مولوی عبدالحمید که سالهاست به عنوان حامی جریان اصلاح طلب افراطی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت می باشد اخیرا در فتوایی جدید مدعی شده که بسیج خواهران اشکال شرعی دارد!

به گزارش مشرق، مولوی عبدالحمید چند روز قبل در دیدار برخی مدارس دینی اهل سنت که در محل دفتر کار او برگزار شد طی اظهاراتی قابل تامل مدعی شد که بسیج خواهران شرعا درست نیست.

این مولوی نزدیک به جریان فتنه در این جلسه گفته است: "مسئله ای که باعث پریشانی بنده شده است و می خواهم در همین موضوع نامه ای به مراجع بنویسم، مسئله بسیج خواهران است. بسیج خواهران شرعا درست نیست. این مسئله سیاسی نیست بلکه یک مسئله علمی و فقهی است.

حدیث حضرت عائشه رضی الله عنها که خدمت آنحضرت صلی الله علیه وسلم عرض کرد: ای رسول خدا! جهاد عمل بسیار بزرگی است، آیا ما نیز جهاد نکنیم. آنحضرت صلی الله علیه وسلم در جواب حضرت عائشه فرمودند: «جهادکنّ حج مبرور» (جهاد شما، حجِ مقبول است.) در آن زمان که تعداد مسلمانان بسیار کم بود رسول الله صلی الله علیه وسلم زنان را برای جهاد مسلح نکرد، بلکه فقط از آنها در پشت جبهه به منظور پرستاری و تیمارداری زخمی‏ها استفاده می شد. زن در میدان خصومت و جنگ قدرت جنگی ندارد.

وی ظاهرا بدون توجه به فلسفه و اطلاع از چرایی تشکیل بسیج خواهران در ادامه در قیاسی مع الفارق اظهار داشت: در دوران استالین، با ادعای مساوات بین زن و مرد، به دست زنان بیل و کلنگ دادند و آنها را سوار بر تراکتور کرده و مانند مردان از آنها در کارهای کشاورزی کار گرفته می شد، که البته زنان به این اقدام اعتراض کردند که این چه مساواتی است؟! خداوند زن را برای کاری درست کرده و مرد را برای کاری دیگر. لذا اعتقاد ما این است که زنان برای جنگ آفریده نشده اند.

زنان آمریکایی و اسرائیلی که در ارتش استخدام می شوند سبب فساد و فحشا شده اند و مورد اعتراض قرار گرفته است، و هر کشوری که این کار را کرده است با مشکلات زیادی مواجه شده است.

عبدالحمید که اظهارتش همواره مورد توجه رسانه های ضد انقلاب و وهابی منطقه قرار دارد، افزود:  ما در مورد بسیح برادران حرف و اعتراضی نداریم، اگر چه ما بارها گفته ایم که فقط به بسیج کردن برادران راضی نیستیم و رضایت ما زمانی است که مردم ما در نیروهای مسلح استخدام شوند زیرا ما می خواهیم به وطن خودمان خدمت کنیم و در این راه بمیریم.

 هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که برادران اهل سنت به نظام خیانت کرده اند، یا در جبهه خیانت کرده اند و به این دلیل ما آنها را استخدام نمی کنیم. خلاصه اینکه همه اینها سیاستهای تبعیض آمیزی هستند که إن شاء الله به پایان خواهند رسید، و من به شما نوید می دهم که خداوند این سیاست‏های نادرست را از بین می برد!

گفتنی است، مولوی عبدالحمید پیش از این نیز در فتوایی دیگر مدعی شده که مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر کاری غیر اسلامی است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مصطفی امینی از رشت ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    1 1
    جناب مولوی با این استدلال پس چرا هم کیشان وهابی شما در کشورهای اسلامی با بهره گیری از گردانهای انتحاری زنان به کشتار مسلمین مشغولند؟ چرا شما علیه این اقدامات صریحا موضع نمیگیرید؟
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    با سلام به صحت و سقم این نظر کاری ندارم. اما رسانه ای کردن این مطلب در یک کشور شیعه که در شرایط حساس بین المللی است حرکت در راستای اهداف دشمنان کشور خواهد بود. بنظرمیرسد از نگاه رسانه ها جرم ایشان طرفداری از اصلاحات است تا اظهار نظر فقهی و یا شخصی. چرا که در بین علمای شیعه هم چنین دیدگاههایی وجود دارد. در هر حال بایستی اینگونه مسائل را از طریق کانالهای حاکمیتی پیگیری نمود.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    ای دیگه از شما هم عقب مونده تره باشه منتشر نکن مثل همیشه حرفای مخافت
  • نیریزی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    اینکه در متن حدیث خیلی واضح آمده : جهادکن حج مبرور.جهاد شما ، به مثابه حج مبرور است. یعنی اگر جهاد کنید مانند حجی که از شما قبول شود ، ماجور عندالله است. پیامبر نفرموده جهادکن حج! فرموده حج مبرور. یعنی مانند حجی که که مبرور است ارزش دارد. اگر می خواست بگوید جهاد شما ، رفتن به حج است و لازم نیست شما جهادکنید ، دیگر نمی گفت حج مبرور. چون فقط خداست که می تواند بگوید حج چه
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    ایشان برود با ملک‌عبدالله حرف‌هایش را یکی کند و بعد افاضه کند
  • حب مسکو ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    آقای اسماعیل زهی بسیج خواهران مصداق آیه وَتَعَاوَنُواْ عَلَى الْبرِّ وَالتَّقْوَى وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَى الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ است؛این تعاون الْبرِّ وَالتَّقْوَى چه اشکال شرعی دارد؟به شما پیشنهاد می کنم حداقل روزی یک صفحه از قرآن را بخوانید تا آیات آن ملکه ذهنتان شود که البته بعید است
  • علي110 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    خدا رحمت كند مولوي را !
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    1 0
    این مولوی فراموش کرده در جنگ های پیامبر زنان حضور داشتند ؟پیامبر(ص) زنانی را که با هدف انجام خدمات بهداشتی،‌ پزشکی و اجتماعی به دنبال سپاه راه افتاده بودند،‌ پاداش دادند و از اینکه می دید برخی از زنان با کفار می جنگند بسیار خوشحال می شد.
  • ایمان ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    1 0
    اقای مولوی بهتر نبود شما ابتدا با فلسفه بسیج آشنا می شودید بعد فتوا می دادین با این ژرف اندیشی که دارید باید از شما تقدیر شود. یک پشنهاد دارم فتوا ندین سنگین ترین
  • سارا ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    حرف مزخرفی زده اول که اصل بسیج خواهران به منظور جنگ نیست و اصل برنامه انها فرهنگی است اموزش نظامی محدود نیز لازم است برای روز نیاز همانگونه که وقتی عراقی ها وارد شهرهایی مانند سوسنگرد و خرمشهر شدند زنانی بودند که اگر طرز استفاده از اسلحه را می دانستند مورد تجاوز قرار نمی گرفتند . همانگونه اموزش وقوع زلزله را همه مردم باید بدانند و شاید هیچگاه زلزله ای اتقاق نیافتد اموزش نظامی زنان نیز لازم است.از نظر شرعی هم وقتی دشمن حمله کند و نیروی مردان کافی نباشد بر زنان نیز جهاد واجب می شود.
  • مهدي ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    حال فرض بر صحت حديث وتحليل وفتوي مولوي عبدالحميد پس چرا عايشه خود بر شترنشست وبه جنگ رفت ؟
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
    0 0
    حالا این مواضع آقای مولوی چه ربطی به اصلاحطلبان دارد؟ مثل اینکه برایتان خیلی سخت بود که او حاضر نشد از کاندیدای شما حمایت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس