ویژه ها

به نظر شما آیا اینکه وزیر سابق مسکن با «ترک فعل» موجب گرانی سرسام آور بازار مسکن شد، به عدم به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران ربط دارد!؟

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**مطهری:باید برای پرتاب موشک از روحانی کسب اجازه شود

«علی ربیعی» سخنگوی دولت و وزیر استیضاح شده کار در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «سال‌هاست عده‌ای در کشور، بسیار غیرمسئولانه و صرفاً با هدفی سیاسی چشمان خود را بر واقعیت‌های بین‌المللی و تأثیر آن بر اقتصاد بسته‌اند و همانطور که به ۱۴۰۰ هم نزدیک می‌شویم، این ندیده‌انگاری‌ها روز به روز ابعادی جدید می‌یابد. این جریان به رغم اینکه دولت و جریان‌های غیر از خود در کشور را متهم به گرایش به غرب یا نرمش در مقابل امریکا می‌کنند، در یک چرخه تبلیغاتی، امریکا را به کنار گذاشته و هر چه فریاد داشته‌اند بر سر دولت می‌کشند! ».

ربیعی در ادامه نوشت: «امروز هم که آن دولت غیرانسانی امریکا به زباله‌دان تاریخ سپرده شده، این عده حاضر نیستند درباره جنایت سازمان یافته تحریم و آثار مخرب آن بر اقتصاد کشور لب بگشایند و چه فرصتی بهتر از این که با سوار شدن بر اسب مراد تحریم، دولت را به کنج بکشانند و همسو با تحریم‌گران، تا جایی که در توان دارند به آن حمله کنند. هرچند مقامات پیشین امریکا بی‌پرده مسئولیت این وحشت‌آفرینی اقتصادی را برای مردم ایران برعهده گرفته‌اند اما هنوز منتظریم آنهایی که در داخل کشور به دلایل تنگ‌نظرانه سیاسی در برابر این خباثت سکوت کردند و به جای آن بر طبل ناکارآمدی دولت کوبیدند نیز مسئولیت خود را در رنج مردم بپذیرند».

همچنین «علی مطهری» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس یازدهم در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایسنا گفت: «دولت باید در زمینه‌ اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ کارآمد باشد، ولی در هر سه مورد نهادهایی هستند که دائم در کار دولت دخالت می‌کنند و فقط دولت نیست که به عنوان مجری عمل می‌کند، بلکه نهادهای موازی هستند که اختلال ایجاد می‌کنند و شاید علت اصلی ناکارآمدی همین است که رئیس جمهور اجازه دخالت به آنها می‌دهد و خود به خود از قدرت و کارآمدی خودش کاسته می‌شود. مثلا در حوزه اقتصاد می‌بینید پالایشگاهی به وسیله قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه افتتاح می‌شود»

مطهری در ادامه گفت: «این‌ها مواردی است که از کارآمدی و اقتدار دولت می‌کاهد و قابل قبول نیست. فرض کنید می‌خواهند موشک آزمایش کنند یا پرتاب کنند، این کار آثار سیاسی دارد. به خصوص وقتی که چند روز  بعد از توافق برجام انجام می‌شود باید این را به اطلاع رئیس جمهور برسانند و او بگوید که این کار انجام بشود یا نه. نمی توانند بگویند ما از جای دیگری دستور می‌گیریم. در کارهای مرتبط با سیاست خارجی باید این هماهنگی با دولت وجود داشته باشد. در میدان جنگ، نیروهای نظامی از  فرمانده کل قوا دستور می‌گیرند اما در بقیه موارد که با اقتصاد و سیاست خارجی ارتباط دارد باید از دولت دستور بگیرند. این مشکلی است که باید حل شود».

مطهری: باید برای پرتاب موشک از روحانی کسب اجازه شود/ چون اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، باید برای شرایط سخت اقتصادی آماده باشیم

حامیان دولت بارها با دروغ «اختیارات محدود» و انداختن قصور و تقصیرها به گردن منتقدان، کارنامه ضعیف دولت را توجیه کرده اند.

همین طیف اکنون چندین ماه است که به صورت جدی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در حال برنامه ریزی است. اصلاح طلبان در ماههای اخیر از قریب به ۳۰ کاندیدا برای انتخابات ۱۴۰۰ نام برده اند. سر و دست شکاندن طیف اصلاح طلب برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، بیش از پیش ثابت می کند که ادعای «اختیارات محدود رئیس جمهور»، دروغی بیش نیست.

حامیان دولت و از جمله علی مطهری در پی آن هستند تا با ادعای دروغین اختیارات محدود رئیس جمهور، اختیارات نهادهای دیگر و از جمله نیروهای مسلح را تا حد امکان کاهش دهند.

این در حالی است که این اقدام خطرناک، مغایر منافع ملی است. قدرت دفاعی و نظامی و توان موشکی یکی از نقاط قوت و یکی از عوامل مهم در بازدارنگی دشمن است. اما متاسفانه اصلاح طلبان بارها این نقطه قوت را آماج حمله و تخریب قرار داده اند.

** چون اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم، باید برای شرایط سخت اقتصادی آماده باشیم

«فریدون مجلسی» دیپلمات سابق در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «از دید آمریکایی‌ها، بازگشت به برجام احتیاج به شرط و شروطی ندارد و آنها اصلا خروج ترامپ از برجام را قبول ندارند و کشور آمریکا را عضوی از برجام می‌دانند. اما ورود دوباره دولت جدید آمریکا به برجام با اینکه این توافقنامه از سمت ایران اجرایی و عملیاتی شود، بسیار فرق دارد و از نظر آمریکایی‌ها مساله امنیت، بقای رژیم‌صهیونیستی به‌شدت مطرح است. باید به این نکته توجه داشت که نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران که در برجام به آن اشاره شده است، برای این بود که آمریکا خودش را قیم و مدافع اسرائیل می‌داند».

مجلسی در ادامه نوشت: «آمریکایی ها به‌دنبال این هستند که با ایران تعامل کنند و جلوی ایران‌هراسی اسرائیل را بگیرند. از طرف دیگر به نظر نمی‌آید که ایران از شعارهای خود درباره رژیم‌صهیونیستی خودداری کند. همانطور که مقامات کشور بارها اعلام کرده‌اند مردم ایران باید خودشان را برای شرایط سخت سال‌های آینده آماده کنند و البته که ایران دارای منابع غنی، آب، انرژی و گاز و امکانات است و از لحاظ وضعیت داخلی هیچ‌وقت به وضعیت کره شمالی دچار نخواهد شد. اما اینکه ایران بخواهد وارد جامعه بین‌المللی شود و بتواند با جامعه جهانی ارتباط برقرار کند، ابتدا باید خود را با شرایط بین‌المللی تطبیق دهد».

مطهری: باید برای پرتاب موشک از روحانی کسب اجازه شود/ چون اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، باید برای شرایط سخت اقتصادی آماده باشیم

فریدون مجلسی در یادداشت مذکور مدعی شده است که چون اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و خود را باید شرایط بین المللی تطبیق نمی دهیم، باید برای شرایط سخت اقتصادی در سالهای آینده آماده باشیم.

این مغلطه و دوگانه سازی دروغین در حالی است که علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور، سوءمدیریت در دولت است. کارشناسان اقتصادی- با گرایش های متفاوت سیاسی- بارها تاکید کرده اند که بازار بورس، مسکن، خودرو و گرانی اقلام خوراکی به دلیل سوءمدیریت در دولت است و این موارد ربطی به سیاست خارجی ندارد.

کارشناسان معتقدند که مسئله تحریم نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در مشکلات سهیم است و ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناسی از سوءمدیریت است.

برای مثال اکنون وضعیت مسکن- خرید و اجاره- شرایط مناسبی ندارد. این در حالی است که قیمت مسکن در دولت روحانی حدود ۶۰۰ درصد افزایش یافت. وزیر سابق مسکن در دولت روحانی-عباس آخوندی- در مراسم تودیع خود گفت که افتخار می کند که حتی یک واحد مسکن برای مردم نساخته است.

به نظر شما آیا اینکه وزیر مسکن با «ترک فعل» موجب گرانی سرسام آور بازار مسکن شد، به عدم به رسمیت شناختن اسرائیل توسط ایران ربط دارد!؟

رهبر معظم انقلاب- ۲۸ مهر ۹۵- فرمودند: «این همان چیزی است که من بارها و بارها می‌گفتم؛ هم به مسئولین در جلسات خصوصی گفتم، هم در جلسات عمومیِ اینجا گفتم که [خیال می‌کنید اگر] شما در قبال مسئله هسته‌ای عقب‌نشینی کنید، مسئله شما با آمریکا تمام می‌شود؟ نه آقا، قضیّه موشک پیش می‌آید [که] چرا موشک دارید؛ از قضیّه موشک مأیوس بشوند، قضیّه مقاومت پیش می‌آید که چرا شما از حزب‌الله، از حماس، از فلسطین حمایت می‌کنید؛ این قضیّه را اگر حل کردید، عقب‌نشینی کردید، یک قضیّه دیگر پیش می‌آید، [مثلاً] قضیّه حقوق بشر پیش می‌آید؛ قضیّه حقوق بشر را اگر حلّ ‌و فصل کردید و گفتید خیلی خب، ما در حقوق بشر طبق معیارهای شما عمل می‌کنیم، قضیّه دخالت دین در دستگاه دولت [پیش می‌آید]؛ مگر ول می‌کنند شما را؟ حضور یک نظام در یک کشوری با این وسعت، با این جمعیّت، با این امکانات را -که اینها استثنائی است- نمی‌توانند تحمّل کنند».

** اعتراف روزنامه اصلاح طلب به ارتباط «دلار جهانگیری» و رانت خواری

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «نرخ ارز در کشور که از محاسبه برابری ریال با پول‌های خارجی به دست می‌آید؛ چند سالی است که به صورت چند نرخی عمل کرده و طیف گوناگونی از ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی تا ارز بازار آزاد را در بر می‌گیرد. این امر می‌تواند زمینه‌ساز رانت‌های مختلفی باشد. این رانت نه‌تنها به فعالیت‌های اقتصادی که به افراد و دستگاه‌ها نیز تعلق می‌گیرد. به عنوان مثال از یک دستگاه دولتی تا بنگاه تولیدی و حتی خانوارها و حتی آنهایی که رانت اطلاعاتی دارند، می‌توانند به نوعی از تفاوت نرخ‌ها و چند نرخی بودن ارز در کشور بهره اقتصادی ببرند. به همین دلیل، ‌چند نرخی بودن ارز در کشور مشکل ایجاد کرده است».

مطهری: باید برای پرتاب موشک از روحانی کسب اجازه شود/ چون اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم، باید برای شرایط سخت اقتصادی آماده باشیم

«مسعود نیلی»  دستیار سابق رئیس‌جمهور در امور اقتصادی، چندی پیش گفته بود: «جز یک عده خاص تقریباً در عرصه عمومی کشور این جمع‌بندی وجود دارد که دلار ۴۲۰۰ تومانی به هدف نخورده است. مردم می‌بینند که باوجود اجرای این سیاست در نهایت کالاهایی حتی با قیمت‌هایی بالاتر به دست آن‌ها رسیده و این سیستم، رفاه بیشتری را برای مردم فراهم نکرده است».

«سعید لیلاز» از کارشناسان اقتصادی حامی دولت نیز چندی پیش اذعان کرد که تصمیم غلط دولت در تعیین دلار ۴۲۰۰ تومانی منجر به ازدست‌رفتن ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلار و حدود ۷۰ تا ۸۰ تن طلا شد.

یکی از مصادیق عدم توجه دولت به نقدهای کارشناسی و فنی منتقدان،  ماجرای دلار ۴۲۰۰ تومانی است. در بهار سال ۹۷ کارشناسان با دلایل فنی و دقیق به دولت توصیه کردند که از اجرای سیاست دلار ۴۲۰۰ تومانی امتناع کند، چرا که این تصمیم غیرکارشناسی منجر به ایجاد رانت خواهد شد. اما دولت در نهایت دلار ۴۲۰۰ تومانی (که به دلار جهانگیری مشهور شد) را اجرا کرد.  

روزنامه اعتماد از جمله رسانه هایی بود که در آن مقطع با آب و تاب از دلار ۴۲۰۰ تومانی دفاع کرده و آن را یک اقدام بزرگ اقتصادی نامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 133
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 44
  • علی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    94 6
    این نامطهر زیادی حرف می زند و با گزافه گویی بیش از قد و قواره اش هزینه مازادتر از قدش به کشور تحمیل می کند
    • پری مجرد 43ساله IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      41 5
      احسنت گل گفتی
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      55 2
      اون پدر این پسر ؟
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      28 2
      آقای مطهری یا نمی دانی یا خودت را به نادانی میزنی رییس جمهور رییس شورای امنیت ملی است و هیچ زرمایش موشکی بدون تایید این شورا انجام نمی شود؛ نا کار آمدی دولت خود را به گردن دیگران نیانداز. فرض کن قرار گاه پالایشگاه نسازه توتالتون و بقیه دوستان خارجیتان که دم به ساعت قهر میکنه میرن، لابد دوست دارید مشکل کمبود بنزین هم به بقیه مشکلات کشور اضافه بشه!!! کمی صداقت داشته باشید.
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      35 2
      حیف فامیلی بابات ک روتو ه
    • رضا IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      29 5
      پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گُم شد
    • سوخته IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      37 2
      این نامطهر همین که رفت توی زبالدان تاریخ بسش نیست میخواهد خودنمایی کند . البته صادقی هم همین طور
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      30 0
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن شرایط اقتصادی سخت کشور نتیجه بی تدبیری این دولت هاست.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      23 1
      علی مطهری باید بداند که موشک هیچ ربطی به برجام ندارد.
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      14 0
      برجامو پله کردند / مردمو ذله کردند / ترامپو سوژه کردند
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      21 0
      از قدیم گفتن از آتش خاکستر عمل میاد از خاکستر آتش ، حالا حکایت این بنده خدا هم حکایت همون پسر نوح هست که دریغ از یه موی پدر در بدن
    • وطن پرست DE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      9 0
      می بینم تقلا می کنی که جایگاه ازدست رفته اتو از چنگ صادق زیباکلام پس بگیری!!! ابله و ابله تر رو جیم کری از رو شما دوتا ساخت.
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      6 0
      علی رو ما نمی شناسیم ولی باباش مطهری رو همه میشناسن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    43 2
    جناب مطهری قبل از حرف زدن از عقلت اجازه بگیر
    • سید IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      35 3
      یأس و ناامیدی از سخنان و کلمات علی مطهری می بارد که نتوانسته است ملک و مملکت و ملت را یک جا پشت قباله سند برجام کند و تقدیم یانکی ها !! اعتراف نامبرده در باره تصویب کردن برجام که گفته بود بررسی آن حتی به بیست دقیقه هم نیاز نداشت را همه به یاد دارند!!!!
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    24 1
    من: مطهری برو کنار بزار باد بیاد!
  • شریف زاده IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    26 3
    **مطهری:باید برای پرتاب موشک از روحانی کسب اجازه شود آقای مطهری حیف و هزاران حیف از آن بزرگمرد که فرزندی ..... همچون تو دارد. که حتی نشانی از آن بزرک مرد نداری . این طرفی که اسم بردی که باید برای پرتاب موشک از او اجازه بگیرند. چه مسئولیتی در قسمت موشک دارند. از اجازه ایشان تاکنون بود ترقه هم نداشتی که هوا کنی . پسر یک خورده عاقل باش. ایقندر سرسپرده بودن هم خوب نیست.
  • FR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    27 3
    به مطهری و امثالهم فقط باید گفت دماغ سوخته هم نمیخریم !
  • SE ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    32 2
    احمق نادان! اگر قرار بود برای پرتاب موشک از رئیس جمهور اجازه گرفته شود که فرماندهی کل قوای مسلح و حتی فرماندهی نیروی انتظامی در قانون اساسی به عهده مقام رهبری گذاشته نمیشد.
  • عبدالله IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    24 2
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ ما مطابق فرموده خدای متعال در قرآن کریم «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ ﴿سوره هود آیه ۱۱۲﴾» و با اقتدا به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) که همه مرارت ها از فشار اقتصادی گرفته و غیره را در راه خدا تحمل کردند ، با توکل بر قادر متعال ، در برابر این فشار ها خواهیم ایستاد و هرگز دین خود را با مشتی منفعت دنیا عوض نخواهیم کرد. شما هم اگر طالب خدا هستی از این عافیت طلبی ها دست بردار تا عاقبت به خیر شوی!
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      5 0
      احسنت خیلی عالی بود
  • SE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    22 1
    کلاه تا مچ پایی که با برجامچای بر سرتان رفته نشان دهنده عیار توانایی های تشخیص چشمان مثلا باز شما از واقعیت‌های بین‌المللی و تأثیر آن بر اقتصاد و امنیت کشور است.
  • SE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    26 2
    ریشه دشمنی «سعید حجاریان» با سپاه پاسداران و ارتش با سخنان ربیعی و مطهری آشکار شد
  • سروش IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    24 2
    یه دونه فایرز و یا مدنا برای این علی مطهری هدیه بفرستید!!! بزنه شارژ بشه شاید خم برای مردم فرجی شد.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    26 2
    حرف مطهری صد در صد برخلاف قانون است، اختیار فقط با مقام معظم رهبری است. متاسفانه این افراد سعی در تزلزل نظام دارند
  • بنده خدا IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    24 1
    خدا رو شکر میکنم که نظامیان از رئیس جمهور برای مانور نظامی و آزمایش تسلیحات جدید اجازه نمیگیرن وگرنه این همه بازدارندگی نظامی و رعب در دل دشمن نداشتیم. وقتی مانور و آزمایش سلاحهای جدیدی در کار نباشه نیروهای مسلح دچار یاس و خمودی و فرسودگی و درجا زدن میشن و قطعا اون موقع ترامپ بهمون حمله میکرد. به حرف امثال مطهری اصلا نباید گوش داد بلکه فقط باید تاسف خورد و لبخند تلخ زد. خدا رو شکر که در هیچ سطحی اجازه نیروهای مسلح دست دولت نیست وگرنه کلاهمون پس معرکه بود
    • ناشناس IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      11 0
      احسنت گل گفتی
  • علی IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    11 2
    واقعا این بنده خدا پسر شهید مطهریه
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    19 1
    لطفاً ببند اون ...
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    21 2
    جناب مطهری رسما مواضع حضرت امام ره علیه را منکر شدند ؟؟ کاملا تغییر مسیر در جهت اهداف دشمنان داده اند ؟! جای امام شهدا خالی است پاسخ ایشان را بدهند . چه خوب می شود مواضع خوارج علی ع را با جملات و مواضع ایشان تصور کرد
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    15 1
    جناب مطهری خوب بود جایگاه خودرا در مجلس حفظ میکردی حالا که نتونستی داری بجای قانون‌ اساسی امر ونهی میفرمایی!از اون بالاتر در مورد هویت انقلاب که ضد صهیونیست بودن آن است باید‌و نباید میکنی.آقاجان: عالیجناب مگه وکیل وصی مردم هستی؟رحمت خدا براستادشهید مرتضی مطهری
  • محمد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    12 1
    هدف برخی مدیران از رابطه با غرب تنها حفظ موقعیت. فرزندان ناخلف خوددر بلاد بیگانه است
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 20
    احسنت به مطهری،درود بر مطهری
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      8 1
      البته منظورش شهید مطهری بوده نه این بچه ناخلفش
    • پری مجرد 43ساله IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      9 1
      ساکت شو
    • ناشناس IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      5 0
      ببند اون دهنتو
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    14 0
    سلام.حالا نکه،دولت وقتی خواست قیمت بنزین رو ببره بالا،همه رو خبر کرد! حتا خودشم خبر نداشت!..
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    12 0
    مطهری زر زیاد زده
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    16 0
    اقای مطهری این چرندی که میگی خلاف قانون است .. فرمانده کل قوا عزیز دیگری است چه دشمنی تو با اقا داری .. بابات که خدا بیامرزدش ...
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    11 0
    مطهری خیلی وقته شیراز نرفتی وقتشه یک مسافرت بری چرت پرت میگی دست خودت نیس
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    11 0
    پسر را چه نشان از پدر
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    11 0
    پسرک ناخلف بی خاصیت
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    11 1
    نیروی های مسلح زیر نظر رهبری هستند و هیچ ربطی به رییس جمهور ندارد .اگر رییس جمهور تونست قیمت تخم مرغ رو ثابت نگه داره اون وقت بیاد ادعا کنه
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    10 0
    چغندرهم جز میوه جات شده اگر که شما می خواستید دستور بدهید وما گوش به فرمان شما ها باشیم الان باید به ترامپ می گفتی دایی
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    9 0
    آقای مطهری بشین سرجات حرف زیادی هم نزن .......
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    7 0
    زارت
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    12 0
    آقای مطهری وقتی که نه حرف های شما خربدار دارد و نه خود شما وجاهت دارید چرا بدون فکر هر چیزی از دهانت بیرون می آید لطفا تو هیچ کار مملکت دخالت نکنید
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    4 0
    جناب مطهری فرمانده کل قوا یعنی چه؟ قانون را خواندی تو که به توانش های شخصی از قانون اعتراض داری چرا این حرفها رو میزنی
  • قرچک IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    12 0
    آقای مطهری علاوه بر اینکه اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم و نخواهیم شناخت بلکه حمایت کنندگان آن رژیم قلابی را هم به رسمیت نمی شناسیم برو بگذار باد بیاد بی عرضه تر از شماها مگه هست؟ شماها فقط بلدید حرف مفت بزنید
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      1 1
      ان شاءالله اسرائیل از صحنه روزگار محو خواهد شد
  • سعید IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    7 0
    علی مطهری! راست نشین کج گفتار !چه کسی شما بیسوادهای لیبرال را مجبور کرد در کاخها و ویلاهای چند هزار متری ساکن شوید! سفره مردم را هر روز کوچک کنید و خرج خانوادتان بکنید،اینها مبانی مشترک توسعه لیبرال در تمام دنیاست.
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    8 0
    بعضی ها بخاطر سر زبان افتادن و از یاد نرفتن گاهی حرفهای عجیب و غریب میزنند.
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    8 0
    چی میگه این
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    7 0
    زیر بار مسئولیتش نمی رود، میگه شما موشک بزنید من میگم جمعه صبح باخبرشدم کی زده ؟
  • جعفر IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    9 0
    آقای مطهری،سلام،نمیدونم چرا صحبت شما خوندم،به نظرم آمد بی بی سی داره صحبت میکنه،حتما ایراد از منه،شما بیخش
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    8 0
    اولگوی مطهری از حرف گزاف زدن یک چیز بیشتر نیست می ترسن حلا هم این یکی نیست به این مطهری بگه توکه ازسهمتم بیشتر ازاین انقلاب خوردی. چه ارثی داری که دست بر نمی داری ایا بچه هات دربیرون از مرز ازاین انقلاب در برابر تروریست دفاع کردن وبا سر بریده برگشتن خودت در زمان جنگ دفاع کردی واقعا جای تعجب که اینقدر طلب کارید
  • Entezar US ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    6 0
    سکوت بابا
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    2 0
    درود بر مرد متفکر شهید مطهری .
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    7 0
    چقدر این مطهری حرف بی خود میزند همه شما اقا زادها مزدور غربیها هستید
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 0
      آقا زاده ؟!!!
  • زنجان IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    7 0
    زر زیاد
  • دیوید IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    4 0
    حیفه شهید بزرگوار که این پسرشه بی همه چیز
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
      3 0
      پسر کو ندارد نشان از پدر ....حیف از استاد مطهری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسین IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    4 0
    لعنت الله علی القوم الظالمین الی القیام الیوم الدین
  • آریا IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    3 0
    پسر کو ندارد نشان از پدر.تو بیگانه خوانش نخوانش پسر..فردوسی
  • میثم IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    7 0
    نامردی و بی انصافی از سرو پای این غرب باوران و غرب نوکران می بارد. یادشان رفته که سال 92 می گفتند تحریم بهانه است و علت مشکلات نا توانی و سوء مدیریت دولت است. والان با 380 درجه خلاف آن گفته های خودشان علت مشکلات را تحریم می دانند. واقعاً انسان چقدر باید وقیح و بی چشم و رو باشد که اینقدر دروغ تحویل ملت می دهد. در رابطه با حرف های مطهری همین بس که جواب ابله هان خاموشی است.
  • حمید IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    2 0
    خدا رحمت کنه شهید مطهری را که این روز رو ندید
  • امیر IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    8 0
    بابا نان داد،اگه سهمیه بابات تودانشگاه نداشتی الان باید چه می کردی نماینده اصلاح طلبان
  • وطن دوست IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    این مطهری بااصلاح طلبان غربگدا تنها غربگدا نیستند تمام کارهای مهم دورزدن تحریم ها وچیزهای حساس مملکت را همینها باحرفهای بی ربطشان لو میدهند یا میفروشند
  • مجید IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    طی چند سال اخیر دلار حدود 22 برابر و پول افغانستان حدود 13 برابر شده. به نظر میرسه که واقعیت اقتصادی ایران از افغانستان بدتر نیست به عبارتی این 13 برابر همان مقداری است که به دلیل تحریم و مسائل مؤثر در سیاست خارجی و روابط بین الملل بر ما تاثیر گذاشته.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    2 0
    اقای مطهری بله درست است التبه دولتی باشدکه ملتش راسربلندکندنه بهفقرو بدبختیوگرانی بی اندازددولت برایتو وامقال شما خوب بوده نه برای ملت
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    اگر کسی نظری غیراز نظر شما داشت بهش توهین میکنیداهالی مشرق
  • یاعلی IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    پس نوح چو با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد این آدم سر سفره شهید بزرگوار مطهری بزرگ شده؟
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    درودبرمطهری حرف دل ملت ومیزنه
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 0
      حرف دل تو میزنه شایدم خودت باشی
  • عباس IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    شورای نگهبان واقعا جای حق نشسته...اما نمیدونم چرا مثل اخوندی ها محاکمه نمی شوند..!!!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    مطهری جون فعلا این شیشکی....رو تحویل بگیر تا بعد....
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 0
      یه موقع جر نخوری
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    آقای مطهری ؛ دولت مقتدر مورد نظر شما عاجز از کنترل قیمت مرغ و تخم مرغ و خیار و گوجه است . میخواهید دفاع کشور را به روز صدام و قذافی بنشانید ؟
  • جم IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    جناب مطهری یک سوال ، اگر رییس جمهور از طیف مخالف شما باشد هم باز باید از رییس جمهور برای پرتاب موشک اجازه گرفته شود ؟
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 1
    هرچندکه از فضل پدر توراچه حاصل؟!؟! اما واقعا حیییییییییففففففففف افسسسسسسووووووسسسسس ووانفساااااااااکه از استاد انقلابی٬از مولف کتب روشنگری٬شهید مطهّری بزرگ که کتاباش هنوزم ارزشمنده٬داشتن چنین پسر بی فکر وکدخدادوست... شهید مطهری خودت به پسرت ولایتمداری یاد بده٬خیلی خودشوگم کرده
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    اگر مغازه ای بود که عقل می فروخت، نشانی اش را به علی مطهری می دادیم تا کمی بیشتر به خودش برسد ...
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    مرگ بر اسرائیل
  • سجاد رضوانی IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام خدمت سیاست مشرق نسوز . الحق و الانصاف که فرزند خلف شهید مطهری می باشد
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    1 0
    حيف آیة الله مطهری...
  • بیگانه IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    هذیون میگه
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    مطهری تومردم راچی فکرکردی اگرهمه چیزبااجازه بعضی یا بودالان ایران مستعمره امریکا بود
  • محمداسماعیل IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    علی مطهری بلداست تزبدهد.اگرقراربودبرای مقابله با آمریکا اجازه گرفته میشد ایشان هیچموقع اجازه جسارت علیه آمریکای تروریست بکند.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 1
    سخنان مطهری را خواندم. دمش کرم
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      0 0
      عامو این دمت گرم یعنی چه. حرف زدن و از نو یاد بگیر بیا
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
    0 0
    اگه تو حرف نزنی نمیگن لالیا...... ببند اون دهن .....
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    حیف از استاد مطهري که ایشان فرزندشون هستند
  • علی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    دهان گشادتان راببندیدباهمین تحلیل های ،رفتین برجام سراسر ضرر را به ملت تحمیل کردید،هرکس دیگربیاید راه بهتری ازشما پیش خواهد گرفت
  • مرادی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    شهید مطهری کجا. پسرش کجا. او نمیفهمد که مردم بخاطر پدرش به رای دادن. حالا بلند گوی دشمنان ملت شده
  • کیوان IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    این مطهری هم شورش را در آورد هر روز یه چرندی می گه . بابا یکم فکر کن بعد دهن باز کن خدا وکیلی
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    انتقاد خوبه ولی بی ادبی خوب نیست همین انتقادات را میتوانید خیلی مودبانه بکنید .
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    مستر مطهری لطفا دهن ببند
  • یک جانباز IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 1
    اگر به خواسته اصلاحطلبان بود حتی rpj هم نمی گداشتند تولید شود, و الان همگی آنها پیش وزرای قذافی بودند و به نظر شما بهتر نیست این آقای نا مطهر سکوت کند؟ باور کنید نمیگوییم لال است
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    آقای مطهری و یا ربیعی هر دو می‌دونن چی میگن ولی خودشون زدن به نفهمی و اگر کسی خود را به نفهمی زد دیگه نباید برایشان وقت گذاشت .
  • علینام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    سلام آقای مطهری ای کاش یک کمی تفکر کنی بعد راجع به موشک های سپاه و سایر نهادها صحبت بکنی. آن هم در روزهای حساس. در زمان سردار سلیمانی عزیز نیز قبلا نسنجیده صحبت های کردی امیدوارم به خودت بیایی خدا هدایت کند
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    موشک لیبی و عراق و یمن رو برداشتند حالا لطفا یه نگاه به وضعیت این چند کشور کنید .....ایران بدون موشک همین کشورهاست که مثل کفتار ریختند رو سرشون
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    اقای مطهری درباره اقتصاد روحانی و برجامی صحبت کنید !موشک گنده تر از دهان تو حاجی واشنگتن هاست !!!!!
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    اگه شهید مطهری زنده بود از دست این پسر دق مرگ می شد.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    بازگشت به حیات پس از شلیک تیر خلاص عقلایی و امکان پذیر نیست
  • احیا دادمهر IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    در لیاقت اصلاحی ها همین بس بی عرضگی در تقسیم صحیح دو کیلو گوشت یارانه ای را به گردن ترامپ انداختند دنبال روشهای جدید فریب بگردید این کلک ها قدیمی شده
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    چند می گیری گریه کنی؟؟؟
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    صد حیف و هزار افسوس که تو فرزند شهید والامقام آیت الله مطهری باشی.
  • ایرانی IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    آقای مطهذی خواب بودی خیر باشه ، فرمانده کل قو مقام معظم رهبری ، حسن کیلو چنده؟؟؟
  • جواد IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    باسلام آقای علی مطهری کمی رعایت پدرشهیدتان را بنمایید شما نگران اسرائیل وآمریکا واروپا نباشید هرجور رفتار کنید باز انتظار دیگه ای ازشما دارند شمارا بخدا فقط گوشتان بدهان رهبر باشد موفق می‌شویم.
  • نا شناس IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 1
    سلام احسنت دورود برجناب اقا مطهری هرچه می گوید راست می گوید
  • ایرانی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    من خودم به روحانی رای دادم هم اقتصاد دست روحانی بسه دیگه امنیت را ندید خیر ببینید خدا رحمت کنه استاد مطهری را ر‌.‌...با این بچه
  • ابراهیم شهبازی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    تو بیجا کردی
  • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    ی مطهری میشه توساکت بشی اراجیف نبافی فقط بخاطر شهید مطهری چیزی بهت نمیگن
  • کارگر IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    بابا از کره شمالی بدتر هستید .در کره شمالی برادر کدام مقام دولتی اختلاسی است
  • حبیبی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    حیفه اسم مطهری که داره یدک می‌کشه
  • حسنی IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    یرادر مه اقای مطهری وامثالهم هم اونایی هستند که ظرف ۲۰دقیقه برجام تصویب کردند. الان دارن ادرس غلط میدن
  • بی نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    اگر به انسانیت ملت ایران اعتقاد دارید یکبار هم از ملت بپرسید نظر شما چیست؟ چرا خود را قیم مردم میداتید؟
  • رضا GB ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    علی مطهری متوهم واقعا تو پسر شهید مطهری هستی ! سیاست بازی همه چیز را از شما گرفته کف گرگی وقرص ضد بارداری !!!!
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 3
    در دولت قبلی هم تورم و نرخ ارز 4 برابر شد. در دولتهای قبلی هم نرخ ارز چند برابر شد. در این دولت هم نرخ ارز و تورم چند برابر شد . پس این گرانی ها چیز عجیبی نیست و ربطی به دولتها ندارد.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    صادقی .مطهری همشون باید محاکمه بشن
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    درود به شرفت آقای مطهری که حرف دل مردم و زدی واقعا پسر اون پدری
  • ح IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    وقتی بیسوادهایی مثل ع.مطهری و ربیعی کارشناس بشوند وصعیت ۸ساله دولت روحانی هم بهترازین شلم شوربا نمیتونه باشه
  • قاسمی DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    مطهری : مثال تو مانند پسر نوح با پدر است عاقبت امر را خواهی دید"
  • کرمانشاهی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسیم ، نابودی دولت صهیونیست هم در نهایت هدف ماست . در این راه از مشکلات بیشتر باکی نداریم، آماده نثار جان در راه اهداف انقلاب و شهدا و امام شهدا هستیم .آمریکا و متحدانش را هم وادار میکنیم در برابر ملت ایران سر تعظیم فرود بیاورند،انشاالله
  • فاطمه ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    تو این مملکت ما با دولت ضعیفی سر و کار داریم که مسوولین رده های پایین تر خود را مکلف به تبعیت از آن نمی دانند،متاسفانه این حالت باعث سر در گمی و عدم پاسخگویی در جامعه ما شده، و دودش به چشم مردم می رود.
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    سخنان فتنه انگیز امثال علی مطهری باعث کاهش اتحادوامنیت داخلیه کشورمیباشد
  • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    چه ربطی به روحانی داره هر کار دلم ن بخواد انجام میدیم از پرتاب موشک و خمپاره و.....
  • بهپور IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    افراد ترسویی مثل مطهری هستند که به مردم ضربه میزنند.زنده باد احمدینژاد.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    مطهری درست می گوید
  • حسن برقی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    مطهری درست میگه به شرطی که دولت تابع ولایت فقیه و اسلام باشه نه تابع غرب و دشمنان اسلام
  • س م IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 0
    مطهری آبروی پدر ت را نبر پدر ضدصهیونیستی فرزند دوست صهیونیستی
  • DE ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    1 0
    مطهری: باید برای پرتاب موشک از روحانی کسب اجازه شود/خخخ خب راحت بگو میخوایم داخل موشکها بتن بریزیم دیگه چرا میپیچونیش عمو یادگار.
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    دو تفکر در تضاد هم هستند چه گونه رومیز مذاکره مینشبنند باید مشترکاتی داشته باشند که هرچه بررسی میکنیم چنین چیزی وجود ندارد پس مذاکره بیمعنی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس