مانعی برای استفاده از واکسن های چینی و روسی وجود ندارد

به گفته وزیر بهداشت آلمان در صورتیکه واکسن های چین و روسیه تاییدیه آژانس دارویی اروپا را به دست آورند برای تزریق آنها در این کشور مانعی وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از دویچه وله، ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان معتقد است در صورتیکه واکسن اسپوتنیک V روسیه و سینوفارم چینی تاییدیه اتحادیه اروپا را به دست بیاورند، هیچ مانعی برای استفاده از آنها وجود ندارد.

این درحالی است که آلمان با کمبود واکسن کووید ۱۹ روبرو شده است. وزیر بهداشت آلمان اشاره کرد واکسن‌های ویروس کرونا چین و روسیه به اروپا کمک می‌کنند کسری موجود در این حوزه را برطرف کند.

او در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت: بدون در نظر گرفتن اینکه واکسن در چه کشوری تولید می‌شود، اگر ایمن و کارآمد باشد به مقابله با همه گیری کمک می‌کند.

البته او در ادامه اضافه کرد واکسن‌ها باید توسط آژانس دارویی اروپا تأیید شوند. به گفته اشپان هیچ مانع مهمی برای استفاده از واکسن‌های چینی و روسی کووید ۱۹ وجود ندارد.

این در حالی است که روسیه روز جمعه اعلام کرد، قادر است در سه ماهه دوم سال ۱۰۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیکV برای اروپا تأمین کند. این میزان دوز برای ایمن سازی ۵۰ میلیون نفر در برابر کووید ۱۹ کافی است. از سوی دیگر درخواست تاییدیه این واکسن هم اکنون به آژانس دارویی اتحادیه اروپا ارسال شده است.

اظهار نظر اشپان درباره روسیه و چین در حالی رسانه‌ای شده که او اعتراف کرد کمبود واکسن در آلمان احتمالاً تا ماه آوریل ادامه یابد.

او در توئیتی نوشت: ما حداقل تا ۱۰ هفته دیگر با چالش کمبود واکسن سروکار داریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مردم IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    سئوال بر انگیز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس