محرز

محرز در مدت یک سالی که به واسطه شیوع کرونا برای عموم شناخته شده است، بارها سخنان متناقضی به زبان آورده که برای کسی که مدعی موضعگیری «علمی» است، یک امتیاز منفی بزرگ محسوب می‌شود.

سرویس سیاست مشرق-روزهای اخیر، اظهارات «مینو محرز»، عضو علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و کسی که به عنوان مسوول کارآزمایی یک واکسن ایرانی کرونا منصوب شده، درباره تصمیم مسوولان برای واردات واکسن اسپوتنیک وی روسی مورد استقبال شدید رسانه‌های معاند و ضدانقلاب قرار گرفت. البته خانم دکتر محرز سابقه طولانی در اظهارات شاذ و حتی متناقض دارد.

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

محرز  تهیه و واردات واکسن کرونای روسی توسط دولت را از شانس بد مردم ایران دانست و گفت:.

"به هیچ عنوان از این انتخاب راضی نیستم زیرا تاکنون هیچ اطلاعاتی از این واکسن منتشر نشده است."

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

وی افزود:

"واکسن کرونا باید دارای استانداردهای جهانی باشد، از نظر ما واکسنی استاندارد است که مورد تایید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست."

محرز در ادامه مدعی شد:

"واکسن روسیه تاییدیه هیچ کشوری را ندارد. معلوم نیست از چه زمانی تاکنون سازمان غذا و داروی کشور جزو منابع بین‌المللی شده‌اند؟ سازمان غذا و داروی ایران زمانی می‌تواند دارو و واکسنی را تایید کند که پیش از آن، دارو یا واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته باشد."

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

سپس او ادعایی مطرح کرد که تلویحا مخالفت با سیاست کلی نظام در برابر واردات واکسن از آمریکا و بریتانیا بود:

"آمریکا واکسیناسیون را از همه زودتر شروع کرد اما ۳۰۰ میلیون جمعیت دارد و باید حداقل ۲۰۰ میلیون نفر تزریق کنند تا میزان اثرگذاری و مقابله با احتمال مرگ و میر مشخص شود... بنابر این تا همه افراد یک جامعه واکسینه نشوند و مصونیت نسبی پیدا نکنند، نمی‌توان در خصوص اثرگذاری این واکسن بر کاهش میزان مرگ و میر صحبت کرد."

خانم محرز درباره تاثیر واکسن‌های تایید شده در دنیا گفته است "این واکسن‌ها گرچه انواع مختلفی دارند اما همگی باعث افزایش سطح ایمنی در برابر کرونا می‌شوند و باید تزریق کرد. هر کشوری، هر نوع واکسن تایید شده‌ای که دارد، موثر است و باید تزریق کرد."

در پاسخ به این اظهارات محرز، سخنگوی سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور،  گفت:

"ایشان مسئولیت و شأنی در بررسی اطلاعات واکسن های کرونا ندارد و مسئول کارآزمایی یک واکسن کرونا در ایران است و نتایج تحقیقات این واکسن هم باید به سازمان غذا و دارو ارائه شود و پس از ارسال مستندات و اطلاعات، کمیسیون تشخیص صلاحیت ساخت و ورود دارو و مواد بیولوژیک سازمان غذا و دارو بررسی های لازم را انجام می دهد."

جهانپور با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه واکسن کرونا در هیچ کشوری تایید نشده است، گفت:

"واکسن اسپوتنیک V در بیش از ۱۴ کشور مجوز مصرف اضطراری دریافت کرده است، واکسن اسپوتنیک وی علاوه بر ایران و روسیه، تاکنون در الجزایر، آرژانتین، امارات متحده عربی، بولیوی، مجارستان، مکزیک، پاکستان، صربستان، پاراگوئه، بلاروس، گینه و ونزوئلا ثبت شده است و در مصر، آذربایجان و هند و... نیزمراحل نهایی خود را طی می‌کند."

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

جهانپور از تولید مشترک واکسن کرونا با همکاری روسیه خبر داد و گفت:

"تفاهم های لازم برای انتقال دانش فنی واکسن کرونای اسپوتنیک V و تولید مشترک آن در کشور صورت گرفته است ومجوز مصرف اضطراری اسپوتنیک V در کشورمان در ادامه مسیر تفاهم ها برای انتقال فناوری و تولید مشترک است و به این ترتیب همکاری مشترک بیوتکنولوژی و صنعت واکسن سازی ایران و فدراسیون روسیه با تولید واکسن کرونا دنبال می شود."

سازمان جهانی بهداشت» (WHO) هم در بیانیه ای اعلام کرده است که در حال انجام رایزنی‌هایی‌ با نهاد روسی تولیدکننده واکسن «اسپوتنیک» در خصوص قرار دادن این واکسن در فهرست ویژه موسوم به «محصولات مورد استفاده در شرایط اضطراری» است.

از سوی دیگر، پیام طبرسی، عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوو برکت ایران گفت:

"واکسن اسپوتنیک روسیه نتایج خوبی داشته است ومنتظر هستیم که نتایج مطالعات بالینی سه آن منتشر شود و باید توجه داشت که این واکسن بر پایه وکتور ویروسی است و ایمنی مطلوبی ایجاد کرده و نتایج مطالعه اولیه آن هم در نشریه لانست چاپ شده است."

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم
پیام طبرسی

عضو تیم کارآزمایی بالینی واکسن کوو برکت ایران این را هم افزود:

"در برخی کشورها مورد استفاده قرار گرفته و ایمن بوده است و ایران هم پس از تکمیل فاز سه مطالعاتی واکسن را وارد خواهد کرد و برنامه اصلی ایران و روسیه تولید مشترک واکسن اسپوتنیک بوده و این واکسن به نظرم برای استفاده مناسب است."

اما اظهارات محرز که مورد استقبال شدید حامیان دولت و رسانه‌های معاند(به طور همزمان) قرار گرفته، در حالی است که محرز، به عنوان مسوول کارآزمایی بالینی یکی از واکسن‌های ایرانی، چندی پیش گفته بود که واکسن در حال تولید(که او در ان پروژه مسوولیت دارد) مشابه واکسن‌های روسی و چینی است.

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

اما این تنها تناقض موجود در مصاحبه‌های متعدد خانم محرز نیست و او در مدت تقریبا یک سالی که به واسطه شیوع کرونا برای عموم شناخته شده است، بارها سخنان متناقضی به زبان آورده که برای یک متخصص و جایگاه «علمی» او، یک امتیاز منفی بزرگ محسوب می شود و اعتبار او را به شدت زیر سوال می برد.

او در ابتدای اعلام همه‌گیری ویروس در ایران، در ۵ اسفند مدعی شد:

" قم را باید قرنطینه کرد. این شوخی ندارد. باید اجرا کنیم وگرنه می رود وهمه شهرها را پر می کند."

تنها ۳ روز بعد، خانم دکتر فرمودند:

" قرنطینه مال عهد بوق است. مگر می شود قم را قرنطینه کرد؟ اصلا موافق نیستیم. قرنطینه مال قرون وسطاست!"

چند روز بعد در ۷ اسفند، او که با یک بسیج رسانه‌ای تبدیل به یکی از مراجع اصلی اظهارنظر درباره کرونا شد، در ویدیویی آموزشی خطاب به مردم، مدعی شد که مهم‌ترین عامل انتقال ویروس دست آلوده است و مردم باید مرتب دست خود را بشورند و ماسک زدن چندان مهم نیست و اگر دست خود را مرتب بشورید، مبتلا نمی شوید، چرا که ویروس «سنگین» است و به صورت «قطرک» از دهان خارج می شود و بلافاصله روی سطوح می نشیند و در نتیجه در هوا پخش نمی شود! البته نادرستی این توضیحات و توصیه‌های خانم دکتر امروز بر همگان روشن است.

چندی بعد، باز ویدیویی «کارشناسی» از محرز منتشر شد که در آن مدعی شد که اگر پزشکان ماسک جراحی ساده بزنند، به هیچ عنوان مبتلا نمی شوند و هر پزشکی که مبتلا شود، از بی‌احتیاطی و عدم رعایت استانداردها است. چند روز بعد خبر آمد که خانم محرز به کرونا مبتلا شده است!

روز سوم دی ماه امسال، محرز در مصاحبه‌ای با اشاره به جهش کرونا در انگلیس و احتمال ورود ویروس جهش‌یافته به ایران، گفت:

"در جهش جدیدی که در انگلیس ایجاد شده، قدرت سرایت ویروس افزایش چشمگیری داشته است. البته این احتمال وجود دارد که در پیک اخیری که در کشور داشتیم و شاهد سرایت گسترده کرونا بودیم، شاید همین ویروس جهش یافته بوده و از قبل وارد کشور شده بود؛ چراکه در پیک اخیر قدرت سرایت بسیار بالا بود و میزان مراجعه بیماران آنقدر بالا بود که گاهی دیگر تخت برای بستری بیماران نداشتیم."[۱]

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

اما دو روز بعد، ۵ دی ماه، مدعی شد که مدرکی دال بر ورود ویروس جهش‌یافته انگلیسی به ایران نداریم![۲]

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

اما توجه به این نکته بر همگان و از جمله متخصصانی چون خانم محرز، ضروری است که در حال حاضر، بیشتر میزان تزریق واکسن آمریکایی «فایزر»که از نوع mRNA و بر پایه عامل ژنتیک است، در سرزمین‌های اشغالی و روی صهیونیست‌ها صورت گرفته است. روز ۳ بهمن، ریچل شرایر، گزارشگر بهداشتی سرویس جهانی بی بی سی نوشت:

" اسرائیل، از کشورهای پیشتاز در واکسیناسیون عمومی کرونا، در ازای خرید مقدار زیادی واکسن نقش "موش آزمایشگاهی" دنیا را بازی کرده است. از این رو دانشمندان با علاقه اطلاعاتی را که اسرائیل ارائه میکند دنبال میکنند تا ببینند واکسیناسیون بخش بزرگی از جمعیت چه نتیجهای داشته است.

بنابراین وقتی گزارش شد هماهنگ‌کننده برنامه دولت اسرائیل برای مقابله با ویروس کرونا گفته است یک نوبت واکسن فایزر ممکن است آنگونه که تصور می‌شد ایمنی ایجاد نکند، قابل درک است که باعث نگرانی شده باشد. در اسرائیل هزاران نفر بعد از نوبت اول واکسن به کرونا مبتلا شده‌اند. اما آیا این نگرانی زودهنگام است؟"[۳]

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم

همه تناقضات متخصصی که «سلبریتی» شد/ دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ +عکس و فیلم
«ابتلای دوباره دریافت‌کنندگان واکسن فایزر در سرزمین‌های اشغالی نگرانی‌ها درباره موثر بودن این واکسن را دامن زده است»

 ناخمن آش، هماهنگ کننده برنامه ملی مبارزه با ویروس کرونا در رژیم صهیونیستی، در گفتگو با تایمز اسراییل تأکید کرد که بیش از ۱۲.۴ هزار صهیونیست حتی پس از تحویل اولین دوز واکسن فایزر به ویروس کرونا مبتلا شدند. در این میان حداقل ۶۹ فرد مبتلا  وجود دارد که تزریق دوم فایزر را نیز انجام داده اند.

 

[۱] https://shahraranews.ir/fa/news/۵۳۵۴۹

[۲] https://www.irna.ir/news/۸۴۱۵۹۳۲۲

[۳] https://www.bbc.com/persian/science-۵۵۷۴۷۳۶۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • احسان معتمدی IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    توضیحات شما چرند است از اخلاق اسلامی بسیار دور شده آید
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      48 12
      تودیگه اسم اخلاق اسلامی نیاور کدا خدا پرست
    • حامد IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      34 3
      بهتر نبود موارد چرند رو اشاره میکردین اینکه بدون دلیل به یکی بگین چرند که از اخلاق اسلامی خیلی دورتره
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      8 2
      خفه شو منافق خودحقیر بین
    • سعید IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      4 2
      خانم محرز یک تجربه گراست،اموال مردم را که لیبرالها از سفره مردم دزدیده ،به پای کاسبان سلامت و ... ریخت و بدعتی شوم با عیاشی آنها در غرب شکل گرفت اینها فقط آمریکا را مبدأ و منشأ همه خوبیها ،تکنولوژی،حقوق بشر و...میداند حتی حالا که کعبه آمالشان در حال فرو ریختن است دست از آن بر نمی دارند.آمریکا شیطان است به افراد سست عنصر وعده آمریکن لایف استایل میدهد وآنها را مجذوب اوهام میکند.
    • سوخته IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      10 2
      کلا این دولت و اکثر آنهایی که توسط این دولت سر کار هستنند متناقض هستنند مخصوصا خود روحانی
  • حامد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    39 16
    واکسن ایرانی حدود ده روز دیگه قابل استفاده است، اون وقت وارداتچی ها هنوز دارن سر این و اون بحث می کنن! اگه این وقت و انرژی که رو واردات گذاشتن رو صرف واکسن های داخلی می کردن، احتمالا زودتر هم میشد.
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    35 10
    حس خوبی بهش ندارم، حس وطن دوستی و غیرت تو این خانم نمی بینم.به درد ایران نمی خوره ظاهرا
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    10 37
    حال که موافق شما نبوده زود علیه اش مطالب چاپ می کنید.
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      23 5
      ولی موافق شما بوده زود به نفعش دارید میرید
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      7 3
      با تمام احترام به پزشکای وطن باید قبول کنیم افکار تعدادی از پزشکان ما نمی تونه چیزی غیر از منابع غربی را بپذیره این را نظام آموزشی ما برایشان جا انداخته حالا اونایی که خارج ( معمولا غرب)درس خوندن که دیگه واویلا. شما ببینید از طب سنتی ایرانی با چه عباراتی یاد میکنن.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    25 6
    اینکه آقای دکتر جهانپور گفتن مرجع تایید داروها سازمان غذا و داروست و حضرات بهشون برخورد مثل این هست که سخنگوی نیروی انتظامی بگه مرجع صدور گواهینامه پلیس راهنمایی رانندگی هست و یه سرهنگ بازنشسته بگه کی گفته! من سرهنگم اینطور نیست من باید تایید کنم!!! این چهع منطقی هست که شماها دارید.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    10 47
    چی میشه تا یکی حرفی میزنه که به مذاقتون خوش نمیاد، میشه ضد انقلاب؟
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      22 4
      حرف های کاملا متناقض این شخص رو نخوندی در متن خبر؟! چجوری به چنین کسی و حرفش اعتماد میشه کرد؟
  • SE ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    33 3
    همین یک جمله برای فهمیدن ماهیت و اهداف این متخصص کافیست:"از نظر ما واکسنی استاندارد است که مورد تایید یکی از منابع بین‌المللی باشد که یکی از آنها سازمان بهداشت جهانی و دیگری سازمان غذا و داروی اتحادیه اروپاست.!!
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 42
    اول اینکه این واکسن رو نهادهای معتبر بین المللی تایید کردن،دوم اینکه واکسنشون رو رییس جمهور جلوتر از همه زد ولی پوتین و شی جین هنوز ساخت کشورشون رو نزدن. سوم اینکه کیفیت جنس آمریکایی قابل مقابسه با چینی و روسی نیست. حالا دلیل تعصب شما برای واکسن چینی و روسی چیه؟
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      31 3
      اولا اولین کسی که واکسن روسی رو زد دختر پوتین بود این رو تو تمام رسانه ها نشون دادن اطلاعات نداری حرف نزن. دوما واکسن آمریکایی رو به ما ندادن و هزار تا پیش شرط گذاشتن بعد گفتن یه خیریه ای چند هزار دز میخواد برا ایران بفرسته!! سوما خون های فرانسوی هم مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بودن ولی ایدز رو وارد ایران کردن چهارما روسیه زودتر از آمریکا به واکسن رسید مقامات روس هم گفتن ما تمام مدارک رو برای سازمان بهداشت جهانی به منظور تایید واکسن برای مصرف اضطراری فرستادیم ولی سازمان بهداشت جهانی تعلل میکنه! در صورتی که واکسن آمریکایی به سرعت تایید شد با اینکه دیرتر به نتیجه رسید! حالا چرا الله و اعلم...
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      24 4
      واکسن فایزر باعث مرگ افراد بسیاری در دنیا شده و اکنون خود مردم امریکا از تزریق آن امتناع می کنند.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    7 27
    خانم دکتر محرز دانشمند برجسته ای هستند و نظر ایشان برای همگان مورد احترام است.
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      34 5
      یکی از بزرگترین مشکلات متخصصان ما مثل ایشون اینه که تک بعدی هستن و نگاه جامع به مسائل ندارن. نگاه استراتژیک. امکان تهیه، نگاه دشمن شناسانه، احتمال خراب کاری، احتمال آزمایشی بودن، اعتماد مطلق به سازمان های جهانی که سیطره سیاست و منفعت بر تصمیماتشون مشهوده و...
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      5 3
      مثل ملک‌زاده؟؟؟ منافع تعیین کننده شده نه ذات افراد.
    • FR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      1 4
      همسر خانم محرز یک شرکت در بخش دارو و واکسن دارند منافع شخصی افراد در نظراتشان بخوبی پیداست . این خانم به مراجع بقول خودشان بیشتر اعتماد دارند تا مراجع کشور خودمان ولی دلیلی بر عدم اعتماد به منابع داخلی ارائه نکرده اند
    • آرش IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 1
      داده های علمی خانم محرز تاریخ مصرفش با سیستم عامل غربی هماهنگی داره و به انقضا رسیده است
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    16 1
    شلوغش نکنید نه شرقی نه غربی فقط واکسن ایرانی..صبر میکنیم تا ایشالا تولید بشه
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    27 6
    فکر کنم پیر شده اثرات آلزایمره داره پرت و پلا میگه و هرروز حرفشو عوض میکنه!! خدا شفاش بده!
    • رضا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      7 0
      عادت به توهین به مخالفان رو دارین؟ شاید هم فشار پشت پرده باعث شه حرفش عوض شه ایشون سنی ازش گذشته دوست عزیز کخ راحت میخواین توهین کنید!در ضمن الزایمر نه جرمه نه گناه
  • SE ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    22 4
    آلمانی ها و سوئیسی ها هم مردمشان بدبخت تر از شمایند خام دکتر! چون دارند واکسن روسی و چینی وارد میکنند
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 8
    آزمایش و شناخت و تجربه ملزومات علوم تجربی و پزشکی است.گل به خودی نزنید با این متن.این کوبیدنها را تمام کنید.کار تخصصی است هیچکسی هم علامه دهر نیست.
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    6 16
    موقعی که خانم محرز استاد تمام بود، جهان پور کجا بود؟؟؟
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      17 4
      جهان پور رو نمیدونم ولی سازمان غذا و دارو از وقتی که خانم محرز تو قنداق بودن مرجع تایید داروهای خارجی هست
  • مهدی IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    10 1
    بسیار خوب و آگاهی بخش بود:)
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    18 4
    این خانم یک بار کرونا گرفته پس نمیتونه فعلا واکسن کرونا حتی اگر فایزر باشه بزنه ولی در کمال وقاحت مصاحبه میکنه و میگه من واکسن روسی نمیزنم !!
  • فرخی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    13 2
    ایشون اول بگه چطور در مقابل کنسرتها و جشنواره ها سکوت کردند ولی برای باز بودن زیارتگاهها و مسایل دینی و خطرات آن هر روز مصاحبه میکردند .... ؟ حالا هم که فقط واکسنی رو قبول دارند که خود غربیها قبول ندارند . خیانت در کشور ما از زمان این دولت نهادینه شده نه دکتر میشناسه نه وزیر و نه ......
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 21
    مشرق تو می دونی راجع به کی داری صحبت می کنی؟ راجع به بزرگترین بیماری های متخصص عفونی ایران
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      12 2
      تن پرفسول عدل دکتر غریب تو گور لرزید با این جمله! بزرگترین؟
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    7 28
    درود بر چنین استادی که جان مردم برایش از سیاست های شما با ارزش تر است.
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      10 3
      اتفاقا سیاسی ترین متخصص کشور همین خانمه. چون حرف هاش در رسانه های سیاسی بازتاب داره و اشخاص سیاسی ازش دفاع میکنن. این یعنی مواضعش بیشتر سیاسی تا تخصصی. چرا باید از نظرات یک متخصص حسین دهباشی و مصطفی تاجزاده دفاع کنن؟؟
  • سیامک DE ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    30 5
    هرگز هرگز پست های مهم حکومت را به اشخاصی که تحصیل کرده از دانشگاهای کشورهای غربی می باشند واگذار نکنید،زیرا نصف مغز آنان به غرب متعلق دارد بنابرین بهیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 12
    دلیل تعصب روی واکسن روسی چیست؟
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      12 4
      ایضا تعصب شما روی واکسن آمریکایی که تازهبه ما نمیدن!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      13 4
      بیش از 50 کشور جهان از جمله ترکیه و امارات و کره جنوبی درخواست خرید برای واکسن اسپوتنیک روسیه دادند.
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      1 1
      دلیل تعصب شما روی واکسن آمریکایی که کلی کشته داده چیست؟
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 6
    به نظرم شما دیگه خیلی دارید نامردی می کنید این حرف های متناقض توی صحبتهای وزیر هم پیدا کنید مثلا همینجاست و دستکش رو همه دنیا اولش می گفتند که ماسک اونقدری مهم نیست این هم که ایشون گفتند واکسن روسی اطلاعاتی نداریم معنی ش این نیست که الان فایزر خوبه اتفاقا ایشون یکی از حامیان واکسن داخلی هستند
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      8 4
      خب همچین اشخاص متناقض گو و سیاسی صلاحیت و مرجعیت اظهار نظر رو از دست میدن برای مردم
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 9
    دلیل تعصب روی واکسن های روسی و چینی چیست ؟؟
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    8 2
    خب به امریکا بگید همرا واکسن مقادیر زیادی داروی سرطانی و بیماری پروانه ای بفرسته پولش رو نقدا پرداخت میکنیم به خودشم میدیم ببینید قبول میکنه یا نه. ایندفعه صداقت یا عدم صداقت خودش و طرفداراش اثبات میشه
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 5
    خانوم محرز درست میگن همه چیزو سیاسی نکنید اگر گفتار متناقض داشته باشد بدلیل اطلاعات کم محافل علمی از ویروس جدید در اوایل همه گیری بوده است .واکسن روسی مورد تائید نیست واکسن بخرید از هندوستان بخرید حداقل .
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      6 4
      اگر آمریکا رو درست میشناختی میفهمیدی که برای هر ارتباطی اهم از بهداشتی اقتصادی و ... با آمریکا باید عینک ریز بینی و دقت سیاسی و استراتژیکت رو بزنی وگرنه ضربه میخوری
  • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    6 2
    ایشان سال گذشته در اوایل شیوع کرونا هم گفته بودند این ویروس با فریز شدن از بین می رود که این حرف توسط متخصصین رد شد
  • حسین رضا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    5 6
    کسیکه پیره واحتمالا آلزایمر داره حرفاش سند نیست...!!!
    • رضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
      1 0
      یعنی هرکی پیره الزایمر داره؟شاید تحت فشار حرفشو عوض کرده،سود امثال ایشون خیلی بیشتر از عنابستانی و سلحشوریه،از دو جناح گفتم تا بدونی وابسته به هیچکدوم نیستم
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 2
    من کاری به واکسن روس ندارم ولی این خانوم گفتن که هرچیز را که سازمان جهانی بهداشت تایید کند ماهم باید تایید کنیم یعنی حتی اگه سازمان جهانی بهداشت حشیش رو تایید کرد ما هم باید آزاد کنیم؟ یا اگه سازمان جهانی بهداشت واکسن ایرانی رو با وجود موفقیت تایید نکنه ما حق نداریم اونو رو مردم خودمون تزریق کنیم و واکسن ساخت کشور خودمون تو کشور خودمون ممنوع بشه؟ بعد این تصور آرمانی از سازمان جهانی بهداشت را کنار بگذارید ترامپ تهدید کرد که اگه واکسن مدرنا تایید نشود بودجه ی این سازمان را قطع میکند مدرنا تایید شد! شما فکر می کنید که سازمانی که آمریکا بودجه اش رو میده معتبر و طرفدار ماست خانوم مینو
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 1
    خوب به دولتی‌ها و عاشقان آمریکا واکسن آمریکایی تزریق کنید و به دیگران واکسن ایرانی و روسی، چینی و کوبایی. اینجوری اختلاف حل میشه.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 3
    معمولا قرار بر اینست قشر تحصیلکرده نقش ستون پنجم را ایفا کنه. و این فقط مختص کشور ما نیست. این روزها روسیه هم با پدیده ای به نام ناوالنی که تحصیلکرده دانشگاه ییل هستش درگیره. نه تنها از واردات داروی آمریکایی پورسانت خوبی به جیب می‌زنند بلکه یکجورای برتری غرب را نیز در ذهن ما به خیال خودشان جهان سومی ها تداعی و تبلیغ می‌کنند.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 2
    مینو محرز عامل سازمان بهداشت جهانیه و اجرا کننده دستورات این سازمان و یک غربزده به تمام معنا و قطعا هم با واکسن ایرانی موافق نیست هم با واکسن روسی یا چینی، هرچند به ظاهر از واکسن ایرانی زورکی تعریف میکند،
  • مهرناز IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    4 1
    یک متخصص باید روحیه قوی در باره انچه که انجام داده " یا در حال انجام دادن است " باید داشته باشد " وقتی بابت متخصص مطرح شد " از قضاوت دیگران در باره تفکر وتخصص خود " دست وپایش چنان نلرزد " سخنان ضدونقیض بگوید" مانند وزیر بهداشت قوی ومصمم باید بود.
  • ايراني IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    9 4
    من كه اين خانم رو نميشناختم تا حالا الان شما نوشتين شناختمش و فهميدم چنين موجودي هم وجود داره اصلا اينا اهميتي ندارن كه.اينا از خودشون چيزي ندارن بگن.منتظر اون وريها هستن تا از دهن اونا بگيرن تحويل ما بدن ميبينيد كه اكثر حرفهاشونم در مورد كرونا غلط از آب در اومده
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    2 2
    این خانم همون موقع که گفت قرنطینه مال قرون وسطی بود اعتبار حرفهاش زیر سوال رفت. ولی همین رو خیلی از مقامات بهش استناد کردن. ور مورد واکسن روسی و چینی هم اگر این دو کشور از لحاظ پزشکی جلوتر از غرب هستن مقامات چرا برای درمان و زایمان و چک آپ میرن غرب؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 2
    دلیل تناقض ساده هست اول نظر تخصصی میده بعد سیاسیون مجبورش میکنن چیزی که اونا میخوان رو بگه
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 0
    مقاله شما رویه ی درستی ندارد.
  • DE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    4 3
    دلیل تعصب روی واکسن کرونا آمریکایی چیست؟ خب معلومه از لحاظ ژنتیکی اونها که ژنهاشون مطابق با موزیک امریکا تیک تیک میکنه که نمیتونند واکسن ایرانی بزنند . بالاخره هرچی باشه بعد از واکسن ماهها میتونند کلاس بگذارند به این و اون فخر بفروشن تازه بعد از تزریق واکسنِ امریکایی لهجه امریکایی زبان انگلیسیشون هم بهتر میشه .اُ وری نایس. هِلو اوری بادی. هِلو مامی هِلو دَدی واکسن زدی یا نزدی؟؟ خخخخ واقعا مرغ همسایه غازه
  • پزشک GB ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    6 0
    خانم دکتر احترامشان لازم است، این نهایت زشتی است که افرادی حتی رسانه ها سعی در سوءاستفاده از وی، سوالاتی که ایشان را وادار به اظهارنظرهای متناقض میکند و اظهار نظراتی که در حوزه کاری ایشان نیست و سپس خود این افراد برای ایشان دست بگیرند، این نهایت بی ادبی در حق یک پیشکسوت است. ایشان حق به گردن علم دارند و سالها به کشور و دانشجویان خدمت کرده اند بی ادبی به ایشان بی ادبی به خودمان است. البته اساتید قدیم تعصب خاصی نسبت به غرب بخصوص آمریکا داشتند ولی این دلیل بر نزاع و جبهه گیری با این عزیزان نیست.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 2
    من واکسن روسی نمیزنم و نمی خواهم موش آزمایشگاهی برادران روس بشم. کادر درمان هم استقبال چندانی از این واکسن روسی نخواهند کرد همین
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    1 4
    چه کسی ایشون رو منصوب کرده ، خب پرتش کنید بیرون
  • احمد FR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    3 5
    چرا هرنفر حرف منطقی بزنه اگر مخالف نظرتان باشه زود جبهه میگیرین
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    آنچه استاد ازل گفت بگو می‌گوید
  • Amir navid IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    خانم محرز تقصیری نداره وقتی یه کسی که بی نام و نشان به برکت ویروس کرونا یهو مطرح میشه اگه جوگیر نشد باید تعجب کرد. خوب بزارین ایشان هم در سن و سالی که داره لذت یهو مشهور بودن رو حس کنه مگه حسود هستید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس