ویژه ها

عباس آخوندی در جلسه رای اعتماد خود در سال 92 گفته بود:«شخص من هرگز با مسکن مهر مخالف نبوده و نیستم و من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه ای!

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «اروپا وارد میدان شده است» نوشت:«اینکه اتحادیه اروپا اعلام می‌کند که برای قانع کردن دولت بایدن وارد عرصه شده است تا آنها را به برجام بازگرداند و تحریم‌های ایران را لغو کند و اینکه مدیر آژانس اعلام می‌کند که زمان تنگ است و باید سریعا برجام احیا شود، این را نشان می‌دهد که جهان به جمع‌بندی برای توافق با ایران رسیده است. آنها امروز صحبت از هفته‌ها می‌کنند و به دنبال این هستند تا هر چه سریع‌تر برجام را احیا کنند و این خود یک امیدواری مثبت در این عرصه است»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«ما به تجدیدنظر نیاز داریم و باید در این خصوص فکر شود. باید مسائل یک بار برای همیشه حل شود...اروپا واسطه شده است تا زودتر بایدن را راضی کنند...آنها قصد دارند تا در ابتدا برخی از تحریم‌ها را برداشته و مقدمات تجارت ایران با جهان را مهیا کنند و به‌دنبال آن این توافق ضمنی را با ایران داشته باشند که پس از ملموس شدن لغو تحریم‌ها درخصوص مسائل دیگر نیز صحبت کنند که شاید بیشتر نظر آنها بر مسائل منطقه خاورمیانه باشد و به موضوعات دیگر نپردازند. آنها به دنبال یک نظر مثبت ضمنی ایران در این خصوص هستند تا برخی از تحریم‌ها را لغو کنند و به نظر می رسد اروپا این مسیر را در پیش گرفته است».

روزنامه آرمان در این مطلب تصریح کرد:«باید با آگاهی پیش برویم تا در وهله اول بتوانیم تحریم نفتی و بانکی را برداریم. این امر کمک می‌کند تا دست ایران باز و اقتصاد متحول شود. این مسیر یک گشایش است و باید هوشمندانه در آن گام برداشت. به مرور سایر مسائل و اختلافات نیز قابل حل خواهد بود».

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

این روزنامه اصلاح طلب وعده داده است که اگر مذاکرات حول مسائل منطقه ای و موارد دیگر- از جمله توان موشکی ایران- را کلید بزنیم، تحریم ها لغو شده و گشایش اقتصادی رقم خواهد خورد.

دولتمردان و طیف اصلاح طلب در سالهای گذشته نیز با تاکید بر لزوم مذاکرات هسته ای و رسیدن به توافق، تاکید داشتند که اگر توافق هسته ای امضا شود، صبح بدون تحریم فرا رسیده و تحریم ها به تاریخ خواهد پیوست و گشایش عظیم اقتصادی ایجاد خواهد شد. بر همین اساس در صنعت هسته ای محدودیت های گسترده اعمال شد اما نه تنها صبح بدون تحریم فرا نرسید، بلکه در پسابرجام دامنه تحریم ها گسترده تر شد.

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

در روزهای گذشته «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری گفت:«تمایل داریم که برجام را از نظر محدودیت‌های هسته‌ای تقویت و تمدید کرده و از آن به عنوان بستری برای توافق‌های بعدی آن استفاده کنیم که دیگر حوزه‌های مورد نگرانی را پوشش دهد».

پرایس در ادامه گفت:«همه ما آن [حوزه‌های مورد نگرانی] را می‌دانیم؛ موشک‌های بالستیک، حمایت از گروه‌های نیابتی و تعدادی دیگر از مسائل که باید در [برجام] مشمول شوند. اما پیشنهادی که روی میز است، این است که برجام یک شروع است. اگر ایران تمایل داشته باشد آن تعهدات را بدهد، ما هم امید داریم بتوانیم توافق (برجام) را تمدید و تقویت کنیم و سپس توافق‌های آتی را درباره حوزه‌های مورد نگرانی حاصل کنیم».

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

ماهیت اصلی مذاکره در عرف سیاسی بر پایه معامله و «داد و ستد» است. اما تجربه های گذشته- در توافقات ایران و دیگر کشورهای جهان با آمریکا- ثابت کرده که دولت آمریکا در مذاکره فقط در پی ستاندن(گرفتن) است؛ آن هم ستاندن مولفه های قدرت ساز طرف مقابل. در حقیقت مذاکره از دیدگاه دولت آمریکا صرفا ابزاری برای چیدن محصول فشارهایی است که پیش از مذاکره به کشور مقابل وارد کرده است. 

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

برخلاف ادعای فعالین اصلاح طلب، تا زمانیکه دولتمردان به آمریکا و شرکای اروپایی واشنگتن خوشبین باشند و اعتماد کنند و در مقابل به جوانان مومن و متخصص بی اعتماد باشند و از اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و بهره مندی از توان عظیم داخلی غفلت کنند، خسارت ها ادامه دارد و خبری از گشایش اقتصادی نیست.  

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

** قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی،یک دستاورد است

روزنامه ایران در مطلبی نوشت:«طبیعی به نظر می‌رسد که در ماه‌های پایانی عمر دولت بر هجمه‌ها علیه آن افزوده شود و رقبای جدید که در صدد تشکیل کابینه آینده هستند تمام ضعف‌ها و کمبودها را بر سر دولت بشکنند...اگر به کارنامه...محمد جواد ظریف بنگریم مذاکرات موفق برجام و شکستن تابو برای گفت‌وگوی رودررو با مقامات امریکایی و قدم زدن با وزیر امور خارجه امریکا در حین مذاکرات، استقامت در برابر فشارهای خارجی و حفظ عزت ملی، توجه به دیپلماسی اقتصادی، انتخاب‌های صحیح در شرایط دشوار جهانی و همراه کردن افکار عمومی جهان با سیاست‌های ایران در قبال برجام و انزوای دولت ترامپ در این عرصه گوشه‌ای از دستاوردهایی است که تیغ تیز انتقادات را به سوی وی نشانه رفته است».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت:«این روزها در شرایطی که کلیت دولت بیش از هر روز دیگر تحت فشار است بعید به نظر می‌رسد تا مخالفان دولت و رقبای آن به حرف رئیس دولت توجه کنند و بگذارند دولت در ماه‌های پایانی خود راحت به فعالیت‌هایش بپردازد...دولت روحانی چه بخواهد چه نخواهد در ماه‌های پایانی انتقادات سنگین‌تر از حال را به خود خواهد دید و وزرای مهمش در تیررس خواهند بود پس بهتر است که به جای ایستادگی در این امواج در آنها شنا کند».

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

متاسفانه ارگان رسانه ای دولت در اقدامی تحقیرآمیز، قدم زدن ظریف با «جان کری» وزیر خارجه دولت اوباما را جزو دستاوردهای وزارت خارجه نامیده است!

در شهریور سالجاری تصاویر و ویدئوی دیدار حقارت آمیز الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان با دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در کاخ سفید بازتاب وسیعی در فضای مجازی داشت.

نکته قابل توجه اینجاست که نشریات حامی دولت و از جمله نشریه «صدا»-متعلق به حزب اتحاد ملت- از اقدام تحقیرآمیز رئیس جمهور صربستان استقبال کرده و از رفتار عجیب وی تمجید کردند.

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

نشریه صدا در همین رابطه در مطلبی نوشت:«آیا اقداماتی از جنس کنش رئیس‌جمهور صربستان را باید مایه شرمساری او دانست؟  فرض کنیم سیاستمدار صرب همچون متهمی در اتاق بازجویی و حتی یک برده در مقابل همتای آمریکایی خود نشسته است؛ اگر منافع صربستان چنین اقتضایی کند، باید اقدام رئیس‌جمهور این کشور را تمسخر کرد یا باید آن را عقلانیتی سیاسی خواند!؟  رئیس‌جمهور صربستان در بلندمدت سیاستمداری خواهد بود سرافراز و متعهد به منافع ملی، حتی اگر در کوتاه مدت بی‌هنران مدعی او را به باد تمسخر بگیرند...از نگاه رسانه‌های منتقد عکسی که ترامپ از مذاکره و مذاکره‌کننده می‌پسندد، این استهمچون برّه‌ای در مذبح و برده‌ای در مسلخ».

رئیس جمهور صربستان با آن خفت و خواری در مقابل ترامپ نشست؛ با اینحال حزب اتحاد ملت این رفتار را نشانه عقلانیت سیاسی دانسته و رئیس جمهور صربستان را انسانی سرافراز و متعهد به منافع ملی نامید!

حالا ارگان رسانه ای دولت، قدم زدن ظریف با کری را جزو دستاوردهای وزارت خارجه ایران نامیده است!

متاسفانه نگاه طیف اصلاح طلب به آمریکا، نگاه «ارباب-رعیتی» است. برای همین است که این طیف صراحتا آمریکا را کدخدای جهان نامیده و مدعی است تا با کدخدا نبندیم، نمی توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

** رکوردزنی تورم مسکن، نتیجه افتخار وزیر به «خانه نساختن»

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «رکوردزنی تورم مسکن در دی ماه» نوشت:«چند روز پس از انتشار گزارش «تحولات بازار مسکن پایتخت در دی ماه 99» توسط بانک مرکزی، مرکز آمار نیز به بررسی تورم بازار مسکن تا دی ماه سال جاری پرداخت. بر اساس این گزارش تورم دوازده ماه منتهی به دی، 71.8 درصد اعلام شده که بیشترین تورم سالانه از ابتدای سال جاری است. رکورد بیشترین تورم سالانه در این بازار از اسفند 96 تا ماه گذشته، مربوط به مرداد سال 98 است که 90.6 درصد برآورد شده بود. نکته‌ای که در گزارش مرکز آمار وجود دارد، بالا بودن تورم سالانه در دی ماه، با وجود کاهش آهنگ رشد قیمت‌ها در بازار مسکن از آبان ماه است. به نظر می‌رسد روند کوتاه‌مدت قیمت‌ها در این بازار، کاهشی است، اما قیمت‌ها در بلندمدت همچنان افزایشی هستند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«در بخش دیگری از گزارش مرکز آمار، عدد تورم نقطه به نقطه بازار مسکن نیز برآورد شده است. در سال‌های 97 تا دی ماه 99، بیشترین تورم نقطه به نقطه مربوط به آبان سال جاری با عدد 114.7 درصد بود. به بیان دیگر متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در آبان سال جاری نسبت به آبان سال 98 افزایش 114.7 درصدی داشته است. نکته در این است که طی ماه‌های تیر تا آبان سال جاری تورم نقطه به نقطه افزایش 90 درصدی داشته و از 58.9 به 114.7 درصد رسیده است».

وعده «صبح بدون تحریم» با برجام موشکی و منطقه‌ای!/ قدم زدن ظریف با مقام آمریکایی یک دستاورد است

روحانی- تیر 99- در جلسه هیات دولت گفت:«نسبت به مسکن اعتراف می‌کنم که عقب‌ماندگی در دولت یازدهم داشتیم چرا که برخی طرح‌های ما اجرایی و عملیاتی نشد. تلاش کردیم مسکن‌های ناتوان و بدون خدمات را به جایی برسانیم و دچار عقب‌ماندگی شدیم و در دولت دوازدهم با تلاش فراوان باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم».

یکی از بانیان اصلی وضع موجود مسکن، عباس آخوندی، وزیر مستعفی راه و شهرسازی دولت روحانی است. آخوندی در جلسه تودیع خود در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت:«حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است، این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد».

کارشناسان معتقدند که بی عملی دولت در تکمیل مسکن مهر و عدم اجرای وعده مسکن اجتماعی و همچنین بی عملی دولت در به سرانجام رساندن طرح اخذ مالیات از واحدهای مسکونی خالی و عدم نظارت بر بازار اجاره مسکن، وضع فعلی را رقم زده است.

آخوندی در آبان ماه ۱۳۹۲ و هم‌زمان با توقف طرح مسکن مهر از شروع طرح جدیدی به نام «مسکن اجتماعی» باهدف حمایت از گروه‌های کم‌درآمد خبر داد. اما با وجود وعده های مطرح شده، این طرح روی کاغذ باقی ماند و عملا اجرایی نشد.

آخوندی که تا قبل از شروع کار در دولت یازدهم خود را ملزم به ادامه و اصلاح طرح مسکن مهر می دانست و حتی در جلسه رای اعتماد، تاکید کرد که «شخص من هرگز با مسکن مهر مخالف نبوده و نیستم و من جزو اولین کسانی بودم که این موضوع را وارد نظام برنامه‌ریزی ایران کردم» پس از رای اعتماد از مجلس تا آخرین روز کار خود در وزرات راه و شهرسازی، به صورت مداوم به انتقاد به این طرح و سنگ اندازی در روند تکمیل آن پرداخت.

لازم به ذکر است که عباس آخوندی یکی از رکوردداران بیشترین فعالیت بخش خصوصی در کابینه بوده و مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره بیش از ده شرکت و نهاد اقتصادی خصوصی است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 99
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 53
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    59 3
    وعده صبح بدون تحریم تحریم ها به تاریخ پیوست ورقص با هزار تومانی ودلار آمریکایی شاهکار کد خدا پرستان
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      36 2
      کدخدا شون تو زرد از آب درآمد و تحریمها را تشدید کرد و دلار 32000 تومان شد.
    • محمو IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      43 2
      خدا باعث بانی این کارا رو نیامرزد
    • مهدی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      22 2
      دقیقا آمریکایی ها کلاه سر " مذاکره بلدان " گذاشتند. همان ها که اینقدر دلباخته مذاکره بودند که گفتند. هرتوافقنامع بدی بهتر از عدم توافق است. وحالا در محافل وشب نشینی ها مردم رو مشغول می کنند . و مثال بورس وپرتقال فروش را می زنند.
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      20 2
      اصلاح طلبان / نافی خدا، کدخدا باور!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    22 2
    آقا اون طرف که با یه دلاری و هزاری قر میداد رو پیداش کنین ببینین حالش چطوره، اگه درخواست کنیم میاد الان با دوتا یه دلاری و یه تراول پنجاهی دوباره هنرنمایی کنه یا نه!! خخخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      2 18
      بریم مذاکره
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    21 1
    همینجور که مثل اب خوردن زدن زیر برجام هسته ای می تونن مثل آب خوردن از برجام موشکی و منطقه ای بیان بیرون ولی اون موقع تو خودت رو بی دفاع کردی و راحت دخلت رو میارن
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    26 2
    کلاه گشادتراز اولی بنام برجام دو بکمک حمقا ونفوذیهای درحکومت به سر ملت ایران
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      19 1
      برجام خسارت محض بود
  • US ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    12 3
    دیپلماسی وروابط بین الملل قوی وپرهیزازدرگیری وتشنج مناسب است بعداز۴۰ سال یایک روابط قوی وصلح پایدارکه بحث گرانی وتحریم تمام شودیابایدتمام پایگاههاوناوهاوتسلیحات امریکارانابودواسراییل موشک باران تااگردشمنی زنده بمانددرتاریخ عبرت بگیردوهرروزبهانه تراشی نکندوادب شود
  • محدثی IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    30 2
    اخه درس عبرت هم نمی گیریم. مذاکره هیچ فایده ایی ندارد. تحریمی برداشته نخواهدشد
    • علی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      4 10
      فکر تو هم یک وارد کننده کاملا شفافی!!!!!
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    10 32
    سلام انشالله تحریمها هم برداشته میشود و کشور ما هم دیگر بفکر خودمان باشند و به عراق سوریه و دیگر کشورهای عرب کمک نکنند تا جوانهای وطن خودمان بتوانند برای خودشان تشکیل زندگی بدهند
    • علی IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      20 6
      بشین به همین امید.آمریکا هسته ای راازایران گرفت تحریمی هم برنداشت که اضافه هم کردحالاهم به دنبال موشکهای بالستیک ایرانه که با کلاه گذاشتن سرظریف ویه مشت خائن دیگه میخوادازایران بگیره.
    • زهرا IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      27 2
      آمریکا به تحریم معتاد شده مثل بعضی ایرانی ها که به زدن حرفای تکراری که خودشون میدونن اشتباهه معتاد شدند. اونا از منطقه برن بیرون و ما رو به حال خودمون رها کنند ما خودمون میدونیم چطوری با هم هم زیستی مسالمت آمیز داشته باشیم.
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      16 2
      به همین خیال خوش باشید که اگر دست از عراق و سوریه بکشیم جوان های ما خانه زندگی تشکیل بدهند. برنامه شیطان بزرگ این بود که ایران باید تجزیه شود. عراق باید تجزیه شود سوریه و محور مقاومت و حزب الله لبنان باید تجزیه شوند یا نابود شوند. اما حاج قاسم نقشه هایشان را در بعد نظامی نقش بر آب کرد. نمیدانم چرا نیات شوم و به شدت تحدید آمیز شیطان بزرگ و صهیونیسم توسط مردم دیده نمی شود!
    • سامان IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      12 0
      اول برو نظر وزارت خزانه داری ایالات متحده رو بخون در مورد خرج نظامی ایران در منطقه بعد بیا تحلیل بده وای از جهل شما جماعت
    • امیر علی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      9 0
      تو حالت خوبه اگر مدافعین حرم نبودن تو الان زنده نبودی پس الکی حرف مفت نزن
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    21 5
    به خدا قسم ما انقلابی ها نمیذاریم مذاکره موشکی کنید باید اول از جنازه ما رد بشوید بعد موشک ها را تقدیم کنید برجام هسته ای دست و پای ما را بست برجام موشکی منطقه ای دست و پای ما را قطع خواهد کرد چرا باید تجربه کنید تا بفهمید آمریکا قابل اعتماد نیست از یه سوراخ دو بار گزیده نشید مرگ بر امریکا
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 10
      به خدا قسم شما و خانوادت و امثالهم اینقدر شکمتون پر هست و اینقدر دلار و سکه داری که جنگ و تحریم را مثل گوشت بریان بوقلمون دوست داری.شما ها با مردم چکار دارید.چرا اجازه نمی‌دید یک نفس راحتی بکشند.اصلا ما نه عربیم .نه با عرب کاری داریم.ما ایرانی هستیم.
  • احمد IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    16 1
    رییس دولت با اعضای کابینه بایست جوابگوی عملکرد خود در این هشت سال باشند ودر صورت سستی و عملکرد منفی به اشد مجازات محکوم شوند خصوصا در رابطه با بر جام و مسکن و تورم افسارگسیخته وغیره
  • سعید IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 18
    دوتا کشور اصولی دارن که هیچوقت از اصول خودشان کنار نمیکشن پس موشک و هسته ای و حقوق بشر همش بهانه است ایران فقط کافیه اسراییل و به رسمیت بشناسه دیگه هر کاری کنه قانونیه که اینم محاله
    • مهدی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      7 0
      مرگ بر استعما واستکبار واسرائیل که دنیا را به چشم برده می بینند. برای منافع خودشان ..... چیزی نمانده که به لطف خدا وحول قوه الهی رهسپار جهنم شوند. هم از نوع داخلی هم خارجی
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    26 6
    هدف انها فقط ضعیف کردن ایران وبلایی که سرعراق لیبی اوردندبدترازان سرملت ایران میارندحالاشما اخمقها حرف ازمذاکره بزنیدواقعا پست فطرت هستید
  • سهند IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    23 1
    ی شیر حلال خورده نیست این خاءنین و منافقین را به اشد مجازات برساند و شر انها را از سر ملت و کشور کوتاه کند
    • حسین IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      11 0
      گل گفتی راه چاره همینه که باید این خائنان حذف شوند ، ما مخالف عقاید مخالف نیستیم مخالف بحث و مناظره و اعتراضات نیستیم ... اما با دشمنی و کمک به براندازی و تجزیه کشور بشدت در ستیزیم
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    23 2
    ادم بی همه چیز همه چیز رو میدونه ولی خیانت میکنه مذاکره الکی میکنه مثل قمار باز ک باخته ولی میگه ب؟؟؟ ک جاییش نسوزه ب قول فیلم جدید بی همه چیز از بی همه چیز چی میخوای؟؟ ک مذاکره نکنه خیانت نکنه؟ قدم نزنه؟ گرون نکنه؟ ترویج فساد و بی بند وباری نکنه؟ شفاف سازی کنه؟ دلار 4200 ب مردم بده ؟ واقعا که؟؟؟
  • داریوش IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    22 1
    باید در پاسخ این روزنامه اصلاح طلب بگم اگر دوباره بدنبال اغفال شدن هستی بخودت مربوطه ولی از ملت مایع نگذار بیشتر مشکلات فعلی کشور از بابت تحریم نیست چون بعضی مشکل سازی و بعضی بر حسب بی کفایتی است اگر بدنبال تعطیلی و خنثی سازی چون توان هسته ایی با بازی اوباما. و حال موشکی چون با بازی بایدن هستی تا سپس ی ترامپ دیگه بیاد ما رو ببره خونه آخر باید گفت خودتی و سپس سرنوشت لیبی به سر ملت بیارند و شماها هم برید اون ور آب و ملت بیچاره بمانند زیر گلوله
    • یاشار IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      15 1
      بله عده ایی خوش خیال فکر می کنند تحریمها برداشته بشه همه چیز درست میشه زهی خیال باطل تحریم کم اثر شده.مشکل جای دیگس
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    14 1
    من یه سوال دارم واسه چی احمدی نژادمیره میگیدجاسوس خرابکارخودشون میرن میشن ناجی مردم
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 1
    شمایی که سر میز مذاکره اید از عرب های شیرده بدترید بخدا قسم هیچی تغییر نمیکنه جز فشار چه تحریم برداشته بشه چه نشه دنبال اینن ریشه ایرانی را بخشکانند و اسلام را این هم از ما گفتن بود
  • امیر IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    26 1
    خدا شاهده اگر کسی بر سر موشک های ما مذاکره کند خیانتکاری بیش نیست و آن موقع هست که آمریکا به ایران حمله خواهد کرد.چون مشت اولمان هسته ای بود که آن را باز کردند و بی دفاع شد و دست دیگرمان موشک است که اگر آن را باز کنند نابودمان میکنند.به امید کمی تعقل
    • پدرام IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      16 0
      مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 0
    هاهاهاها.تاااااریخ تکرار میشود دوستان،آمریکا به لیبی هم گفت موشک هاتو کنار بزار ، وقتی لیبی رو خلع سلاح کرد بهش حمله کرد، آمرسکا میخاد موشکهای مارو بگیره، بعدش مارو بدوشه و اگر جلوشون باستیم با یه حمله ی نظامی ساده جلومونو میگیره. رهبر به صراحت گفت که در مورد موشک مذاکره نمیکنیم و فکر نمیکنم هیچ ایرانی ای انقدر ذلیل شده باشه که این کار رو بکنه. حتی آقای روحانی هم گفت برجام همینه و چیزی بهش اضافه نمیشه..... مطمئن باشید برجام ۲ و ۳ بی معنا و هیچ سیاست مداری این کارو نمیکنه.
  • US ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    14 0
    صبح بدون تحریم و وعده های سر خرمن. ظهر با تحریم و 2 تا قطعنامه اضافه، شام با تحریمهای فلج کننده و 4 تا گزینه اضافه روی میز. منوی کشورداری اصلاح طلبان. علی برکت الله
  • حسین IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 0
    لعنت خدا بر هر چی خائن قاصر و مقصر،لعنت خدا بر هر مسئولی که فقط برای ابراز قدرت دنبال گرفتن مسئولیت باشه نه ارائه خدمت.
  • IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    22 1
    مجلس مکان شفافیت آرا است
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    کسی که هیت مدیره دهها شرکت خصوصی حتما تو دها یک شرکت هم مربوط به زمین خونه میشه ب ا همسن هم جلویپروژه مسکن مهر میاد سنگ میندازه که خونه زمین گرون بشه تا به نفع اون باشه دیگه کم نداریم از این سیاست مردها تو هر زمینه ای که به ضرر مردم ایران کار کرده
  • Sohrab IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    15 0
    با تمام وجود عاشق وطنم هستم و در بحث موشکی آن را قدرت و امنیت کشورم ایران عزیز میدانم ... رهبر ایران دلسوز وطن و آینده آن است.. زنده باد ایران.
  • بهروز IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    18 0
    قسم میخورم اگه این دولت یا دولت بعدی بخواد سر مسائل هسته ای و یا موشکهای بالستیک ایران کوچکترین مذاکره ای کنه ....این همه ملت در عذاب بودن تا جلوی دشمن سر خم نکنیم حالا کدام وطن فروشی به خودش این جرعت رو میده که ملت رو جلوی جهان سرافکنده کنه......وسلام
  • مرتضی IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    17 0
    اسم تندرو یا هر لقب دیگر می خواهند بگذارند. خدا می گوید ای مومنان یهودیان و نصرانیان هیچ گاه از شما راضی نمی شوند تا اینکه به آیین آنها درآیید....بدانید مرگ ما اگر برای کشتن کفار نشد در راه هلاکت منافقین خواهد بود.
  • علیرضا IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    10 0
    رسانه هایی مانندمشرق،فارس،تسنیم و‌دیگرسایتهاورسانه هایی که برپایه عقلانیت دینی ومنطبق باخواست خداونداست،بایدوبایدنگاه مدیریتی استثنایی ،تیزبین ودرکسری ازثانیه بهترین وتکمیل ترین نسخه رابرای اقدامات فریبکارانه ،فتنه گرانه وسازماندهی شده طیف جریان نفوذوخائن ونمک نشناسی ازجمله اصلاح طلبان و...که آشکاراوبسیارواضح امّا ،باشگردکجدارمریض،درراستای اهداف امریکاواذنابش ،بانهایت پررویی افساراین مملکت رادردست گرفته وهرسمتی که هوس کنندمردم وحکومت رادنبال خودمیکشند
  • سروش IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    اروپا و آمریکا از حرکت و شتاب سریع صنایع مادر ایران به سمت وابسته نبودن ترسیده وگرنه دشمن هرگز خواهانه مصالحه با ما نیست و نخواهد بود فهمیدن که اگر زمان بگذرد دیگر نمی توان این شتاب به سوی استقلال را از ایران گرفت و ممکنه دولت روحانی هرگز و هرگز تکرار نشود و تا هست باید توی این مدت 5 ماهه تلاش کرد تا دست و پای ایران را بست.
  • DE ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 0
    روزنامه *** جان ! با این حلوا حلوا کردن شما دهن شیرین نمیشه! لطفا خودتون رو رنگ بفرمائید! خواسته اسرائیل چه با خواسته شما مشترک از اب درمیاد! اسرائیل جنایتکار جوش موشک ها رو میزنه شما هم همین جوش و خروش رو از خودتون نشون میدید. کشورهای اروپایی اصلا چنین قصدی ندارند و برعکس شرط و شروط ها شون رو هی به نفع اسرائیل جنایتکار تکرار میکنن. یعنی تمام هدف وحرفهای سران اروپایی اینه که ایران مثل لیبی قدرت موشکی نداشته باشه و قدرت موشکی اش رو مفت و مجانی و چشم بسته تقدیم اونا کنه! تا بعدش براحتی بتونن ایران رو لیبی مخروبه دوم کنند! اروپایی های حقه باز خوبه برن غازشون رو بچرن! دردوره ترامپ تعهداتی که در برجام امضاء کرده بودند تا به امروزانجام ندادند و آبی از اینا گرم نشد، چون زیر دیگشون اصلا از هیزم خبری نبوده و از اولش تا به امروز سرکاری هستند! اروپایی ها همین قدر عرضه شون رو نشون دادند که نتونستند ابتدائی ترین کار یعنی ایجاد یک حساب بانکی ساده برای مبادلات ارز ی رو راه اندازی کنند. مشت نمونه خرواره!
  • نیما IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    12 0
    مذاکره در مورد موشکی و منطقه ای خیانت محضه... رهبر ایران اعلام کردن در مورد مسایل ناموسی مذاکره نمیکنیم...! بنظر من هر کس هم تمرد کنه خیانت کرده و باید مجازات بشه... مجلس هم قصد تصویب قانون در این مورد و جرم انگاری این عمل رو داشت،نمیدونم نتیجش چی شد؟
  • نیما IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    13 0
    مرگ بر اسرائیل و آمریکا
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    6 1
    هیچ ،تاکید میکنم هیچ تحریمی برچیده وکنار نمی‌رود مذاکره فقط امتیاز دادن وکشور را در موضع ضعف قرار دادن هست کمی دیگر تحمل کنیم تحریمهار و به مسولان لایق تاکید میکنم مسولان لایق و مردم عزیز و خدا تکیه کنیم سختی راهور تحمل کردیم
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    مذاکره.......نهههههههههه
  • رضا IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    5 0
    بسيار خوب ، اگه واقعاً نظر شما دولتی ها در مورد مذاكره با غرب عيناً مثل نظر مقام معظم رهبريه چرا دولت همين اول بسم الله آب پاكى را نريزند روى دست غربى ها و اعلام كنند بجز برجام سر هيچ موضوع ديگرى با غرب مذاكره نخواهيم كرد ؟!
  • یاسر IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    سرطان اصلاحات؟
  • ناشناس IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    اصلاح طلب ها یه مشت غرب زده هستند و به امریکا ودیگر ایادیش خط مشی میدادن که تحریم به ما فشار اورده تا امریکا محاصره را تنگتر کند رو که نیست سنگ پا قزوینه
  • محسن زعیم US ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 0
    آقایان اصلاح‌طلب برجامی که شمادرست کردید و نوشتید جزبدبختی و فلاکت برای مردم ایران چیزی نداشت و امریکا هم وقتی دید ایران جز چندتا چیزساده تو انرژی هسته ای چیزی ندارد ازبرنامه خارج شد ووقتی دانشمندان و دلیرمردان همچون فخری اده وسیمای بادانش وپشتکارشون هم علم هسته ای هم ایستادگی دربرابرزورگویی وتوانمند کردن ایران با علم موشک و پهپاد دستاوردهای جنگی امریکا و کل کشورها رو به می مذاکره و الان هست که دیگه کسی جرات گزینه روی میز رو نداره سلام درود به بزرگ مردان ازخودگذشتگان که جون خودرو برای ایران فدا کردند پس خون این بزرگمردان رو ارزون نفروشید چون خیانت است
  • علی اکبر IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    10 0
    بعداز برجام تحریم ها شدید تر شد،هنوزم اصرار به این ننگنامه دارن،آیا این همسویی این ها بافشار حداکثری نیست؟ازکسایی که زن وبچه خودشون تو آمریکا هستن توقعی نیست،یکی بگه ۴۲ سال بدبختی کشیدیم که حالا بخوایم جلوشون اینجوری سرخم کنیم؟
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 1
    وای بر شما با این سیاست خارجیتان
  • دانیال IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    10 0
    آقایون اگه قرار بر تسلیم و تحویل موشکی هستند که نماد ناموس مملکت شده،لطف کنن از ملت مایه نزارن ،ناموس خودشونه بتاراج بزارنند
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    14 0
    مذاکره موشکی ممنوع کل فرزندان این دولت وکابینه انگلیس وامریکا هستن ما۲۳۲هزارشهیدبراسربلندی کشوردادیم
  • علی ایزدی IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    10 0
    راه برخورد شدت عمل است.با کوتاه آمدن توقع دشمن پر توقع بیشتر و بیشتر میشود هدف اصلی آنها تسلط و استعمار ایران است و تحریم را راه رسیدن به آن میدانند و آنرا با قوت به پیش میبرند.راه ما ایستادگی پیش بردن برنامه هسته ای بدون نظارت آژانس بر چیدن دوربینهای جاسوسی از سایتهای هسته ای و گرفتن انتقام خون ایرانیان شهید ترور و غیر ترور در کشورهایی که اکنون هدف حمله اسراییل هستند.کوتاه امدن باعث میشود به یکباره آمریکا را سوار بر پشت ملت ایران ببینیم.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    10 0
    ننگتان باد روزنامه ها ی اصلاح طلب ننگتان باد کدخدا پرستان /اینها همانهایی هستند که شعار نه غزه نه لبنان را سر دادند ولی جانشان را فدای کدخدا می‌کنند /و به وقت خطر این امثال قاسم سلیمانی ها هستند که باید بروند و از ناموس اینان دفاع کنند و بعد این شغالها از لونه شون بیرون بخزند و زوزه بکشند اف بر شما ننگتان باد کسانیکه برای یه تیکه نان بیشتر حاضرید بر سر غیرت ملی مذاکره ننگ آور وتحمیلی را بپذیرید وموضوع موشکی و منطقه‌ای راهم چوب حراج بزنید خدا نسلتان را از زمین بردارد به حق امام زمان
  • ۸۸ IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    12 0
    بارها گفتم یک حرف راست ازاصلاح طلبان نخواهیدشنید چون خودم یک اصلاح طلبم
  • ایرانی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    8 0
    با سلام خمت مقام معظم رهبری و مسولین دلسوز .این حرف دل همه ما جووناست .خواهش اکید دارم که مواظب این اصلاح طلبا باشید که بخاطر منافع خودشان و خوانواده شان که در آمریا هستند .مملکت وملت مظلوم را یکجا به آمریکا و اروپا و دشمنان قسم خورده نفروشند
  • امیر IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    سلام مردم قشر پایین که له شدن از نظر اقتصادی دولت مرد بی از عرضه چی میخوای از جان مردم چه محاسنی داره این برنام براتون اینقدر دست و پا میزنید شما که در رفاه کامل بودی و هستی دست از سر مردم بردارید با برجام بی برجام هیچ اتفاقی نمیفته بزارید مملکت خودکفا بشه آیا این چند سال اینقدر مردم از روحی و روانی آسیب دیدن میان غرامتشو بدن آقایون اینقدر با روان مردم بازی نکنید این چند صبا که هستین آروم تشریف ببرین و برا مردم دلسوزی الکی هم نکنید مردم به همین رویه عادت کردن
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    13 0
    ایران نباید به برجام برگردد
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 0
    احتمالا وقتی برجام جدید بابایدن که امضاشد که امیدواریم چنین فاجعه ای هرگز اتفاق نیفته. یکی دیگه میاد دوباره تحریم. اینبار موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی وهمچنان اين داستان ادامه تا تجزیه کشور. لابد ی عده اونموقع نظر میدن چه اشکالی داره قبول کنیم تحریم‌ها برداشته میشن. آدم از اين همه هوشیاری و تیز هوشی و وطن پرستی بعضیا حیران میشه اين خورده افاضات بعضیا برااینه که ازانقلاب ورهبری خیلی دورشدن.
  • فرخ ولی زاده IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 0
    پیش گرگ چوب باید دستت باشه یک چوب خوب و بدون پوسیدگی.کدامیک ازشما حاضرید عقاید ونامو ستان در دست گرگ باشه
  • رضا ه IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    14 0
    این افسادطلبها تا مملکت رو دست این غربی‌ها ندن، ول کن نیستن. همین تکاپوی آمریکا و غرب برای برجام بخاطر مصوبه مجلس بود. اما این نفهما خودشون رو زدن به کوری و کری!!!
  • مجید IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    8 0
    سلام اگه موشک بگیرن ماهم به سرنوشت لیبی دچار و حتی بدتر و کلا ما نابودمون خواهند کرد کاشکی کمی تاریخ نگاه میکردیم کاشکی کمی به معانی قرآن کریم تعقل میکردیم با دست خودمون خودمون بیچاره میکنیم.
  • کامران US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    خدا رسواشون کنه
  • حمید IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    10 0
    وقتی جناب ظریف رو دشمن دانا نامیدند. دقیقا داستن هندونه زیر بغل ملت میزاشتن تا بتونن سرمونذگول بمالن ومالیدن. حالا سوال اینه که این دشمن دانای اونا آیا دوستی خاله خرسه با ملت بود یا واقعا کسی که زبان دیپلماسی میدانست همچین ملاه گشادی سرش رفت؟؟
  • حسین IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    11 0
    واقعا خودتان به نفهمی زدید یا مردم فراموشکار میدانید این غربیها تا تسلیم نشید برای زدن گردنتان با ما مسلمانان درست و صاف نمیشند .موشک وقدرت منطقه ای بهانست .شما مزدور غربد بدبخت‌های بیچاره
  • بهمن ثلاثی IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    دروغ بزرگی است که با برجام موشکی ومنطقه ای بتوان تحریم ها را برداشت اینها همان بلایی که سر لیبی درآوردند می‌خواهند سرای آن هم توسط مزدوران داخلی دربیلورند
  • عبدالرضا GB ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    یعنی چقدر اسراییل برا اروپاییها مهم هستش که حاضرند براش همه کار کنند .بهتر است بگوییم خودشان ازاسرائیلند .وبهتر اینکه جنگ جهانی دوم بوجود اوردند تا اسراییل ازدل این کشت وشخم عجیب دنیا بیاید.وچقدر وچقدر مهم هستش انقلاب ایران. که همه دنیا درعصر جدید که زور زدند تا گوساله سامری ازدرونش اسرایبل بیرون بیاید در یکطرف وایران سرافراز اسلامی ویاران وفادار سیدعلی یک طرف .وچقدر مظلوم بود حسین که تنها وبیکس بود در دشت کربلا
  • امیر IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    ۳۰ سال مملکت دست این اصلاح طلبای وقیح غرب پرست بود و اینم شد نتیجش از همه بدتر درس عبرت نمیگیرن و زبانشان هم ۱۰ متر دراز است
  • وطن IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    تحریمم نباشه ملت ما بیچاره شدن قبل تحریمم بیکاری فقیری دادمیزد
  • خلیل IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    یعنی این جماعت از حماقت خودشون دس نمیکشند. آخه چقدر کد خدا پرستی. یبار کلاه گذاشتن سرتون بس نیست...
  • محیا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    دوستان دیگه به اصلاح طلب ها رای ندین
  • سرباز IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    این آقایون اصلاح‌طلب، واقعا معنی اصلاح طلب را میدانند , ؟دیگه بسه چقدر از جمهوری اسلامی ایران امتیاز میدید،؟
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    غربگرایان در آخرین ماه‌های خود می‌خواهند ایران را وادار به برجام های 2و 3 کنند که نتیجه ی آن لیبی و عراق و افغانستان است ولی کور خوندند،،،، در باره موشکی و منطقه ای ایران به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید این عین فرمایش رهبری است
  • سرباز امام زمان IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    درود بر سپاه پاسداران که حامی اصلی بشرند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 1
    بالاخره یک نقطه باید این دشمنی ها پایان یابد وملت هم روی خوش زندگی رو بینند همیشه که نمیشه تحریم تورم بدبختی نصیب ملت بشه
  • کیوان IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    افساد طلبان شرف خو ندارن اگه آمریکا بهشون فحش هم بده می گن دست آورد بوده . دیپلماسی التماسی ظریف دیگه اوج هنر نمایی شون بوده .خاک توسر پوکتون واقعا .
  • من IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    بهتراست آرزو کنیم صبح بدون اصلاح طلبان سرطان بی وطن خائن، الهی هرکه به این عوضی ها رای میده مثل خود اونها از صفحه روزگار محو بشه آمین
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    مذاکره‌ در مورد توان‌ موشکی‌ جنایت‌ است‌ لعنت‌ بر خائنین
  • FR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    اصلاح طلبان یا بهتر بگوئیم شبه روشنفکران هرهری مسلک غربگدای ایرانی همچون گوسفندانی هستند که به قصاب خود ( آمریکای جنایتکار) عشق می ورزند!
  • جعفر IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    ای بابا اتفاقی نیفتاده یک صفر بی ارزش به دلار ۳۲۰۰اصافه شده =۳۲۰۰۰
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    درکل این روزنامه ها مشکل کمبود غیرت دا رند اگر اختلاسگران بیشرف را اعدام کنند تاحدودی بار از روی دوش ملت برداشته خواهد شد واگر با رانت مبارزه شود وشایسته سالاری شکل بگیرد وجلوی خوشگذرانی فرزندان مسئولین در داخل وخارج کشور گرفته شود روحیه مردم هم ترمیم میشود فقط به مردان انقلابی نیاز هست که متاسفانه یافت نمی شود وگرنه اصلا نباید این معضلاتی که اشاره شده بوجود می آمد
  • رامین محمدی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    برجام سند جهانی بسیار قوی بود وبه نفع همه طرف ها بود وهیچ کدام از طرف ها خوب اجرا نکردن و فقط ایران اجرا کرد وبرای کشور ها ی دیگه طرف ایران آبرو نگذاشت چون حیله گری شان رو شد مثل امریکا فرانسه انگل ستان آلمان وبرجام موشکی ومنطقه ای نداریم وسلا م موشک ها را بگیرند بهمان حمله میکنن
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 1
    عجب دل خجسته ای دارید
  • ح FR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    تحریم ایران را فلج کرده باید تحریم شکسته شود تا اوضاع اقتصادی بحرانی نشده و صدای مردم بلند نشده
  • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    باید با طرف مقابل حرف زد مذاکره کنه هوایی که نمیشه مذاکره کرد هر چن دشمن باشه اینکه ظریف با آمریکا داره قدم میزنه خب بزنه باید صحبت کنن تا مشگل حل بشه قایمکی که نمیشه
    • حسین IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      دوست عزیز...این همه حرف زدندنتیجش شدبرجام...تحریم هابرداشته واقتصادایران آزاددرعوض تعهدات هسته ای...ماهسته ای روبرداشتیم امااونهاتحریم هاروبیشترهم کردند...الان هم گلابیای برجام اینه که اونا دوباره موشکی ومنطقه ای رومی خوان بگیرن...28خرداد1400خداحافظی حامیان اسراییل وغرب هستش ...انشالله
  • ناشناس IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    برخی افراد ترسو را با شهید سردار دلها یکی کردن خیانت است
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    خدارو شکر تحریم ها تمام شد
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    به همین خیال باش
  • مجید IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    حالاکی میخواهددرموردبرجام موشکی صحبت کنه. همون صحبتی که سردارحاجی زاده ورهبرعزیزمان کردحساب کار دسته همه امده.
  • سپهبدسلیمانی IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    واسه همینه امریکاسردارسلیمانی رومانع دید ودست ب حماقت زدک بتونه برجام جدیدراه بندازه اصلاح طلبام بدشون نمیادهمه چیوبدن تاب خاستشون ک رضایت کدخداس برسن
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    صبح انتقام نزدیک است ۱:۲۰
  • علی رضا IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    فرق بین خدا وکدخدا اینجوری میشه
  • مرتضی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 0
    داستان کوتاه " "به بابام گفتم این الاغ هی لگد می زنه. بابام گفت :تو از اون الاغ تری که میری پشت سر اون می ایستی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس