لیگ قهرمانان آسیا| رقابت نفس گیر استقلال در گروه مرگ با قهرمانان قطر و عراق/ الاهلی تشنه قهرمانی آسیا

در این گزارش به معرفی گروه سوم و رقبای استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ پرداخته شده است.

به گزارش مشرق، قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ امروز (چهارشنبه) در مقر کنفدراسیون آسیا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد تا نمایندگان کشورمان رقبای خود را بشناسند.

در این گزارش به معرفی رقبای استقلال که در گروه سوم با تیم های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق رقابت می کند، پرداخته شده است. گروه آبی پوشان پایتخت را می توان گروه مرگ دانست چون الدحیل قهرمان قطر و الشرطه قهرمان عراق در آن حضور دارند. الاهلی هم یکی از تیمهای ریشه دار و مطرح عربستان به شمار می آید.

*الدحیل (قهرمان قطر)

الدحیل قهرمان فصل گذشته لیگ ستارگان قطر است و رقیب اصلی استقلال به شمار می آید. هواداران فوتبال ایران با نام این تیم قطری ناآشنا نیستند و هر سال این تیم با نمایندگان کشورمان رقیب می شود. الدحیل در این فصل فرار و نشیب های زیادی داشته و به نوعی از کورس قهرمانی باز مانده است. 

تغییرات زیادی در کادر فنی الدحیل از فصل گذشته رخ داده است. در ابتدا جمال بلماضی بعد از ۴ سال، از الدحیل رفت و این آغاز ناکامی های تیم قطری به شمار می رفت. نبیل معلول تونسی جانشین خوبی نتوانست برای بلماضی باشد و به همین خاطر برکنار شد. الرکراکی سرمربی مراکشی در آخر فصل گذشته هدایت الدحیل را برعهده گرفت و موفق شد این تیم را قهرمان کند اما ناکامی این مربی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ باعث شد تا مسئولان باشگاه برای سومین بار مربی خود را تغییر دهند.

آشنایی با رقبای استقلال در گروه مرگ

صبری لموشی چهارمین مربی الدحیل در طی یک و نیم سال گذشته است. الدحیل به دلیل تغییر زیاد کادر فنی نتوانسته در یک سال گذشته نتایج مورد انتظار را کسب کند ولی با آمدن لموشی وضعیت این تیم بهتر شده و اکنون آماده رقابت شده است. الدحیل با گذشت ۱۵ هفته از لیگ ستارگان با کسب ۲۸ امتیاز در رده دوم قرار دارد ولی السد با ۴۱ امتیاز، فاصله زیادی در صدر دارد و در آستانه قهرمانی زودهنگام است.

تقابل الدحیل با استقلال به دلیل داشتن علی کریمی بازیکن سابق آبی ها جذابیت خاصی دارد. کریمی که در تابستان گذشته راهی تیم قطر شد، بعد از درخشش راهی الدحیل شد و اکنون باید به مصاف تیم سابقش در لیگ قهرمانان آسیا برود. افتخارت تیم قطری ۷ قهرمانی در لیگ ستارگان، ۳ قهرمانی در جام امیر قطر، ۲ قهرمانی در جام حذفی، ۲ قهرمانی در جام شیخ جاسم و ۳ قهرمانی در جام ولیعهد هستند.

* الشرطه (قهرمان لیگ عراق)= تقابل دوباره اما این بار با حضور اوساگونا

الشرطه هم یکی از تیم های پرافتخار به شمار می آید که ۵ قهرمانی در لیگ کشورش را در کارنامه دارد. این تیم عراقی فصل گذشته موفق به قهرمانی در لیگ شد و سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرد. استقلال فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ هم در مرحله گروهی به مصاف این تیم عراقی رفت و در هر دو بازی رفت و برگشت به نتیجه تساوی یک بر یک رسید.

آشنایی با رقبای استقلال در گروه مرگ

نکته جالب این است که الشرطه در این فصل کریستین اوساگونا مهاجم سابق پرسپولیس را در ترکیب دارد. تقابل اوساگونا با استقلال جالب خواهد بود. این تیم در لیگ عراق با داشتن ۸ بازیکن ملی پوش بیشترین سهم بازیکنان تیم ملی عراق را در ترکیبش دارد.

قهرمانی های باشگاه الشرطه به شرح زیر است:

لیگ عراق: ۵ بار 

سوپرکاپ: یک بار

*الاهلی عربستان (۲ بار نایب قهرمان آسیا)

الاهلی یکی از تیم های مطرح عربستان در دو دهه گذشته است. این تیم شهر جده با لقب «پادشاهی» یک تیم کاملا سلطنتی به شمار می آید که با هزینه های زیاد در میان تیم های مطرح این کشور قرار گرفته است. با نگاه به کارنامه آسیایی الاهلی متوجه می شوید این تیم ۲ بار به فینال لیگ قهرمانان در سال های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۲ رسیده ولی در هر دو دوره از رسیدن به جام قهرمانی باز مانده است.

نام الاهلی با جدایی برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس و رفتنش به این تیم عربستانی در سال ۲۰۱۸ بیشتر در محافل فوتبال ایران پیچید. البته مربی پرافتخار پرسپولیس با ۴ قهرمانی در لیگ ایران نتوانست بیشتر از ۳ ماه با این تیم همکاری کند و در نهایت برکنار شد.

آشنایی با رقبای استقلال در گروه مرگ

الاهلی در این فصل نتایج خوبی را کسب کرده و اکنون در لیگ عربستان با گذشت ۱۵ هفته با ۲۹ امتیاز در رده سوم قرار دارد و تنها یک امتیاز با صدر فاصله دارد.

ستاره بلامنازع سال های اخیر تیم شهر جده عمر السومه کاپیتان تیم ملی سوریه است. ستاره سوری از سال ۲۰۱۵ برای الاهلی بازی می کند و اخیرا قراردادش را تا سال ۲۰۲۴ تمدید کرد.

افتخارات الاهلی در لیگ عربستان ۳ بار قهرمانی است. این تیم در جام پادشاه عربستان ۱۳ بار قهرمان شده و از این حیث رکورددار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    12 1
    بزرگترشم دیدیم حله
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      2 8
      اگه منظورت از بزرگترش العین بود که ازش شش تا خوردین باید بدونی العین از همشون کوچیکتره!! استقلال شانس بیاره تو این گروه سوم میشه
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      13 0
      بزرگترشون الهلال که خیلی برای تیم حکومت نام آشناست
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
      5 1
      ب امید صعود هر چهار نماینده ایران از طرف یک پرسپولیسی
  • علی رضا IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    9 0
    به کوری چشم دشمنان اسقلال تیم روزهای سخت است
  • حسام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 3
    با این سرمربی امیدی نیست
  • mohsen ahmadi IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    3 0
    با توجه به اینکه تیم استقلال بیش از چهاربرابر. تیمهای عربی قدمت دارد و فوتبال ایران قابل قیاس با اعراب نیست نباید استقلال را از پیش حذف شده دانست و با کمی تعصب و غیرت ایرانی میتوان به سادگی گروه مرگ را تبدیل به گروه زندگی کرد
  • یوسف هاشم پور IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 1
    باورکنید هرکسو بامعیارش میشناسند الان چندسال پشت سرهم استقلال به جام باشکاهای آسیا میره همیشه هم توکروه مرگ قراره گرفته شده تاازگروه مرگ بالا میره تودوره بعد باحریف پیش پاافتاده حذف میشه به امید قهرمانی امثال برای هرکدام ازتیم های خوب ایرانی بااونکه خودم استقلالیم ولی فرقی نمیکنه اگه استقلال نشد حتی خودمن دوست دارم پرسپولیس یافولاد فرقی نمیکنه چون اول وآخرش بعداسم باشکاه نام کشورمون میاد
  • Ali IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    1 1
    امیداورم تمام تیما ایرانی بالا بیان تا سطح فوتبال ایران بالا بیاد
  • ن IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    2 0
    به یاری خدا هر 4 نماینده ایران موفق بشن
  • ابرام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 0
    در آسیا همه یک رنگیم
  • ماهان موگویی IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    0 1
    امسال فقط یه تیم صعود می‌کنه اونم پرسپولیسه فولاد اگه از پلی آف بیاد بالا به السدو النصر میخوره استقلال هم که تکلیفش مشخصه که از پیش حذف شدس تراکتور هم شانسش پنجاه درصدی که بیاد بالا و امید وارم تراکتور بیاد بالا تا آبروی ایران با دو تیم تو مرحله بعد حفظ بشه امسال پرسپولیس تا نیمه نهایی رفته اگه نرفت هرچی که خواستی به من بگو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس