کد خبر 1179898
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
فالح الفیاض

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که شهید حاج قاسم سلیمانی پیش از اینکه عزیز از دست رفته ایران باشد عزیز از دست رفته عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه اطلاع رسانی مقاومت عراق، «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشدالشعبی عراق امروز (پنج‌شنبه) در همایش «اخوة الدم» (برادران خونی) با حضور «آیت الله ابراهیم رئیسی»، رئیس قوه قضائیه ایران در بغداد، پایتخت عراق از روابط دو کشور و شهیدان حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و حاج ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی سخن گفت.

بیشتر بخوانید:

سفیر آمریکا در عراق: مشکلاتمان را با ایران حل می‌کنیم

او گفت: این همایش از روابط نزدیک میان دو ملت ایران و عراق نشأت گرفته و روابط بین ملت‌ها بر اساس عشق، ارزش‌ها و عقاید مشترک بنا شده است.

الفیاض افزود: راه الحشدالشعبی عراق مشخص و همان مبارزه با تروریسم و تکفیری هاست. ابومهدی المهندس در تلاش الحشد الشعبی برای پاسداری از منافع مردم و ملت سهیم بود و مردم با تشییع باشکوه ایشان نخستین فریاد وفاداری به فرماندهان پیروزی را سر دادند.

او اعلام کرد: شهید قاسم سلیمانی، روح بسیج مردمی عراق بود. حاج قاسم متعلق به عراقی‌ها بود. او قبل از اینکه عزیز از دست رفته ایران باشد عزیز از دست رفته عراق است. ما در بسیج مردمی، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را دو الگوی خود می‌دانیم. حاج قاسم متعلق به عراقی‌ها و ابومهدی المهندس متعلق به همه انسان‌های شرافتمند ایران و عراق بود.

آیت الله رئیسی نیز در این مراسم از نقش فتوای مرجعیت و فداکاری‌های مردم عراق در مبارزه با تروریست‌های داعش تقدیر کرد.

رئیس کانون وکلا و نماینده اقشار عراق نیز در سخنانی بر لزوم پایان دادن به حضور نیروهای بیگانه در کشور برای تضمین حاکمیت عراق تاکید کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mjp IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    2 0
    روح بزرگ سرداردلهاشاد.. روح بزرگ سردارحافظ مجاهدین مقاومت باشه... خدایارویاور مقاومت وحق طلبان واقعی..
  • علی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    قاسم هنوز زنده است قاسم همیشه با ماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس