قالیباف نمایه

رئیس مجلس با تاکید بر آنکه امروز، انقلابی دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات آنان گام بردارد، گفت: اگر در زندگی دچار کم و کاستی و مشکلات هستیم به دلیل فاصله گرفتن از مسیر امام(ره) و راه ایشان است.

به گزارش مشرق، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس به همراه جمعی از نمایندگان صبح امروز(دوشنبه) در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره)، با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب، تجدید میثاق کردند.

در این مراسم که حجت‌الاسلام سید حسن خمینی (ره) نیز حضور داشت، رئیس مجلس با قرائت فاتحه، یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب، یادگار امام  را گرامی داشتند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل در سخنانی، گفت: این اولین سال است که نمایندگان مجلس یازدهم توفیق دارند در کنار مرقد حضرت امام(ره) حضور پیدا کنند و مجدداً عهد و پیمانی با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشته باشند.

ببینید:

فیلم/ قالیباف: مشکلات امروز بخاطر دوری از راه امام است

وی ادامه داد: امام خمینی مردی الهی بود و مردی بود که در زندگی اش جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی بر نداشت.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: امام منطق و راهی روش داشت، امام بزرگوار باور به سنت الهی و مردم باوری داشت، امروز اگر کسانی بخواهند با چند جمله و چند عکس از امام تعریف و تمجید کنند و آن را در آن عبارت ها خلاصه کنند  ظلم به امام و مکتب آن کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام ویژگی هایی داشت که توانست باعث احیای مجدد اسلام در این مقطع از زمان شود و باعث عزت ملت‌های آزادیخواه در جهان شد، اظهار داشت: امام به ما یاد داد و آموخت و نشان داد که اگر بر راه او پایبند باشیم می‌توانیم با رژیم تا دندان مسلح و منحوس پهلوی و با زیاده‌خواهان و قدرت طلبان و زورگویان و مستکبران جهان مبارزه کرد و نتیجه گرفت.

قالیباف تصریح کرد: اگر ما امروز در اداره کشور با چالش‌های زیادی مواجه هستیم و در زندگی مردم کم و کاستی‌هایی وجود دارد و مردم آن ها را تحمل می‌کنند به این جهت است که از مسیر امام و راه امام فاصله گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه امام(ره) تلاش می‌کرد بار را از دوش مردم و کارگران و مزدبگیران برداردو  برای برقراری عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد، اظهار داشت: امروز هرکجا ضعف و مشکل داریم ریشه در فاصله گرفتن از افکار و مکتب امام(ره) است؛ امروز بازگشت به افکار امام(ره) و مکتب امام(ره) راه یکایک ماست.

ببینید:

فیلم/ روایت قالیباف از ظلم به امام خمینی(ره)

نماینده تهران در مجلس عنوان کرد: امروز، انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات آنان گام بردارد؛ امروز ما به عنوان یک مجلس انقلابی که این نام را از مقام معظم رهبری گرفته‌ایم باید سنگربان راه و مکتب امام(ره) باشیم.باید بکوشیم مجلس انقلابی دغدغه مردم را دنبال کرده و خداباوری، مردم باوری، مردم محوری، را در کلام امام(ره) تحقق ببخشیم؛ چراکه ایشان فرمودند ما می‌توانیم که این موضوع در کلام مقام معظم رهبری هم وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما امروز به همراه مجموعه هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون های مجلس گرد هم آمده‌ایم تا با امام(ره) عزیز بیعت کنیم و به گونه‌ای اقدام کنیم که شرمنده مردم عزیز نباشیم؛ نباید به گونه‌ای عمل کنیم که فردای قیامت مدیون شهدا و امام(ره) شهدا باشیم؛ امروز هم خدمت‌گزار مرم عزیز هستیم و باید بتوانیم رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی ایشان که راهگشا برای آینده کشور است عملیاتی کرده و در این مسیر گام برداریم.

قالیباف ادامه داد: ما وقتی انقلابی هستیم که ایران قوی و پرافتخار داشته باشیم؛ ایران قوی را وقتی داریم که تک تک هر ایرانی قوی باشد و همگی بتوانیم در مسیر پیشرفت و عدالت حرکت کنیم با ظرفیت‌های موجود در کشور کارآمدی دین در اداره جامعه که فلسفه و اعتقاد امام(ره) است را نشان داده و باید آن را اجرایی کنیم.

رئیس مجلس عنوان کرد: ما باید بر اساس تفکر امام(ره)، نظام سیاسی و اعتقادی‌اش برخاسته از فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن است را در عمل نشان دهیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 3
    فدایی داری سردار
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 4
    پایدار باشی سردار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس