حسام الدین آشنا نمایه

آشنا که بسیار مشتاق است چهره‌ی یک «بازی‌ساز مرموز امنیتی» از خود به نمایش بگذارد، اصولا تفکرات شاذ و بعضا التقاطی نسبت به مبانی انقلاب اسلامی دارد که خروجی آن توئیت‌های مشکوک است.

سرویس سیاست مشرق- اوایل دی ماه امسال بود که مصطفی تاجزاده، فتنه‌گر حرفه‌ای و عضو «محفل امنیتی» جریان افراطی اصلاحات، به زعم خود بیانیه‌ای صادر کرد که دقیقا در راستای خط پروژه قدیمی و تکراری «رقیب هراسی» ، در آن درباره تشکیل «دولت نظامی» در ۱۴۰۰ هشدار داده شده بود.

اما یک بخش مهم این بیانیه کذایی، آن‌جاست که تاجزاده (به نمایندگی از محفل امنیتی فوق‌الذکر) تشکیل «دولت نظامی» را زمینه‌ساز «رهبری موروثی» در جمهوری اسلامی معرفی می کند! همان‌طور که قبلا هم گفتیم مرور اظهارات تاجزاده از این لحاظ مهم است که این فرد به عنوان یکی از اعضای محفل امنیتی جریان افراطی اصلاحات، معمولا سرفصل‌های اتخاذ شده در این حلقه را، با هدف ایجاد هماهنگی در رسانه‌های آن جریان بیان می‌کند.

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

حدودا دو هفته بعد از انتشار این «بیانیه» توسط تاجزاده، به ناگهان شبکه‌های ضدانقلاب و کانال‌ها و حساب‌های معاند خارجی و داخلی در شبکه‌های اجتماعی، پر شد از تصویر یک پوستر مجهول و مجعول، که ادعا می شد در حوالی مرکز تهران روی پست برق نصب شده و محتوای آن «اعلام بیعت با حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای به عنوان جانشین رهبر انقلاب» بود!

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

این عملیات رسانه‌ای، آن هم مدتی کوتاه از اعلام موضع «اتاق فکر» امنیتی جریان استحاله‌طلب توسط تاجزاده، به ویژه مانور روی الصاق دو سه پوستر در تهران، آن اندازه کودکانه و رسوا بود که توجهی که طراحان آن انتظار داشتند، از سوی افکار عمومی دریافت نکرد. البته در ۲۵ دی ماه، خبر دستگیری عوامل چاپ و الصاق این پوستر منتشر شد و در جزییات بیشتر معلوم شد که یک منبع مرتبط با «نفاق»، به طور غیرمستقیم، با سواستفاده از اعتقادات چند نفر، سفارش چاپ و چسباندن این پوستر را داده بود. البته این که این منبع مرتبط با «نفاق» در داخل کشور یا خارج بوده، هنوز روشن نیست.

اما به ناگهان، روز چهارشنبه(۱۵ بهمن)، حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای حسن روحانی، توئیتی منتشر کرد به بهانه تبریک سالگرد پیروزی انقلاب، دقیقا از همان کلیدواژه‌ای استفاده کرد که تاجزاده و همپالگی‌های او در بیانیه ذکر شده از ان استفاده کردند: «موروثی»

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

حسام‌الدین آشنا، که علاقه بسیاری به «کد بازی» و «رمزنگاری» در مهم‌ترین کنش خود در دولت روحانی (یعنی توئیتربازی) دارد، و البته عمدتا حاصل کار او چندان جالب و «تمیز» از کار در نمی آید، تبریک پیروزی انقلاب را بهانه کرده تا همان خط تبلیغاتی را که اخیرا توسط معاندان نظام در خارج از کشور و جریان‌های داخلی چون رادیکال‌های طیف اصلاحات در دستور کار قرار گرفته، پی بگیرد. جالب این‌جاست که در روزهای اخیر، رسانه‌های لندنی وابسته به دولت سعودی، به نقل از منابع مجهول، مدعی شدند که محمود احمدی‌نژاد با حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای دیدار کرده است.

وبسایت «ایندیپندنت فارسی» ، وابسته به سعودی‌ها، به سردبیری «کاملیا انتخابی فرد» (مهره رسانه ای دولت عربستان، روزنامه‌نگار فراری بسیار نزدیک به دولت اصلاحات و از مشاوران ارشد فائزه هاشمی که بنا بر اخباری، ارتباطات داخلی بعضا پررنگی نیز دارد)، در گزارشی به قلم «آرش عزیزی» (خبرنگار سابق شبکه وابسته به بهاییان، «من و تو») مدعی شد که که از طریق افراد نزدیک به احمدی‌نژاد به تاییدیه خبر «الجریده» کویت دست یافته که رییس دولت‌های نهم و دهم اخیرا دیداری پنهان با حجت‌الاسلام مجتبی خامنه‌ای داشته و درباره نامزدی احمدی‌نژاد در انتخابات ۱۴۰۰ بحث شده است.

اما بخش پایانی این گزارش جالب است:

" در هفته‌های گذشته، برخی از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، از مجتبی خامنه‌ای به‌عنوان جانشین پدرش برای مقام رهبری جمهوری اسلامی ایران حمایت کرده‌اند. اخیرا پوسترهایی خیابانی نیز از منبعی نامعلوم در دفاع از رهبری مجتبی خامنه‌ای پخش شده و هواداران احمدی‌نژاد در رسانه‌های اجتماعی از آن حمایت کرده بودند. "

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

البته این ادعا، در فردای انتشار این گزارش، توسط فضایلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، مطلقا تکذیب شد. فضایلی نوشت:

" با نزدیک شدن به #انتخابات_۱۴۰۰ باید بیشتر مراقب اخبار دروغ باشیم.  این خبر انسان را یاد جمله «خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند»، می اندازد! "

برای اهل فن، افزایش کلیدواژه‌هایی چون «رهبری موروثی» ، «سلطنت موروثی» و پررنگ کردن نام فرزند رهبر معظم انقلاب، همه قطعات یک پازل طراحی شده به نظر می رسد که از زمان انتشار بیانیه منتشر شده توسط تاجزاده(به نمایندگی از یک «محفل») در اوایل دی ماه رسما کلید خورده است.

در این میان، همراستایی و هماهنگی حسام‌الدین آشنا، به عنوان کسی که مشاور رسمی رییس دولت و رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری است، با این پروژه، ماجرا را جالب‌تر و قابل ‌تامل‌تر می سازد.

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

حسام الدین آشنا که بسیار تمایل دارد نقشی چون نقش «میخائیل سوسلف» (مغز متفکر اتحاد شوروی) را در دولت روحانی بازی کند و اصطلاحا چهره‌ی یک «بازی‌ساز مرموز امنیتی» از خود به نمایش بگذارد(ولی نمی تواند و ابدا در این سطح نیست!)، اصولا تفکرات شاذ و بعضا التقاطی نسبت به مبانی انقلاب اسلامی دارد که برای آگاهان به پشت‌پرده‌های ساختار سیاسی کشور، توئیت‌های این‌چنینی او و پروژه‌هایی را که دنبال می کند، غیرمنتظره نمی سازد.

آشنا در دی ماه سال ۹۲، چند ماه بعد از پیروزی روحانی در انتخابات، در مصاحبه با نشریه اصلاح طلب «اندیشه پویا» ، اصطلاح «اسلام اجتماعی» را به کار برد و از ارادت خود به این روش و نحله فکری گفت.

او در آن مصاحبه از تاثیرپذیریش از مرحوم حجت الاسلام علی گلزاده غفوری گفت که از نخستین کسانی بود که بحث «اسلام اجتماعی» را مطرح کرد:

" آقای گل زاده غفوری حق بزرگی بر گردن «اسلام اجتماعی» دارد. پروژه ای هم که من دنبال آن هستم فهم اسلام اجتماعی در کنار اسلام فردی و اسلام سیاسی است. به عنوان یک تحلیلگر معتقدم که اسلام اجتماعی واسط میان اسلام فردی و اسلام سیاسی است. نگاه من تاریخی است و معتقدم که از اسلام فردی عبور کردیم و بعد از سرکوب مدرس و دورۀ رضاشاه به دهۀ سی تا دهۀ پنجاه رسیدیم که دورۀ اوج اسلام اجتماعی بود. پروژۀ اسلام سیاسی روی اسلام اجتماعی سوار شده است. "[۱]

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟
علی گلزاده غفوری

آشنا در یادداشتی در ۲۸ دی ۸۸ در وبلاگ خود، با همدلی و ارادت آشکار، در وصف مرحوم گلزاده چنین نوشت. آشنا مدعی شد که :

" او را در طول علامه طباطبایی، علامه مطهری و علامه جعفری چهارمین حلقه از اسلام اندیشان فرهنگی تلقی می کنم. اسلام اندیشی فرهنگی از پیامدهای وقایع دهه سی بود و ریشه در نیمه اول دهه ١٣١٠ داشت. این متفکران پیش و بیش از آنکه به حکومت دینی بیندیشند دغدغه زندگی مومنانه در دنیای جدید را داشتند. رویکرد آنان به دین بیشتر دفاعی بود و نه هجومی. آنان اسلامی عقلانی و روحانی، همه فهم و قابل اجرا و در یک کلام اسلامِ زندگی را ترویج می کردند. "

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

آشنا در این متن که، که تلویحا نوعی سرزنش و نکوهش «حکومت دینی» و طرفداران حکوت دینی در بین علمای دین و روحانیون است، می افزاید:

" تقابل اسلام اندیشان فرهنگی و اسلام اندیشان سیاسی در تقدم یا تاخر فرهنگ و سیاست بر یکدیگر است. گروه اول معتقدند بدون جامعه دین دار حکومت دینی محقق نمی شود پس باید ابتدا به اصلاح جامعه پرداخت. اما گروه دوم معتقدند اولویت با تغییر رهبری جامعه است و استقرار حکومت دینی شرط لازم برای تحول دینی در جامعه است. "

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

در این جملات، علی گلزاده غفوری نماینده «اسلام‌اندیشان!؟ فرهنگی» است که در برابر اسلام‌اندیشان «سیاسی» موضعگیری و صف‌آرایی کردند و البته صراحت و البته جسارت آن را ندارد که بگوید نماینده تمام و کمال «اسلام‌اندیشان سیاسی» خود حضرت امام(ره) بودند.

اما سطور بعدی که تجلیلی «مریدانه» از گلزاده غفوری است، تلویحا با کسانی همدلی نشان می دهد که "کفایت فقه سیاسی در اداره جامعه را قبول ندارند":

" گلزاده برای ترویج اسلام فرهنگی به هر کار خرد و کلانی دست زد؛ از تالیف کتب درسی دینی آموزش و پرورش تا تهیه آلبوم عکس مذهبی برای نوزادان. از باز نویسی سیره معصومان تا باز سازی تاریخ ادوار فقه و نگارش احکام اسلام به زبان ساده. او که برای اولین بار در زبان فارسی بسیاری از مفاهیم و واژگان مورد استفاده در حکومت اسلامی را ابداع کرد ولی به زودی در برابر همراهان دیروز و انقلابیون امروز قرار گرفت. او نیز چون دکتر احمد توانا نسبت به کفایت دانش فقهی موجود، صلاحیت حرفه ای فقیهان عصر و آمادگی مردم کوچه و خیابان برای تاسیس حکومت دینی تردید داشت. او بود که تفاوت انقلاب سیاسی و تحول تدریجی فرهنگی را باور داشت و به سادگی تفاوت میان پخش اذان از همه بلندگوهای خیابان و رادیو و تلویزیون را با رغبت همگان به نماز اول وقت گوشزد می کرد."

و اهل نظر می دانند که زیر سوال بردن کفایت «فقه» در اداره جامعه(به عنوان مبنای حکومت اسلامی) پروژه‌ی کسی جز عبدالکریم سروش و حلقه مریدان او در نشریه «کیان» نبود!

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟
آشنا در دوران تصدی معاونت وزارت اطلاعات

آشنا در ادامه همین مطلب، باز همدلی و هم‌نظری خود را با تفکر و کردار گلزاده غفوری در سال‌های نخست بعد از پیروزی انقلاب آشکار می کند:

" گلزاده که سالیانی چند از فرهیختگان دینی سیاست اندیش در فهم ظرائف چالشهای حقوقی و فرهنگی حکومت دینی پیش بود در سیل حوادث پس از انقلاب اسلامی از مشارکت در تدوین قانون اساسی بتدریج به نقد قوانین و روالهای جاری کشیده شد. ابتدا به بحث طلبگی و انتقادهای رسمی روی آورد و زمانی که آن روی دیگر را دید نمایندگی مجلس را از یک سو و عنوان "پدر گلزاده غفوری " را از سوی دیگر وانهاد و به خانه پناه برد. او نیز در سکوت ردا از تن و عمامه از سر برگرفت و به باز اندیشی در نوشته های گذشته بسنده کرد. "

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

و بند آخر آن یادداشت(که در شناخت منظومه فکری آشنا و همفکران او بسیار مهم است)، مرثیه‌ای برای «قهرمان فکری» آقای آشناست:

"‌اگر چه او از موفقترین محققان /مبلغان اسلامی معاصر بوده است ولی در کشاکش حوادث پس از انقلاب اسلامی به حاشیه رانده شد. او با رفتن و نشستن در خانه، جامعه خود را به مدت بیست و هشت سال به صورت دائم مجازات کرد و با این سکوت خود فریاد اعتراض بر کشید. من فریاد او را به خوبی می شنوم که به عنوان اولین مجتهد دارای دکترای حقوق به نقد لایحه قصاصی پرداخت که دستاورد نزدیک ترین یار قدیمی ولی غیر حقوقدان خود او بود."

شاید لازم باشد مخاطب گرامی کمی بیشتر گلزاده غفوری را بشناسد تا مختصات ذهنی آقای آشنا(به عنوان تحسین‌گر او) روشن‌تر گردد.

گلزاده غفوری، از انقلابیونی بود که به واسطه مخالفت شدید با گنجاندن اصل «ولایت فقیه» در قانون اساسی و همچنین حمایت از ابوالحسن بنی‌صدر و همچنین سازمان مجاهدین خلق(منافقین) و عضویت اعضای خانواده‌اش در  این سازمان(که به دلیل مشارکت در تروریسم منافقین در بعد از ۳۰ خرداد ۶۰ در دادگاه انقلاب محکوم به اعدام شدند)، خیلی زود در تقابل با نظام قرار گرفت و به مخالف سرسخت جمهوری اسلامی تبدیل شد تا آن حد که بعد از کناره‌گیری قهرآلود از کرسی نمایندگی مجلس، حتی لباس روحانیت را از تن بیرون آورد ... البته از همان سال‌های پیش از پیروزی انقلاب، او را به عنوان روحانی بسیار نزدیک به سازمان مجاهدین خلق و رهبران آن(مسعود رجوی و موسی خیابانی) می شناختند.

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

مریم رجوی، سرکرده سازمان منافقین، در پیامی به تاریخ ۱۲ دی ماه ۸۸، به مناسبت درگذشت علی گلزاده غفوری پیامی به این مضمون صادر کرد:

" درگذشتِ استاد بزرگوار، دکتر علی گلزاده غفوری، پدر مجاهدان شهید صادق، کاظم و مریم گلزاده غفوری را به خانواده محترمشان، به خانواده‌های شهیدان و به عموم مردم به پاخاسته در سراسر ایران تسلیت می‌گویم.

آیتالله دکتر گلزاده غفوری، اسلامشناس، حقوقدان و محققی برجسته با تألیفات و آثار ارزشمندی همچون «انفال یا ثروتهای عمومی» بود که در تنویر افکار جوانان میهنمان در دهه پنجاه نقشی مؤثر داشت. اما والاترین اثر این استاد ارجمند، همانا صبر جمیل و پایداری و ایستادگی او در برابر رژیم یزیدی خمینی و تقدیم جگرگوشگان شهیدش در راه آزادی ایران و تطهیر نام اسلام از لوث استبداد دینی حاکم است. "

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

سه فرزند گلزاده غفوری به نام‌های محمد کاظم، مریم و محمد صادق و داماد او به نام علیرضا حاج صمدی همگی از کادرهای رده بالای سازمان منافقین بودند که بعد از شورش مسلحانه منافقین در ۳۰ خرداد ۶۰، در صف مبارزه مسلحانه با انقلاب اسلامی قرار گرفتند و در عملیات ترور و تخریب گسترده سازمان در سال ۶۰ دخیل بودند.

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟
از راست: محمدکاظم و مریم گلزاده غفوری، علیرضا حاج صمدی، محمدصادق گلزاده غفوری
تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟
میلیشیا یا شبه‌نظامیان سازمان منافقین برای سرنگونی مسلحانه جمهوری اسلامی

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

در گزارشی که وبسایت رسمی منافقین به مناسبت درگذشت علی گلزاده در سال ۸۸ منتشر کرد، نوشت:

" دکتر گلزاده در سال ۱۳۸۳ طی پیامی به مجاهدان اشرف گفته بود: «من تماماً با شما هستم. در راه اهدافتان با تمام توان بتازید»."[۲]

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

حال، این که حسام‌الدین آشنا، که خود به صراحت از ارادت و احترام خود به چهره‌ای سخن می گوید که نماد مخالفت با اصل ولایت فقیه در مجلس خبرگان قانون اساسی بود، در همان پازلی بازی می کند که  مصطفی تاجزاده‌(که به صراحت گفته که ولایت فقیه را قبول ندارد و اصولا ورود این اصل به قانون اساسی اشتباه بود) بازیگر آن است، برای اهل تحلیل مفاهیمی عمیق و بسیار مهم را آشکار می کند. از قضاء، این فضا، فضای مبارکی است که بازیگران سیاسی، کنه و عمق تفکر واقعی خود را به زبان می آورند تا صف‌بندی‌ها میان وفاداران واقعی و قلبی جمهوری اسلامی با تائبان و نادمان از جمهوری اسلامی روشن‌تر و آشکارتر گردد و قطعا برکات زیادی در این روشنی و شفافیت صحنه برای انقلاب و ملت ایران خواهد بود.

تکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور/ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟

در فیلم «بادیگارد» ، ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، در سکانسی از فیلم، مسوول امنیتی ویلچرنشین(با بازی فرهاد قائمیان) خطاب به حیدر ذبیحی(پرویز پرستویی)، محافظی که دچار تردید فکری در حفاظت از شخصیت شده، می گوید که او دچار «نشتی عقیدتی» شده است. از قضاء، نشتی عقیدتی، شاید علت‌العلل و کلید اصلی «استحاله» در پایوران یک نظام سیاسی باشد و  از این رو، حافظان انقلاب و کشور باید بیش از هر چیز، نسبت به نشتی عقیدتی در کارگزاران نظام حساس و هوشیار باشند، چرا که این نقطه، نقطه‌ای است که «نفوذ» راه ورود خود را پیدا می کند.

 

[۱] https://www.facebook.com/Andisheyepouya/posts/۵۷۹۸۷۹۸۸۲۰۸۸۵۸۴/

[۲] https://akhtar-shabane.blogspot.com/۲۰۱۸/۱۲/ali-golzade-ghafouri.html

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    103 2
    آشنا از جهت ظاهر و افکار بسیار مستعد است برای تبدیل شدن به یک البغدادی برای افسادطلبان
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      56 0
      مشرق جان از این مقاله‌ها بیشتر بزار بخصوص این امنیتی‌های(شبه کشمیری) را بیشتر معرفی کنید معنی واقعی شبه منافق مصداق چنین افرادی است که در لباس خدمت دارن خیانت میکنن.
    • SE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      25 0
      جالب بود
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      46 0
      اگر پرونده قتل های زنجیره ای بررسی میشد آشنا و رفقا امروز در این جایگاه حضور نداشتند
  • سید IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    54 2
    آیا اصلاح طلبان با این شعارها موافقند: مرگ برضد ولایت فقیه! مرگ بر منافق! مرگ بر سازشکار! مرگ بر ضد انقلاب!؟ اگر نیستند پس یعنی این که خود را هم شامل این مرگ ها می دانند! پس می شوند اصلاح طلبان تهوع آور!!!
  • رز59 IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    68 6
    به کوری چشم آشناها، رای من دکتر سعید محمد
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      39 2
      از سوسه های همین وطن فروشان می شود فهمید که سردار محمد گزینه خوبی است.
  • علی IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    52 0
    یک عده پدر سوختگی و اصلاح طلبی از سر و رویشان میبارد که این فرد یکی از انهاست
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    52 1
    بنیان سیاسی خودشون رو از دست رفته می بینن، هر از چندگاهی جفتک میندازن تا تخلیه شن
  • DE ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    29 0
    تَکرار کلیدواژه‌های آشنای این روزها توسط آقای مشاور. کل ملت ایران حالشون از لغت تَکرار بهم میخوره. واقعا در تاریخ به بعضی از لغات چنان ظلم میشود که انسانها برای آن لغت بایستی گریه کنند./ نسبت حسام‌الدین آشنا با «محفل امنیتی» اصلاحات چیست؟ نسبتش بلا نسبت ِ منظور نسبتش بلامانع است هردو شون از سرو ته یه کرباسچی هستند
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    27 0
    این خیلی روش زیاد شده
  • عباس IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    27 0
    سرخط تهاجم به آیت اله رییسی در انتخابات 1396 به آشنا مشاور روحانی می رسید.
  • محمدایوب IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    21 1
    حال با وجود این افراد در دولت تذویر آیا میشود انتظار داشت که وضع کشور بهبود یابد. وتمامی این گرانی‌ها ونابسامانیهای اقتصادی عمدی نیست واین دولت همان دولت میرحسین است
    • مرتضیی IN ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      0 1
      کاش ذره ای ارزش وفداکاری میرصادق درخیلتان بود..فعلا که پی درپی فساد واختلاس و...نانجیبی های فاسدان درحال اشکارشدن است..
  • SE ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    38 0
    اسلام امریکایی همینه که آشنا تبلیغ میکند. اینجا هم غربی ها در باره همین قوانین اسلامی انتقاد میکنند و هم فکر آشنا هستند.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    25 0
    بااین‌نفوذهاریل‌به‌دره‌می‌رود
  • سرباز IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    18 0
    من یادم است که در سال های ابتدایی دولت آقای روحانی، برخی از به اصطلاح روشنفکران دینی دانشگاه مفید قم نیز پروژه «اسلام اجتماعی» را در محافل خود دنبال می کردند. تو خود مفصل خوان از این حدیث مجمل
  • مهدی صداقت IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    20 0
    مشرق جان عالی بودی دمت گرم دست مریزاد
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    20 0
    قوه ی قضائیه ازجانب ملت با آشنا برخورد کند،هرروزی یه حرف علیه ملت وانقلاب می زند.
  • بنده خدا IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    14 0
    مقاله جامع و بسیار تاثیر گذاری بود. خوشم اومد
  • سوخته IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    16 0
    انشاالله که با معاویه و امرعاص ( آشنا که هستی ) محشور شوی
    • پری مجرد 43ساله IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      12 0
      احسنت گل گفتی
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      بي سواد عمروعاص
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    17 0
    چطور همچین فردی شده معاون وزیر اطلاعات
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
      14 0
      همینطور که الان شده رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک و مشاور رئیس‌جمهور (آقای روحانی).
    • ترابیان IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      8 0
      برجام کذایی مملکت را به گفته خانم کلینتون که در کتاب خاطراتش ذکر کرده با کمک دولت روحانی ایران را به ۴۰ سال قبل برگرداندیم
    • پیروز IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      4 0
      در ابتدای دولت اضلال طلبان سال ۷۶ وقتی دری نجف آبادی بعنوان وزیر اطلاعات آن دولت انتخاب شد ، دامادش حسام آشنا را برای معاونت ویژه امور روحانیون انتخاب کرد و وارد وزارت نمود همین و بس ، نه صبغه امنیتی و نه نحله سیاسی درست و نه بنیان فکری مشخصی دارد
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    10 0
    دست امريكا روى سر اين اقايان نيست اينها مجبورخواهند شد كسى را كه ميخواهد ازطريق كنار هم نشاندن ايران وامريكا قدرت بزركى درجهان ايجاد كند تبليغ كنند وبا چشمان شرمنده به وى راى دهند اينها فعلا نه كسى هستند ونه عقبه اى دارند منتظر فرمان كدخدا هستند تا باسر دراجراى ان بدوند
  • احمد IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    مشرق جان اگر نسبت آقای آشنا نبود آیا کسی آشنا را می شناخت؟ نه سواد آنچنانی دارد و نه توان اجرایی بالا و نه اینکه در عمر خود مدیر کل هم نمیشد چه برسد به معاونت وزارت ! او هم فردی بود مانند سایر افراد جامعه! لطفاً او را گنده نکنید، لطفاً
  • DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    1 13
    معلومه خیلی سوزونده شما رو، آب بریز خنک میشه
  • نادر IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    باید عکس های دوران ملبسی اورا منتشر کرد تا مردم خود قضاوت کنند که علتش چیه به نظر میاد این گرگ سالهاست که با گله آشناست
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    راه مقابله جسارت در بیان و نقد گذشته است ..و صراحت بیان و اتمام حجت با همه و هشدار به مردم ...و نشان دادن قله ... و رسواسازی کافران و نابودگران درون سیستم و خلع ید آنها از قدرت.... مقدمه ش حضور پر رنگ و روشن و صریح در فضای رسانه ای و واکسینه کردن مردم هست ..!!
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    0 0
    راه مقابله جسارت در بیان و نقد گذشته است ..و صراحت بیان و اتمام حجت با همه و هشدار به مردم ...و نشان دادن قله ... و رسواسازی کافران و نابودگران درون سیستم و خلع ید آنها از قدرت.... مقدمه ش حضور پر رنگ و روشن و صریح در فضای رسانه ای و واکسینه کردن مردم هست ..!!
  • DE ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    9 1
    حاشا که باز هم بوزینه ها از منبر رسول الله بالا بروند.
  • علی حیدری IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    8 0
    آشنا یا مفلوک ؟
  • مریم IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    7 0
    ومکرو و مکرا...وا...خیرالماکرین
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
    9 0
    این پدر زنش وزیر نبود کسی...بارش نمیکرد،رفت اونجا دسترسی به اطلاعات و رانت واموزش در سطح وزارت پیدا کرد،امد همون جنگ روانی و اطلاعاتی سر مردم و در انتخابات سر کاندیداها توسط مشاوره به روحانی در اورد،باید رانت اطلاعتی به این ارازل و اوباش امنیتی قطع بشه و دستشون از مناصب قطع بشه
  • رضا PL ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    8 0
    با سلام خواستم از فرصت استفاده کرده و بگم ، یکی از راههای خلع سلاح کردن این جماعت ، تشکیل کمپین درخواست از قوه قضاییه جهت برخورد با سلبریتی ها در خصوص اظهار نظر بیجا و هدفمند و شکست پروژه حجاریان میباشد خواهشمند است به هر نحو که میدانید به اطلاع ادمین کانالهای انقلابی برسانید
  • جابر مقدم از بابل IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    آقای آشنا؟ بنظر آشنا نمی آی از زبان بیگانه سخن آشنا میگی؟؟؟ یعنی از بیت المال حقوق میگیری از زبان منافقین و خائنین سخن میکنی خیانت تا کی؟؟
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    آمریکا و اسراییل چگونه با افکار و جریان ها مقابله می کنند .وهمیشه سلبی و خشونت آمیز نیست ..گاهی اوقات به وسیله ی نفوذ یا یا مصادره به مطلوب کردن .. باید این افکار و ایده ها رو مصادره به مطلوب کرد ...باید تز اسلام سیاسی را قوام بخشید ..با همین اسلام اجتماعی ...با شرح و بسط آن ، و تعریفی دیگر ‌‌‌... یا آنتی تز ......استدلال برای این موقع هاست ... گیریم دو نگاه و تفسیر متضاد باشد .. اما مگر اصل اسلام ناب چندوجهی نیست ؟؟ پیامبر با حضور در مدینه چند کار فرهنگی ،سیاسی و نظامی و اجتماعی را با هم انجام داد ...هرچیز به جای خود ...اهم و مهم ندارد...!!! اگه قرار به ناهماهنگی باشد ، می شود رشد نامتوازن و سرطان گونه و البته نارضایتی عمومی یا آدرس غلط به مردم ....!!! شعارهای انقلاب و اقتصاد اسلامی را بازخوانی و مطالبه کنید ....!!
  • جابر مقدم از بابل IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    7 0
    آقای شرم الدین ، اخراج الدین آشنا ؟ دیگه بسه خجالت بکش نون نظام را میخوری به نظام خیانت میکنی؟ خداوکیلی خجالت چیز خوبیست آقای روحانی چنین مشاورانی دارد که کشور را تا مرز نابودی پیش برد خدارا شکر حضرت آقا بودند تا هوشمندانه جلوی خیانت همفکران تورا بگیرد
  • IE ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    ادمین همیشه بیدار باش....!!
  • عنقا IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 0
    این آقا(آشنا) آشنای بیگانه و بیگانه ی آشناست.
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    چرا قوه قضائیه اجازه می دهد کسانی که با افکار عمومی بازی می کنند کسانی که به قانون نظام اسلامی به عالی ترین مقام نظام اسلامی اتهام واهی و یاوه سرایی می کنند آزادانه داستان های خیالی ساخته و پرداخته ذهن بیمارشان را در جامعه منتشر کنند اسم این آزادی نیست اینها با سخنان نفاق آلود و دلهای آکنده از نفرت به نظام اسلامی چرا باید در رده های بالای حکومتی حضور و نفوذ داشته باشند مردم جمهوری اسلامی را برگزیده اند یعنی چنین منافق هایی را نمی خواهند چرا قوه قضائیه اینها را محدود نمی کند حتما باید فتنه جدیدی درست کنند تا رسیدگی شود ؟
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    این اصلاح طلبا میبینن با افتضاحاتی که به وجود آوردن سال 1400 باختشون قطعی برای همین این حرف ها رو در آوردن تا یه فتنه جدید دربیارن و بزنن زیر میز بازی این روال همیشگی شونه اما کور خوندن
  • داود IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    خیلی تعجب نکردم، خائنان پست وطن فروش ازصدراسلام تاکنون درنقشهای متفاوت ظاهرشده اند، راه هامتفاوت امامقصد یکی! واین بارجبهه نفاق بانام اصلاحات....
  • حبیبی IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 0
    اسلام.وانقلاب بیشترین ضربه ها را از آشناهای پروار شده این انقلاب و مردم خورده.گرکی های آشنایی در لباس میش.اصلاح طلبان به گفته نتانیاهو سرمایه های اسرائیل و آمریکای تروریست در ایرانند.و نقش ستون پنجم دشمن را دارند..لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است..با خامنه ای تا ظهور منجی عالم بشریت
  • انقلاب IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 0
    باید هر طوری که شده جلوی این نشت سرطانی را قبل از گرفتار کردن تمام بدن گرفته شود حتی با جراحی و جدا کردن عضوی از بدن فوریت دارد و سریعتر انجام شود بهتر است
    • نیما IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 0
      من هم جراحی رو تجویز میکنم،کار این غده ها از شیمی درمانی گذشته...اگه درمان نشه ممکنه متازتاز بده و از کنترل خارج شه...
  • ممد IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 0
    بارب مباد که گدا معتبر شود ... این چهره های امام زاده ایی رو تا چند سال پیش کاه هم بارشون نمیکردن ولی الان همه مدرک دکترا و ادرس خونشون تو الهیه و فرشته هست ...این دوران نیز بگذرد
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 0
    عالی بود عالی بصیرت افزایی نمودید
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 0
    بله وقتی اصلاح طلبهایی مثل آشنا وارد سیستم امنیتی میشود که ظرفیت آن را ندارد بابستن یک کلت روی کمرش خودش را یک قدرت واهی می پندارد وافساد طلبان از این استفاده ابزاری می کنند یارب مباد آنکه گدا معتبر شود
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    4 0
    خوب نتیجه نان حرام ، از منافق بد تر شدن هست.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    کلیدواژه های پولینژاد و آشنا بعد از رحلت آیت الله مصباح یکسان بود. شاید کسی دقت کند بتواند بیشتر بیابد
  • حسین IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    افساد طلبان نیروهای آمریکا واسرائیل درجمهوری اسلامی ایران هستند .مرگ بر منافق البته اینها از اصل رافت اسلامی وتسامح وتساهل عده ای درنظام سوء استفاده میکنند.وازاین آزادی قلم وبیان حال آدم بهم می خورد.
  • اکبر US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    3 0
    خدا را شکر که در قوم عجوج مجوج اصلاحات شخصیتی انقلابی.مدیراجرایی توانمند و باسواد چون دکتر سعید محمد ندارند برای همین از حالا دست به تخریب این مدیر اجرایی متدین زدند هشدار به دلسوزان نظام دیگر رعایت کردن بعضی ملاحظات کافی است چون هر چه نیروهای انقلاب عقب نشینی کنند گروه های وابسته به غرب چون لیبرال ها.اصلاح طلب ها و........ پرو تر میشوند پس با تمام قوا در مقابل شیطنت‌های این وطن فروش های وابسته با دلیل و مدرک پاسخ گو باشید انتخابات 1400 سرنوشت ساز است به آیندگان بیندیشید که شما را چگونه قضاوت خواهند کرد.. یاعلی
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 1
    قسم میخورم افول گراها وعرزشی هاچیزی بعنوان سوادسیاسی ندارن وفقط وفقط تقلیدمیکنن باباتوقرن 21هستیم ازتوهم دربیان وخوی داعشیتون رازمین بذارین عصرارتباطاته
    • مجید IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      1 0
      اگه ما خوی داعشی داریم شما خوی نتنیاهو رو دارید. تمامی گفته هایی که شده همش اینکه پوزه امثال شما و داعش رو بخاک مالید. همینکه میگی قرن 21 یعنی غربی فکر می کنی. از جنس شماها مملکت بارها به پرتگاه سقوط رفته. حوادث کوی دانشگاه انتخابات 88 حوادث گرانی بنزین و... جواب خون اینهمه ادمی که رفتند این مملکت مستقل باشه و وابسته نباشه و کاسه گداییشو پیش هر خر ی دراز نکنه چی میشه؟
    • نبما IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
      0 0
      نه اصول گرا هستم،نه اصلاح طلب عاشق کشورم هستم و باور دارم چنین افرادی جاشون توی مناسب دولتی ایران نیست. اول زندان،بعد اگه یه روز(اگه)آزاد شدن کمپ
  • یوسف IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    9 0
    هیچکس نیست در دهن و قلم این تاجزاده و آشنا رو گل بگیره!؟؟ کاش خدا زودتر مرگشونو برسونه که منتظر مرگ عزیز ما هستند!!؟؟ الهی این آرزو رو به گور ببرید بزودی!!
    • قاسم IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
      0 0
      آقا یوسف شما که ماشاالله سوادتون زیاده و از عصر ارتباطات سررشته داری به من بگو رابطه چندین ساله برجامی چه نوع رابطه ای بوده .که یک طرف به تمام تعهدات و فراتر از آن عمل کند و طرف دیگر بزند زیر همه چیز و فشار ها را بیشتر هم بکند.بنده دانشجوی دکتری سیاست گذاری و استراتژی هستم.به نظر بنده این نوع رابطه اگر خیانت نباشد ،حماقت است.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    0 0
    خب دیگر چه خبر.... ف .
  • احمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    اتفاقا خوب است چهره‌ای نفوذی که در لباس روحانیت خود را پنهان کرده یا میکنند آشکار وافشا شوند .زنده باید ولایت مطلقه فقیه .اما درسته که در این حکومت اظهار نظر آزاده .ولی مدعی العموم باید به خاطر افکار غلط وزد دین وقته این افراد وارد شود تا کسی جرات نکند فتنه دینی ایجاد نماد .وقاتلوهم حتی را تکونو الفتنه
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    آقای آشنای ناآشنا جدای از اظهار نظراتش، فردی بسیار مسئله دار و مشکوک است و این فرد در آینده نه چندان دور مشخص خواهد شد که کیست و چکاره است؟ ولی آنچه مشخص است ملت و کشور حکومت بدنه دولت سبز موسوی و منافقین و خائنین ۸۸ را با تمام و کمال چشیدند....
  • وحیدزاده IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    واقعا حالم به هم خورد از این آشنای مرموز
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    2 0
    البته خدا شر آشنا وامثال آشنا رو به خودشون برگردونه
  • سید IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۷
    1 0
    من نمیدونم چرا با افراد مثل حسام آشتا برخورد نمیشه که به این انقلاب توهین نکنن
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    خداوند آشنا را با گلزاده غفوری وابوبکر البغدادی محشور فرماید انشالله
  • وطن پرست IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    آقای آشنا وحجاریان و تاج زاده از اطلاعاتی های نفوذی اسرائیل هستتند
  • بهلول IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    0 0
    گلزاده غفوری پدری نامرد و ناپدر که معلوم نیست از چه راهی لقمه ای به طفل های بیگناه خود خوراند و چه وقیحانه تربیتی در حق آنان روا داشت که آنان را به جانیان و قصابان مردم کوچه و خیابان مبدل ساخت ....
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    1 0
    به یاری خدا به زودی رسوا خواهند شد
  • علی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
    2 0
    ملت امروز یک دست حالشون از اصلاح طلب جماعت بهم میخوره .
  • ایرانی ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
    0 0
    یک حکم اسلامی هست که میگه از جای دیگری چیزی یاد نگیرید... متاسفانه گلزاده غفوری و حسن روحانی در اروپا حقوق خوانده اند و روش های اونها رو برای ما ارائه می دهند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس