اسدی

روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 می‌گفت که شان پاسپورت ایرانی پایین آمده و او می‌خواهد این اعتبار را برگرداند! حالا در همین دولت پاسپورت ایرانی و دیپلمات ایرانی بارها لگدمال شده است.

سرویس سیاست مشرق - دادگاهی در بلژیک، «اسدالله اسدی» دیپلمات جمهوری اسلامی ایران را به اتهام واهی تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس، به تحمل بیست سال حبس محکوم کرد.

اسدالله اسدی در حالی محاکمه شد که بازداشت او غیرقانونی و برخلاف قواعد و رویه‌های بین‌المللی و مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ وین است.

در عین حال، اطلاعاتی که بر اساس آن دادگاه قرار اتهام صادر و نهایتا وی را بر همان اساس مجرم تلقی کرد، با استناد به ادعاهای موساد، تحویل طرف اروپایی شده است.

درباره بازداشت غیرقانونی و در ادامه، حکم صادر شده براساس اتهامات واهی علیه دیپلمات ایرانی، گفتنی هایی است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم.

«اسدالله اسدی» دبیر سوم سفارت ایران در اتریش در تاریخ ۱۱ تیرماه 1397- ۲ جولای ۲۰۱۸- علیرغم مصونیت دیپلماتیک در اقدامی غیرقانونی توسط پلیس آلمان بازداشت شد. آلمان با زیرپاگذاشتن قوانین دیپلماتیک، آقای اسدی را بازداشت کرد و در ادامه به دلیل انفعال تأمل برانگیز وزارت امور خارجه کشورمان، این دیپلمات ایرانی- ۵ مهر ۹۷- به بلژیک مسترد شد.

این اقدام غیرقانونی در حالی است که در ماده ۲۹ کنوانسیون وین آمده است:«شخص مأمور سیاسی مصونیت دیپلماتیک دارد و نمی‌توان او را به هیچ عنوان مورد توقیف یا بازداشت قرارداد. کشور پذیرنده با وی رفتار محترمانه‌ای که در شأن او است خواهد داشت و اقدام‌های لازم را برای ممانعت از وارد آمدن لطمه به شخص و آزادی و حیثیت او اتخاذ خواهد کرد».

بر طبق قوانین دیپلماتیک هرگاه یک کشور نماینده کشور دیگری را-که دارای گذرنامه دیپلماتیک است- در خاک خود به دلایل واقعی یا واهی، عنصر نامطلوب بنامد، می‌بایست او را اخراج کند. به عبارت دیگر اخراج، بالاترین سطح برخورد دیپلماتیک نسبت به حضور، رفتار و عملکرد یک دارنده گذرنامه دیپلماتیک است.

پس از آنکه دیپلمات ایرانی به دلایل واهی و در اقدامی بی سابقه توسط کشورهای اروپایی بازداشت شد، دستگاه دیپلماسی کشورمان واکنشی بسیار منفعلانه اتخاذ کرد. مدیران ارشد وزارت امور خارجه به پیام توئیتری بسنده کردند و هیچ پیگیری جدی صورت نگرفت.

این در حالی است که بر طبق قوانین دیپلماتیک، همه کشورها می‌توانند در مقابل اقدام دیپلماتیک کشور دیگر، «اصل عمل متقابل» را اجرا کنند. این عمل به عنوان کمترین واکنش محسوب می‌شود. بنابراین دولت آقای روحانی در کمترین واکنش می‌بایست، دیپلمات همتراز اسدی در ایران را بازداشت می‌کرد؛ که اگر این اقدام متقابل در همان ابتدای کار صورت می‌گرفت، گستاخی طرف های اروپایی اینقدر به درازا نمی‌کشید.

از سوی دیگر ضعف بخش دیپلماسی عمومی وزارت امورخارجه در به دست گرفتن ابتکار عمل موجب شد تا رسانه‌های معاند با سوءاستفاده از خلأ اطلاعاتی موجود، حتی تصاویر مدنظر خود را منتشر کنند.

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

این در حالی است که انتشار تصاویر خانوادگی از این دیپلمات ایرانی کمترین کاری بود که در این جهت می‌توانست انجام گیرد اما به هیچ عنوان این اقدام مهم صورت نگرفت. کافی است نوع عملکرد وزارت خارجه در دفاع از این دیپلمات ایرانی را با عملکرد دولت انگلیس در دفاع از «نازنین زاغری»- جاسوس دوتابعیتی ایرانی-انگلیسی- مقایسه کنید.

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

علاوه بر بی عملی دستگاه دیپلماسی در واکنش قاطع به گستاخی برخی کشورهای اروپایی، سفارتخانه‌های ایران در آلمان، اتریش، بلژیک و فرانسه نیز کاملاً در موضعی منفعلانه قرار گرفته و هیچ اقدامی درخصوص احقاق حقوق دیپلمات ایرانی انجام ندادند. این بی عملی موجب شد تا گروهک تروریستی منافقین در پایتخت برخی کشورهای اروپایی به شدت به فضاسازی درخصوص بازداشت دیپلمات کشورمان مشغول شود.

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

در زمان بازداشت غیرقانونی آقای اسدی در آلمان، «علی ماجدی» (عضو تیم مذاکره کننده ایران در توافق سعدآباد) سفیر ایران در این کشور بود.

ماجدی در آذر ۹۷ به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان از سمت خود کنار رفت. وی- ۳ بهمن ۹۷- در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایسنا، در اظهارنظری تأمل برانگیز و البته تأسف برانگیز گفت: «اروپایی‌ها با ما کار می‌کنند ولی به ما اعتمادی ندارند. می‌بینیم که طی این چند وقت چه مسائلی بین ایران و اتحادیه اروپا رخ داده است. من نمی‌خواهم مسائل را بازگو کنم ولی این اتفاقات باعث شده که اعتماد اروپایی‌ها به ایران از بین برود. با دو، سه عمل اشتباه، اعتمادی که در حال ایجاد شدن بود از بین رفت.

سفیر سابق ایران در آلمان در ادامه گفت:«باید به کسانی که معتقدند با انجام برخی از عملیات‌ها و یا خودسری‌ها می‌توان منافع ملی کشور را تأمین کرد، به صراحت گفت تصور آنها اشتباه است و اقدامات آنها نه در راستای افزایش قدرت ایران بلکه ضد قدرت است…ما در داخل کشور با موضوعی همچون "عملیات خودسرانه" مواجه هستیم، آیا می‌توانیم منکر شویم که در خارج از کشور نیز نمونه‌ای از این اتفاقات رخ نمی‌دهد؟ عملیات‌هایی که اعتماد را دچار خدشه می‌کند».

ماجدی در این مصاحبه ادعاهای واهی برخی کشورهای اروپایی مبنی بر دست داشتن ایران در اقدامات تروریستی در اروپا را تأیید کرد! این اظهارات نسنجیده، استقبال رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا و دویچه وله فارسی را در پی داشت.

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»
ماجدی در کنار حسین موسویان در مذاکرات سعدآباد

ماجدی با همین رویکرد سالها در پست‌های مهم در دستگاه دیپلماسی مشغول به کار بوده است. نوع عملکرد سفارتخانه‌های ایران در اتریش، بلژیک، فرانسه و هلند در پیگیری و احقاق حق دیپلمات‌های ایرانی در سالهای اخیر نیز نشان دهنده این مسئله است که گویا سفرای ایران در این کشورها نیز احتمالاً با ماجدی هم نظر و هم عقیده هستند.

لازم به ذکر است که در زمان بازداشت غیرقانونی اسدالله اسدی، «عبادالله مولایی» سفیر ایران در اتریش بود.

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، وزارت خارجه باید همان تیرماه ۹۷ طبق مفاد کنوانسیون وین، در صورت تحویل ندادن اسدی به ایران توسط آلمان، با اجرای «اصل عمل متقابل»، دیپلمات آلمانی هم‌رده با اسدی در ایران را بازداشت می‌کرد.

اما وزارت خارجه نه تنها این کار را انجام نداد، بلکه در گام بعدی و در بدعتی خطرناک، برای شخصی که دارای مصونیت دیپلماتیک است، وکیل تعیین کرد.

در همین رابطه سید عباس موسوی، سخنگوی وقت وزارت خارجه- 9 تیر 99- در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره پرونده اسدالله اسدی گفت:«پرونده توسط وکلای مبرز در اروپا و ایران در دست پیگیری است».

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

این در حالی است که تعیین وکیل برای آقای اسدی توسط وزارت خارجه ایران، به معنای گردن نهادن به پروسه غیرقانونی رسیدگی قضایی برای یک دیپلمات بود. آن هم در شرایطی که این شخص اساسا دارای مصونیت قضایی است و به هیچ عنوان نباید چنین پروسه‌ای توسط دولت و وزارت خارجه ایران مورد قبول قرار می‌گرفت.

وزارت خارجه با پذیرش بازداشت اسدی و تعیین وکیل مدافع برای وی، بر عدم مصونیت دیپلماتیک آقای اسدی مهر تایید زد و با این اقدام، اجازه ورود منافقین و محاکم داخلی اروپا در نقض حاکمیت ایران و نادیده گرفتن وضعیت دیپلماتیک و عملیاتی شدن شکایت علیه یک دیپلمات ایرانی باب شد.

موضوعی که به غایت خطرناک و بدعتی در حقوق دیپلماتیک و چراغ سبزی به دیپلمات‌دزدی است.

در این میان، سکوت آقای ظریف نیز بسیار قابل تأمل است. ظریف وزیر خارجه ای است که یکروز آلمان در اقدامی توهین آمیز، به هواپیمای او بنزین نمی دهد و روز دیگر آلمان و بلژیک، در روز روشن دیپلمات شاغل در وزارتخانه اش را به صورت غیرقانونی بازداشت می کنند.

ظریف همان وزیری است که در زمستان سال ۹۴ و در اوج گستاخی‌های آل سعود، وزیر خارجه وقت این رژیم-عادل الجبیر- را دوستِ خود خطاب کرد و با افتخار! گفت که «۵۰۰ زائر ما در مراسم حج کشته شدند اما ما روابط خود را قطع نکردیم حتی روابط خود با عربستان را کاهش هم ندادیم»!

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

اقدام بی سابقه دولت اوباما در صادر نکردن روادید برای نماینده ایران حمید ابوطالبی در سازمان ملل توسط آمریکا، زانو زدن ظریف در مقابل امیر کویت برای رایزنی در جهت صدور ویزا برای سفر هیات ایرانی به عربستان ، بازداشت معلمان ایرانی در امارات و تراشیده شدن سر آنان، اخراج دیپلمات‌های ایرانی از هلند و فرانسه و آلبانی، توهین‌های مداوم به مسافران و بانوان ایرانی در فرودگاه‌های خارجی و...  تنها نمونه‌هایی از بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی و پاسپورت دیپلماتیک در دولت تدبیر و امید است!

انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»

روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 می‌گفت که شان پاسپورت ایرانی پایین آمده و او می‌خواهد این اعتبار را برگرداند! حالا در همین دولت پاسپورت ایرانی و همچنین پاسپورت دیپلماتیک ایران بارها لگدمال شد.

نکته قابل تأمل اینجاست که برخی کشورهای اروپایی سالهاست به پایگاه و پناهگاهی برای گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب تبدیل شده‌اند و عملاً به این گروهک‌ها سرویس های متنوعی ارائه می‌کنند. اما برخورد ضعیف دستگاه دیپلماسی کشور با این موضوع، کشورهای اروپایی را دچار توهم کرده و باعث شده عملاً جای بدهکار و طلبکار عوض شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    37 2
    سفیر انگلیس خبیث رو در فتنه 88 در متن اغتشاشات دستگیر می کنند با فشار دیپاماتیک غربیها بلافاصله بدون هیچ اتهامی آزاد می شه حالا اگر سفیر ما همین کار را مرتکب می شده به حبس محکوم می شد!!!! باید مثل کشتی انگلیسی باهاشون رفتار کردیعنی مقابله به مثل!!!! بلاد کفر جماعت فقط و فقط زبان زور می فهمه....
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      15 0
      یادمه سال 92 جناب بنفش روی پوسترهای تبلیغاتی زده بود فقر داخلی و ذلت خارجی رو رفع میکنم.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ دقیقا برعکس باعث ایجاد فقر مطلق در داخل و ذلت شدید در خارج از کشور شده علی برکت الله.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    25 0
    واقعا کجای این اتفاق تأسف بار در این دولت مدعی زبان دنیا بلد که نهایت کارش در دفاع از حقوق مردم ایران در عرصه بین‌المللی فشار ایمیلی و توییتری و تلفنی و پرتاب خودکار بوده عجیبه
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      7 0
      من شک دارم که، خودشون توصیه به دستگیریش، کرده باشند !
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    28 1
    دولت واداده حالا میخواد بره برای مذاکره های بعدی. مجلس اجازه نده
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    14 1
    خدا پدر حاجی میرزا آغاسی رو بیامرزه .
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    13 1
    خب ظریف فعلا ناراحت سریال گاندو هست
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      8 0
      ضعف و انفعال ظریف و وزارت خارجه در این قضیه مایه تاسف و شرمساری است.
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    11 0
    دولتی تمام نشدنی !!!!!!!! این شش ماه اندازه شصت سال بر ما خواهد گذشت
  • DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    12 2
    انفعال عجیب و سؤال برانگیز وزارت خارجه در پرونده «اسدالله اسدی»// قربونتون ما را بااروپا درگیر نکنید الان وقتش نیست تا 1400 وقتی باقی نمونده بناست قبل از انتخابات چندتا تحریم الکی شل کنند تا کارنامه پر از خالی ما پر بشه بلکی چندتا رای بیاریم بعدش دیگه به درک که سر ایران و دیپلماسیس چی بیاد.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    13 1
    اگر غیرت دارند اقدام متقابل ویا باز دارنده انجام دهند وقتی پاسپورت سیاسی اعتباری ندارد درصورت درست بودن اتهام حداکثر اخراج بوده است پس چه انتظاری از اعتبار پاسپورت عادی مردم ایران وجود دارد دیپلماسی انفعال نتیجه اش این است
  • امان امان از جفا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    8 1
    منظورش پاسپورت دخترش بوده که به عنوان سفیر فرهنگی ایران در اروپا با بودجه ملت ایران داره خوش میگذرونه
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    7 2
    دولت آینده آزادش می کند
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    6 2
    دیپلمات بی گناه ایرانی با ترفندی هبتلر وا ر محکوم کردند ...افای ظریف رفته به گوایی اتحادیه اروپا که منداری کند بین ایران و امریکا
  • حسین IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    7 1
    چند روز پیشم سخنگوی امورخارجه گفته بود ما این حق رو محفوظ میدونیم که به مجامع حقوقی متوسل بشیم. جان من بیا متوسل نشو اذیت میشید. دیپلماسی ذلیلانه تا کی؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    4 8
    جواب شما برای اتهامات تروریستی وارد شده به اسدی چیه؟
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 1
    جواد کنج لبات یه وانت نبات .
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 7
    شاید طرف واقعا یه کاری کرده و گرفتنش
  • مهدی قاسمی IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 1
    طبق کنوانسیون حقوق دیپلماتیک وین 1961 ایران می تواند اختلاف دیپلماتیک خود را با دولت بلژیک به دیوان دادگستری بین المللی (لاهه) ارجاع دهد.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 1
    از این ها که نباید انتظاری بیش از این داشت آنها حافظ منافع غرب بخصوص اروپا در ایران نیستند؟
  • ابوالفضل IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 9
    حالا ظریف بیاد چکار کنه مثلا
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      6 1
      نخ ببنده هوا کنه!!
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 0
      چمچاره کنه
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    6 1
    از این دولت نباید انتظار داشت. انشاالله با روی کار اومدن دولت انقلابی همه ذلت های ناشی از این دولت جبران میشه و اسدی هم به خونه بر میگرده. کافیه چند نفر از اونها رو دستگیر و محاکمه و زندانی کنیم. وقتی مصونیت برای ما نباشه برای اونها هم نیست.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 2
    آقا ظریف به خدا عجب رویی دارتو...
  • محمد.369 IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    4 0
    باسلام.. خوبی که ازحدبگذردنادان خیال بدکند
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    4 1
    نفتکشمون رو توقیف کردن نفتکششون رو توقیف کردن نفتکشمون آزاد شد. هفت میلیارد دلار پول بی زبون اون هم وقتی که ملت ما از شدیدترین مشکلات اقتصادی رنجی برند و خیلی از آنها دراثر ناتوانی مالی کارشان را از دست دادند خوردند نفتکششون رو توقیف کردیم پولمونو پس گرفتیم. الان باید اقدام متقابل انجام بشه. باید هم شخص سپاه پاسداران ورود کند. سپاه پتانسیلشو داره. شاید هم دولت بعدی پیگیری نماید.
    • GB ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      2 3
      نفتکش کره رو گرفتیم هیچی بهمون ندادن هیچ ۲ میلیون بشکه نفتمونو اندونزی توقیف کرد چیو ۷ میلیاردو پس گرفتیم !
  • ایرانی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    5 1
    ظریف بادوستانت محشورشوی خون امثال حاج قاسم سنگین است نمیگذریم
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      2 1
      دقیقا
  • ناشناس IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    این افساد طلب های بی شرف ارزش کشور مارا از نظر اقتصادی .سیاسی. روابط دیپلماتیک و ... پائین آورده و قصد دارند سلاح ومهمات وامکانات دفاعی کشور را در برجام ۲ به تاراج بگذارند مرگ بر افساد طلبهای وطن فروش
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 4
    اسدی بیگناه است به ایشان انگ زده اند
  • سید مرتضی بیاتی IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 3
    حالا کیه
  • پسر کدخدا IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    آقای ظریف توضیح دهد چرا؟؟
    • بدون ذكر نام IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 0
      پسر كدخدا اقاى ظريف بار ها گفت اختيارات من محدود است اگر تو مغزت جا نمگيره يادداشت بردار بذار تو جيبت
  • جابری IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 1
    قانون مبارزه با جاسوسی انها هم مثل ماست . چطور ما هر خارجی را دستگیر می کنیم . حبس وزندانی میکنبم . قوه قضایی همه کشورها مثل ما مستقل است
  • US ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    دولت تدبیر و امید می خواهد خدای ناکرده به مذاکرات آتی برجامی موشکی و منطقه ای خدشه وارد نشود و خاله مرکل و پرستو حریص از دولت رنجیده خاطر نشوند. علی برکت الله.
  • IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    کلا دولت دولت واداده ها و گوش بفرمان دشمنه خیلی عجیبه که ما همینطوری نشستیم نگاه میکنیم تا چی سرمون بیارن؟ اینا اگه غیرت داشتن تو راکتور بتن نمیریختن بعدشم سرشون بالا بگیرن .
  • US ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    کدام دیپلمات بمب در دست در خیابان دستگیر میشود؟ این رسانه های معاند خیالپردازی را به حداکثر رسانده اند
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      1 1
      همین جناب اسدی
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    1 0
    ترور و تروریست در هرجای دنیا محکوم است .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 1
    اتفاقا کار وزارت خلرجه هیچ هم منفعلانه نبود بعبارتی حرفهای اقای ماجدی که روی حق وحقیقت بیان کرده درست است واسه چی باید برخیها به قول ماحدی بااقدانات خراب کارانه وجه مردم ایران را دردنیااز بین ببرندوزارت خارجه خوب کاری کرد که پیرو ادنهای تند رو نشدمیگویتد انچه واسه خودت نمی پسندی واسه دیگران هم نپسند گروهک منافقین بدهستند ولی امثال اسدی ها حق نداشتند الت دست گروههای تندروریگران شوند
  • ملت IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    2 0
    اگه اون دادگاه بلژیکی روزی ظریف و...رو الکی به 100سال زندان محکوم کنه، ماخودمون دو دستی همشون رو تحویل میدیم که لااقل کلاس جهانیمون حفظ بشه.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    از کدخداپرستان و غربگرایان چه انتظاری داری،کسانی که برجام را هدیه کردند به غرب بدون اینکه غربی ها کار مثبتی برای آنها انجام دهند،و امروز با آمدن بایدن دیپلماسی التماسی را پیش گرفتند.
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    حکم دادگاه بر اساس طراحی سرویس جاسوسی موساد و سازمان منافقین صادر شده،چند نفر از منافقین هم در این جریان صحنه سازی کردند و با فریب و حیله در این کار نقش داشتند.
  • امین IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    جای سوال دارد چرا هیچ دادگاهی بر علیه دولت روحانی در هیچ ضمینه ای تشکیل نشد ایران تا زمانی که روال به این شکل که هیچ دولتی پاسخگو عملکرد خود نباشد و دادگاهی تشکیل نشود همین مشکلات را خواهیم داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس