افزایش 3 و 4 برابری قرارداد غفوری با استقلال و شکایت به کمیته اخلاق/ کاپیتان 8 میلیاردی با طعم حاشیه+ قرارداد

کاپیتان تیم فوتبال استقلال در شرایطی شب گذشته بعد از تعویض خود آن حرکات عجیب را انجام داد که در ابتدای همین فصل قرارداد خود را چند برابر کرد.

به گزارش مشرق، در ابتدای این فصل و در زمان مدیریت احمد سعادتمند بود که بازیکنان استقلال یکی یکی در طبقه ۲۸ هتل آزادی حضور پیدا کرده و قراردادهای خود را تمدید و امضا کردند. در آن برهه، انتقادات شدیدی به مدیریت باشگاه وارد شد که چرا قرارداد بازیکنان در جایی لاکچری و غیر مرتبط برگزار می‌شود و پشت پرده آن چیست.

بعدها صدای بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر بلند شد که باشگاه در آن زمان به آنها وعده‌هایی داده اما تا امروز محقق نشده است. شب گذشته هم مهدی قائدی به این موضوع معترض شد و ادعا کرد سعادتمند به وی قول داده قراردادش را اصلاح می‌کند اما اوج هنرنمایی مدیریت باشگاه در جایی رقم خورد که رقم قرارداد بازیکنی مثل غفوری برای این فصل حدود ۳ برابر و برای فصل آینده ۴ برابر شد!

بیشتر بخوانید:

فکری: علت ناراحتی غفوری تعویض نبود

غفوری فصل گذشته قراردادی دو ساله با امیرحسین فتحی منعقد کرد که آن قرارداد ۲ ساله به مبلغ ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان بود و برای این فصل قرارداد این بازیکن به ۲ میلیارد و هفتصد میلیون به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کرد اما در کمال تعجب و بعد از جدایی فتحی، غفوری شبانه به همراه خسرو حیدری و آرش برهانی که هنوز نقش آنها در نقل و انتقالات این فصل مشخص نشده راهی هتل آزادی شده و قرارداد  قبلی را فسخ و قراردادی جدید منعقد کردند!

دلیل این اقدام هنوز مشخص نیست چرا مدیریت وقت استقلال قرارداد قبلی را فسخ کرده و قراردادی جدید امضا کرده اما امضای این اقدام رقمی حدود ۸ میلیارد تومان به باشگاه تحمیل کرده است. بازیکنی که انتقادات فراوانی به مدیریتش به عنوان کاپیتان به وی وارد است، در این سالها به جای جمع کردن حواشی، خودش عامل ایجاد آنها بوده است. این بازیکن شب گذشته بعد از تعویض خود با رفتاری عجیب و لگد به بطری آب، مستقیم راهی رختکن شد و قبل از پایان بازی استادیوم آزادی را ترک کرد. سوال اینجاست چرا باید یک بازیکن در حالی که با باشگاهش قرارداد دارد، با دو نفر از نزدیکان احمد سعادتمند قرارداد خود را فسخ کند و دوباره قراردادی به مبلغ ۶ و ۸ میلیارد تومان امضا کند و سپس به جای ایجاد آرامش، تیم صدر جدول را وارد حاشیه کند؟

با ورود احمد مددی به استقلال که به این انتخاب هم انتقادات زیادی وارد است و صحبت‌های شب گذشته بازیکنان این تیم خودش نشان‌دهنده ضعف این مدیر است، بلافاصله روی این قرارداد اقدام و به آن معترض شد. مددی با ارسال نامه‌ای به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قرارداد ووریا غفوری به صورت غیر قانونی در ابتدای این فصل فسخ شده و رقم آن به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده است. در نامه مدیر استقلال اعلام شده غفوری بابت قرارداد قبلی از باشگاه دریافتی داشته و بدون هیچ دلیلی قرارداد قبلی وی فسخ شده و قرارداد جدید منعقد شده است.(تصویر نامه ارسالی به کمیته اخلاق فدراسیون را در زیر ببینید)

افزایش ۳ و ۴ برابری قرارداد غفوری با استقلال و شکایت به کمیته اخلاق/ کاپیتان ۸ میلیاردی با طعم حاشیه+ قرارداد

در این بین، هیات مدیره استقلال که طی هفته‌های گذشته ضعف خود را در تهیه زمین تمرین، امکانات، رسیدگی به بازیکنان و پرداخت مطالبات آنها نشان داده، هیچ واکنشی به انعقاد چنین قرارداد عجیب و پر ابهامی نداشته و با سکوت خود نسبت به اتفاقات ابتدای فصل عملا روی تخلفات قراردادی در این باشگاه دامن زده است.

در این بین نقش وزارت ورزش و جوانان در انتخاب مدیرانی چون سعادتمند و احمد مددی که آورده‌ای جز ضرر برای این باشگاه نداشته اند، مشخص نیست. وزارت ورزش به جای شفاف سازی پیرامون چنین اتفاقاتی بیشتر سعی در عبور چراغ خاموش از عوامل زیر دست خود در باشگاه‌هایی چون استقلال دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    26 4
    خدا بیامرز ناصر عبداللهی:آهای مردم به هنرمندان به اندازه قد و قوارشون ارزش قایل باشین وگرنه میرن بالا به خود شما قمپز در میکنن.غفوری یه بازی سوتی نده روزش شب نمیشه سالی هشت میلیارد میگیره طلبکارم هست.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      3 8
      لذت میبرم هر چی میگیره نوش جونش
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      2 1
      روحش شاد
    • مهدی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      2 1
      روی جه حساب ودرآمدی به اینا اینقدر پول میدن زمانی که مردم مشکل معیشت دارن . قسمتی از پول رو بدید ارزاق برا طرفداران از شغل بیکار شده ومردم فقیر . چند مدت دیگه همینا که پول های نجومی گرفته اند . ضد کشور ومدیریت و .... حواهند شد ولی اگر مردم رو داشته باشید البته بهتره این باشگاههااگر خودشون تولید درامد می کردند به این راحتی به این بازیکنای درجه ۲ اینقدر نمیرسیدند.
  • رضا IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    18 6
    14 میلیارد برای دو فصل!!!!! چگوارای پلاستیکی بعد میگن غذا کمه بهمون نمیرسه فکر کنم حرفای دیروز سلطانی فر تو رادیو اوج کینه وزیر به ظاهر پرسپولیسی ( و باطنا) استقلالی رو بر ملا کرد!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    12 13
    یک سوال: چرا هیچوقت مبلغ قرارداد و.......بازیکنان و مربیان و...... تیم پرسپولیس افشا نمیشه؟؟
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      9 5
      چون قبلش.... زمان بستن قرارداد....ناظر برای اینکه سقف قرارداد رعایت شه.... تو باشگاه بود و همچنین.... اگه ریخت و پاشی بود.... نادری و شما نمیگرفتین....!!!
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      3 3
      اهان پس لنگ ناظر داره که اینهمه هم پرونده باز داره؟ پس ناظر تو باشگاه بوده که 600هزار دلار یعنی با دلار 23 تومنی 17 میلیارد دادید به جونیور کفتر باز؟ یعنی بیشتر از دو برابر قرارداد وریا غفوری خار چشم لنگ و لنگی. تازه جونیور یه نمونه ریزشه انتونی استوکس و بودیمیر و اوساگونا و انتونی گولج و اون دو تا اوکراینیا و ... رو هم اضافه کن. میگم خوب شد که لنگ ناظر داشته وضعش قرارداداش اینه ناظر نداشت چی میشد!
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 0
      اون ناظر ناظر فدراسیونه واسه رعایت سقف قرار داد جناب ماقراردادمون به ریاله واسه خارجیبا با دلار میبندن خوب تفاوت دلار اون موقع + جریمه+ هزینه دادگاه و وکیل =رقم 14میلیون، عجیبه شما بازیکن خارجیتون دیاباته قراردادش 24 تاس بنظرت اگه شکایت کنه با فرمول بالا چقد میشه؟
  • جمشید IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    13 8
    همه جلو استقلال موشند به خصوص نساجی. جلو پرسپولیس شیرند.این پولها خوردن ندارد.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      10 4
      شجاع خلیل زاده میگفت یا منم مثل بقیه 20 میلیارد میگیرم یا میرم.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      3 1
      منظورت عباس زاده و احمدزاده و .... هستن؟؟
  • کیانوش NL ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    23 6
    با 8 میلیارد میشه یه کارخونه راه انداخت و برای ده ها نفر شغل مفید ایجاد کرد ... برای یک ریال از این بیت المالی که به بازیکنای بی مصرف میدید راضی نیستم.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      5 1
      استقلالیم ولی واقعا حرف حق رو گفتین حیف پولی که صرف این مفت خورا میشه
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      6 2
      با 8 میلیارد الان تو تهران یه خونه هم نمیشه خرید کجا زندگی میکنی؟ کارخونه با 8 میلیارد؟
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    6 21
    دوباره شروع شد استقلال تاپایان وزیرورزش و این دولت بی تدبیر رنگ قهرمانی نخواهد دید پروژه متلاشی کردن استقلال شروع شد
    • استقلال چی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      9 3
      فاتحه تیم استقلال رو خوندیم چون تیم نیست اگه باشگاه خصوصی شه هیچ وقت از جیب خودشون اینطوری پول نمی‌دن وریا غفوری هم بازیکنی نیست که تو تیم درِپیت شوت شونک بازی کنه
  • یاور IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    17 3
    قرارداد بازیکن های لیگ برتر یک صفرش اضافه س، در بهترین حالت بازیکنی مانند وریا غفوری (با توجه به شرایط فوتبال ما) شاید حدود 800 میلیون تا یک میلیارد تومان ارزش داشته باشه! البته با توجه به قیمت های پرداخت شده برای سایر بازیکن های متوسط و ضعیف لیگ، رقم 6 میلیارد برای یک فصل بازی وریا، مبلغ زیادی نیست! بازیکن ها تقصیری ندارند، مقصران اصلی مدیریت فاسد و دلال ها هستند.
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    14 3
    هرکی بخواد 8 میلیلرد بگیره معلومه ممکنه هر چیزی رو ببینه گاز بگیره
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      1 2
      پایینترین رقم قرارداد بازیکنای لنگ 8 میلیارده.سد بلال 20 میلیارد میگیره علیلزاده هم میگفت باید به منم مثل اونا 20 میلیارد بدید ندید میرم لوگوی اونا رو بوس میکنم ندادن رفت بوس کرد
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    12 3
    واقعا 8 میلیارد دادیم به این ؟ این بهتره یا میلیچ؟ این بهتر بود یا جپاروف؟ این بهتر بود یا تیام؟ روزگاری نکونام و رحمتی و تیموریان و عنایتی و حیدری و ... کاپیتان تیم بودن روزگاری هم ایشون. فقط حاشیه ست هیچی نیست. ولمون کنید بابا . برید پول میلیچ و دیاباته رو بدید اینم بندازید بیرون.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      2 7
      شمل لنگی هسی هوادارا استقلال فقط باید حمایت کنن تا قهرمان شیم فقط حمایت
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    8 1
    علی برکت الله، فوتبالتون هم به دلتتون و کل ذلت طلبان اشرافی گرا می آید. سلبریتی درپیتیها، و بازیکنان پر طرفدار ...همه در خدمت ذلت طلبان برای انتخابات دور بعد ریاست جمهوری و مجلس و شورای شهر ها!!!! با پول پاشی و تطمیع آنان حتی به قیمت تاراج پول ضعیفان مملکت و خالی کردن خزانه و بعد اعلام به دشمنان ایران که خزانه خالیست( خالیش کردیم)!
    • حميد IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      3 0
      عالي گفتي ..
  • کیسه کش IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    3 1
    نوشته تیم صدر جدول خخخ اینکه با چند بازی بیشتر تو صدر جدول باشی مثل این می مونه که تو دوی صد متر چند ثانیه زودتر از اعلام داور استارت بزنی و بدویی بعد پز بدی که من برنده شدم خخخ
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    8 1
    والله اگر بیت المال از راه نامشروع هم بدست میآمد باز هم آدم حیفش میامد اینجوری مصرفش کنه!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    7 1
    پول یا مفت به بازیکنی که هر از چندگاهی حرف های سیاسی هم میزنه
  • علی IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 1
    چقدر مردمی هستند ایشان اصلا از جنس مردمه.ولی خدایی این ۸ میلیارد هزاری کنی و بریزی جلو وریا ایا تو دو فصل میتونه بشماره یا نه .
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 6
    سوزش شما از جای دیگه است ... هیچ کس مدافع حیف و میل بیت المال در این فوتبال پر از فساد ایران نیست ولی درد شما این نیست .. شما این رو میکوبید چون حرف هایی که میزنه به مذاق رییس هاتون و رییس های رییس هاتون خوش نمیاد :) بله اخوی .. بالاخره روزگار بالا پایین داره ! قطعا شما و در اصل رییس هاتون هم تجربه میکنند
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      6 4
      جناب طرف برای 1400 رقم 6 میلیارد وبرای 1401 رقم 8 میلیارد قرارداد بسته! چنین آدمی چه حرف با ارزشی میتونه داشته باشه!!
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 6
    لطفا کمی هم در مورد قرارداد 600 هزار دلاری ترابی بنویس. در مورد 400 هزار دلار بودیمیر بنویس . در مورد 16 میلیارد یحیی بنویس .د مورد 20 میلیارد شجاع بنویس .در مورد 10 میلیارد کنعانی بنویس . در مورد فرش های پیروانی بنویس.در مورد قرارداد ویلموتس و شکوری بنویس.
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      3 2
      بچه میترسونی بنویس اگه همچین مدرک محکمی داری!!!
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      5 1
      بیحیی چیپ محمدی فقط میلیارد رقم رضایت نامش بود قراردادش خدا میدونه چه قدره حالا همه اینا به کنار هر فصل حدود 50 میلیارد بابت دلالی از کنار قرارداد بازیکنا میزنه به جیب. رسول پناه خوشگل پته اینو ریخت رو اب الکی نیست از مناظره با رسول پناه فراریه. در اینده از رسول پناه به عنوان یکی از شخصیت های فساد ستیز فوتبال یاد خواهد شد خدا حفظش کنه که پشت پرده تیم سوگلی رو افشا کرد
  • امير IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    6 4
    خوب حالا یه لطف میکنید قرارداد کاپیتان تیم پرسپولیس رو هم رسانه ای کنید تا ببینیم کی داره زیاد می گیره و بیت المال داره کجاها خرج میشه....بالاخره مدیران سیاسی با اشخاصی که دارند محبوب می شوند یک جوری باید خرابشون کنند و خوب هم بلدند چطور انجامش بدهند...
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      3 2
      خراب کنن!! بابا این قرارداد رسمی باشگاه خودتونه، اگه همچین خبری تو پرسپولیس بود شما نمیتونستین دس رو هرکی میذاره فرداش بگیرینش، حتی بازیکنای خودشو مث کنعانی و نادری درسته!
  • SE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    11 5
    2 ریال هم نمی ارزد
  • احمد IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 1
    در شرایطی که بازیکنان بی کیفیت ومن سن و سال قراردادهای میلیاردی دارند وعده ای دلال در عقد قراردادهای دست دارند مبلغ وذچریا بنظرم پولی نیست.هرکسی هم باشه قبول می‌کنه کی ازدواج بدش میاد.شماکه انتقاد می کنید اگر به شما چنین قراردادی پیشنهاد بشود قبول نمی کنید یا بقول معروف پیش می زنید.واقع گرا باشیم.تا مدیران ما اینطور بخواهند وباشگاهها خصوصی نشود همین بوده و هست و خواهد بود.بازهم وریا حداقل کمی غیرت فوتبالی داره وبازیهاش قابل قبوله.نه اینکه خیلی اصلا به هیچ دردی نمی خورند وقرادادهای آنچنانی دارند
  • Larom1362 IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 4
    از سال ۷۰ و کاپیتانی بیانی تاجی هستم.... تا آخر عمر هم مبمونم.... ولی ناموسا وریا در حد کاپیتانی اس اس نیست... وای اگر گدا معتبر شود.... سلبریتی مفت خور... تاجی با تعصب.... لنگی بی خاصیت...
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      5 3
      کیسه کش، لنگی خودتی خخخ ولی جدای از بحث استقلال پرسپولیس، جدا ظلمه این همه پول میدن به این فوتبالیستا، من بابام آهنگر، خودم مهندس الکترونیک، بابابزرگم کشاورز، به اندازه حضرت نوح عمر کنیم و 24 ساعت شبانه روز هم کار کنیم این قدر پول در نمیاریم، نوح چقدر عمر کرد؟ 800 سال؟ 900؟... تا حرفی هم بزنیم، 100 نفر میزنن تو دهن آدم که های میخوان تیم مارو نابود کنن هوار که تیم حریف بیشتر میگیره هوار که تیم مارو داری تخریب میکنی ( بخشیدا ولی ... بابای همه تیما )
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    3 3
    فوتبالیست مردمی ....
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    8 0
    پول ملت را خرج یه مشت بچه قرتی بیسواد میکنن.لعنت خدا هزاربار به باعث و بانیش.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    6 0
    نود درصد مردم رفتن زیر فقر این چه بی عدالتی ظلمی به ملت است که فوتبال اینقدر مال بیعت مال را هشت میلیارد پول کمی است به امثال غفوری بازیکن زیاد است مربی تیم ملی بازیکن های خارجی ایرانی چقدر منابع کشور ملت را غارت می کنند تا که بی عدالتی ظلم آیا کرسی بوحه دولت تورم پنچاه درصد سفره مردم جمع کرده چرا سازمان بازرسی دستگاه های مسول جلوی این فسادها قرادهای پشت پرده را نمی گیرند این چه کشوری شده حر ج مرج اقتصاد کشور گرفته چه خبر در کشور
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 1
    کی میخواین ازفوتبال لذت ببرین بازیکنا خارجی میلیاردها پول میگیرن ، بابهترین امکانات چقد ندیدین شما
  • امیر IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 0
    انصافا استقلال تیم با تعصبی نیست که اگه بود بازیکناش انقد سوسول نبودن ولی تیم پرسپولیس تعصبش زبان زد خاص و عامه
  • غریبه IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 1
    مقصر اصلی ما هوادارها هستیم،انواع حرف زشت روبهم می‌زنیم،ازاین مفت خورها بت میسازیم،حقوق سی سال کارکردن مارو تو نیم فصل میگیرن،خرسوار بودن حالا پورشه سوار میشن وباز ماحمایت الکی میکنیم،اینا مردمی هستن هوای مردمو دارن ندیدی چی گفت،گفت مسئولین واکسن بخرین،اینا،اینا،اینا....اینا همشون حق من وشما رو میخورن،طرف داره با پول یارانه زندگی میکنه،اقایون دورزدن کوتاهشون سفر به جزایر قناریه،ول کنید این فوتبالو اینا برن غاز بچرونن،ما از فوتبال هیچی نمیشیم
    • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      1 0
      بخدا که راست میگین این همه پول برای هیچ پرسپولیس استقلال سپاهان فولادو... پول ملت بدبختوحیفو میل میکنن میرن کشورای عرب سرمایه گذاری کرنا مگیرن میمیرن بعدیکسال مردم چون پول ویزیت دکترندارن ازکرنا که هیچ ازسرماخوردگی ساده دارن میمیرن هیشکی هیچی نمیگه بعد واسه این فوتباللیستها۱۰روزه همه عزاگرفتن
  • جمشید IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    حرام است پول مردم را بدهید به فوتبالیستهای نامرد.شیخ دیاباته میلیاردها گرفته است اما پرسپولیس وشهرستانی ها پول مهاجم ندارند. به خصوص پرسپولیس افتخار آفرین و مردمی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس