کد خبر 1177450
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
بنیامین نتانیاهو نمایه

همزمان با ناراحتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نگرانی آمریکا از رأی دادگاه کیفری بین‌المللی، فلسطینی‌ها آن را روز تاریخی و دستاورد قضایی مهم برای خود دانستند.

به گزارش مشرق، «بنیامین نتیانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی رأی دادگاه کیفری بین‌المللی در مورد اراضی فلسطین را «سیاسی‌کاری» دانست و از آن انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

رای دادگاه لاهه درباره پرونده اراضی فلسطین

قضات دادگاه کیفری بین‌المللی جمعه‌شب رأی به صلاحیت قضایی این دادگاه جهت رسیدگی به جرایم مرتکب شده در اراضی اشغالی فلسطین سال ۱۹۶۷ داد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این رأی نوشتند که این رأی «مبالغه آمیز» بوده و راه را برای انجام تحقیقات درباره جنایت هایی که اسرائیل مرتکب شده، باز می‌کند.

بر اساس این گزارش‌ها، صهیونیست‌ها بر این باورند که رأی جمعه شب دیوان لاهه می‌تواند مسئولان ارشد اسرائیلی را در برابر اقدامات قضایی قرار دادع و حتی منجر به بازداشت آن‌ها شود.

فلسطینیان: روز تاریخی است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به این رأی اعلام کرد که این رأی دادگاه لاهه روز تاریخی برای آغاز تحت پیگرد قرار دادن مجرمان است.

به گزارش خبرگزاری معا، رام الله گفت که تشکیلات خودگردان برای تحقیقات درباره جرایم صهیونیست‌ها آماده همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی است.

آمریکا: به شدت نگرانیم

وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به رأی دادگاه لاهه گفت: «ما به شدت از تلاش دادگاه کیفری بین‌المللی برای تأیید صلاحیت قضایی خود برای [رسیدگی به پرونده] اسرائلی‌ها نگرانیم».

مطابق رأی این دادگاه، اراضی اشغالی ۱۹۶۷ فلسطین شامل کرانه باختری از جمله قدس شرقی و نوار غزه می‌شود و این رأی بعد از آن صادر می‌شود که فلسطینیان بارها از جنایت صهیونیست‌ها علیه خود شکایت کرده و خواستار رسیدگی به گزارش‌های ثبت شده و برقراری عدالت در پرونده قربانیان جرایم صهیونیست‌ها شده‌اند.

بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مرزهای ۱۹۶۷، حدود فلسطین بوده و هرگونه شهرک‌سازی یا فعالیت از سوی رژیم صهیونیستی در این اراضی غیرقانونی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    این حرومزاده های صهیونیست هر چی که باب میلشون نباشه سیاسی کاری میدونند، رژیم به این کثافتی وجود نداشته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس