محسن هاشمی

محسن هاشمی در حالی مصوبات دولت اعتدال را کاغذی خوانده است که این دولت گزینه مورد اعتماد پدر مرحوم او بود که در دامن رأی مردم گذاشته شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

نارضایتی محسن هاشمی از "گزینه پدر"!

"گرانی" نتیجه تفکر آخوندی است نه اقتصاد مقاومتی/ امام خمینی(ره) پای سخنرانی چه کسی می‌نشست؟

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران روز یکشنبه گذشته طی سخنانی در جلسه علنی شورای شهر تهران گفته است: -اخیرا- بخش دوم ناوگان اتوبوس ومینی بوس خریداری شده توسط شهرداری تهران به سیستم حمل ونقل عمومی افزوده شد. اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس ومینی بوس در تهران با این تعداد محدود حل نمی شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تامین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران دارد.

به گزارش جماران، او می‌افزاید: امیدواریم مسئولان دولتی نیز به جای مصوبات کاغذی و وعده های بی نتیجه، اقدامی عملی برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران در ماههای باقیمانده انجام دهند چرا که ازدحام در حمل ونقل عمومی یکی از بزرگترین آسیبهای شیوع کروناست و عدم افزایش ظرفیت اتوبوس ومترو، خانواده های بیشتری را شبیه خانواده این دو ورزشکار عزیز در داغ می‌نشانند. [۱]

*قبل از این، حسن رسولی، دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با فغان از نحوه عملکرد دولت آقای روحانی گفته بود:‌ دولت در اقدامی خلاف بین شرع  و ماده ۲۳ قانون راهنمایی و رانندگی از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرجمع دریافتی‌های سال‌های اخیر که به امانت دست خزانه دولت بوده، تنها ۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری پرداخته است و پیش‌بینی ما برای سال ۱۴۰۰ رقمی بین ۱ هزار  تا ۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد این بخش برای تهران است.

او همچنین با استغاثه بردن نزد قالیباف و نمایندگان اصولگرای مجلس، از آنها خواسته بود به نمایندگی از حقوق ملت در رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده با تجدید نظر اساسی در ردیف ها و تبصره ها از تداوم ظلم‌های پیش گفته به شهرها بویژه تهران جلوگیری قانونی کنند. [۲]

در این باره حتما بایستی مردم و مخاطبان قضاوت کنند که عملکرد دولت چپ‌گرای رئیس‌جمهور روحانی چگونه بوده است که حتی نزدیکان سیاسی و حامیان آن در مجموعه ستاد مشترک دولت و اصلاحات نیز لب به شکایت و انتقاد از آقای روحانی گشوده‌اند و رئیس شورای شهر اصلاح‌طلبان حتی مصوبات دولت را کاغذی می‌خواند.

البته بزرگان اصلاح‌طلب و کسانی که رئیس‌جمهور روحانی را در دامن رأی مردم گذاشتند در این باره "مقصر اصلی" هستند و باید از بابت مشقّت‌هایی که طی ۷ سال گذشته به واسط مصوبات کاغذی دولت به مردم تحمیل شده توضیح بدهند.

از مصادیق بارز این مصوبات کاغذی می‌توان به "تأکید هر ماهه رئیس‌جمهور بر نظارت بر قیمت‌ها" اشاره کرد که البته تاکنون تأثیر خاصی از بابت آن دیده نشده است...

***

امام خمینی(ره) پای سخنرانی چه کسی می‌نشست؟

"گرانی" نتیجه تفکر آخوندی است نه اقتصاد مقاومتی/ امام خمینی(ره) پای سخنرانی چه کسی می‌نشست؟

آیت‌ا... سیدهاشم حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تازگی در بخشی از مصاحبه تفصیلی خود با خبرگزاری رسا پیرامون شخصیت و مجاهدت‌های مرحوم آیت‌ا... یزدی گفته است: گاهی شخصیت‌های ما به خاطر این که برخی از ویژگی های آنها به صورت برجسته در جامعه جلوه پیدا می‌کند، ویژگی‌های دیگرشان تحت الشعاع قرار می گیرد؛ من معتقدم آیت الله یزدی از شخصیت هایی بود که بعد سیاسی و مبارزاتی ایشان عملاً آن بعد علمی و فقهی و اجتهادی ایشان را تا اندازه ای تحت الشعاع قرار داده بود؛ این در حالی است که ایشان اجازه اجتهاد از حضرت امام(ره) داشته و صاحب کرسی تدریس بودند و چه قبل و چه بعد از انقلاب دارای تألیفات گران‌سنگی به زبان عربی و فارسی هستند.

او در اشاره به سوابق پیشاانقلاب آیت‌ا... یزدی تصریح می‌کند: مرحوم آیت الله یزدی در آن روزگار در قم چه در مسجد امام حسن عسکری(ع) و چه در مسجد جامع از چهره های بارزی بودند که در عرصه روشنگری درخشیدند؛ ایشان می گفتند که حضرت امام(ره) یک شب از اول سخنرانی بنده تا پایان آن در جلسه حضور داشت. [۳]

*آشنایی نسل‌های جدید کشور با ستون‌ها و متفکرین انقلاب اسلامی یکی از ضروریات ادامه راه نظام اسلامی در آستانه ورود به دروازه "تمدن اسلامی" است.

این آشنایی و شناخت همچنین می‌تواند از پدیده گسست نسلی و احساس بی‌ریشگی جلوگیری کند و خاستگاه فکری و ملی جوانان را در ذهن آنها پررنگ کند.

برگ‌های مختلفی در صفحات تاریخ زندگی افرادی مثل آیت‌ا... یزدی، شهید مطهری، مقام معظم رهبری، شهید اندرزگو، شهید بهشتی، آقای عزت مطهری، علامه جوادی آملی و سایر پیشاهنگان انقلاب اسلامی در پیش و پس از انقلاب وجود دارد که گاهی خوانش با تأمل فقط یک برگ از این صفحات می‌تواند انقلاب عظیمی در مخاطبان ایجاد کند و مسیر حرکت و تعالی او را بهبود بخشد.

***

"گرانی" نتیجه تفکر آخوندی است نه اقتصاد مقاومتی

"گرانی" نتیجه تفکر آخوندی است نه اقتصاد مقاومتی/ امام خمینی(ره) پای سخنرانی چه کسی می‌نشست؟

عباس آخوندی، فعال اصلاح‌طلب و وزیر سابق مسکن و شهرسازی در دولت رئیس‌جمهور روحانی که قیمت مسکن در پایان دوره کاری او تا چند صد درصد افزایش یافت به تازگی طی اظهاراتی در جمع دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی شریف گفته است: در سال ۱۳۸۵ دچار انحراف بنیادین در سیاستگذاری ایران شدیم و این انحراف هرچه به سمت جلو رفت مساله سیاست‌ورزی را با بحران جدی‌تری مواجه کرد. در یک مقطع ایران شش قطعنامه از شورای امنیت سازمان ملل دریافت کرد که چهارتای آنها شامل تحریم‌های مختلف اقتصادی و مالی بود. در آن زمان این بحث مطرح شد که برای حفظ استقلال باید مقاومت کنیم و تحریم‌ها را دور بزنیم؛ به این ترتیب دوگانه‌ای به نام تحریم یا استقلال مطرح شد. این شعار، یک شعار کاملا انحرافی بود و ایران را با مشکل جدی‌تری مواجه کرد که در نتیجه آن سیاستگذاری ملی ایران به مفهوم داشتن دولت مستقر دچار چالش شد تا شاهد شکل‌گیری پدیده چنددولتی باشیم.

او می‌افزاید: آنچه در دوره تحریم‌ها اتفاق افتاد اتکای به سیاست دور زدن تحریم‌ها بود که معنا و مفهوم آن این است که به تدریج تجارت ایران را غیررسمی کنید.

آخوندی با تأکید بر اینکه فرایند دور زدن تحریم‌ها هزینه‌ساز است، تصریح می‌کند: اصلی‌ترین مساله ایران در حال حاضر این است که نمی‌توانیم تجارت قانونی و شفاف و بر مبنای اصول تجاری انجام دهیم. در کشوری که امکان انجام تجارت سالم وجود نداشته باشد توسعه مفهوم خود را به طور کلی از دست می‌دهد. به این ترتیب حوزه تجارت نیازمند توجه ویژه در ایران است و برجام را می‌توان مقدمه‌ای برای رسمی شدن تجارت دانست.

در اظهارات وزیر سابق همچنین می‌خوانیم:

"نحوه حکمرانی در ایران به گونه‌ای است که امکان تعریف منافع مشترک با همسایه‌ها وجود ندارد و این یکی از مسائل مهمی است که نشان می‌دهد چرا نمی‌توانیم با پدیده‌های فراملی مواجه شویم و همکاری منطقه‌ای داشته باشیم. باید ببینیم که دولت کارگزار است یا سیاستگذار؟ اگر قرار باشد قوه مجریه یک دولت، قوه مقننه یک دولت و قوه قضاییه یک دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم یک دولت باشد نمی‌توان دست به سیاستگذاری زد. بنابراین نیازمند یک دولت واحد هستیم که قانون اساسی هم بر آن تاکید می‌کند. اگر گروه‌های سیاسی ایران بخواهند دولت برای خود نقش سیاستگذاری قائل باشد نه کارگزاری، امکان شروع اصلاحات وجود خواهد داشت."[۴]

*باید دانست آنچه که آخوندی در انتقاد از نسخه اقتصاد مقاومتی ایران در برابر تحریم‌ها گفته است؛ به زعم او و همفکران او یک راه حل بیشتر ندارد و آن "تسلیم" است.

تسلیم در مقابل تمام خواسته‌های دشمن غدّار، قرار گرفتن در هاضمه استکبار جهانی و تبدیل شدن ایران به یکی از اقمار میان‌پایه در فرایند استعمار نوین.

که البته ثمره‌اش صف‌های طولانی دریافت غذا در آمریکا، گرسنگی ۲۰ درصدی مردم فرانسه، بحران بیکاری در اسپانیا، فضای امنیتی در مصر، قرار گرفتن در معرض تجاوز و تجزیه و سایر معضلاتی است که امروز در اقمار استکبار جهانی و کشورهایی که به زعم خود جهانی شده‌اند، می‌بینیم.

که اگر مردم ایران می‌خواستند در این فضا نفس بکشند اساسا انقلاب نمی‌کردند! زیرا حکومت پهلوی دقیقا مصداق متعیّن چیزی است که آخوندی می‌گوید.

این در حالی است که انقلاب اسلامی ایران آورده‌های اقتصادی کلانی را برای مردم به ارمغان آورد که از جمله آنها می‌توان به گسترش شهرنشینی، وسیع‌تر شدن دایره قشر متوسط، بهبود ضریب جینی، ارائه ارزان‌ترین مالیات، ارزان‌ترین سوخت و ارزان‌ترین نان در جهان به مردم، بهبود بیکاری و کاهش فقر مطلق اشاره کرد.

آخوندی همچنین درباره نسخه مقاومتی ایران در برابر تحریم‌ها به مردم نمی‌گوید که "هزینه دلاری دور زدن بیشتر" مثل هزینه‌ای است که یک کشور برای تجهیز نظامی خود در جنگ می‌پردازد. فلذا این کار، هم منطقی است و هم قرار نیست در سرجمع قیمت مایحتاج مردم محاسبه شود. زیرا این هزینه‌ای است که حاکمیت برای دفاع از کشور و مردم می‌پردازد.

(جالب است که امثال آخوندی بودند که با تأکید بر "عدم نظارت بر قیمت‌ها" اجازه دادند که گرانی بیشتر مهمان سفره‌های مردم شود نه مقاومت ۴۲ ساله کشور در برابر تحریم‌ها!)

منظومه مورد تأکید آخوندی که بخشی از آن در کارنامه سرشار از گرانی او در وزارت مسکن دولت آقای روحانی نیز هویدا شد ترکیبی است از یک نظام خرد و توسری‌خور مثل رژیم پهلوی که نظارتی بر بازار قیمت‌ها ندارد، در هاضمه جهانی هیچ ارزشی جز پیدا کردن غذا (اشاره به عبارت "همّها علفها" در نهج‌البلاغه) را تعقیب نمی‌کند و هر معاهده‌ای از ترکمانچای گرفته تا FATF که به او دیکته شود را تعظیم‌کنان می‌پذیرد.

کما اینکه شاهدیم آخوندی یکی از پرچمداران تحمیل FATF به ایران است. [۵]

شناخت دقیق تفکر آخوندی و ترشّح پادتن این تفکر خطرناک در جامعه ایرانی از وظایف مصرّح خواص و حوزه علمیه است.

آخوندی پیش از این نیز در اظهاراتی پیرامون مدرنیته گفته بود که ما ایرانی‌ها هنوز نمی‌توانیم مدرنیته را کاملا بفهمیم!

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1495698

2_ mshrgh.ir/1166386

3_ rasanews.ir/002p7j

4_ https://www.abbasakhoundi.ir/DesktopModules/DnnForge%20-%20NewsArticles/Print.aspx?tabid=44&tabmoduleid=110&articleId=1887&moduleId=418&PortalID=0

5_ mshrgh.ir/897746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 19
  • CA ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    24 4
    مرگ بر لیبرال.
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      15 3
      و بر منافق و بر سازش کار و بر مزدور و بر وطن فروش! خوب که دقت می کنیم دارندگان همه این خصائص را در یک جناح تهوع آور به وفور می یابیم !!!
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      4 17
      تا اخوندی بود خبری از این گرونی نبود این تفکر دو کاندید اصولگراست که دو قوه دربست دستشونه
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      2 10
      مشکل اساسی ما نه وجود "آخوندی ها" بوده و نه وجود " آخوند ها"!...مشکل فقط همدل نبودن و متحد نبودنه.حتا اگه سر "کفر" متحد و یکصدا بودیم این وضع مملکت نبود. می ترسم به دو قطبی شدن برسیم...
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      8 1
      طرح "مالیات بر خانه‌های خالی" قرار بوده با پیگیری گنابادی وزیر وقت مسکن در سال ۱۳۶۲ تصویب بشه که گنابادی به طور شبانه توسط نخست وزیر عزل میشه. قبل از عزل هم با وجود مخالفت امام(ره) گنابادی با اصرار نماینده سمنان استیضاح میشه. نخست وزیر: میرحسین موسوی! نماینده سمنان: حسن روحانی!
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      7 0
      ۱۰:۰۷ ما با کدخداپرست و اونایی که اسم شهید رو حذف می کنن هیچ اتحادی نداریم. پنج شش سال دیگه صبر کن ببین چطور از روشون رد می شیم. هیچ اثری از دشمنان داخلی ایران نخواهد موند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    16 4
    مشرق باز اول صبحی عکس این آخوندی رو چاپ کردی حالا باید برم کفاره بدم دوباره چشمم افتاد به این!!!!
  • زغال فروش IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    20 2
    آخوندی خیلی خوبه و حرفای خوب و مواضع خوبی هم داره اما به نفع دشمنان ملت بزرگ ایران. این آدم این قدر خوبه که تمام خوبی ها جلوش سیاهه
  • سعید RU ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    7 3
    اصلا امثال آخوندی تفکر دارند که شما مینویسید،ایشان واقعا که هستند و از کجا آمده اند،واقعا ما در مملکت تحصیل کرده هشتاد ملیونی بجز امثال آخوندی کس کار بلد دیگری نداریم.؟
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    3 9
    گرونی ها بعد از مجلس جهادی پنج برابر شد.بعد از گوشت و مرغ و روغن و موز نوبت به خیار رسیده
    • بز گر IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      6 3
      خونه ات خراب،مگه گرونی دست مجلسه؟ گرونی مال دولته یا مال مجلسه؟ یکی منو روشن کنه.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      3 3
      اصلا نمی دونی کار دولته هاااا
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
      7 2
      ظریف و رئیسش گفتن خیار وتخم مرغ که هیچ، ما زبان دنیا رو بلدیم، شما فقط تو خیابون قر بدین بقیه اش با ما. نمیدونم قشری بدبخت تر و وطن فروش تر از شما اصلاح طلبا هم جایی از تاریخ وجود داشته یا نه!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    3 1
    با سلام به بر و بچه های مشرق یک انتقادی به نحوه خبری تان دارم چونکه شما هم خبر و هم تحلیل را در یکجا بیان می کنید که کار خوبی است ولی چون درست تفکیک نشده در بعضی موارد تحلیل را خبر درک می کنیم یا علی مدد
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 2
    لعنت بر شیطان پرستان بی وطن .
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 2
    خیلی عجیبه که تا حالا آخوندی چرا دستگیر نشده؟ آیا مدعی العموم خواب است تمام کسانی که مسکن ندارند میتوانند از ایشان شکایت کنند تا ایشان با کاندیداتوری فرار به جلو نکنه
  • DE ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    4 2
    محسن هاشمی در حالی مصوبات دولت اعتدال را کاغذی خوانده است که این دولت گزینه مورد اعتماد پدر مرحوم او بود که در دامن رأی مردم گذاشته شد. // یک خاطَره یادم بود میخواستم بنویسم یه هوکی خاطَرهِ از خاطَرم پرید فعلا برای یاد آوری خاطَره باید جوشونده شاه تره بنوشم یادم اومد باز میام خاطَره مو براتون میگم.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    3 1
    ... فلان اصلاح طلب با فغان از نحوه عملکرد ... به استغاثه از اصولگرایان و .....! این جه ادبیاتیه آخه؟! اگر حرف حق زده چرا حمایت نمیکنید؟! ساده انگار نیستم ولی پیشنهاد میکنم که جاذبه و دافعه استاد شهید مطهری را دوباره مطالعه بفرمائید. جز چند نفر مغرض و کینه جو آن بالاهای اصلاحات، خبلی از بدنه آن ریزش کرده و سرگردان است، تصمیم با شماست میخواهید جذب کنید یا انتقام بگیرید؟
  • مهرناز IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    اخوند زاده " انحراف در دولت روحانی از انجا اغاز شد " که وزرائی مانند تو 5سال بر مسند وزارت مسکن جا خوش کردند " هرچه زمان جلوتر رفت " وزرای دولت وسخنان روحانی بحران های جدیدی را بر سرکشور ومردم اوارکردند "اخوند زاده قبل ازاینکه اظهار فضل کنید " از مردم بابت وزارت بی محتوائی که داشتید " عذر خواهی کن.
  • کارمند ساده ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 1
    آخوندی باید محاکمه شود چون ؛ کسی که 300 صنعت وابسته به صنعت مسکن را خوابانید و هزاران نفر از مهندس و دکتر و عمله و اکره را بیکار کرد باید ضمن توجه به عدم مسئولیت رافع مسئولیت ایشان نیست را محاکمه کرد .... بدرود
  • علی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    وقتی در این مملکت بجای محاکمه و مجازات متخلفان به انها جایگاه دیگری می دهند باید هم پدر سوخته های خائن زبان باز کرده و بلبل شوند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    1 1
    لیبرالهای حریص و چپاولگر! مدرنیته ای شما میشناسید فهم دجالگونه از عالم خلقت است،بماند که همان فهم دجالگونه را هم کاریکاتوری فهمیدید،لیبرالها پول مردم را از سفره شان دزدیدند و هزینه عیاشی و عیش ونوش در غرب کردند،کارخانه ها و صنایع را که سرمایه ملی بودندمجانی بین خودشان تقسیم کردند،آنها را تعطیل و واردات را به انحصار خود درآوردند،ارز۴۲۰۰ بخودشان اختصاص دادند و کالا را به چند برابر قیمت قیمت جهانی به مردم فروختند،این خیانت و دزدیست مدرنیته نیست، «امیرالمومنین علی(ع) میفرماید:یوخذ من هذا ضغث ومن هذا ضغث فیمزجان فهنالک یستولی الشیطان علی اولیائه» ضغث (گیاه خشک و پوسیده)در کلام وحی اوهام وتخیلات که وجود خارجی ندارد که ای در مقابل(انبتنا فیها من کل زوجٍ کریم یا بهیج ویا شیء موزون)عباس آخوندی مثل دیگر لیبرالها اعم از روحانی نما یا استادان دانشگاه بیسواد یا سیاستبازان قلابی از یک محل تغذیه فکری میشوند این حکایت از یک پروژه بین المللی میکند که یکسر آن عبدالکریم سروش یکطرف سلبریتی های بی هنر غماض وآنسو جرج سوروس یهودیست.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    از کسانی که ۶/۰۰۰/۰۰۰ میلیون نیاز انباشته مسکن را در دوران صدارتش ایجاد کرد. و از طرفی برابر امار اعلامی مسبب و باعث عدم ازدواج ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ میلیون جوان و ۳/۰۰۰/۰۰۰ میلیون تجرد قطعی شده است با توجه به تعطیل کردن بخش مسکن و رکود در این بخش و قبول نداشتن هیچ طرحی و عدم ایجاد ایده جدیدی، چگونه از رابطه ی خویشاوندی با یک شخص علامه محترم ره، سواستفاده در عدم وظایف اش که تامین مسکن بوده سر باز زده و کوتاهی کرده بدون اینکه مورد پیگیرد مدعی العموم از طرف جامعه قرار گیرد، و حالا طلبکار هم می شود ؟ پناه می بریم به خدا از وظایف و مسوولیت های انجام نداده و ترک فعل های مسوولیت آور بدون پاسخگویی در حق الناسها....
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
    0 0
    آخوندی فاسد
  • محمد IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    اقایهاشمی داردخودرا با این اظهار نظرها برای ریاست جمهوری اماده میکند وانتقاد او از دولت اصلاح طلب سفارش خود اصلاح طلبان است ..
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    گرانی مسکن نشانه همدستی اخوندی و عده ای دولتی خائن با بانک جهانی و امریکایی هاست
  • یه ایرانی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
    0 0
    آخوندی با کارنامه بسیاربسیار سیاهش مورد لعن و نفرین ملت ایران است خواهش میکنیم از این گونه افراد اسمی نبرید که حالمان به هم میخورد
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
    0 0
    خورشید ازشرق طلوع میکند پس تماما مسؤولین مملکت ازمشرق حکومت را دردست دارند ولی اینکه چرابین تحلیل های اشخاص لغت نامه دهخدا شده ای ونظرخودرا قالب وبرجسته میکنی جای تعجب دارد که روی مخاطب چه فکر می کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس