کد خبر 1174166
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
نیارکی

نیارکی از رشد تولیدات صنعتی ۲۰ رشته فعال بخش صنعت کشور خبر داد و گفت: در ۹ ماه امسال از ۲۸ رشته فعالیت صنعتی در کشور، ۲۰ رشته با اجرای طرحهای داخلی سازی صنعت، از جهش تولید برخوردار شدند.

به گزارش مشرق؛ مهدی صادقی نیارکی در سفر به استان آذربایجان غربی، با حضور درکارخانجات نساجی خوی از رشد تولیدات صنعتی ۲۰ رشته فعال بخش صنعت کشور خبر داد و اظهار داشت: در ۹ ماه امسال از ۲۸ رشته فعالیت صنعتی در کشور، ۲۰ رشته با اجرای طرح های داخلی سازی صنعت، از جهش تولید برخوردار شدند.

وی با اشاره به وجود یک هزار ۶۵ واحد صنعتی منتخب در کشور، افزود: این واحدها ماهیانه مورد پایش و کنترل قرار می گیرند و آخرین پایش ها نشانگر تولید رشد ۲۰ تا ۲۰۰ درصدی در این واحدهاست.

صادقی نیارکی بهره برداری از حداکثر توان داخلی در ساخت و تولید در بخش صنعت را اولویت مهم وزارت صمت دانست و گفت: در حوزه توسعه صنعت وزارت صمت به دنبال تکمیل زنجیره تولید و تامین مواد اولیه است که همزمان با سال جهش تولید اتفاق می افتد.

وی توسعه صادرات غیر نفتی را یکی از سیاست های توسعه صنایع در کشور دانست و اضافه کرد: امسال با رونق صنایع، بخش اعظمی ارز مورد نیاز تولید برای نخستین باراز محل صادرات صنعتی اتفاق افتاد ه است.

معاون امور صنایع وزیر صمت احیای واحدهای تولیدی راکد را مهمترین محور کاری این وزارت خانه در سال جاری اعلام و تصریح کرد: امسال بازگشت ۲ هزار واحد راکد به چرخه تولید، هدفگذاری شده بود که تاکنون یک هزار ۵۰۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی کارخانجات نساجی خوی را از واحدهای رو به رشد بخش صنعت نساجی کشور عنوان کرد و گفت: این واحدها در مسیر تکمیل زنجیره ارزش حرکت می کند و طرحهای توسعه آن در این مسیر قرار دارد.

شهریاری استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید، گفت: در سال جهش تولید، اولویت اصلی استان در بخش صنعت، تقویت واحدهای تولیدی فعال، احیای واحدهای تولیدی راکد و حفظ اشتغال موجود است.

خاطرنشان می شود، کارخانجات نساجی خوی با ظرفیت تولید سالانه ۲۷ میلیون متر مربع پارچه کتان و جین و ۱۴ هزار تن انواع نخ پنبه پولیستر و با ایجاد اشتغال به نزدیک به یک هزار نفر از واحدهای تامین کننده نیازهای اولیه ۵۰ واحد نساجی کشور است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 1
    تحریم مارا در بلند مدت میسازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس