کد خبر 1174935
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰
پهپادی مجهز به هوش مصنوعی در خدمت نیروهای مسلح

ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی مدعی شد یک پهپاد انتحاری ارتش یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

به گزارش مشرق؛ ائتلاف عربی متجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی شنبه‌شب مدعی شد که یک پهپاد ارتش یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

شبکه سعودی العربیه به نقل از این ائتلاف گزارش داد که این پهپاد متعلق به «حوثی‌ها» و انتحاری بوده است که حین پرواز در آسمان یمن قبل از ورود به آسمان عربستان سعودی هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

ائتلاف سعودی انصارالله یمن را به تلاش برای هدف قرار دادن غیرنظامیان و مناطق مسکونی متهم کرد و مدعی شد: «ما اقدامات لازم را برای خنثی و نابود کردن توانمندی‌های حوثی‌ها مطابق قوانین بین‌المللی اتخاذ خواهیم کرد».

ادعای این ائتلاف در حالی است که رسانه‌های یمنی یا سخنگوی نیروهای مسلح یمن تا این لحظه از انجام عملیات پهپادی خبری نداده‌اند.

دولت نجات ملی یمن که جنبش انصارالله یمن بخشی از این دولت است، هر از گاهی در واکنش به حملات ائتلاف سعودی حملات موشکی و پهپادی به مواضع نظامی در مرکز و جنوب غربی عربستان سعودی انجام می‌دهد که در آخرین عملیات موشکی که پالایشگاه‌های نفتی آرامکو عربستان را با دو موشک «قدس ۲» هدف قرار داد.

دولت نجات ملی تاکید دارد که این عملیات را در پاسخ و به تلافی حملات هوایی ائتلاف سعودی علیه مناطق مختلف یمن انجام می‌دهد که هزاران کشته و زخمی برجای گذاشته است.

اخیرا مشاور رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته است در ۶ سال گذشته از جنگ عربستان سعودی علیه این کشور، ۱۶۸۰۲ یمنی در حملات ائتلاف سعودی جان‌باخته‌اند که ۳۷۵۳ نفر آنها کودک هستند.

بر اساس این گزارش و آمار، طی این مدت میانگین جمعیت زیر خط فقر به ۸۵ درصد رسیده و به دلیل حمله و محاصره ائتلاف، ۲۰ میلیون یمنی از فقدان امنیت غذایی در رنج هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس