اخبار ویژه روزنامه ها

هرچه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، فاصله‌گذاری اصلاح‌طلبان با دولت حسن روحانی بیشتر خواهد شد.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

لیلاز: فساد بانکی در دولت روحانی موجب رشد تورم شد/ دسته کلید گم شده اخلاق که گم نشده آقای حجاریان؟!/ خطر جدی بذل و بخشش اراضی دولتی!

کیهان

کسب درآمد دولت از بورس به قیمت ایجاد مشکلات اقتصادی

برخی تدابیر دولت هرچند ممکن است کسری بودجه‌اش را از طریق بورس تأمین کند اما در ادامه می‌تواند به افزایش نقدینگی و تورم و شکل‌گیری سفته‌بازی دامن بزند.

این تحلیل را روزنامه اعتماد منتشر کرده و می‌نویسد: در حالی که کل تأمین مالی بازار سرمایه در سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بود، در ۱۰ ماهه اول امسال، ۵۰۰ هزار میلیارد تومان در بازار سرمایه تأمین مالی صورت گرفته است. این گزارش به وزیر اقتصاد در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بود. با استناد به صحبت‌های او تامین مالی در اقتصاد تا دی‌ماه، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود ۹۰ درصد داشته است. دژپسند در این جلسه عنوان کرده بود که باید در سال جاری تامین مالی اقتصاد از طریق بازار سرمایه به هزار هزار میلیارد تومان برسد که تا دی‌ماه به نیمی از آن رسیده‌ایم.

پیش‌تر وزیر اقتصاد صحبت‌هایی مبنی بر درآمدزایی ۴۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومانی دولت در بازار سرمایه طی ۹ ماهه نخست سال جاری مطرح کرده که از مالیات نقل و انتقال سهام و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به دست آمده است. آمارها نشان می‌دهد که دولت در مدت مشابه سال ۹۸ از بورس ۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان درآمدزایی داشته که اگر با درآمد سال جاری مقایسه شود، افزایشی ۸۸۱ درصدی را نشان می‌دهد. این افزایش به دلیل حمایت‌های همه‌جانبه از بازار سرمایه بوده است. نمود عینی آن نیز در قله روانی دو میلیون واحدی مرداد سال جاری مشاهده شد.

دژپسند بر این باور است که باید درآمدزایی از بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ به هزار و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان برسد که بخش عمده آن باید سرمایه‌گذاری جدید باشد. تلاش‌های تیم اقتصادی دولت در تامین مالی بخش‌ها از بازار سرمایه به جای بانک‌ها در افزایش شاخص‌های بورس تا مرداد کاملا مشخص است. اما به نظر می‌رسد بازار سرمایه آن طور که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد و بخش‌ها همچنان به سیستم بانکی برای وام‌گیری اعتماد می‌کنند. مثال عینی این جمله در تسهیلات‌دهی ۱۲۱۹ هزار میلیارد تومانی بخش‌های اقتصادی از سیستم بانکی تا پایان آذرماه است.

شاید مهم‌ترین علل رغبت بخش‌های اقتصادی به بانک‌ها به جای بازار سرمایه، در شائبه تامین کسری بودجه دولت از طریق بورس باشد. پیش‌بینی شده بود که دولت در سال جاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد و تنها راه تامین آن بازار سرمایه است. کارشناسان بر این باورند که شاید دولت بتواند از طریق عرضه سهام شرکت‌های خود در بازار سرمایه درآمدزایی کرده و بدهی خود را کم کند اما در نهایت می‌تواند با اعمال سیاستی غلط، به بحران افزایش حجم نقدینگی و نیز تورم دامن زند. دلیل دیگر عدم تامین مالی بخش‌ها از بازار سرمایه، شکل‌گیری فعالیت‌های سفته‌بازانه و دلالی در بازار سرمایه است که البته آن هم به دلیل اعمال سیاست‌ها و دخالت‌های دولت است.

اسرائیل دیفنس: پهپادهای ایران می‌تواند ارتش ما را فلج کند

یک نشریه نظامی صهیونیستی اذعان کرد: پدافند هوایی اسرائیل نمی‌تواند از عهده مواجهه با پهپادهای تهاجمی ایران برآید.

«اسرائیل دیفنس» در گزارشی به بررسی توانمندی‌های پهپادهای ایران و امکان مواجهه سیستم پدافندی اسرائیل پرداخت و نوشت: حملات اسکادران‌های مختلف و پهپادها از هر جهت و در ارتفاعات متعدد می‌تواند از سامانه پدافند هوایی اسرائیل عبور کرده و مانورهای نیروی زمینی ارتش آن را مختل کند. ایران اخیرا مانورهای زیادی با هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده که اسرائیل نباید اجازه بدهد توانایی‌های ایران در این زمینه اسرائیلی‌ها را غافلگیر کند؛ چرا که این کشور از زمان جنگ با عراق طی دهه‌های گذشته در حال توسعه هواپیماهای بدون سرنشین بوده و جهش بزرگی در این زمینه داشته است. چندین بار پهپادهای آمریکایی و اسرائیلی توسط ایرانی‌ها ساقط شده است.

ایران دارای دانشگاه‌های عالی در زمینه علوم دقیق و مهندسی بوده و فارغ‌التحصیلان زیادی در مشاغل مربوط به صنعت امنیتی دارد. پهپادهای ایران بسته به نوع آن می‌تواند از سامانه پدافند هوایی اسرائیل عبور کند. قرار نیست همه این پهپادها وارد حریم هوایی اسرائیل شوند یا به همه اهداف برخورد کنند بلکه ضربه زدن تعدادی از آنها به اهداف نیز برای ایجاد ویرانی و مرگ در اسرائیل کافی است.

به عنوان مثال اگر پهپادهای ایران به ایستگاه‌های راداری اسرائیل برخورد کند سامانه دفاع هوایی کارایی خود را از دست می‌دهد و امواج بعدی حملات با موفقیت بیشتری به هدف می‌خورند. در این شرایط باید جنگ بزرگی را تصور کنیم که با حملات پهپادی ایران همراه باشد.

درست است که سامانه پدافند هوایی اسرائیل شامل هواپیماهای جنگی و بالگردهایی است که می‌تواند پهپادها را رهگیری کند؛ همان‌طور که در گذشته نیز این کار را انجام دادند اما هر موشک هوا به هوا برای مدیریت یک پهپاد طراحی نشده است. بنابراین حتی تسلیحات مناسب در نیروی هوایی ارتش اسرائیل نیز هم از نظر تنوع و هم از نظر کمیت محدود است. علاوه بر آن بالگردها و هواپیماها نیاز به سوختگیری دارند و این فرآیند دفاع را پیچیده‌تر می‌کند. اگر یک حمله هماهنگ با استفاده از پهپادهای مختلف در ارتفاعات متفاوت و از جهت‌های مختلف توسط ایران به سمت اسرائیل انجام شود در این صورت کارایی کلی سامانه‌های پدافند هوایی به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد. ممکن است این حمله از کشتی‌های موجود روی دریا یا از خاک ایران یا یمن و سوریه و لبنان انجام شود، این روش برای خثنی کردن تهدیدات ایران زمان‌بر خواهد بود.

باید نگاهی به آخرین مانورهای ایران داشته باشیم که با استفاده از پهپاد تهاجمی انجام شد. این یک پهپاد بزرگ است که کلاهکی با وزن کمتر را حمل می‌کند و طوری طراحی شده که برای ایجاد اختلال در رادیاتورهای دستگاه‌های شناسایی دشمن نیز به کار می‌رود. ایران مستقیما یا از طریق کشورهایی مانند یمن و لبنان می‌تواند از این پهپادها علیه اهداف داخلی اسرائیل استفاده کند و حتی ممکن است ساختمان‌های بزرگ اسرائیل مورد هدف قرار بگیرد و شمار زیادی از اسرائیلی‌ها کشته شوند.

ایرانی‌ها سال‌هاست که در حال انجام تحقیقات و مطالعاتی درباره اسرائیل هستند و به خوبی می‌دانند که عنصر مرگ در جبهه داخلی یا در میدان جنگ نقش تعیین‌کننده‌ای برای اسرائیلی‌ها دارد و اگر چنین کشتاری اتفاق بیفتد، اسرائیلی‌ها به‌طور کامل اعتماد خود را نسبت به ارتش از دست می‌دهند. پهپادهای ایران می‌توانند از سامانه پدافند هوایی محوری اسرائیل عبور کنند و تلفات انسانی زیادی بر جبهه داخلی اسرائیل وارد آورند.

افزایش توانایی‌های ایران در زمینه توسعه پهپادها بخشی از استراتژی گسترده این کشور با هدف فرسایش اسرائیل در نبردهای آینده است که کاهش مشروعیت حاکمیت اسرائیل را برای اتباعش به همراه خواهد داشت.

لیلاز: فساد بانکی در دولت روحانی موجب رشد تورم شد

عضو مرکزیت حزب کارگزاران می‌گوید فساد بانکی موجب تورم در هفت ساله دولت روحانی شده است.

سعید لیلاز ضمن یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: تورم در اقتصاد ایران از اواخر دهه ۴۰ شمسی به یک پدیده و بیماری مزمن تبدیل شد. مزمن شدن تورم در ایران به دوره‌ای بازمی‌گردد که در دهه ۴۰ دلارهای نفتی وارد اقتصاد کشور شد و برای جذب آن معادلش ریال چاپ شد. همان معضلی که از آن با نام بیماری هلندی یاد می‌شود. پس از دهه ۵۰ شمسی و اوایل انقلاب اسلامی یعنی حدود ۱۵ سال پس از برنامه سوم توسعه که با اصلاحات ارضی نیز همزمان بود، حجم دولت آن قدر بزرگ شد که برای تأمین هزینه‌های خود باید میان تزریق دلارهای نفتی به اقتصاد یا استقراض از بانک مرکزی یکی را انتخاب می‌کرد. بنابراین در این دوره بزرگی، اندازه و وظایفی که بر عهده دولت گذاشته شد، به عنوان یکی از عوامل مهم تورم در کشور شناخته می‌شود.

در حدود ۷ سال گذشته نیز با وجودی که دولت به میزان زیادی استقراض از بانک مرکزی را کاهش داده است، اما پدیده دیگری به نام فساد در شبکه بانکی که قیمت تمام شده پول در آن از قیمت فروش پول بیشتر است، محرک جدیدی برای رشد نرخ تورم بوده که تا سال گذشته سهم بالایی در تورم‌زایی داشته است چرا که شبکه بانکی برای تراز کردن صورت‌های مالی خود به اضافه برداشت از بانک مرکزی روی می‌آورند و موجب چاپ بیشتر پول می‌شوند. مشکلی که با وجود مقابله جدی با آن همچنان وجود دارد.

وی می‌افزاید: در سال ۱۳۹۷ علاوه بر مشکلات ساختاری و سنتی مانند کسری بودجه و فساد شبکه بانکی که باعث رشد نرخ تورم می‌شود، مشکل دیگری به نام تحریم به اقتصاد ایران افزوده شد که عرضه کل را به واسطه کاهش درآمدهای ارزی و نفتی به شدت کاهش داد. این در حالی است که نقدینگی با همان آهنگ قبلی رشد کرد.

بنابراین در طول این سال‌ها نه‌تنها مشکلات ساختاری و سنتی رشد تورم حل نشده است، بلکه دو مشکل جدید نیز به آنها اضافه شده است. در این مدت دولت تقریبا مشکل سوم یعنی تحریم‌ها را جذب و رفع کرده است، اما همچنان سه مشکل دیگر باقی است به طوری که کسری بودجه همچنان ادامه دارد، دولت یارانه سنگینی برای مقابله با کرونا پرداخت می‌کند و فساد شبکه بانکی نیز پابرجاست. در همین راستا به نظر می‌رسد با وجود کاهش قابل توجه شتاب نرخ تورم در ماه های اخیر نمی‌توان انتظار تک‌رقمی شدن تورم در آینده نزدیک را داشت. در شرایطی که در مهرماه امسال نرخ تورم ماهانه به ۷ درصد رسیده بود این نرخ در آبان به ۵/۲ درصد، در آذر به ۲ درصد و در دی ماه به ۱/۸ درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با این روند در بهمن و اسفند سال جاری این نرخ به حدود یک درصد کاهش یابد، ولی در آینده نزدیک شاهد افت قابل توجه تورم نخواهیم بود.

یادداشت لیلاز در حالی است که نرخ تورم در دولت روحانی در برخی مقاطع حتی تا ۵۲ درصد نیز بالا رفت و هم‌اکنون بالای ۳۲ درصد اعلام شده است.

سانسور دستور رسیدگی به پرونده فساد دانه‌درشت‌ها

اغلب روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی، خبر مهم سفر رئیس قوه قضائیه به استان گیلان و دستور رسیدگی ویژه به پرونده مفاسد ناشی از واگذاری رانتی شرکت‌های رشت الکتریک و ایران پوشش را به تیغ سانسور سپردند!

روزنامه‌های سازندگی، شرق، ایران، اطلاعات، جمهوری اسلامی، همشهری، آفتاب یزد و آرمان، ترجیح دادند دستور مهم قضایی در این زمینه را اصلاً در صفحه اول خود منعکس نکنند و اغلب آنها حتی اصل خبر را هم در صفحات داخلی منتشر نکردند. روزنامه اعتماد تنها روزنامه نزدیک به اصلاح‌طلبان بود که یکی از تیترهای خود را به این موضوع اختصاص داد.

تنها در یک قلم زد و بند عجیب در سال ۸۲، کارخانه رشت الکتریک با ۱۲ هکتار زمین و انبوهی از امکانات، به همسر آقایان کرباسچی، قبه و عبداله نوری، به قیمت ۲ میلیارد تومان و در ۱۲ قسط

فروخته شده است!

دسته کلید گم شده اخلاق که گم نشده آقای حجاریان؟!

هرچه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، فاصله‌گذاری اصلاح‌طلبان با دولت حسن روحانی بیشتر خواهد شد و حال آنکه آنها چهار سال قبل می‌گفتند روحانی این بار با دسته‌ای از کلید برای حل مشکلات آمده است!

این تحلیل را وبسایت الف در نقد فرافکنی‌های اخیر کسانی چون حجاریان منتشر کرده و نوشت: کارنامه دولت اعتدال طی هفت سال گذشته موجب شده که جریانات حامی آن در ماه‌های پایانی به هر نحوی تلاش کنند تا حداقل در حرف از آن فاصله بگیرند.

در آخرین اظهارنظر سعید حجاریان، عنوان داشته است: «دندانه کلید شدن، یعنی کلید از خودمان نبوده است. لازمه کلیدداری دولت و مسئولیت‌پذیری سیاسی لغو نظارت استصوابی و پایان سیاست‌ورزی نیابتی است.» بی‌تردید در کمتر از ۵ ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تاکید بر این موضوع که آقای روحانی از جریان اصلاح‌طلب نبوده یا اینکه تا زمانی که نامزد اصلی آنها در انتخابات حضور نداشته باشد نمی‌توان مسئولیت آن را پذیرا باشند نه تنها با عقل و منطق سازگار نیست بلکه نوعی بی‌اخلاقی و توهین به افرادی که با تشویق آنها رای دادند نیز هست و ناگفته پیداست نهایت چنین سیاست‌ورزی تاکید بر ولنگاری در عرصه سیاسی است.

بر همگان آشکار است که اصلاح‌طلبان چه در سال ۱۳۹۲ و چه در سال ۱۳۹۶ با تمام توان از حسن روحانی حمایت کردند. بالطبع اگر آنها مخالف خط‌مشی دولت اعتدال بودند حداقل انتظار این بود در سال ۱۳۹۶ از وی حمایت نمی‌کردند یا اینکه می‌توانستند سیاست سکوت را در پیش بگیرند و از نامزدی حمایت ننمایند یا حداقل با اما و اگر حمایت می‌کردند. اما وقتی به صراحت آقای خاتمی به عنوان لیدر اصلاح‌طلبان به میدان می‌آید و «تکرار می‌کند» اخلاق سیاسی حکم می‌کند که پاسخگوی کارنامه آن نیز

باشند.

البته خود سعید حجاریان در سال ۱۳۹۶ مردم را ترغیب به رای دادن به روحانی می‌کرد و صدالبته آن روزها صحبتی از نظارت استصوابی، شورای نگهبان، سیاست نیابتی و... نبود. او در یادداشت تلگرامی در اردیبهشت ماه ۹۶ نوشته بود «آقای روحانی چهار سال پیش با یک کلید آمد و توانست قفل تحریم‌های هسته‌ای را با آن باز کند و برجام را رقم بزند. روحانی این بار با یک دسته کلید آمده است.»

جدا از این پرسش منطقی که آن دسته‌کلید الان کجاست؟ سوالات دیگری نیز قابل طرح است. اینکه مثلا شورای شهر تهران نیز که در آنجا خبری از نظارت استصوابی نبوده و نیست چه عملکرد خاص و ویژه‌ای داشته است؟ تزلزل در انتخاب شهردار، شوآف درباره نامگذاری نام خیابان‌ها، ثبت آرزوهای شهروندان تهرانی... بخشی از عملکرد شورای شهر در دوره پنجم است که تماما اصلاح‌طلبند.به نظر می‌رسد هرچه زمان ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ نزدیک‌تر می‌شود انتظار این است که اصلاح‌طلبان تلاش کنند تا فاصله خود را با دولت بیشتر و بیشتر کنند؛ چرا که براساس برخی نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت روحانی به زیر ده درصد افت کرده است.

اما فاصله‌گیری از دولت در ماه‌های پایانی نمی‌تواند راهگشای آنها در انتخابات پیش رو باشد. در واقع قرار نیست اصلاح‌طلبان هر بار بعد از مدتی با بی‌مسئولیتی و حاشیه‌پردازی از توضیح درباره عملکرد خود سر باز بزنند و جوابگو نباشند.

لیلاز: فساد بانکی در دولت روحانی موجب رشد تورم شد/ دسته کلید گم شده اخلاق که گم نشده آقای حجاریان؟!/ خطر جدی بذل و بخشش اراضی دولتی!

ایران


۱۱ هزار پرونده بازپس‌گیری اموال بنیاد مستضعفان

 خبر اول اینکه، رئیس بنیاد مستضعفان گفت: با رویکرد ریاست قوه قضائیه، روند بازپس‌گیری املاک این بنیاد شتاب گرفته است و افراد و نهادهایی که بدون اجازه این اموال را در اختیار دارند باید آن را به صاحبان اصلی عودت دهند.  به‌گزارش ایرنا، پرویز فتاح افزود: ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک این بنیاد از اشخاص و نهادها در مراجع قضایی تشکیل شده است.فتاح در بخش دیگری از سخنان خود گفت که اسناد به‌دست آمده نشان می‌دهد پدر و پسر پهلوی بیش از ۴۴ هزار ملک را به‌ نام خود سند زده بوده‌اند.

ادعای جدید درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران

 خبر دیگر اینکه، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از سه دیپلمات که ادعا می‌کنند از نتیجه تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از دو سایت در ایران مطلع شده‌اند، آورده است که بازرسان آژانس به‌تازگی شواهدی به‌دست آورده‌اند که نشان دهنده وجود فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در ایران است.  به‌گزارش ایسنا، این روزنامه امریکایی در گزارش ادعایی خود به‌نقل از این دیپلمات‌ها آورده است که نمونه‌های گردآوری شده در پاییز گذشته از دو سایت در ایران حاوی فلز رادیواکتیو بوده است که می‌تواند نشان دهد ایران فعالیت‌هایی در زمینه تسلیحات هسته‌ای داشته است. این منابع آگاه گفته‌اند که به‌طور دقیق از ماهیت یافته‌های جدید بازرسان آژانس مطلع نیستند.

بازداشت ۱۱ ایرانی در مرزهای امریکا

 شنیدیم که، اداره گمرک و مرزبانی ایالات متحده اعلام کرد که گروهی متشکل از ۱۱ ایرانی را که اوایل هفته جاری به‌صورت غیرقانونی از مرز مکزیک به ایالت آریزونای امریکا وارد شده بودند، بازداشت کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه یورو نیوز، طبق بیانیه مطبوعاتی این سازمان، تعداد ایرانیان بازداشت‌شده در سال‌جاری، بالاترین میزان طی دو سال اخیر بوده است.در سال ۲۰۲۰ میلادی مأموران مرزبانی امریکا ۸ ایرانی را بازداشت کرده بودند، این در حالی است که شمار دستگیرشدگان ایرانی در سال ۲۰۲۱ میلادی تا کنون به ۱۴ تن رسیده است.پیش‌ از این در ماه گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهوری تازه امریکا با امضای یک فرمان اجرایی تصمیم دونالد ترامپ - رئیس‌جمهوری سابق - را در مورد مرزهای جنوبی ایالات متحده و ساخت دیوار فسخ کرد و خواهان «یک سیستم مهاجرتی جامع و انسانی مطابق با ارزش‌های امریکایی» شد.

دعوت واتیکان از آیت‌الله محقق داماد

 دست آخر اینکه، سفارت ایتالیا و سفارت واتیکان در تهران از جانب واتیکان، از آیت‌الله دکتر سیدمصطفی محقق داماد رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم دیدار نمایندگان ادیان اصلی و همچنین دانشمندان برجسته جهان در چارچوب کنفرانس cop۲۶ دعوت به عمل آورد.به گزارش ایسنا، این مراسم در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۲ مهرماه ۱۴۰۰) در شهر رم ایتالیا برگزار خواهد شد.بریتانیا، ایتالیا و واتیکان همایش cop۲۶ را برای نمایندگان ادیان و شماری از دانشمندان برجسته جهان سازماندهی کرده‌اند تا دیدگاه هایشان را برای پرداختن به مسائل مرتبط با تغییرات اقلیمی ابراز کنند. اهداف این کنفرانس به شرح ذیل است: ارتقای فعالیت‌های دولت‌ها برای افزایش مشارکت آنها جهت نیل به اهداف توافقنامه پاریس (Paris Agreement)، رهبری ادیان برای کمک به رفع مشکلات مرتبط با تغییرات اقلیمی و ترغیب مردم برای اقدام در جهت کاهش گرمایش زمین.

لیلاز: فساد بانکی در دولت روحانی موجب رشد تورم شد/ دسته کلید گم شده اخلاق که گم نشده آقای حجاریان؟!/ خطر جدی بذل و بخشش اراضی دولتی!

خراسان

خطر جدی بذل و بخشش اراضی دولتی!
یک مقام نظارتی در نامه روزهای اخیر خود به مسئولان ارشد نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به مصوبه اواخر آذرماه هیئت دولت در خصوص تسهیل سرمایه گذاری در برخی بخش های کشاورزی، متذکر شده طبق این تصمیم جدید دولت قرار است بخشی از زمین های دولتی به صورت رایگان و بدون درج محدودیت های زمانی – که هر دو مورد تاکید و الزام قوانین قبلی است- در اختیار تعدادی از اشخاص متقاضی قرار بگیرد که این تصمیم کاملا برخلاف قوانین بوده و باید به سرعت متوقف شود.
مدیران دولتی برتر، نشان جدید می گیرند 
به پیشنهاد یک عضو کابینه که به تازگی به تایید حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور نیز رسیده، قرار است مدیران دستگاه های اجرایی که به صورت ویژه برای ایجاد ساز و کارهای مناسب و پویا برای احصا و اعلام نیازمندی های پژوهشی و فناورانه مجموعه خود اقدام کردند و به فعالیت های تحقیقاتی مجموعه های دانش بنیان، جهت مناسب می دهند مورد تقدیر قرار بگیرند و نشان ملی مخصوص دریافت کنند.

لیلاز: فساد بانکی در دولت روحانی موجب رشد تورم شد/ دسته کلید گم شده اخلاق که گم نشده آقای حجاریان؟!/ خطر جدی بذل و بخشش اراضی دولتی!

آرمان ملی

عکس روی حجله انصاریان

علی ضیا، مجری تلویزیون در توییتی نوشت: ‏رفیق دو سال پیش که اومده بودی سر برنامه، محمد پیرزاده این عکسو ازت گرفت، چقدر اون روز خندیدیم از دستت، هیچ وقت فکرشو نمی‌کردم بشه عکس‌رو حجله‌ات.

تریبون داران نمازجمعه

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تریبون‌داران نمازجمعه نیز از دیگر مخاطبان سخنان رهبری هستند، گفت: هیچ توقعی نیست که امام جمعه‌ای از تریبون نمازجمعه که باید دعوت‌کننده به عدالت و تقوا باشد، سوءاستفاده کند و علیه اشخاص و جریاناتی بدگویی و بدزبانی کند. ما حتی در مواجهه و خطاب قرار دادن دشمنان خود نیز حق بدزبانی نداریم.

پاسخ ابتکار به یک گلایه

معصومه ابتکار در حساب توئیتری خود نوشت:« اگر نام مادر در کارت ملی درج شود این مشکلات پدید نمی‌آید. جایگاه مادر باید در عمل والا و مورد احترام باشد، نه در حرف و شعار.» هنگام مراجعه همسر شهید رضائی‌نژاد خانم پیرانی به کانتر فرودگاه در پرواز برگشت از مشهد به تهران، گفته می‌شود باید نسبت و حضانت او با دخترش مشخص شود که این موضوع منجر به گلایه خانم پیرانی شده بود.

توئیت مطیعی در آخرین روز قرنطینه

میثم مطیعی با انتشار توئیتی از بهبودی خود و گذراندن آخرین روز قرنطینه خبر داد و نوشت: به لطف خدا مدتی است بهبودی برای من حاصل شده.‌ ان‌شاءا... در محل کارم حاضر می‌شوم. از همه شما متواضعانه ممنونم که دعا کردید و جویای احوالم بودید.‌ خدا همه مبتلایان به این ویروس در سراسر عالم را شفا دهد، جز ظالمان.‌ اگر سوال تعدادی از دوستان نبود، این چند خط هم قابل ذکر نبود.‌

«قرض گرفتن» برای پرداخت پول

سلسله‌نشست‌های مدیران وزارت ورزش- که از هفته گذشته به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد- دیروز با برگزاری نشست مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای پیگیری شد. علی‌نژاد در خصوص اینکه پول «بودیمیر» بازیکن و «اینیگو والنسیا» مربی سابق پرسپولیس و دستیار «گابریل کالدرون» چطور فراهم شده است؟ گفت: برای پرداخت بدهی دستیار کالدرون از منابع داخلی کمک گرفته شد. برای مطالبه بودیمیر هم از یک منبع قرض گرفتیم که نیمی از آن پرداخت شد و نیم دیگر را به همین شیوه پرداخت می‌کنیم!

دستگیری «ماساژور اینستاگرامی»

رئیس پلیس فتای خراسان‌جنوبی گفت: کارشناسان پلیس فتا طی رصد و بررسی فضای مجازی صفحه‌ اینستاگرام، پسر جوانی را مشاهده کردند که اقدام به تبلیغ ماساژ با عنوان «ماساژ برای خانم‌ها» کرده است. سرهنگ علی محمدپور افزود: پس از بررسی مشخص شده، متهم با ارائه اطلاعات دروغین در حوزه ماساژ در پی رسیدن به اهداف غیراخلاقی خود بوده است. پس از شناسایی و دستگیری متهم به جرم خود اعتراف و عنوان کرده این صفحه را برای سوء استفاده و رسیدن به مقاصد خلاف عفت و اخلاق ایجاد کرده و هیچ مدرکی برای ماساژ ندارد.

شکایت از ۴ برابرشدن قرارداد وریا

وریا غفوری کاپیتان پرحاشیه استقلال فصل گذشته قراردادی ۲ساله با فتحی منعقد کرد که آن مبلغش ۲ میلیارد و دویست و در سال دوم ۲ میلیارد و هفتصد میلیون بود اما وریا شبانه به همراه خسرو حیدری و آرش‌ برهانی راهی هتل آزادی شد و قرارداد قبلی را فسخ و قراردادی جدید به مبلغ هشت میلیارد امضا کرد که حالا مددی به آن معترض شده است.

روایتی از بغض رئیسی

رئیس دستگاه قضا در جریان سفر اخیر خود به استان گیلان، هنگامی که به مسائل و مشکلات این استان اشاره می‌کرد، وقتی می‌خواست یادی کند از بچه‌های جبهه و جنگ و گفت: «ما در محضر مبارک...» نتوانست جمله‌اش را ادامه دهد؛ ۸ ثانیه بغض و سکوت کرد و بعد جمله‌اش را چنین ادامه داد: «بچه‌هایی هستیم که روزهای خوش را بر خود حرام کردند و به جبهه رفتند و جنگیدند. مادران‌شان به آنها خوشامد گفتند و جنازه‌های آنها برگشت. حالا ما باید گرفتار سیاسی‌کاری‌ها و بگومگوها شویم.»

جلیلی کاندیدای جبهه پایداری؟

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در رابطه با روال جلسات جبهه پایداری پس از درگذشت آیت‌ا... مصباح یزدی گفت: جبهه‌ پایداری به صورت هفتگی تشکیل جلسه می‌دهد. بعد از رحلت علامه مصباح یزدی نیز این جبهه به همان خط و مشی انقلابی خود ادامه خواهد داد. گفتمان جبهه پایداری گفتمان اسلام ناب محمدی است و بر محور ولایت فقیه حرکت خواهیم کرد. قاسم روانبخش در رابطه با کاندیداتوری جلیلی از سوی این جبهه افزود: جبهه پایداری انقلاب اسلامی در موضوع نامزد ریاست‌جمهوری هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده است.

نامه درباره تمرد وزارت ورزش

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ در پی اجرا نکردن دستور رئیس‌جمهور توسط وزارت ورزش برای تشکیل شورای نوجوانان، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دستورات لازم را صادر کرد. عباس مقتدایی اظهار داشت: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند و در استان‌های مختلف این سمن‌ها حضور دارند. وی افزود: وزارت ورزش و جوانان، بودجه‌ای در اختیار دارد که از این سمن‌ها حمایت کند و در همین راستا حمایت‌هایی را از سمن‌ها انجام می‌دهد.

دستگیری تخریب‌کنندگان سفره‌خانه

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۴ شرور که پس از تخریب و آتش‌سوزی سفره خانه‌ای در محله خانی‌آباد از محل گریخته بودند، خبر داد. سرهنگ علیرضا ناصری‌نژاد بیان داشت: با شناسایی مخفیگاه متهمان هر ۴ شرور در کمتر از ۲ ساعت طی عملیات‌های منسجم و همزمان در مخفیگاهشان دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه آنان چند قبضه سلاح سرد کشف و موتورسیکلت متهمان توقیف شد.

بازداشت چهارمین عضو شورای آبسرد

دادستان دماوند از بازداشت چهارمین عضو شورای پنج نفره شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند ستان تهران خبر داد. محمدتقی تقی‌زاده اظهار داشت: در راستای رسیدگی به پرونده تخلفات در شهرداری آبسرد، چهارمین عضو از شورای پنج نفره شهر آبسرد نیز به دلیل تخلفات مالی بازداشت شد. وی ادامه داد: تاکنون در خصوص این پرونده مجموعا ۲۷ نفر بازداشت شدند که شامل چهار عضو شورای شهر، شهردار، پنج پیمانکار، یک دهیار و ۱۶ نفر از کارمندان شهرداری آبسرد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    سرطان اصلاحات باید از ریشه زده شه
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    0 0
    بانکها واین دولت خیلی زوتر ازاینها باید دستگیر ومعدوم میشدنند تا به اینجا نمیرسیدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس