کد خبر 1174356
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲۰ میلیارد ماسک صادر کرد

افزایش روزافزون درخواست ها برای تجهیزات محافظتی مقابله با ویروس همه گیر کرونا (کووید ۱۹) چین در سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۲۲۰ میلیارد عدد ماسک یعنی معادل ۴۰ ماسک برای هر فرد در خارج از چین صادر کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت: دریافت میلیون ها دلار در ازای فروش ماسک به محرک اصلی صادرات چین تبدیل شده است پس از اینکه شیوع ویروس کرونا تقریباً فعالیت های اقتصادی را در اوایل سال ۲۰۲۰ راکد کرد و بر رشد اقتصادی تاثیر منفی گذاشت.

« کیان کامینگ» معاون وزیر بازرگانی چین روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران افزود که چین علاوه بر ماس ، سال گذشته ۲.۳ میلیارد قطعه تجهیزات محافظتی و یک میلیارد عدد تجهیزات آزمایش تشخیص کووید ۱۹ صادر کرده است و این صادرات کمک مهمی به نبرد جهانی علیه همه گیری است.

یک مقام گمرکی چین در اوایل ماه جاری میلادی گفت که ارزش محموله های ماسک به تنهایی ۳۴۰ میلیارد یوان (۵۲.۶ میلیارد دلار) است.

«لی کویین» سخنگوی گمرک چین افزود که میزان صادرات ماسک چین برابر با حدود ۴۰ ماسک برای هر نفر در جهان خارج از چین است.

چین، جایی که گفته می شود کووید ۱۹ برای اولین بار و در اواخر سال ۲۰۱۹ در آن ظاهر شد ، اولین کشوری در جهان هم بود که پس از اعمال اقدامات سختگیرانه و اجرای محدودیت ها برای مهار ویروس، اوضاع آن بهبود یافت.

ارزیابی ها حاکی است که چین اولین قدرت اقتصادی بزرگ در جهان بود که سال ۲۰۲۰ رشد مثبت اقتصادی را محقق کرد.

اما « ژئو شیجیا» یک مقام در وزارت بازرگانی چین روز جمعه گفت که این کشور همچنان از نظر تجارت خارجی و سرمایه گذاری در سال جاری با یک شرایط « دشوار و پیچیده» روبه رو است.

               

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    چین در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۲۰ میلیارد ماسک صادر کرد/خخخخ امریکا با ول کردن ویروس چشم آبی کرونا در چین میخواست اقتصاد آنها را ورشکسته کنه چینی ها بدون مذاکره با امریکا و وقت تلف کردن پای میز مذاکره, شبانه روز به تولید پرداختند .چین زیر زور برجام امریکایی نخواهد رفت چون چین یک تمدن 9 هزارساله داره امریکا بناست متمدن بشه و دیگه با فروش میلیاردها دلار اسلحه در سال آدم کشی و کابوی گری را تعطیل کند. چین و ایران زمانی با هم رابطه داشتند که امریکایی وجود نداشت و اروپایی ها همه در عمق یخ زده علمی برده رومیان بودند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس