آکسیوس: نتانیاهو فعلا نمی‌خواهد با سیاست‌های بایدن درقبال ایران مقابله کند

چند مقام رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند که نخست‌وزیر این رژیم قصد ندارد به این زودی‌ها با سیاست‌های رئیس‌جمهور جدید آمریکا در خصوص ایران مقابله کند.

به گزارش مشرق، چند تن از مقام‌های رژیم صهیونیستی به وبگاه خبری «آکسیوس» گفته‌اند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم خواستار مقابله فوری با سیاست‌های «جو بایدن»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در قبال ایران نیست.

آکسیوس در توضیح این موضوع تصریح کرد که بایدن تمایل دارد تا توافق هسته‌ای برجام که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید را ادامه دهد، این در حالی است که نتانیاهو با این مسئله شدیداً مخالف است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش، هنگامی که نتانیاهو با تلاش‌های باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای دستیابی به توافق برجام مخالفت می‌کرد، بایدن و نتانیاهو علناً با یکدیگر مبارزه می‌کردند. 

یکی از مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی که به خوبی از اندیشه‌های نتانیاهو آگاه است، یک تفاوت را میان دولت بایدن و اوباما ترسیم کرده است.

این مقام اسرائیلی همچنین افزود رابطه شخصی گرم نتانیاهو با بایدن طی چهار دهه گذشته می‌تواند برای غلبه بر مشکلات و سوء‌تفاهمات کمک کننده باشد.

همچنین دو مقام اسرائیلی دیگر نیز گفته‌اند نتانیاهو به یک دلیل دیگر قصد ندارد با بایدن مقابله کند و آن دلیل این است که بایدن بر خلاف اوباما در سال ۲۰۱۵، اکثریت کرسی‌های دموکرات در دو مجلس کنگره، یعنی سنا و مجلس نمایندگان را در اختیار دارد، بنابراین این عامل، فشار بر وی را سخت‌تر خواهد کرد.

نتانیاهو، که با سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در قبال موافق بود بارها در لفاظی‌های خود از دولت جدید آمریکا خواسته به برجام بازنگردد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی‌ پیش‌تر هم لفاظی‌ها و ادعاهایی علیه برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد و در واکنش به شروع مجدد غنی سازی بیست درصدی اورانیوم از سوی ایران مدعی شده بود که تهران در پی توسعه برنامه هسته‌ای با اهداف نظامی است.

ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که این رژیم خود ضمن در اختیار داشتن کلاهک هسته‌ای، به پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای نپیوسته و از امضای آن خودداری کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدجعفرکاظمی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 0
    رٍژیم اسرائیل ساخته وپرداخته آمریکاواسرائیل است ولی حالا داره پاچه میگیره !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس