ویژه ها

طیف اصلاح طلب همواره حامی اشرافیگری بوده و مردم را به شهروندان درجه یک و درجه ۲ و...تقسیم می کرده است. این طیف حامی درجه یک مفسدان دانه درشت اقتصادی و مدیران نجومی بگیر و جاسوسان دوتابعیتی بوده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مهاجری:نظام جمهوری اسلامی مبتلا به طاغوت شده است!

«مسیح مهاجری» از فعالین اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله شماره امروز با عنوان «فرصتی برای بازگشت به خط امام» نوشت:«نظام جمهوری اسلامی آمد تا بساط طاغوتی را برای همیشه از بین ببرد ولی قبل از اینکه عمرش به نیم قرن برسد، بسیاری از مسئولین و فعالان سیاسی درون این نظام مبتلا به زندگی طاغوتی، خوی طاغوتی و رفتار طاغوتی با مردم شده اند».

مهاجری در ادامه نوشت:«مردم دقیقا متوجه این انحراف از مسیر امام هستند و اگر تا امروز صبر کرده اند به خاطر این است که می خواهند حرمت میراث امام را نگهدارند. حضرات تصور نکنند که می توانند به این مسیر انحرافی ادامه بدهند. دهه فجر امسال فرصت خوبی برای تجدیدنظر و بازگشت به خط امام است».

مهاجری: نظام جمهوری اسلامی مبتلا به طاغوت شده است!/ جهانگیری: دلار ۴۲۰۰ تومانی به داد کشور رسید

چندی پیش «محمدجواد حجتی کرمانی» فعال سیاسی اصلاح طلب در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«معتقدم که نظام مبتلا به بیماری شدید سرطان است و سرطان سراپای انقلاب را گرفته است، از سقوط فرهنگی و اخلاقی و شیوع ریاکاری و شرک و ظاهرسازی و نفاق و دروغ و مفاسد اقتصادی تا اختلافات و دشمنی‌های داخلی تا مسائل خارجی. انقلاب احتیاج به یک شیمی‌درمانی همه‌جانبه دارد...ما نیازمند یک آشتی ملی فوری هستیم...من معتقد به بازگشت به ۲۲ بهمن هستم. در ۲۲ بهمن توده‌ای‌ها، مارکسیست‌ها، ملی مذهبی‌ها، ملی‌ها و انقلابی‌ها همه با هم بودند. اگر ما بخواهیم این انقلاب حفظ شود، باید به ۲۲ بهمن برگردیم».

جریان اصلاح طلب از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون حداقل ۳۴ سال در مناصب ارشد اجرایی و تقنینی و همچنین در نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز حضور داشته است.

این طیف حامی درجه یک مفسدان دانه درشت اقتصادی و مدیران نجومی بگیر و جاسوسان دوتابعیتی بوده است. از وزیر ارشاد گرفته تا معاون وزیر و نماینده مجلس اصلاح طلب اکنون در آمریکا و انگلیس مشغول سرویس دهی به دشمنان مردم ایران هستند.

طیف اصلاح طلب همواره حامی اشرافیگری بوده و مردم را به شهروندان درجه یک و درجه ۲ و...تقسیم می کرده است. این طیف همواره با زیرپاگذاشتن اصول بدیهی شایسته سالاری و با دهن کجی به جوانان نخبه و توانمند، «ژنرال های خودخوانده» را تقدیس کرده و «آقازاده های گردن کلفت و بی هنر» را در هیات مدیره شرکت های بزرگ دولتی جا کرده است.

طیف تندرو اصلاح طلب در سال ۸۸، حضور تماشایی مردم در انتخابات را با دروغ تقلب، به آشوب و التهاب کشاندند و با مریم رجوی و عبدالمالک ریگی همصدا شده و آنقدر بر آتش فتنه و التهاب دمیدند که سران رژیم صهیونیستی، آنان را سرمایه های اسرائیل در ایران نامیدند.

حالا این جماعت بجای اینکه از شرمندگی، سرش را پایین بیندازد، با طلبکاری، نظام را متهم به خوی طاغوتی کرده است.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند:«نسبت فساد در میان کارگزاران حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود، بسی کمتر است و بحمدالله مأموران این نظام غالباً سلامت خود را نگاه داشته‌اند، ولی حتّی آنچه هست غیر قابل قبول است. همه باید بدانند که طهارت اقتصادی شرط مشروعیّت همه‌ی مقامات حکومت جمهوری اسلامی است. همه باید از شیطانِ حرص برحذر باشند و از لقمه‌ی حرام بگریزند و از خداوند دراین‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیّت و حسّاسیّت، از تشکیل نطفه‌ی فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند».

ایشان همچنین- ۲۲ مرداد ۹۷- فرمودند:«یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی فساد هست؛ این را بگویم، این را همه توجّه کنند، همه‌ی ملّت ایران هم توجّه کنند. بنده از قدیم با فساد و مفسد و مفسدین اقتصادی و غیرذلک مبارزه میکردم و مخالفت میکردم، الان هم عقیده‌ام قرص و محکم همین است؛ امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند. بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]».

مقام معظم رهبری در ادامه تصریح کردند:«بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟ بله! در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ امّا آنچه وجود دارد، مثلاً ده فاسد است، نه ده هزار فاسد؛ خب اینها خیلی تفاوت دارد؛ این را توجّه داشته باشید».

** جهانگیری: دلار ۴۲۰۰ تومانی به داد کشور رسید

روزنامه ایران در مطلبی با عنوان «ارز ۴۲۰۰ تومانی به داد کشور رسید» نوشت:«جهانگیری با تأکید بر اینکه دولت همواره به‌دنبال آن بوده که مردم نسبت به آینده کشور خوشبین باشند و دشمن نتواند هر روز شاخ و شانه بکشد اظهار داشت: "ارز ۴۲۰۰ تومانی در این دوره خیلی به داد کشور رسید و روحیه مردم را حفظ کرد. در شرایط جنگ اقتصادی همه باید سینه سپر کنند و پای کار کشور باشند؛ هر کس در شرایط جنگ اقتصادی از ارز ۴۲۰۰ تومانی سوء‌استفاده کند به مردم خیانت کرده و فرقی نمی‌کند که واردکننده باشد یا مسئول دولتی".».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه به نقل از جهانگیری نوشت:«نباید کسانی که به کشور خدمت کردند را بدنام کنیم البته اگر کسی تخلفی کرده باید با او برخورد شود اما باید قدر کسانی را که خدمت کردند بدانیم».

مهاجری: نظام جمهوری اسلامی مبتلا به طاغوت شده است!/ جهانگیری: دلار ۴۲۰۰ تومانی به داد کشور رسید

چندی پیش روزنامه شرق با اذعان به تصمیم غلط دولت در اجرای سیاستگذاری دلار ۴۲۰۰ تومانی نوشت:« تخصیص ارز به نرخ ۴۲۰۰ تومان نه تنها نتوانست تلاطمات افسارگسیخته را از بازار دور کند و جلوی تداوم چندبرابرشدن قیمت ارز ظرف فقط چند ماه را بگیرد، بلکه حتی موجب چندنرخی‌شدن آن و از آن بدتر، تشدید رانت ارزی و فرار سرمایه شد. شاهد مثال آنکه هم اینک گفته می‌شود فقط یک قلم ۱۴ میلیارد دلار کالایی که باید با دلار چهارهزارو ۲۰۰ تومانی تأمین می‌شد، با ارز نیمایی که حدوداً دو برابر این مبلغ است خرید و فروش می‌شود؛ ادعایی که دولت دوازدهم نه آن را تکذیب و نه شفاف‌سازی کرده است».

روزنامه دنیای اقتصاد نیز پیش از این با انتقاد از تصمیم غلط و غیرکارشناسی دولت در اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی در مطلبی نوشت:« دلار ۴۲۰۰تومانی در ابتدا اثرات و تبعات خود را در دو پرده «بی‌ثباتی قیمت‌ها و عدم تنظیم بازار» و «انحراف تجارت» به نمایش گذاشت؛ اما پرده آخر آن مربوط به بخش تولید است. در این بین، بی‌ثباتی قیمت‌ها و انحراف تجاری عمدتا از اوایل و اواسط سال ۹۷ نمایان شد و به مرور وجوه گسترده‌تری به خود گرفت اما بخش آخر که می‌توان از آن به‌عنوان پرده سوم دلار ۴۲۰۰ تومانی هم نام برد، در سال ۹۸ آشکار شد؛ هر چند که ریشه‌های آن به تصمیمات نشات گرفته از سیاست یکسان‌سازی دستوری نرخ ارز در سال ۹۷ برمی‌گردد.

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«کارشناسان معتقدند جدیدترین پرده دلار ۴۲۰۰ تومانی منجر به رشد آفت‌های زیادی از جمله «اعطای ارز ترجیحی به واردات غیرضروری و دارای مشابه داخلی»، «بالا رفتن هزینه‌های تولید در مقابل محصولات آماده وارداتی»، «ایجاد رانت برای واسطه‌ها و دلالان»، ‌«رقابت مخرب و دامپینگ به واسطه قیمت‌گذاری آزادانه کالای آماده وارداتی در مقابل قیمت‌گذاری دستوری کالای تولید داخل» و در نهایت «کاهش توان رقابت‌پذیری تولیدکنندگان در مقابل محصولات بی‌کیفیت خارجی» شده است.»

متاسفانه برخی از مقامات ارشد دولت روحانی با انکار اشتباهات خود، مسیر اصلاح امور و بهره مندی از نظرات فنی و کارشناسی را مسدود می کنند.

**عرب سرخی:برجام با موافقت همه ارکان نظام امضا شد

«فیض الله عرب سرخی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«دولت روحانی در ۴ سال اول ریاست‌جمهوری وعده‌هایی داد اما آیا شرایط کشور تغییر کرده است؟ دولت وعده داده بود مشکلات اقتصادی مردم را سامان می‌دهد و تعدیل می‌کند. وقتی آقای روحانی در سال ۹۲ به ریاست‌جمهوری رسید، کشور درگیر مشکلات بزرگی بود. دولت وعده مذاکره و حل مشکلات هسته‌ای را داد و تقریبا این اقدامات را به سرانجام رساند تا اینکه کشور به نقطه‌ای رسید که موفق شد توافقی را امضاکند. با امضای این توافق، بخش‌های مهمی از مشکلات اقتصادی جامعه برطرف شد».

عرب سرخی در ادامه گفت:«روابط ایران با جهان بهبود پیدا کرد و بعضی از تحریم‌ها حذف شد اما با بازگشت ترامپ، اتفاقاتی در عرصه جهانی رخ داد، تحریم‌ها بازگشت، شرایط اقتصادی دچار به‌هم‌ریختگی شد، نرخ تورم بالا رفت و مردم با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو شدند...برجام نمی‌توانست بدون‌موافقت حاکمیت امضا شود. برجام با حمایت همه ارکان نظام امضا شده است».

مهاجری: نظام جمهوری اسلامی مبتلا به طاغوت شده است!/ جهانگیری: دلار ۴۲۰۰ تومانی به داد کشور رسید

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، تصمیم نظام «اجرای مشروط برجام» بود و نه «اجرای برجام به هر قیمت». این شروط می‌گفت اگر طرف مقابل بدعهدی کرد، دولت نیز باید اجرای برجام را متوقف کند. برجام از همان شروع اجرا، توسط دولت اوباما به صورت فاحش نقض شد و سپس دولت ترامپ از برجام خارج شد. با این وجود، دولت که عملاً اقتصاد کشور را تبدیل به گروگان برجام کرده، تن به اجرای قانون مصوب مجلس (اقدام متقابل) نداد و در واقع، همچنان تعهدات برجام را یکطرفه و بدون حداقل مراعات آن از سوی طرف غرب به اجرا گذاشت.

لازم به ذکر است که  رهبر معظم انقلاب شروط ۹ گانه‌ای را درباره برجام معین کرده و خواستار رعایت دقیق آن شدند. در مجموع ۲۸ شرط ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، مجلس و شورای عالی امنیت ملی به دولت ابلاغ شد اما متاسفانه دولت آقای روحانی بهی این شروط ۲۸ گانه عمل نکرد و خسارت محض برجام نیز از همین قصور و تقصیر دولت نشأت می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    20 4
    بله غده و طاغوت وجوددارد اما دقیقا همانها که سرطان نظامند، نظام را به سرطانی بودن متهم می کنند. کافر همه را به کیش خود پندارد. جریان انقلابی در قدرتمندانه ترین وضعیت خود قرار دارد اما جریان لیربال به ظاهر انقلابی، در وضعیتی سرطانی و طاغوتی و اشرافی گرانه قرار دارد
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      12 1
      اصلاحات = افسادات
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      16 0
      جناب مهاجری نشانی غلط ندهید آیا حاضرید هم صدا با انقلابیون یگویید مرگ بر جناح طاغوت پرست و طاغوت پرور ایران!؟ یا به این وسیله (مقاله نویسی) به نوعی فرار به جلو را انتخاب کرده اید تا پس فردا در دم انتخابات بار دیگر با عوام فریبی خود را طرفدار اقشار ضعیف ملت بنمایانید و بار دیگر یک نفر طاغوتی را توی آستین ملت جا کنید!!؟؟
    • بهشتى محلاتى FR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      10 0
      ما همه موافقيم كه سيستم غربى پرست طاغوت را دوباره حيات بخشيد چه شد خون فرزندان شهيد ايران زمين اسلامى
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      9 1
      دلار 4200 تومانی به معنای غارت بیت المال توسط دلالان و رانت خواران بود.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      9 0
      از آقای عرب سرخی سوال دارم چرا هروقت اصلاح طلبان در کشور به قدرت می رسند نظام در مورد تعلیق و تخریب صنعت هسته ای به تصمیم می رسد ؟!
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    16 1
    مصلحت طلب ها هم به اندازه اصلاح طلب ها خیانت میکنند به مردم با سرپوش گذاشتن روی خیانت‌های آن طیف و همچنین دولتی های فعلی
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    10 1
    دلباختگان به غرب یاپول بیت المال علیه علیه نظام قلم فرسایی می کنند چرا با این افراد برخورد قضایی صورت نمی گیرد
  • SE ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    16 2
    «مسیح مهاجری» راست میگه؛ ظاهراً انقلابیهای اوایل انقلاب امروز طاغوتیان نو کیسه ای هستند که با عناوین اصلاحات و سازندگی شناخته میشوند.
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      9 0
      نباید بگذاریم انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان بیافتد.
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    8 1
    از طریف تقلید نگنید ..اقی مهاجری
  • مهدی IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    5 7
    هر شهروند حق حرف زدن داره بدون ترس
  • جوان IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    11 2
    کافر همه را به کیش خود پندارد.این ذهن چرکین شماست که طاغوتیه.کجای کاری؟
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 1
      شما اگر یکبار برای انجام کاری اجباری به ادارات مراجعه کرده بودی از اول زندگیت تا حالا حتما متوجه جو طاغوتی میشدید البته احتمالا هنوز به سنی ک کار به ادارات بیفته نرسیدید
  • ایرانی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    13 1
    اگر یک فرد بی اطلاع از خارج این مطالب مهاجری رو بخونه با خودش میگه این چه آدم پاک و درستیه ... اما نمیدونه که خودش و دار و دستش همه از غده های سرطانی هستند که باعث ضعف نظام اسلامی شدن . این جماعت وقاحت رو به حد اعلای خودش رسوندن. خدایا کشور رو از شر ایناحفظ بفرما
  • سوخته IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    8 0
    عجیبترین حرف جهانگیری دلار 4200 به داد کشور رسید نخیر به داد برادر رسید و امثالهم
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    آقای حجتی انقلابی که مارکسیست و .... و انقلابی مسلمان کنار هم هستند انقلابه؟ اول انقلاب اونها داشتند از امام سهم خواهی میکردند که امام هیچوقت اونها رو بذیمیت نشناخت که هیچ انقلابیون مسلمانی هم که بعدها سهم خواهی کرد توسط تمام و مردم پرت شد و طرد شد این انقلاب خمینی بود نه انقلاب حجتی و مهاجری و .... لطفا تحریف در انقلاب ایجاد نکنید که همان‌جور که جهل و قشری فکر کردن با انقلاب یکی نیست روشنفکری بی حد و مرز هم خارج از خط انقلاب است
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    9 0
    افسادطلب‌ها‌برای‌تطهیر‌روحانی‌هرکاری‌میکنند
  • ناشناس IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    9 0
    جهانگیری دیدیم که چطور تو بندرامام خودتو نجات دادی .۴۲۰۰کیلومتر سرعت فرار ازدست مردم
  • داریوش IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    عمرا...! درود بر سردار محمد...
  • محمد IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 1
    شما خودت میگی ۳۴سال دولت دست اینهابوده و اینها فساد کردند بعد میگی نخیر فساد در نظام نبوده بلاخره دولت دولت نظام اسلامی بوده یا نبوده ؟یا این که فساد دولت ربطی به فساد در نظام ندارد؟این که میشه کوسه وریش پهن واقعیت اینه که حرف آقای مهاجری پر بیراه نیست ولی خودش از طرفداران ومبلغان دولت فعلی وسازندگی بوده واهلیت این حرف را ندارد
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    1 0
    بله. و جالب اینه که آقای مهاجری همیشه در سمت همین طاغوتیان بعد از انقلاب ایستاده
  • دلسوز IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    آقای مهاجری شروع اشرافیگری از طرف طیفی صورت گرفت که شما وابسته به آنید. یه نگاه به دوربرتان بیانداززد طاغوت ها وطاغوتچه ها ، مفسد ها وحمایت کنندگان مفسد ها، آقازاده های فاسد وخائن ودرخواست کنندگان تحریم کشور وجاسوس ها وغارت بیت المال را در طیف به اصطلاح اصلاح طلب خواهید دید ، گرچه چند نفر انگشت شمار آدم سالم هم در بینشان وجود داشته باشد.‌چه کسانی کارخانجات را مفت به اقوام وانصارشان فروختند؟ وچه کسانی به بیت المال تجاوز کردند؟ اینها که جلو دید مردمه وشما همیشه مدافع مفسیدین بودید .‌هشت سال مملکت دست روحانی بود و اصلاح طلبان همه کاره دولت روحانی وشما مدافع ایشان ومملکت را به چه بلایی گرفتار کردو........۴۵۳۲

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس