نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ در جلسه استیضاح سنا باید محکوم شود - کراپ‌شده

بر اساس نتایج تاره‌ترین نظرسنجی ، نیمی از آمریکایی اعتقاد دارند که در جلسه استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا در سنا، ترامپ باید گناهکار شناخته شود.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی که مرکز «ماریست» نتایج آن را روز دوشنبه منتشر کرده، نیمی از شهروندان آمریکایی معتقدند که مجلس سنا باید «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق را محکوم کرد.

در حالی که تنها چند روز تا برگزاری جلسه محاکمه ترامپ در مجلس سنا باقی مانده، ۵۰ درصد شهروندان آمریکایی معتقدند که مجلس سنا باید ترامپ را به دلیل نقشش در تحریک تظاهرات کنندگان به حمله به کنگره در روز شش ژانویه (۱۷ دی‌) گناهکار بشناسد.

روز ششم ژانویه طرفداران ترامپ در مقابل کنگره تجمع کرده بودند و پس از سخنرانی تحریک آمریکا رئیس جمهور سابق، اقدام به حمله به کنگره کردند که در این حادثه دست کم ۵ نفر کشته شدند که یکی از کشته شدگان افسر پلیس کنگره بود.

نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ در جلسه استیضاح سنا باید محکوم شود

بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه ماریست، چهل و یک درصد از پرسش‌ شوندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که ترامپ باید از اتهامات تبرئه شود.

دومین جلسه استیضاح ترامپ در سنا قرار است که روز ۸ فوریه (۲۰ بهمن) برگزار شود. مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر و پس از حوادث کنگره، به استیضاح ترامپ رای مثبت داد.

تمرکز استیضاح ترامپ درباره اظهارات تحریک آمیز وی در مقابل کنگره بود که منجر شد تا طرفدارانش به کنگره حمله کنند. حمله طرفداران ترامپ به کنگره در زمانی انجام شد که کنگره در حال تایید آرای الکترال کالج‌ها درباره پیروزی بایدن در انتخابات بود.

ترامپ در بخشی از سخنرانی‌اش در برابر کنگره، از طرفدارانش خواست تا به سوی ساختمان کنگره تظاهرات کنند و حتی پس از آنکه طرفداران وی، به ساختمان کنگره حمله کردند، وی در پیامی در توییتر آنها را «میهن پرستان بزرگ» توصیف کرد.

این حمله باعث شد تا هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به انتقاد از ترامپ بپردازند.

البته در حال حاضر میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درباره ضرورت استیضاح ترامپ پس از ترک قدرت اختلافاتی وجود دارد.

بر اساس نظرسنجی موسسه ماریست، ۹۰ درصد از طرفداران حزب دموکرات گفته‌اند که به دلیل تحریک برای خشونت، ترامپ باید گناهکار شناخته شود و تنها ۵ درصد معتقد بودند که وی باید تبرئه شود.

در طرف مقابل، ۹۰ درصد طرفداران جمهوری‌خواهان گفته‌اند که خواستار تبرئه ترامپ در سنا هستند و فقط ۵ درصد از آنها گفته‌اند که ترامپ می‌بایست گناهکار شناخته شود.

در میان افراد مستقل نیز ۴۹ درصد گفته‌اند معتقدند ترامپ باید گناهکار شناخته شود این در حالی است که ۳۹ درصد از آنها گفته‌اند ترامپ باید تبرئه شود.

موفقیت استیضاح ترامپ در مجلس سنا بسیار بعید به نظر می‌رسد چون برای تصویب آن به رای موافق ۶۷ سناتور نیاز است. در حال حاضر ۵۰ سناتور از حزب دموکرات هستند و حتی در صورت رای مثبت تمامی سناتورهای دموکرات به استیضاح ترامپ، هنوز رای موافق ۱۷ سناتور جمهوری‌خواه برای موفقیت آن نیاز است.

با وجود آنکه ۵ سناتور جمهوری‌خواه پیشتر از ترامپ به دلیل رویدادهای روز ششم ژانویه در برابر کنگره انتقاد کرده‌اند اما آنها نیز گفته‌اند که تلاش برای استیضاح ترامپ در حالی که وی دیگر در قدرت نیست، بر خلاف قانون اساسی به شمار می‌آید.

نظرسنجی موسسه ماریست از ۱۳۱۳ نفر فرد بالغ و از روز ۲۴ تا ۲۷ ژانویه (۵ تا ۸ بهمن) انجام شده است. برای این نظرسنجی ۳.۳ درصد خطا در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DK ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 1
    فکر نکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس