کد خبر 1177286
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
دمیتری پسکوف

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه مسکو را لفاظی تهاجمی و غیرسازنده توصیف کرد و گفت روسیه اولتیماتوم‌های آمریکا را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش مشرق؛ سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اظهارات اخیر «جو بایدن» علیه روسیه را لفاظی تهاجمی و غیرسازنده توصیف کرد و در ارتباط با درخواست بایدن برای آزادی مخالف غربگرای روسیه گفت مسکو اولتیماتوم‌های واشنگتن را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، «دیمیتری پسکوف» از درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای آزادی «الکسی ناوالنی» مخالف دولت روسیه انتقاد کرد و گفت این نوع اولتیماتوم‌ها غیرقابل‌قبول هستند.

وی گفت: متاسفانه، این لفاظی تهاجمی و غیرسازنده است. ما پیش‌تر گفتیم که به این نوع اظهارات که نوعی سخنرانی‌های دیکته کننده است، توجهی نخواهیم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در نخستین سخنرانی خود در تشریح سیاست خارجی آمریکا شب گذشته (به وقت تهران) در خصوص روسیه مدعی شد دوران «تسامح آمریکا در برابر سیاست‌های تجاوزکارانه روسیه اعم از دخالت در انتخابات آمریکا، حملات سایبری و مسموم کردن شهروندانش» به پایان رسیده است.

بایدن همچنین گفت آمریکا برای افزایش دادن هزینه‌ها علیه روسیه و دفاع از منافع حیاتی آمریکا تردید نخواهد کرد.

وی سپس در ادامه مواضع مداخله‌جویانه آمریکا در ارتباط با مسئله ناوالنی، از مسکو خواست بدون قید و شرط و فوری وی را آزاد کند.

پسکوف همچنین ابراز امیدواری کرد ایالات متحده از اراده سیاسی کافی برای تعامل سازنده با مسکو برخوردار باشد.

پیش‌تر وزارت خارجه روسیه از اولین تماس تلفنی میان وزیر خارجه این کشور و وزیر خارجه آمریکا در دولت بایدن خبر داد و اعلام کرد در این تماس که روز پنجشنبه برقرار شد، دو طرف درباره عادی‌سازی روابط مسکو و واشنگتن و همچنین موضوعات دیگر شامل از جمله مقابله با همه‌گیری کرونا گفت‌وگو کردند.

بلینکن هم در این تماس به موضوع ناوالنی اشاره کرد و لاوروف در این خصوص به او لزوم احترام به قانون و نظام قضایی فدراسیون روسیه را یادآوری کرد.

بنابراین بیانیه، لاوروف در این گفت‌وگو موارد مربوط به آزار و اذیت افراد که در آمریکا به نتیجه انتخابات اعتراض کردند را مطرح کرد و خواستار اطمینان از شفافیت رویه‌های قضایی مربوطه شد.

طبق این گزارش، لاوروف در ادامه تایید کرد که روسیه برای کار مشترک با هدف عادی سازی روابط دوجانبه به صورت کلی بر مبنای اعتماد متقابل و تعادل منافع آمادگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    6 0
    امریکا سگ هار پاچه گیر همه ست خجالت نمیکشه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس