ناخالص ملی ۹.۹ درصدی در سال ۲۰۲۰ در این کشور شده که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه "ویرتشافتز ووخه" آلمان، بحران کرونا اقتصادهای ملی در بسیاری کشورها را نشانه گرفته است و انگلیس هم از این قاعده مستثنی نبوده و اقتصاد این کشور هم در سال ۲۰۲۰ با رکود اقتصادی چشمگیری مواجه شده است.

اداره آمار ملی انگلیس روز جمعه اعلام کرد که تولید ناخالص ملی انگلیس در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۹.۹ درصدی مواجه شده که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است.

"ریشی سوناک"، وزیر دارایی انگلیس در سخنانی اعلام کرد: آمارهای امروز نشان می دهد که اقتصاد از یک پاندمی که تمام کشورهای دنیا آن را احساس کرده اند لطمه جدی دیده است.

البته اقتصاد انگلیس بین ماه های اکتبر و دسامبر با افزایش حدود یک درصدی روبرو شد که حدود دو برابر بیشتر از آنچه مد نظر اقتصاد دانان بود افزایش داشت. اما محدودیت های اخیر برای مهار موج جدید کرونا بار دیگر روند رشد اقتصادی را کند کرد به گونه ای که بانک مرکزی انگلیس کاهش ۴ درصدی رشد اقتصادی برای ۳ ماهه ابتدایی سال جاری میلادی را پیش بینی می کند.

اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی دو برابر بیشتر از اقتصاد آلمان که حدود ۵ درصد با رکود مواجه بوده کاهش داشته است. کاهش رشد اقتصادی در تمام منطقه یورو در سال ۲۰۲۰ هم حدود ۶.۸ درصد بوده است.

انگلیس نه تنها باید با عواقب بحران کرونا بلکه عواقب اقتصادی خروج از اتحادیه اروپا هم دست و پنجه نرم کند. تا به حال حدود ۱۱۵ هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند که بیشترین آمار مرگ و میر کرونایی در کشورهای اروپایی بود است.

وزیر دارایی انگلیس اعلام کرد: ما می دانیم که محدودیت های اخیر تاثیرات بسیار شدیدی بر بسیاری از شرکت ها و انسان ها داشته است. البته اقتصاد دان ها انتظار بهبود ملموس و مشخص اوضاع اقتصادی در بهار با توجه به بهبود روند اقتصاد جهانی و واکسیناسیون افراد بیشتر را دارند.

یش‌بینی کمار وایت کارشناس ارشد اقتصادی موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی این است که "فعالیت‌های اقتصادی در سه ماهه اول امسال (میلادی) کاهش شدید داشته باشند اما از سه ماهه دوم به بعد، با کاهش محدودیت‌ها به دلیل افزایش واکسیناسیون، انتظار می‌رود رشد اقتصادی آغاز شود."

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در عرض ۲۴ ساعت گذشته در انگلیس ۱۳۴۹۴ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده و ۶۷۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند. به این ترتیب آمار مبتلایان به کرونا در این کشور از زمان شیوع کرونا به ۳۹۹۸۶۵۵ نفر رسیده و ۱۱۵۵۲۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس