لوکاشنکو: جنگ رعدآسای ناشی از توطئه غربی‌ها علیه بلاروس شکست خورد

رئیس جمهور بلاروس امروز در همایشی با حضور مدیران ارشد کشورش اعلام کرد: جنگ رعدآسای ناشی از توطئه غربی‌ها علیه بلاروس شکست خورد.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، رئیس جمهور بلاروس از شکست «جنگ رعدآسای» قدرت‌های خارجی غربی در کشورش خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تصمیم آلمان برای افزایش دخالت در بلاروس

«الکساندر لوکاشنکو» امروز پنجشنبه با اشاره به اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی در کشورش، از آن به عنوان «جنگ رعد آسای قدرت‌های خارجی» نام برد که شکست خورده است.

وی با تاکید بر اینکه بلاروس «بی رحمانه‌ترین حمله از سوی کشورهای خارجی را تحمل کرد»، اضافه کرد که تظاهرات و تجمعات ده‌ها هزار نفری که سال گذشته طی هفته‌ها پس از انتخابات ماه آگوست در اعتراض به انتخاب مجدد او به ریاست جمهوری برپا شد، حاصل «توطئه غربی‌ها» بود.

لوکاشنکو در همایشی با حضور مدیران و مسئولان ارشد اجرایی بلاروس در این باره افزود: اما این جنگ رعدآسا به نتیجه نرسید و ما کنترل کشور را در دست گرفتیم. با وجود تنش‌هایی که به شکل مصنوعی از سوی نیروهای خارجی در داخل کشور ایجاد شد، ما پا برجا ماندیم.

این در حالی است که «الکساندر لوکاشنکو» که از سال ۱۹۹۴ قدرت را در بلاروس در اختیار دارد، ظهر روز چهارشنبه دوم مهر ماه برای ششمین بار به عنوان رئیس جمهور این کشور ادای سوگند کرد.

در ۹ آگوست ۲۰۲۰، طبق پیش‌بینی‌های اولیه، لوکاشنکو برای ششمین دوره به عنوان رئیس‌جمهور بلاروس انتخاب شد.

معترضین که با تحریک کشورهای غربی به میدان آمده بودند، مدعی انجام تقلب در انتخابات بودند

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • Mjp IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 2
    لعنت به غرب وغرب پرستان ک فقط قدرت رابرای همفکران جنایتکارخودشون میخوان.. بلاروس ک دیگه ایران نیست پیله کردن بهش. غرب باهرحکومت مستقلی مشکل داره.. خدالعنتشون کنه ک حقوق بشردروغین راکردن بهانه برای کودتا ودخالت.. درودبه ازادگان ومستقلین جهات
  • ش. AE ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    0 2
    آره داداش اگر مواظب نباشی این غربی ها خودت رو هم میبرن مثل کشورهای آفریقا فرانسه،المان، ایتالیا، انگلیس همه خون این قاره ها رو می‌کند مثل زالو
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    1 2
    دم پرزیدنت لوکاشنکو گرم!!!! نمیگم آدم خوبیه یا بد ولی همینکه دماغ یانکی ها رو سوزونده خیلی عالیه، موفق باشه ان شاء الله!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس