نماینده پارلمان عراق: یکی از عوامل انفجار بغداد دستگیر شد

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق چهارشنبه شب از دستگیری یک همدست دو عامل انتحاری انفجار تروریستی اخیر در مرکز بغداد خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق چهارشنبه شب اعلام کرد: فردی که عاملان انتحاری را پنجشنبه گذشته از منطقه الیوسفیه در جنوب بغداد برای اجرای عملیات تروریستی به میدان الطیران در مرکز این شهر منتقل کرده بود، دستگیر شد و در طول دو یا سه روز آینده دستگاه امنیت ملی خبرهای خوبی درباره دستگیری تعدادی دیگری از افراد و طراح در این حمله تروریستی ارایه خواهد داد.

وی افزود: گروهی که در این جنایت مشارکت کردند، درحال پیگیرد هستند و این عملیات تروریستی بابرنامه ریزی از ماه اگوست ( شهریور ) قرار بود  اول ژانویه سال ٢٠٢١ میلادی( 12 دی )  علیه غیرنظامیان اجرا شود. اطلاعات همچنین از برنامه ریزی برای حمله تروریستی دیگری در منطقه الکرخ حکایت داشت.

الزیادی گفت: نیروهای امنیتی ٦٠ نفر از جمله شماری از سرکردگان داعش را که از ترکیه می آمدند، دستگیر کردند و این نیروها تلاش زیادی می کنند که باعث خنثی سازی بیش از ٦٠٠ حمله  اخیر شده است.

در همین پیوند نیز امروز ١٠ عنصر تروریست در استان کرکوک کشته شدند و شورای وزاری امنیت ملی عراق نیز آخرین تحولات مربوط به پیگرد گروه‌های تروریستی و عاملان انفجار تروریستی بغداد را بررسی کرد.

شهر بغداد بعد از آرامشی طولانی بار دیگر پنجشنبه گذشته شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز شهر پایتخت عراق  با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به کشته شدن ۳۲ عراقی و زخمی شدن ۱۱۰ نفر دیگر منجر شد.

وقوع این انفجارها با موج محکومیت‌های داخلی و بین المللی روبه رو شد و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    فراورده های صادراتی آل سعود با برند وهابی!
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    کاظمی دست میزاره روی قضیه ماسمالیش میده بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس