کد خبر 1176253
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
آماده باش نیروهای عراقی در مرز با سوریه

یک منبع امنیتی عراقی از آماده باش نیروهای امنیتی این کشور در غرب استان الانبار در نوار مرزی با سوریه برای مقابله با هرگونه رخنه احتمالی عناصر تروریست خبر داد.

به گزارش مشرق، یک منبع امنیتی عراقی روز سه شنبه به پایگاه خبری «المعلومه» این کشور گفت: نیروهای امنیتی متمرکز در طول نوار مرزی با سوریه بالاترین سطح احتیاط و جوانب امنیتی را برای جلوگیری از موارد نفوذ و رخنه تروریست ها، رصد تحرکات هسته های تروریستی داعش و بستن همه راههای غیرقانونی برای جلوگیری از هرگونه رخنه امنیتی را اتخاذ کرده اند.

وی افزود: تشدید اقدامات امنیتی در طول نوار مرزی با سوریه در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر قصد عناصر تروریست داعش برای حمله به یگان های امنیتی صورت گرفته است.

این منبع تصریح کرد: نیروهای امنیتی شمار زیادی پست های بازرسی را در جاده های اصلی و فرعی برای جلوگیری از وقوع هرگونه رخنه امنیتی ایجاد کرده اند.

این آماده باش درحالی صورت می گیرد که سفیر سوریه در بغداد روز شنبه با وزیر کشور عراق درباره مسائل امنیتی گفت وگو کرد و دوطرف بر گسترش همکاری‌های اطلاعاتی تاکید کردند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

«صباح العکیلی» کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.

سخنگوی «کتائب حزب الله» عراق نیز جمعه گذشته تاکید کرد که گروهک‌های تروریستی در پایگاه‌های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می‌بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه «التنف» است و اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه «عین الاسد» در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس