روابط ایران و عمان باید گسترش یابد

رئیس کل بانک مرکزی کشورمان از برنامه دو کشور ایران و عمان برای گسترش و تعمیق روابط تجاری و اقتصادی میان دو کشور خبر داد و گفت: فشار حداکثری آمریکا شکست خورد.

به گزارش مشرق به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گزارش روز اول سفر خود به عمان را در یادداشتی توضیح داد و نوشت: درجلسه اول از این سری ملاقات‌ها، گفتگوی مبسوطی با وزیر امورخارجه عمان داشتم. وی بسیار علاقمند توسعه روابط راهبردی اقتصادی دو کشور است.

وی افزود: وزیر خارجه عمان ضمن اشاره به اهمیت نقش و جایگاه ایران در منطقه بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی دو کشور تاکید کرد؛ ضمن اینکه در این ملاقات زمینه‌ها، موانع و نحوه پیشبرد همکاری‌های بانکی و تجاری دو کشور به تفصیل بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید

رییس کل بانک مرکزی: عمان شریکی راهبردی برای ایران است

همتی ادامه داد: همچنین جلسه مفصل و طولانی با وزیر صنعت و تجارت عمان برگزار شد که در آن، مسئولان اتاق بازرگانی عمان نیز حضور داشتند، چنین مطرح شد که باتوجه به فرصت فراهم شده برای توسعه ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، می‌توان از ظرفیت و همراهی بخش خصوصی دو کشور برای بهبود سطح و حجم تجارت بهره گرفت.

وی افزود: درصد هستیم روابط تجاری مان را با عمان به عنوان یک شریک تجاری بیش از گذشته تعمیق بخشیم؛ لذا این سفر فرصتی است که با توجه به تحولات رخ داده در عرصه بین الملل، همکاری‌هایمان را بسط و گسترش

دهیم.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، در حال حاضر فشار حداکثری آمریکا شکست خورده و ضروری است که مراودات تجاری با توجه به سابقه طولانی و تاریخی روابط میان دو کشور، بیش از پیش گسترش یابد.

وی در یادداشت خود به این نکته هم اشاره کرده که امروز، چهارشنبه ۸ بهمن مذاکرات خود با مقامات عمانی را با تمرکز بر مسائل بانکی و مالی با رئیس بانک مرکزی ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس