صنعاء: رژیم صهیونیستی با پوشش امارات ثروت‌های سقطری را به یغما می‌برد - کراپ‌شده

دولت نجات ملی یمن گفت که رژیم صهیونیستی با پوشش امارات ثروت‌های مجمع الجزایر سقطری را به یغما می‌برد.

به گزارش مشرق، یک وزیر دولت نجات ملی یمن گفت که امارات عربی متحده درخصوص فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری در جنوب شرق یمن پنهان‌کاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره، «زکریا الشامی» وزیر حمل و نقل دولت نجات ملی یمن طی نشستی با حضور شماری از مقامات حوزه حمل و نقل این کشور برای بررسی  تجاوزهای خصمانه دولت امارات در مجمع الجزایر سقطری این اظهارات را بیان داشت.

این نشست ضمن بررسی حملات به مرزهای فلات قاره جمهوری یمن و موضوع قرار گرفتن بلوک‌های اکتشاف نفت توسط سومالی در یمن، بر اهمیت حفظ مرزهای آن در برابر متجاوزان تاکید کرد.

وی تأکید کرد که فلات قاره یمن توسط متخصصان و تکنسین‌های بین المللی سازمان ملل مشخص و تعریف شده است.

الشامی گفت: «رژیم اسرائیل با پوشش امارات در مجمع الجزایر سقطری فعالیت می‌کند تا منابع طبیعی آنجا را به یغما ببرد و از موقعیت جغرافیایی سقطری یمن و ثروت‌های نفتی، درمانی و گردشگری و سایر دارایی‌های آن استفاده کند.»

سقطری بزرگ‌ترین جزیره مجمع الجزایر شش گانه «ارخبیل» یمن است که در شمال غرب اقیانوس هند واقع شده و مشرف به آبراه تجاری مهم دریای سرخ است و در مجاورت قاره آفریقا و تنگه باب‌ المندب قرار دارد و همین مسئله اهمیت تجاری و نظامی فوق‌العاده‌ این منطقه را مضاعف کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    7 1
    چندین موشک به آنجا بزنند ،امارات و اسرائیل ،بساطشان را جمع میکنند ،‌
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    سلام.اگر در جنگ یمن،همین جزیره هم گیر امارات یا اسرائیل بی افتاد برایشان کافیست! فوق استراتژیک ترین جزیره! هم بزرگ و پهناور، در موقعیت بسیار عالی.بجایی استفاده از ناو هواپیمابر و کشتی ها جاسوسی و کلی هزینه بسیار زیاد! این جزیره بهترین مکان برای قدرت طلب ها است،برای کنترول ان منطقه.امیدوارم یمنی ها زودتر جزایر و کل کشورشان رو پس بگیرن.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    باید موشکهای دوش پرتاب ضدهوایی حداقل به تعداد زیاد به یمنی ها برسونن با پهبادهای سپاه مثل شاهد ۱۲۹ و ۱۴۹

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس