جزئیات محل تامین منابع افزایش یارانه‌های نقدی در بودجه

عضو کمیسیون تلفیق محل تامین منابع افزایش یارانه‌های نقدی در بودجه سال ۱۴۰۰را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس در تشریح محل تامین منابع برای افزایش یارانه‌های پیشنهادی‌ نقدی در سال آینده، اظهار داشت: ما در کمیسیون تلفیق منابع درآمدی تبصره ۱۴ را به صورت شفاف مشخص کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال آینده ۸ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته بود، گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق اختلاف قیمت ارز دولتی همین ۸ میلیارد دلار با بازار آزاد به عنوان منابع افزایش یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شد تا در اختیار مردم قرار گیرد که به عبارتی مدیریت این منابع به دست خود مردم است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه اختلاف قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با نرخ ارز آزاد (۱۷ هزار و پانصد تومان) ، یکی از منابع درآمد در تبصره ۱۴ است، افزود: بخشی از درآمد حاصل از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای پرداخت یارانه دارویی و بخش دیگر برای افزایش یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

زمان واریز یارانه معیشتی بهمن ماه اعلام شد

یوسفی در ادامه با بیان اینکه محل تامین منابع افزایش یارانه‌های نقدی در سال ۱۴۰۰ کاملا مشخص است و عمدتا مربوط به منابع درآمدی حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است، اظهار کرد: ۱۰۶ هزار میلیارد تومان از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بدست آمد که حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان از این محل برای تامین دارو تخصیص پیدا می‌کند و مابقی آن هم حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس منابع حاصل از حذف رانت ارز ۴۲۰۰ تومانی، میان حدود ۷۷ میلیون نفر و به ویژه اقشار نیازمند توزیع و پرداخت خواهد شد.

نماینده اهواز در مجلس بیان داشت: در بخش میزان افزایش یارانه‌های نقدی تصمیم گرفته شد که یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به میزان بیشتری افزایش یابد و دهک‌های بالاتر به میزان کمتری افزایش یابد.

یوسفی ادامه داد:بر این اساس، یارانه نقدی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که ۱۰ میلیون نفر هستند، ۲۶۸ هزار تومان تعیین شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: هم‌چنین یارانه دهک‌های بعدی که حدود ۲۵ میلیون نفر می‌باشند ۱۸۳ هزار تومان تعیین و به حدود ۳۵ میلیون نفر مبلغ ۱۳۱ هزار تومان و به دهک‌های بالا نیز ۹۱ هزار تومان داده خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبا دالله IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
    0 0
    اقای نماینده این اقدام شما عزیزان در هر صورت به سود ملت نیست 1- با پخش پول در جامعه تورم ایجاد خواهد شد 2- این یارانه مثلا 200000تومانی شما با ارز 17500تومانی سبب گرانی همه کالا های اساسی خواهد شد مثلا هر شانه تخم مرغ به 200000تومان خواهد شد مرغ گیلویی 60ت70هزار تومان خواهد شد گوشت قرمز گیلویی چند صد هزار تومان خواهد شو و......... بسیاری از اقلام دیگر حال با ان یا رانه شما فقط یکی از کالا ها را می توان خرید بقیه را ملت چه کار کنن وجدانا بفرمایی به سپاس مرگ بر امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس