کد خبر 1174379
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
چهره جنجالی حمله به کنگره علیه ترامپ شهادت می‌دهد - کراپ‌شده

یکی از عوامل حمله به کنگره آمریکا که به دلیل پوشش خاصش در روز حمله مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، می‌گوید بعد از آن که ترامپ از عفو وی امتناع کرد احساس می‌کند مورد خیانت قرار گرفته و آمادگی دارد علیه او در جلسه استیضاح شهادت دهد.

به گزارش مشرق، «جیکوب آنتونی چَنسلی» از هواداران ترامپ و از عوامل جنجالی حمله به کنگره آمریکا برای شهادت دادن علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جلسه استیضاح او در سنا اعلام آمادگی کرده است.

بنابر گزارش خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد پرس» به نقل از «آلبرت واتکینز» وکیل او، چنسلی پیشتر از هواداران تند ترامپ بود اما بعد از آن که رئیس‌جمهور سابق در روزهای پایانی حضورش در کاخ سفید از عفو او و افرادی که به هواخواهی ترامپ به کنگره حمله کردند، امتناع کرد، احساس می‌کند به او خیانت شده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، واتکینز با هیچ سناتوری در این خصوص صحبت نکرده اما معتقد است مهم است که سناتورها حرف‌های افرادی که از سوی ترامپ تحریک به ارتکاب خشونت شدند را بشنوند.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، علاوه بر چنسلی، دستکم چهار نفر دیگر که با اتهامات فدرال به دلیل حمله به کنگره روبرو هستند، گفته‌اند حرف‌های ترامپ باعث حمله آن‌ها به کنگره شد. این خبرگزاری افزود شهادت این افراد می‌تواند در روند استیضاح ترامپ که برای اوایل فوریه برنامه‌ریزی شده، شنیده شود.

پیشتر وکیل جنسلی به نقل از این عامل حمله به کنگره گفته بود: «او بسیار بسیار پشیمان است، نه فقط به این دلیل که فریب رئیس جمهور را خورد بلکه به این دلیل که چنین فریبی او را در موقعیتی قرار داد که تصمیمی گرفت که نباید آن را اتخاذ می‌کرد».

چنسلی که لقب «شمن کیو اِنان» را به خود داده بود، پیشتر از طریق وکیل خود از ترامپ خواسته بود وی را مورد عفو قرار دهد. وکیل چنسلی مدعی شده بود این هوادار ترامپ به طور مسالمت‌آمیز دست به اعتراض زده و خود را به مقامات قضایی تحویل داده است و به همین دلیل باید از سوی ترامپ مورد عفو قرار گیرد.

طبق تئوری توطئه کیو انان که در میان گروه‌های راست‌گرای افراطی در آمریکا طرفدار دارد، دولتی مخفی در آمریکا وجود دارد که هدفش مقابله با دولت ترامپ است. این تئوری می‌گوید ترامپ در تلاش است نیروهای شر حزب دموکرات را برملا کند.

چنسلی با اتهاماتی از جمله ورود غیرقانونی به محوطه کنگره و رفتار مخل نظم عمومی در این مکان مواجه است. در پرونده او آمده که هنگام ورود به ساختمان کنگره نیزه‌ای در دست داشته که پرچم آمریکا را به آن گره زده بود.

چند دادستان آمریکایی پیش‌تر در نامه‌ای به یک قاضی این کشور درخواست کرده بودند چنسلی را تحت پیگرد قرار دهد.  

کنگره آمریکا روز چهارشنبه ششم ژانویه در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا،  مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه، با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.   این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 0
    ترامپ قاتل اعدام باید گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس