آمریکا موقتاً فروش اف‌-۳۵ به امارات را متوقف کرد - کراپ‌شده

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته تصمیم دولت جدید آمریکا برای تعلیق فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات تأثیری بر توافق سازش و روابط میان تل‌آویو و ابوظبی نمی‌گذارد.

به گزارش مشرق؛  «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تصمیم دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای تعلیق فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات واکنش نشان داد.

وبگاه روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» به نقل از رسانه‌های عبری زبان نوشته نتانیاهو بر این عقیده است که تصمیم دولت بایدن برای توقف موقت فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات، تأثیری بر توافق سازش و روابط میان تل‌آویو و ابوظبی نخواهد گذاشت.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» شامگاه روز گذشته به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که برنامه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات متحده عربی و فروش بمب‌های هدایت شونده به عربستان سعودی موقتاً متوقف شده است.

این در حالی است وبگاه خبری شبکه «المیادین» به نقل از یدیعوت آحارانوت در این خصوص گزارش داد که به تعلیق در آمدن معامله فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات و عربستان سعودی باعث نگرانی در قدس اشغالی شده است؛ نگرانی از اینکه این اقدام ممکن است به روند عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی خدشه وارد کند.

یدیعوت آحارانوت در گزارش خود اشاره می‌کند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگویی نداشته است و از طرفی، کاخ سفید تصمیم به تعلیق معامله فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات و معامله فروش تجهیزات جنگی به عربستان سعودی گرفته است؛ معامله‌هایی که در دوره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به امضاء رسید .

فروش اف‌-۳۵ به امارات متحده عربی یکی از بخش‌های توافق موسوم به «پیمان ابراهیم» برای عادی‌سازی روابط این کشور با رژیم صهیونیستی است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند بررسی معامله‌های تسلیحاتی دولت قبلی توسط یک دولت جدید غیرمعمول نیست و بسیاری از این معامله‌ها احتمالاً پس از اتمام این بررسی‌ها انجام خواهند شد.

 تلاش نماینده‌های کنگره آمریکا برای جلوگیری از فروش این سلاح‌ها به امارات و عربستان چندین بار به شکست منجر شده است. 

منتقدان دولت ترامپ می‌گویند واشنگتن بعد از عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهونیستی برای پیشبرد این توافق تسلیحاتی عجله به خرج داده و از ارائه اطلاعات لازم برای ضمانت اینکه این معاملات تبعات منفی نخواهد داشت خودداری کرده‌ است.

برخی از قانونگذاران آمریکایی هم ابراز نگرانی کرده‌اند که عرضه این سلاح‌ها نقض ضمانت امنیتی واشنگتن به تل‌آویو برای حفظ حاشیه برتری نظامی این رژیم در منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود.

با این حال، نهادها و اشخاص مختلفی از جمله لابی‌های صهیونیستی «آیپک» و «مؤسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» و همچنین «ران دِرمِر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن عدم مخالفت خود با فروش اف-۳۵ به امارات را اعلام کرده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    قماربازکه نگه به درک میترکه
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    حال کردم این کفار خوب جواب حماقت حمارات رو دادن
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    آبنبات چوبی نشون دادن
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۰
    0 0
    اینها هم از گندم ری نخوردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس