عراقی (2).jpg

نیروهای عراقی پس از تلاش های جدید عناصر مخفی داعش برای ایجاد ناامنی، سلسله عملیات‌های گسترده ای را برای پاکسازی مناطق آلوده شروع کرده اند که در دو سال گذشته کم سابقه بوده است.

به گزارش مشرق، پس از تحرکات و حملات جدید هسته های مخفی داعش، نیروهای مسلح عراق دور جدیدی از عملیات ها را برای پاکسازی مناطق آلوده به ویژه در استان های شمالی از جمله الانبار در دستور کار قرار دادند.

عملیات نیروهای عراقی که از هفته گذشته در مناطق غربی و شمال شرقی استان الانبار آغاز شده همچنان در جریان است و گروهی دیگر از رزمندگان بسیج مردمی با شروع عملیات جدید برای تامین امنیت محورهای «الکرمه، الخالدیه و الثرثار» وارد عمل شده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای تیپ دوم بسیج مردمی از دو محور وارد این مناطق شده اند و رزمندگان تیپ ۲۷ نیز از دو محور به منطقه الکرمه رسیده اند؛ نیروهای تیپ ۷ بسیج مردمی هم خود را به منطقه الثرثار رسانده اند.

جزئیات عملیات کم سابقه در استان الانبار برای نابودی تروریست‌ها + نقشه میدانی و عکس

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی در جریان این عملیات گسترده موفق شدند تعدادی از مقرهای هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی و منهدم و همچنین مقادیری تجهیزات نظامی را هم کشف و ضبط کنند.

جاده مهم و راهبردی بغداد به سمت مرزهای سوریه (بغداد - فلوجه- الرمادی - الحدیثه - القائم - البوکمال) از این محدوده عملیات (الکرمه، الخالدیه و الثرثار) عبور می کند و همین مسئله اهمیت این مناطق را در محور شرقی استان الانبار چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، اگر نیروهای بسیج مردمی در این عملیات بتوانند مناطق آلوده را از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کنند، امنیت محور غربی پایتخت تا حدودی تامین می شود و عناصر مخفی داعش امکان نفوذ به این محور را از دست خواهند داد.

جزئیات عملیات کم سابقه در استان الانبار برای نابودی تروریست‌ها + نقشه میدانی و عکس

از محور جنوب غرب استان الانبار خبر می رسد، گروهی مشترک از نیروهای امنیتی و اطلاعات ارتش عراق پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در محور شمال شرق شهرستان «الرطبه» برای شناسایی مقر تروریست های داعش آغاز کردند.

نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند یک پایگاه و تونل عناصر مخفی داعش را در عمق صحرای منطقه به همراه مقادیری تجهیزات نظامی شناسایی کنند و نیروهای یگان مهندسی نیز بمب و تله های انفجاری را در این مقر خنثی کردند.

نیروهای امنیتی عراق در محور جنوبی شهرستان الرطبه نیز عملیاتی را پس از دریافت اطلاعات دقیق در دستور کار قرار دادند و توانستند دو تروریست انتحاری داعش را به هلاکت برسانند؛ «شتران المرعاوی» سرکرده نظامی داعش در صحرای جنوب الرطبه در ای عملیات از پای درآمد.

جزئیات عملیات کم سابقه در استان الانبار برای نابودی تروریست‌ها + نقشه میدانی و عکس

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در منطقه «فبضه الغزلان» در عمق صحرای جنوبی شهرستان الرطبه هم موفق شدند چند مقر هسته های مخفی تروریست های داعش را شناسایی و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی در جریان این عملیام یک کارگاه ساخت مواد منفجره کشف شد؛ نیروهای متخصص یگان مهندسی نیز که در این عملیات شرکت داشتند بمب ها و تله های انفجاری را در این منطقه شناسایی و خنثی کردند.

شهرستان «الرطبه» که در نزدیکی مرزهای مشترک با اردن و سوریه واقع شده است و نقطه اتصال بغداد به گذرگاه مرزی «طریبیل» اردن و گذرگاه مرزی التنف در جنوب استان حمص سوریه است و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است.

جزئیات عملیات کم سابقه در استان الانبار برای نابودی تروریست‌ها + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، منطقه «الرطبه» به دلیل قرار گرفتن در محور بسیار خطرناک و مرموز «وادی الحوران» و مناطق دورافتاده و صعب العبورر که محل مناسبی برای رشد عناصر مخفی داعش شده اند، از اهمیت خاصی برخوردار است و در این میان آمریکایی ها نیز در این منطقه از تروریست ها پشتیبانی می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    15 0
    تروریستها برای پول و به اسم عقاید میجنگند. اگه منابع مالیشون قطع بشه از رمق میفتند.تا وقتی عربستانو ترکیه هستند اینها تمومی ندارن
  • US ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 0
    مرگ بر آمریکا بوجود آورنده داعش
  • قریشی IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 0
    اگر یه لنگه کفش ایرانی توی عراق و سوریه پیدا می کنند میگن ببینید ایران داره چطوری از حشدالشعبی حمایت میکنه! ولی از ابتدای تاسیس داعش توسط عربستان و امریکا چند صد هزار دستگاه تویوتای صفر کیلومتر در عراق و سوریه تحویل داعش شده ... چرا کسی به شرکت تویوتا گیر نمیده؟ این همون شرکت تویوتای چند سال قبل است که بخاطر اینکه یکدستگاه خودرو تحویل سفارت ایران در افغانستان داده بود از امریکا رسماً معذرت خواهی کرد !!!
  • مجید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    آیا میدانید به وجود آورنده داعش هیلاری کلینتون و همسر ملعونش هستند آیا می‌دانید رابطه با امریکا و دوستی با او یعنی رفاقت با شیطان. باید بیشتر تفکر کرد تمام جنایات دنیا در اتاق فکر همین آمریکایی‌ها صورت می گیرد
  • مهرناز IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    13 0
    ریشه داعش در عراق اگر خشگانده نشود " هر زمان که امریکا تمایل داشته باشد " با عملیات تروریستی امنیت عراق را مخدوش می کند " بستر نیروهای امنیتی عراق ضعیف می باشد " باید تلاش زیادی برای کنترل شرایط امنیتی کشور را فراهم کند.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 0
    سلام.عملیات خطرناکی،در کنار پایگاه امریکا،مشخص که امریکا این تروریست ها رو دور خودش جمع کرده و پر بال بهشون داده! احتمال واکنش امریکا هست! ولی احتمالا بخاطره ضربات سختی که هر روز داره میخوره و خودروهاش و لجستیکش منفجر میشه و کشته میده! واکنش نشون نده،که اوضاع بدتر بشه!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    تا وقتی پای آمریکا به طور کامل از منطقه قطع نشه امنیت به طور کامل برقرار نمیشه بماند باید منتظر خدعه های جدید از سوی شیطان بزرگ به خصوص با روی کار آمدن عمرعاص زمانه (بایدن) بود.
  • علی IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 1
    داعش مگه تموم نشده بود ؟ خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس